Η πιο πολιτική σεζόν της Στέγης

Η πιο πολιτική σεζόν της Στέγης Facebook Twitter
«Άκου, μπαλαμέ, εύχομαι κάποια στιγμή να γίνουμε ένα», τραγουδούσαν οι Έλληνες Ρομά ερασιτέχνες ηθοποιοί του Romάlαnd, έχοντας συνεργαστεί με τους δύο σκηνοθέτες για να αφηγηθούν επί σκηνής τις ιστορίες τους. Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος
0

Στις μέρες μας, ακόμα και ο τρόπος που μιλάς, περπατάς ή αναπνέεις (οφείλει να) αποτελεί πολιτική θέση και η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση έχει δείξει τον δρόμο από τις πρώτες μέρες της λειτουργίας της.

Είτε επιλέγοντας να φωταγωγήσει το κτίριο της Συγγρού είτε σχολιάζοντας την επικαιρότητα στα social media, συνήθως βρίσκει αφορμές σε σημαντικά κοινωνικά ζητήματα και ο χωρίς περιστροφές τρόπος που το κάνει είναι από μόνος του πολιτική θέση, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι αυτό δεν θεωρείται δεδομένο για τους περισσότερους μεγάλους πολιτιστικούς θεσμούς της χώρας. Οι κυνικοί θα πουν ότι το διακύβευμα δεν είναι το ίδιο για ένα μικρό θέατρο ή ένα μικρό μουσείο όπως για ένα ισχυρό ίδρυμα που μπορεί να έχει την «πολυτέλεια» να απομακρύνει κάποιους με τη στάση του ή να αγνοεί το hate speech, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει από απειλές μέχρι καλέσματα σε μποϊκοτάρισμα – και ενδεχομένως να έχουν δίκιο.

Ωστόσο, όπως πολλές φορές έχουν δηλώσει και οι ίδιοι οι άνθρωποι της Στέγης, το να τηρείς ξεκάθαρη πολιτική θέση απέναντι στα πράγματα πρέπει καταρχάς να προέρχεται εκ των έσω, πρέπει να το πιστεύεις πραγματικά· έπειτα, οφείλεις να είσαι συνεπής σε αυτή σου την απόφαση, όποιο κι αν είναι το τίμημα.

Πέρα από τις θεατρικές δουλειές με σαφές πολιτικό πρόσημο, η ίδια η επιλογή των προσώπων που βρέθηκαν τη φετινή σεζόν στις σκηνές της Στέγης διόλου τυχαία δεν ήταν, ακόμα κι αν τα έργα που παρουσίασαν περιλάμβαναν έμμεσο ή και καθόλου πολιτικό σχόλιο.

Κι όλα αυτά τα «γύρω-γύρω» είναι σημαντικότατα μεν, αλλά το περιτύλιγμα, καθώς η Στέγη είναι ένα ίδρυμα πολιτισμού, οπότε παίρνει πολιτική θέση πρωτίστως με τον ίδιο τον καλλιτεχνικό της σχεδιασμό – και αυτό είναι κάτι που έγινε σαφές ειδικά με την επιλογή του φετινού ρεπερτορίου, σε μια σεζόν εξαιρετικά δύσκολη, με τη διεθνή γεωπολιτική συγκυρία να επηρεάζει διαρκώς την ελληνική καθημερινότητα και την τοξικότητα να έχει εισχωρήσει βαθιά στον δημόσιο λόγο.

Η πιο πολιτική σεζόν της Στέγης Facebook Twitter
Η σεζόν ξεκίνησε στη Μικρή Σκηνή με το Σπίτι του Δημήτρη Καραντζά, το πρωτότυπο έργο που έγραψε και σκηνοθέτησε ο πολυπράγμων δημιουργός έπειτα από ανάθεση της Στέγης, μια παραβολή για τη βία και τον εθισμό μας σε αυτή. Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος

Η σεζόν ξεκίνησε στη Μικρή Σκηνή με το Σπίτι του Δημήτρη Καραντζά, το πρωτότυπο έργο που έγραψε και σκηνοθέτησε ο πολυπράγμων δημιουργός έπειτα από ανάθεση της Στέγης, μια παραβολή για τη βία και τον εθισμό μας σε αυτή. «Είναι μια στάση το να εθελοτυφλούμε απέναντι στη βία, να μη μετατοπιζόμαστε», είπε ο Καραντζάς στην Αργυρώ Μποζώνη, στην πρώτη παρουσίαση του έργου του.

«Μια μέρα μπορεί να ξυπνήσουμε και να δούμε τα οπίσθια μιας τηλεστάρ, ένα ναυάγιο με 800 νεκρούς, έναν ηθοποιό στη Βουλή, μια διαφήμιση για αύξηση πέους και έναν πόλεμο στο ίδιο σκρολάρισμα και κατά κάποιον τρόπο η ψυχολογία μας θα παραμείνει η ίδια. Ο τρόμος είναι να βρεθείς κάπου όπου δεν θα έχεις πληροφορία, που δεν θα αποφασίσει ο αλγόριθμος τι θα σου δείξει σήμερα. [..] Η ταχύτητα της πληροφορίας μάς επηρεάζει και μας κάνει δέσμιους μιας πραγματικότητας που πρέπει να εκπληρώσουμε».

Παράλληλα, στην Κεντρική Σκηνή οι Ανέστης Αζάς και Πρόδρομος Τσινικόρης επιχείρησαν ένα τολμηρό πείραμα που σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως – και για πολλούς από εμάς αποτέλεσε την αφορμή για μια αξέχαστα συγκινητική παράσταση. «Άκου, μπαλαμέ, εύχομαι κάποια στιγμή να γίνουμε ένα», τραγουδούσαν οι Έλληνες Ρομά ερασιτέχνες ηθοποιοί του Romάlαnd, έχοντας συνεργαστεί με τους δύο σκηνοθέτες για να αφηγηθούν επί σκηνής τις ιστορίες τους.

Τα τεράστια ποσοστά της ρομαφοβίας στην ελληνική κοινωνία είναι μονάχα η αφορμή για την αναγκαιότητα αυτού του εγχειρήματος, που ταξίδεψε και εκτός Ελλάδας. «Δεν τους αγιογραφούμε, τους δίνουμε τη δυνατότητα να πουν την ιστορία τους. Αυτό που μπορεί να κάνει το θέατρο ή η θεατρική σκηνή είναι να επιτρέψει να φωτιστεί και αυτή η οπτική γωνία, που δεν είναι μέρος της mainstream αφήγησης, η οποία συνήθως αποκλείει όλες τις μειονότητες της χώρας», εξηγούσαν οι σκηνοθέτες.

Η πιο πολιτική σεζόν της Στέγης Facebook Twitter
Η παράσταση του Πορτογάλου Τιάγκο Ροντρίγκες ήταν ένα βραδυφλεγές, δυστοπικό θρίλερ που κορυφώθηκε σε ένα αξέχαστο ημίωρο καλογραμμένης alt right. Φωτ.: Joseph Banderet

Λίγο καιρό αργότερα οι υπεύθυνοι προγραμματισμού της Στέγης επεφύλασσαν στο ελληνικό κοινό ακόμα έναν πολιτικά φορτισμένο δυναμίτη: ήδη από την ανακοίνωση και μόνο του τίτλου της παράστασης Η Καταρίνα και η ομορφιά να σκοτώνεις φασίστες είχαν ξεκινήσει οι αντιδράσεις και ένας πόλεμος από ακροδεξιά τρολ στα social media, που ανερυθρίαστα δήλωναν θιγμένα, επιχειρώντας να επανοικειοποιηθούν τον χαρακτηρισμό του φασίστα.

Η παράσταση του Πορτογάλου Τιάγκο Ροντρίγκες, νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν, ήταν ένα βραδυφλεγές, δυστοπικό θρίλερ που κορυφώθηκε σε ένα αξέχαστο ημίωρο καλογραμμένης alt right, πολλαπλά φοβικής ρητορικής ενός εκ των πρωταγωνιστών, που στόχο είχε να τεστάρει τα όρια αν(τ)οχής του κοινού. «Ελλάδα και Πορτογαλία διατηρούν ακόμα ζωντανές μνήμες από τις δικτατορίες που πέρασαν. Σήμερα αντιμετωπίζουν και οι δύο μια αναβίωση της ακροδεξιάς απειλής, όπως αρκετές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Με τη γλώσσα του θεάτρου, της τέχνης γενικότερα, μπορείς να πεις με δυνατή φωνή πράγματα που πολύ πιθανό να λογοκρίνονταν σε ένα μέσο, να επέφεραν μέχρι και νομικές συνέπειες», έλεγε σχετικά ο σκηνοθέτης στον Θοδωρή Αντωνόπουλο.

Ένα πανέξυπνο, ύπουλο χαστούκι, απόλυτα επίκαιρο στην Ευρώπη του Βίλντερς, της Μελόνι, του Όρμπαν, της Λεπέν και της τρομακτικής επανόδου της ακροδεξιάς, που σε όσους το είδαν θα μείνει αξέχαστο. 

H Στέγη τον Μάρτιο έκανε ένα ακόμα σχόλιο ενάντια στην έμφυλη βία, την πατριαρχία και τον σεξισμό με τo TACK της Βάνιας Τέρνερ. Το ντοκιμαντέρ σε παραγωγή του Onassis Culture, που αποσπά βραβεία όπου και αν προβάλλεται, ακολουθεί την ολυμπιονίκη Σοφία Μπεκατώρου και την Αμαλία, νεαρή πρωταθλήτρια της ιστιοπλοΐας, στην πρώτη γραμμή μιας κομβικής αλλαγής στην ελληνική κοινωνία, σε μια δίκη-ορόσημο, την πρώτη του ελληνικού #MeToo.

Πριν από λίγες μέρες το ρεπερτόριο της Κεντρικής Σκηνής έκλεισε με τη συνεργασία της Στέγης με τον σπουδαίο σκηνοθέτη και δάσκαλο Θεόδωρο Τερζόπουλο, που παρουσίασε στο ελληνικό κοινό μια πολιτικά φορτισμένη, εμπόλεμη ανάγνωση του Περιμένοντας τον Γκοντό. Το διαχρονικό σχόλιο του Μπέκετ για το παράλογο της ανθρώπινης ύπαρξης, ντυμένο με ήχους από βομβαρδισμούς και σειρήνες, «κούμπωσε» με τις καθημερινές υπαρξιακές αγωνίες που μας βασανίζουν, ειδικά με δυο πολέμους να βρίσκονται σε εξέλιξη στη γειτονιά μας τα τελευταία χρόνια.

Η πιο πολιτική σεζόν της Στέγης Facebook Twitter
Το διαχρονικό σχόλιο του Μπέκετ για το παράλογο της ανθρώπινης ύπαρξης, ντυμένο με ήχους από βομβαρδισμούς και σειρήνες, «κούμπωσε» με τις καθημερινές υπαρξιακές αγωνίες που μας βασανίζουν, ειδικά με δυο πολέμους να βρίσκονται σε εξέλιξη στη γειτονιά μας τα τελευταία χρόνια. Φωτ.: Johanna Weber

Πέρα όμως από τις θεατρικές δουλειές με σαφές πολιτικό πρόσημο, η ίδια η επιλογή των προσώπων που βρέθηκαν τη φετινή σεζόν στις σκηνές της Στέγης διόλου τυχαία δεν ήταν, ακόμα κι αν τα έργα που παρουσίασαν περιλάμβαναν έμμεσο ή και καθόλου πολιτικό σχόλιο. Από την Τίλντα Σουίντον, που φόρεσε τα κοστούμια από τις ταινίες του Παζολίνι, ως την Πάτι Σμιθ και τη Laura Jane Grace και από τον Γιάννη Αγγελάκα και τη Λένα Πλάτωνος ως τον Νικ Κέιβ, όλες οι μεγάλες παραγωγές που παρουσίασε αυτήν τη σεζόν η Στέγη είχαν ως πρωταγωνιστές καλλιτέχνες που έχουν αρθρώσει κατά καιρούς ξεκάθαρο πολιτικό λόγο, με γνωστή θέση και στάση απέναντι σε όλα τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα εδώ και δεκαετίες.

Η σεζόν κλείνει για τη Στέγη με το Respublika, το φιλόδοξο κοινωνικό πείραμα του Λούκας Τβαρκόβσκι που παρουσιάζουμε διεξοδικά στο παρόν τεύχος. Η ουτοπία που ο Πολωνός καλλιτέχνης έπλασε μέσα στην καραντίνα μαζί με μια χούφτα ταλαντούχων καλλιτεχνών στην απομόνωση των δασών της Λιθουανίας οραματίζεται δικαιοσύνη, έχει επιρροές από σπουδαίους θεωρητικούς του κινηματικού χώρου και καλεί το ελληνικό κοινό να επιστρέψει σε μια περιοχή της Αττικής που έχει συνδεθεί αναπόσπαστα με την έκρηξη της rave κουλτούρας των ’90s και την ελευθεριότητα που αυτή πρέσβευε. Το κάλεσμα που μας απευθύνει ο Τβαρκόβσκι γι’ αυτή την εμπειρία ολοκληρώνει με τον καλύτερο τρόπο την πιο πολιτική σεζόν της Στέγης.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ. 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Τιάγκο Ροντρίγκες εξηγεί γιατί είναι «όμορφο» να σκοτώνεις φασίστες

Θέατρο / Ο Τιάγκο Ροντρίγκες εξηγεί γιατί είναι «όμορφο να σκοτώνεις φασίστες» στο θέατρο

Με αφορμή το βαθιά πολιτικό, ρηξικέλευθο όσο και «προκλητικό» ήδη από τον τίτλο του έργο που ανεβάζει στη Στέγη (4-8/12), ο κορυφαίος Πορτογάλος σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής από το 2021 του Φεστιβάλ της Αβινιόν μιλά για τη σύγχρονη φασιστική απειλή και τη δέουσα «απάντηση» τόσο του δημοκρατικού τόξου όσο και της τέχνης σε αυτή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Καραντζάς

Θέατρο / Δημήτρης Καραντζάς: «Θέλω να μιλήσω για την απόλυτη βία τού να ζεις»

Δεκαπέντε χρόνια μετά την πρώτη του δουλειά, ο Δημήτρης Καραντζάς γράφει και σκηνοθετεί στη Στέγη ένα πρωτότυπο έργο, μια περφόρμανς-παραβολή για τη βία και τον εθισμό μας σε αυτή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Πιο εύκολα θα έρθουν οι Ρομά κοντά στην ελληνική κοινωνία παρά η κοινωνία σε αυτούς»

Θέατρο / «Πιο εύκολα θα έρθουν οι Ρομά κοντά στην ελληνική κοινωνία παρά η κοινωνία σε αυτούς»

Οι Ανέστης Αζάς και Πρόδρομος Τσινικόρης ανεβάζουν Έλληνες Ρομά στη σκηνή της Στέγης και μας καλούν να ακούσουμε προσεκτικά τις ιστορίες τους στην παράσταση «Romáland».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το πείραμά μας ήταν παρανοϊκό, αλλά μας έκανε να αισθανθούμε ελεύθεροι»

Respublika / Onassis Stegi / «Το πείραμά μας ήταν παρανοϊκό, αλλά μας έκανε να αισθανθούμε ελεύθεροι»

Ο Λούκας Τβαρκόβσκι περιγράφει όσα απροσδόκητα συνέβησαν ανάμεσα στα μέλη μιας κοινότητας ηθοποιών ώστε να προκύψει η εξάωρη παράσταση «Respublika», μια περφόρμανς που καταλήγει σε rave party, ξεκίνησε από τα δάση της Λιθουανίας και τη φέρνει η Στέγη στη Μαλακάσα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ