«Ήπαρ»: Στο νέο έργο του Ευθύμη Φιλίππου ένα συκώτι, ένα κεφάλι και ένα νεφρό μονολογούν σπαρακτικά

ipar passalis Facebook Twitter
Το «Ήπαρ» έχει έναν Χρήστο Πασσαλή συγκλονιστικό, που κλέβει –κυριολεκτικά– την παράσταση.
0

Μπορεί ο θάνατος να σκοτώσει την αγάπη; Πεθαίνει μαζί με το σώμα ή ζει για πάντα φυλακισμένη μέσα στα εντόσθια, στα διαφράγματα, στις μνήμες και τους κόκκυγες; Υπάρχει θάνατος ή μήπως είναι μια ψευδαίσθηση; Και πρέπει κανείς να θρηνεί για τον χαμό κάποιου αγαπημένου προσώπου ή μήπως να κλαίει από χαρά; 

Το «Ήπαρ» επιχειρεί να δώσει απάντηση σε όλα αυτά με έναν τρόπο σπαρακτικό, αφόρητο σε κάποιες στιγμές, κι αν έχεις βιώσει τον πόνο της απώλειας, είναι μια παράσταση που μπορεί να γίνει πολύ οδυνηρή. Αυτή είναι η μοίρα ενός αριστουργήματος, όμως, να σε πλακώσει, να σε ταρακουνήσει, να σου ξεσκίσει τα σωθικά και στο τέλος να φέρει την κάθαρση σαν μια ευθεία γραμμή – που μπορεί να είναι και μικρός θάνατος.

Όταν ξεκινάει το έργο –που την κινηματογραφική του εκδοχή σκηνοθετεί ο The Boy με έναν τρόπο εξπρεσιονιστικό– παρακολουθείς αμήχανα τους ηθοποιούς να μαζεύονται πάνω από μία γυναίκα στην εντατική. Ακόμα πιο αμήχανα συνειδητοποιείς ότι αυτοί οι ηθοποιοί είναι όργανα που συνομιλούν μεταξύ τους, τα όργανα της γυναίκας που έχει μόλις πεθάνει – και ενός άντρα, του αγαπημένου της, αιώνιου εραστή, τον οποίο αγάπησε όσο τίποτα άλλο στη ζωή της.

H συζήτηση που ακολουθεί ανάμεσα στο ήπαρ, το κεφάλι, το πόδι, το νεφρό, η τελευταία ανάμεσα στα εσωτερικά όργανα των δύο τραγικών εραστών, ξεπερνάει τα όρια της αντοχής και γίνεται μια εμπειρία. Σκοτεινή εμπειρία, παρότι το ιδιαίτερο, υποχθόνιο χιούμορ του Ευθύμη Φιλίππου δεν σταματάει ποτέ να τροφοδοτεί τη μαυρίλα με αναλαμπές, κάνοντας τους διαλόγους συναρπαστικούς.

Και μετά αρχίζει η αφήγηση: «Το βροχερό και ζεστό βράδυ της 7ης Ιουλίου του 1994, μια γυναίκα 44 ετών είχε ένα τραγικό ατύχημα. Το δίκυκλο στο οποίο επέβαινε έχασε την πορεία του και η γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά καθώς, πέφτοντας στο οδόστρωμα, ένα αιχμηρό αντικείμενο διαπέρασε το συκώτι της. Μεταφέρθηκε άμεσα στο νοσοκομείο σε κώμα. Όσες μέρες παρέμεινε εκεί, ήταν συνεχώς δίπλα της ο άντρας που αγάπησε όσο τίποτε άλλο στη ζωή της. Ένας άντρας 62 ετών, υγιής και εύσωμος.

Κάθε βράδυ αυτός ο άντρας ξάπλωνε δίπλα της στο κρεβάτι του νοσοκομείου και κοιμόταν μαζί της. Αυτές τις λίγες ώρες, μέχρι να ξημερώσει, έμοιαζαν σαν να ήταν και οι δυο σε κώμα ή σαν να κοιμούνταν απλώς και οι δυο. Οι νυχτερινές νοσοκόμες δεν τον ξυπνούσαν, μόνο τον σκέπαζαν αν τύχαινε κάποιο πόδι του και έβγαινε έξω από την άσπρη νοσοκομειακή κουβέρτα. Αυτή είναι η τελευταία συζήτηση ανάμεσα στα όργανα και στα μέλη των σωμάτων του άντρα και της γυναίκας, όπως καταγράφηκε στα ιατρικά μηχανήματα λίγο πριν αυτή πεθάνει στις 18 Ιουλίου του 1994 από ανακοπή καρδιάς».

ipar close up Facebook Twitter
Όταν ξεκινάει το έργο παρακολουθείς αμήχανα τους ηθοποιούς να μαζεύονται πάνω από μία γυναίκα στην εντατική.

Η συνέχεια είναι απρόβλεπτη, υποβλητική, η συζήτηση που ακολουθεί ανάμεσα στο ήπαρ, το κεφάλι, το πόδι, το νεφρό, η τελευταία ανάμεσα στα εσωτερικά όργανα των δύο τραγικών εραστών, ξεπερνάει τα όρια της αντοχής και γίνεται μια εμπειρία. Σκοτεινή εμπειρία, παρότι το ιδιαίτερο, υποχθόνιο χιούμορ του Ευθύμη Φιλίππου δεν σταματάει ποτέ να τροφοδοτεί τη μαυρίλα με αναλαμπές, κάνοντας τους διαλόγους συναρπαστικούς.

Ο θεατής εισχωρεί στον πυρήνα δύο ανθρώπων, αρχικά αρκετά βίαια, αλλά, όσο η παράσταση προχωράει, βουτάει βαθιά στον σουρεαλιστικό, φαντασιακό κόσμο που χτίζουν η Αγγελική Παπούλια και ο Χρήστος Πασσαλής, οι οποίοι σκηνοθετούν τη θεατρική απόδοση του έργου.

Δεν ξέρω πόσο διαφορετική θα ήταν η παράσταση αν την έβλεπες ζωντανά, από μια θέση της Εναλλακτικής Σκηνής της Λυρικής, αλλά η κινηματογραφημένη βερσιόν σε υποβάλλει σε ένα συναισθηματικό «μαρτύριο», από το οποίο τα close up και η κίνηση της κάμερας δεν σε αφήνουν ούτε στιγμή να ξεφύγεις.

«Τα εσωτερικά όργανα στο κείμενο ως ρόλοι παραμένουν μέρος του και πάσχουν από αυτό» σημειώνει ο Χρήστος Πασσαλής. «Μάλιστα γίνονται και πολύ μικροπρεπή, ένα επίσης πολύ ενδιαφέρον και ελαφρύ στοιχείο, όπως οι μικροπολιτικές μεταξύ τους πολύ αστείες κι αυτές. Γενικότερα υπάρχει ένα παιχνίδι εξουσίας πολύ αστείο. Τα όργανα αυτά όμως χάσκουν, γιατί με τον θάνατο της γυναίκας θα πεθάνουν. Τα τρία από τα έξι όργανα του έργου θα αντιμετωπίσουν τον θάνατο. Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε μέσω της μουσικής είναι να μπούμε μέσα στο ανθρώπινο σώμα. Να βρεθούμε μέσα σε έναν εσωτερικό χώρο με ελάχιστο φως, όπως αν μπορούσαμε να μπούμε στο δικό μας σώμα. Γιατί όλα τα όργανά μας παράγουν συχνότητες και μουσικές».

ipar gno tv Facebook Twitter
Ο θεατής εισχωρεί στον πυρήνα δύο ανθρώπων, αρχικά αρκετά βίαια.

Το «Ήπαρ», μια διεθνής συμπαραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με το διακεκριμένο σύνολο σύγχρονης μουσικής Ictus από το Βέλγιο, είναι μια μουσική περφόρμανς με εξαιρετικά ταιριαστή μουσική, διακριτική, που παίζει, ωστόσο, πολύ σημαντικό ρόλο στην ένταση των συναισθημάτων. Και έχει έναν Χρήστο Πασσαλή συγκλονιστικό, που κλέβει –κυριολεκτικά– την παράσταση. Και όχι μόνο επειδή λέει (ως κεφάλι του τραγικού εραστή) τα πιο σπαρακτικά μέρη του κειμένου. Ο μονόλογός του για την αιώνια αγάπη είναι ανατριχιαστικός:

«Αγάπη μου, ναι, θα πεθάνεις, αλλά ο θάνατος δεν είναι αυτό που νομίζεις. Ο θάνατός σου, θα της πω, δεν είναι ότι εσύ πεθαίνεις. Όχι, εσύ συνεχίζεις να ζεις όπως πριν. Ο θάνατος του κάθε ανθρώπου είναι ότι όλα τα υπόλοιπα τριγύρω του πεθαίνουν εκτός από εκείνον. Το γραφείο σου, θα της πω, θα πεθάνει… Οι υπάλληλοί σου θα πεθάνουν… τα παπούτσια σου νεκρά κι αυτά, τα παντελόνια σου… ο σκύλος σου, η θάλασσα κι ο ήλιος, αυτά θα πεθάνουν, όχι εσύ αγάπη μου. Κι εξαιτίας του θανάτου του ήλιου οι νεκροί βλέπουν μόνο σκοτάδι και μπερδεύονται και νομίζουν ότι αυτοί έχουν πεθάνει. Αλλά δεν είναι αυτή η αλήθεια».

Ο σουρεαλισμός διαδέχεται τη σκληρή πραγματικότητα και παρότι το χιούμορ ελαφραίνει κάποια σημεία, είναι αδύνατο έστω και να μηδιάσεις:

«Σε ευχαριστώ πολύ, συκώτι, κι εγώ εκ μέρους όλου του σώματός του» λέει πάλι ο Πασσαλής, λίγο πριν από το τέλος. «Εγώ, το κεφάλι του, θέλω να κλάψω από χαρά που δεν θα πεθάνει η αγάπη μου… αν πέθαινε, πάλι θα έκλαιγα από λύπη. Αν μπορούσαν και τα άλλα μέρη του σώματός του να κλάψουν από χαρά, θα έκλαιγαν κι αυτά, αλλά… δεν κλαίνε τα εντόσθια… δεν κλαίνε τα διαφράγματα… δεν κλαίνε οι κνήμες… δεν κλαίνε οι κόκκυγες… μόνο τα κεφάλια των ανθρώπων κλαίνε… άρα αυτό είναι δική μου δουλειά και θα την κάνω σωστά».

ipar filippou Facebook Twitter
Ο σουρεαλισμός διαδέχεται τη σκληρή πραγματικότητα και παρότι το χιούμορ ελαφραίνει κάποια σημεία, είναι αδύνατο έστω και να μηδιάσεις.

Ακόμα και ο (αστείος, αν στον περιγράψουν) μονόλογος του ποδιού, που περιγράφει πώς έκανε την καρδιά της γυναίκας να αγαπήσει τον άντρα, ενώ στην αρχή τον σιχαινόταν, είναι σκοτεινός και βαθιά αληθινός. 

Τα εσωτερικά όργανα των δυο τραγικών εραστών ερμηνεύονται από τους μουσικούς, περφόρμερ και μέλη του Ictus Ensemble Τομ Πάουελς και Μίχαελ Σμιντ, τη μουσικό και sound artist Ανχέλικα Καστεγιό, τον visual artist Ντήντερικ Πέετερς και τους ηθοποιούς και σκηνοθέτες Αγγελική Παπούλια και Χρήστο Πασσαλή. Όλοι τους μιλούν αγγλικά και γερμανικά (στην ταινία υπάρχουν ελληνικοί και αγγλικοί υπότιτλοι), παίζουν μουσική ζωντανά, συμμετέχουν με τις ιδιότητες και τις δεξιοτεχνίες τους για να δημιουργήσουν τον συναρπαστικό εσωτερικό κόσμο στο «Ήπαρ», μια παράσταση που το σίγουρο είναι ότι δεν ξεχνάς και σε ακολουθεί και αφού τελειώσει.   

Οι παραστάσεις του έργου «Ήπαρ» ήταν προγραμματισμένες για τον Ιούλιο του 2020, αλλά ανεστάλησαν λόγω της πανδημίας. Αυτό που ξεκίνησε ως παράσταση μουσικού θεάτρου ολοκληρώθηκε ως πειραματική ταινία για την GNO TV, τη νέα διαδικτυακή τηλεόραση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Το «Ήπαρ» βιντεοσκοπήθηκε στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ στις 4 και 5 Δεκεμβρίου 2020 από τον σκηνοθέτη και συνθέτη The Boy, κατά κόσμον Αλέξανδρο Βούλγαρη, προσφέροντας μια κινηματογραφική εμπειρία. 

«Το Ήπαρ περιγράφει τη λειτουργία του σώματος, μιας μηχανής. Αυτό που συζητήσαμε με την Αγγελική Παπούλια, τον Χρήστο Πασσαλή και τον Ευθύμη Φιλίππου είναι ότι το Ήπαρ δεν είναι μια θεατρική παράσταση, εφόσον δεν παίζεται σε μια σκηνή για θεατές. Είναι κάτι άλλο και η κινηματογράφηση είναι μέρος του και όχι απλά μια καταγραφή του τι συμβαίνει επί σκηνής. Το βλέμμα μας δεν έχει ως βάση τη θέση του θεατή στην πλατεία, οι κάμερες μπαίνουν μέσα στο σκηνικό, κολλάνε στα πρόσωπα των ηθοποιών, η εικόνα γίνεται κομμάτι της μηχανής» υπογραμμίζει ο Αλέξανδρος Βούλγαρης.

Συντελεστές

Λιμπρέτο: Ευθύμης Φιλίππου

Αγγλική μετάφραση: Κυριάκος Καρσεράς

Γερμανική μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας

Σκηνοθεσία: Χρήστος Πασσαλής, Αγγελική Παπούλια

Μουσική σύνθεση – Δραματουργία: Ανχέλικα Καστεγιό, Αγγελική Παπούλια, Χρήστος Πασσαλής, Τομ Πάουελς, Ντήντερικ Πέετερς, Μίχαελ Σμιντ

Σκηνικά: Κλειώ Μπομπότη

Κοστούμια: Βασιλεία Ροζάνα

Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Ερμηνεύουν: Ανχέλικα Καστεγιό, Αγγελική Παπούλια, Χρήστος Πασσαλής, Τομ Πάουελς,  Ντήντερικ Πέετερς, Μίχαελ Σμιντ

Φιλική συμμετοχή: Γιώργος Στεφανάκος, Μαρία Δούρου

Κινηματογραφική σκηνοθεσία – Μοντάζ: The Boy

Μουσικό θέατρο «Ήπαρ»

Πρώτη παρουσίαση / Συμπαραγωγή με το Ictus Ensemble (Βέλγιο)

Μπορείς να δεις την παράσταση στο https://tv.nationalopera.gr/mousiko-theatro/ipar/

Από 9/4 έως τις 31/12

Τα εισιτήριο κοστίζει €5

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιώργος Κουμεντάκης

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Κουμεντάκης: «Έχω μεγάλη ανεκτικότητα και στο ωραίο και στο άσχημο»

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στη συνέντευξη της ζωής του, μιλά για τα παιδικά του χρόνια στην Κρήτη, τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, τη νέα εποχή της Λυρικής και όλα όσα τον απασχολούν σήμερα.
M. HULOT
Ejekt

Πολιτισμός / Το απρόβλεπτα μελαγχολικό πολιτιστικό καλοκαίρι του 2021

Τι επιφυλάσσει το καλοκαίρι του '21 για θεατρικές παραστάσεις και μουσικά φεστιβάλ, πόσο διαφορετικά θα είναι τα πράγματα σε σχέση με πέρσι, τι ετοιμάζεται, τι ακυρώνεται: Οι πρώτες πληροφορίες και το κλίμα που επικρατεί μεταξύ των ανθρώπων που εργάζονται στον πολιτισμό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ