Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ

Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter
Η παράσταση είναι το αποτέλεσμα ενός δημιουργικού μοντάζ
0
Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter
«Τώρα κάνω αυτό και πάει καλά. Στο μέλλον μπορεί να κάνω κάτι τελείως διαφορετικό. Το θέατρο από μόνο του σε πάει σε νέα μονοπάτια αρκεί να είσαι ανοιχτός και να δουλεύεις»

Πριν τις τελικές πρόβες στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, η Violet Luise έκανε πρόβες για την παράσταση "Θέατρα" του Olyvier Py στο σπίτι της στην Καστέλλα. Μαζί με τον Παναγιώτη Γαρμπή είχαν μετατρέψει το σαλόνι σε θεατρική σκηνή και μέρα με την μέρα έχτιζαν την παράσταση. Εκεί συναντήσαμε την Violet Luise ανάμεσα σε προτζέκτορες και κονσόλες, ένα λευκό πανί για τις προβολές, έναν mac book, λούπερ και ενισχυτές κιθάρας, εκεί όπου έχει καταφέρει να δημιουργήσει το δικό της μοναδικό θέατρο που το ονομάζει θέατρο-μοντάζ ή αλλιώς το φτωχό θέατρο. «Οι χώροι και το περιβάλλον του έργου αποδίδονται σχεδόν κινηματογραφικά. Φαντάσου από κάτι μικροσκοπικά πλαστικά δεντράκια δημιουργούμε ένα ολόκληρο δάσος», λέει με ενθουσιασμό η Violet Luise ενώ ανοίγει τον προτζέκτορα για να μας δείξει κάποιες σκηνές από την παράσταση. «Βρίσκουμε τρόπους για να μπορούμε σε καιρό κρίσης να μην έχουμε μεγάλο κόστος παραγωγής αλλά και να μην χάνουμε σε ποιότητα και επαγγελματισμό. Χρειάζεται ένας υποτυπώδης εξοπλισμός και γνώσεις για να χειρίζεσαι multimedia. Βοηθάνε πολύ. Μπορεί να αντικαταστήσουν ακόμη και την σκηνογραφία. Το φτωχό θέατρο σού δημιουργεί λύσεις από μόνο. Με πολύ έρευνα και δουλειά αναγκάζεσαι να μπεις σε μία διαδικασία για να λύσεις προβλήματα χωρίς χρήματα και τελικά το καταφέρνεις. Το κείμενο του Olyvier Py κανονικά απαιτεί μεγάλο κόστος αλλά καταφέραμε χρησιμοποιώντας live κάμερα και προηχογραφημένους ήχους να κάνουμε μία σύνθεση», λέει.

Η ιδιαιτερότητα της παράστασης «Θέατρα» βρίσκεται στο γεγονός ότι όλοι οι χειρισμοί των οπτικοακουστικών μέσων γίνονται live κατά την διάρκεια της παράστασης από τους δύο performers. Αυτό απαιτεί απίστευτη ακρίβεια και βαθιά τεχνογνωσία και είναι από τις ελάχιστες ομάδες αν όχι η μόνη που χρησιμοποιεί αυτόν τον τρόπο

Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter

Ο Olyvie Py, είναι μία πολυσχιδής προσωπικότητα σκηνοθέτης, ηθοποιός και συγγραφέας, μισός Αλγερινός και μισός Γάλλος. Τα «Θέατρα» είναι ένα αυτοβιογραφικό έργο στο οποίο φαίνεται έντονα η διπλή υπόσταση του συγγραφέα. Μιλάει για το πώς η Δύση εισπράττει την πολιτική που ακολούθησε ως προς την Ανατολή τόσα χρόνια. Καλεί τους ανθρώπους να πάρουν μία θέση, αν θα ανήκουν σε αυτούς που εξουσιάζουν ή που εξουσιάζονται, στους βασανιστές ή στους βασανιζόμενους. «Υπάρχουν αναφορές στον πόλεμο με την Αλγερία και θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ επίκαιρα αυτά που λέει για την βία. Η βία ξεκινάει από την οικογένεια και προχωράει σε επίπεδο κοινωνιών και πόλεων», λέει η Violet. «Ο Py καταλήγει στο ότι η μόνη λύση είναι η δημιουργία και συγκεκριμένα η δημιουργία μέσα από το θέατρο. Επειδή όταν είσαι στην σκηνή παίζεις έναν ρόλο αποφορτίζεις την βία που έχεις έτσι και αλλιώς μέσα σου και επέρχεται η κάθαρση» συνεχίζει.

«Πόσο βίαιη πόλη πιστεύεις ότι είναι η Αθήνα;», την ρωτάω. «Η Αθήνα όπως κάθε αστικό κέντρο έχει βία. Αλλά νομίζω ότι ως λαός έχουμε ένα βαθύ ανθρωπιστικό στοιχείο. Αυτό φαίνεται και από τον τρόπο που έχουμε περιθάλψει τους πρόσφυγες για παράδειγμα. Ένας φτωχός μικρός λαός δείχνει μεγάλη γενναιοψυχία και γενναιοδωρία. Παρά την ανέχεια και την φτώχεια πιστεύω ότι είμαστε σε πολύ καλύτερη κατάσταση από τα κράτη τα οποία θεωρούνται πιο πολιτισμένα και πιο ισχυρά οικονομικά. Έχουμε καταφέρει να κρατήσουμε κάποιες αξίες και κάποια ιδανικά και να τα προσφέρουμε σε ανθρώπους που είναι σε πιο δυσμενείς συνθήκες από εμάς. Αυτό κάπως απαλύνει τα πράγματα», λέει η Luise. «Aν υποθέσουμε ότι αύριο δεν θα έχουμε ούτε ένα ευρώ ή ότι θα είμαστε εκτός ευρώ θα έχουμε πάντα ένα φυσικό περιβάλλον. O ήλιος, το κλίμα, η έννοια της οικογένειας που κρατάει και βλέπεις ότι σε δύσκολες καταστάσεις ερχόμαστε πιο κοντά. Έχει έρθει η εποχή που πρέπει να επιλέξουμε ποιους θα κρατήσουμε κοντά μας αυτούς που θα μπορούν να μας στηρίξουν και να μας βοηθήσουν να δούμε τι πραγματικά είμαστε».

Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter

Η ιδιαιτερότητα της παράστασης «Θέατρα» βρίσκεται στο γεγονός ότι όλοι οι χειρισμοί των οπτικοακουστικών μέσων γίνονται live κατά την διάρκεια της παράστασης από τους δύο performers. Αυτό απαιτεί απίστευτη ακρίβεια και βαθιά τεχνογνωσία και είναι από τις ελάχιστες ομάδες αν όχι η μόνη που χρησιμοποιεί αυτόν τον τρόπο. «Θέλουμε να κρατήσουμε την ενέργεια που βγάζει το ότι αυτό γίνεται live. Αν γίνει κάποιο λάθος με ψυχραιμία το διορθώνουμε. Το ότι μπορείς και ελέγχεις το περιβάλλον είναι το πιο γοητευτικό πράγμα. H real-time performance μάς οδήγησε σε νέα μονοπάτια και προσπαθούμε κάθε φορά να εφευρίσκουμε νέους τρόπους για να εξυπηρετήσουμε την σύνθεση», λέει η Violet ενώ μας παίζει μία προβολή από την παράσταση: Ένα πάμφθηνο λαστιχένιο κουκλάκι που μετατρέπεται σε εντυπωσιακό σκηνικό και παράγει νοήματα. «Αυτή είναι και η οπτική μας στα πράγματα δεν κάνουμε ούτε performance ούτε αμιγώς θέατρο είναι ένας συνδυασμός, μία σύνθεση διαφορετικών στοιχείων σαν μια σύνθεση που όλα τα στοιχεία αποτελούν κομμάτι μιας μεγαλύτερης σύνθεσης. Η παράσταση είναι το αποτέλεσμα ενός δημιουργικού μοντάζ».

H Violet Luise έχει σπουδάσει κλασική μουσική και αργότερα ασχολήθηκε με την υποκριτική. Η προηγούμενη της παράσταση για την ζωή της Delia Derbyshire, πρωτοπόρο της ηλεκτρονικής μουσικής και του ήχου, η οποία μέσα από την έρευνα και τον πειραματισμό άνοιξε το δρόμο σε μεταγενέστερους μουσικούς της ηλεκτρονικής μουσικής, ήταν μία από τις πιο πρωτότυπες παράστασης του 2014. Η δημιουργία παραστάσεων με την χρήση οπτικοακουστικών μέσων ήρθε φυσικά και μέσα απο τον πειραματισμό. «Ξεκινάς από κάπου και μέσα από τις δοκιμές καταλήγεις σε κάτι καινούριο», λέει. «Τα σύγχρονα μέσα μπορούν να σου δώσουν άπειρες δυνατότητες και να σε πάνε νέους δρόμους. Μπορεί να είναι ένας υπολογιστής μπορεί να είναι δύο μικρόφωνα, ή κάποιο μαγνητόφωνο, ένα λούπερ μια κάμερα. Πρέπει να έχεις τον αυθορμητισμό του performer και ταυτόχρονα τον έλεγχο ενός ανθρώπου που χειρίζεται ένα σύστημα. Είναι δύο αντιθετικές τάσεις και πρέπει να γίνεται έτσι ώστε να μην καπακώσει το ένα το άλλο», λέει.

Η Violet Luise επεκτείνει συνέχεια τα όρια της δημιουργικής διαδικασίας δημιουργεί πρωτότυπα θέαματα και δεν επαναπαύεται σε αυτό. «Τώρα κάνω αυτό και πάει καλά. Στο μέλλον μπορεί να κάνω κάτι τελείως διαφορετικό. Το θέατρο από μόνο του σε πάει σε νέα μονοπάτια αρκεί να είσαι ανοιχτός και να δουλεύεις».

info:

«Θέατρα», μία παράσταση βασισμένη στο έργο του Olyvier Py, κάθε Δευτέρα και Τρίτη μέχρι τις 29/12 στο υπόγειο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206. Την Τρίτη 15/12 η είσοδος είναι ελεύθερη, τις υπόλοιπες μέρες η είσοδος είναι 10 (κανονικό), 8 (φοιτητικό), 5 (ανέργων) ευρώ.

 

Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter
Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter
Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter
Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter
Η Violet Luise έχει δημιουργήσει το δικό της θέατρο, το θέατρο-μοντάζ Facebook Twitter

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Θέατρο / Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Έχει υπογράψει μερικά από τα πιο τολμηρά ανεβάσματα των τελευταίων ετών. Έφτασε στην πεντάδα υποψηφιοτήτων των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025. Ποιος είναι ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ