Η πιο πολιτική σεζόν της Στέγης

Η πιο πολιτική σεζόν της Στέγης Facebook Twitter
«Άκου, μπαλαμέ, εύχομαι κάποια στιγμή να γίνουμε ένα», τραγουδούσαν οι Έλληνες Ρομά ερασιτέχνες ηθοποιοί του Romάlαnd, έχοντας συνεργαστεί με τους δύο σκηνοθέτες για να αφηγηθούν επί σκηνής τις ιστορίες τους. Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος
0

Στις μέρες μας, ακόμα και ο τρόπος που μιλάς, περπατάς ή αναπνέεις (οφείλει να) αποτελεί πολιτική θέση και η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση έχει δείξει τον δρόμο από τις πρώτες μέρες της λειτουργίας της.

Είτε επιλέγοντας να φωταγωγήσει το κτίριο της Συγγρού είτε σχολιάζοντας την επικαιρότητα στα social media, συνήθως βρίσκει αφορμές σε σημαντικά κοινωνικά ζητήματα και ο χωρίς περιστροφές τρόπος που το κάνει είναι από μόνος του πολιτική θέση, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι αυτό δεν θεωρείται δεδομένο για τους περισσότερους μεγάλους πολιτιστικούς θεσμούς της χώρας. Οι κυνικοί θα πουν ότι το διακύβευμα δεν είναι το ίδιο για ένα μικρό θέατρο ή ένα μικρό μουσείο όπως για ένα ισχυρό ίδρυμα που μπορεί να έχει την «πολυτέλεια» να απομακρύνει κάποιους με τη στάση του ή να αγνοεί το hate speech, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει από απειλές μέχρι καλέσματα σε μποϊκοτάρισμα – και ενδεχομένως να έχουν δίκιο.

Ωστόσο, όπως πολλές φορές έχουν δηλώσει και οι ίδιοι οι άνθρωποι της Στέγης, το να τηρείς ξεκάθαρη πολιτική θέση απέναντι στα πράγματα πρέπει καταρχάς να προέρχεται εκ των έσω, πρέπει να το πιστεύεις πραγματικά· έπειτα, οφείλεις να είσαι συνεπής σε αυτή σου την απόφαση, όποιο κι αν είναι το τίμημα.

Πέρα από τις θεατρικές δουλειές με σαφές πολιτικό πρόσημο, η ίδια η επιλογή των προσώπων που βρέθηκαν τη φετινή σεζόν στις σκηνές της Στέγης διόλου τυχαία δεν ήταν, ακόμα κι αν τα έργα που παρουσίασαν περιλάμβαναν έμμεσο ή και καθόλου πολιτικό σχόλιο.

Κι όλα αυτά τα «γύρω-γύρω» είναι σημαντικότατα μεν, αλλά το περιτύλιγμα, καθώς η Στέγη είναι ένα ίδρυμα πολιτισμού, οπότε παίρνει πολιτική θέση πρωτίστως με τον ίδιο τον καλλιτεχνικό της σχεδιασμό – και αυτό είναι κάτι που έγινε σαφές ειδικά με την επιλογή του φετινού ρεπερτορίου, σε μια σεζόν εξαιρετικά δύσκολη, με τη διεθνή γεωπολιτική συγκυρία να επηρεάζει διαρκώς την ελληνική καθημερινότητα και την τοξικότητα να έχει εισχωρήσει βαθιά στον δημόσιο λόγο.

Η πιο πολιτική σεζόν της Στέγης Facebook Twitter
Η σεζόν ξεκίνησε στη Μικρή Σκηνή με το Σπίτι του Δημήτρη Καραντζά, το πρωτότυπο έργο που έγραψε και σκηνοθέτησε ο πολυπράγμων δημιουργός έπειτα από ανάθεση της Στέγης, μια παραβολή για τη βία και τον εθισμό μας σε αυτή. Φωτ.: Ανδρέας Σιμόπουλος

Η σεζόν ξεκίνησε στη Μικρή Σκηνή με το Σπίτι του Δημήτρη Καραντζά, το πρωτότυπο έργο που έγραψε και σκηνοθέτησε ο πολυπράγμων δημιουργός έπειτα από ανάθεση της Στέγης, μια παραβολή για τη βία και τον εθισμό μας σε αυτή. «Είναι μια στάση το να εθελοτυφλούμε απέναντι στη βία, να μη μετατοπιζόμαστε», είπε ο Καραντζάς στην Αργυρώ Μποζώνη, στην πρώτη παρουσίαση του έργου του.

«Μια μέρα μπορεί να ξυπνήσουμε και να δούμε τα οπίσθια μιας τηλεστάρ, ένα ναυάγιο με 800 νεκρούς, έναν ηθοποιό στη Βουλή, μια διαφήμιση για αύξηση πέους και έναν πόλεμο στο ίδιο σκρολάρισμα και κατά κάποιον τρόπο η ψυχολογία μας θα παραμείνει η ίδια. Ο τρόμος είναι να βρεθείς κάπου όπου δεν θα έχεις πληροφορία, που δεν θα αποφασίσει ο αλγόριθμος τι θα σου δείξει σήμερα. [..] Η ταχύτητα της πληροφορίας μάς επηρεάζει και μας κάνει δέσμιους μιας πραγματικότητας που πρέπει να εκπληρώσουμε».

Παράλληλα, στην Κεντρική Σκηνή οι Ανέστης Αζάς και Πρόδρομος Τσινικόρης επιχείρησαν ένα τολμηρό πείραμα που σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως – και για πολλούς από εμάς αποτέλεσε την αφορμή για μια αξέχαστα συγκινητική παράσταση. «Άκου, μπαλαμέ, εύχομαι κάποια στιγμή να γίνουμε ένα», τραγουδούσαν οι Έλληνες Ρομά ερασιτέχνες ηθοποιοί του Romάlαnd, έχοντας συνεργαστεί με τους δύο σκηνοθέτες για να αφηγηθούν επί σκηνής τις ιστορίες τους.

Τα τεράστια ποσοστά της ρομαφοβίας στην ελληνική κοινωνία είναι μονάχα η αφορμή για την αναγκαιότητα αυτού του εγχειρήματος, που ταξίδεψε και εκτός Ελλάδας. «Δεν τους αγιογραφούμε, τους δίνουμε τη δυνατότητα να πουν την ιστορία τους. Αυτό που μπορεί να κάνει το θέατρο ή η θεατρική σκηνή είναι να επιτρέψει να φωτιστεί και αυτή η οπτική γωνία, που δεν είναι μέρος της mainstream αφήγησης, η οποία συνήθως αποκλείει όλες τις μειονότητες της χώρας», εξηγούσαν οι σκηνοθέτες.

Η πιο πολιτική σεζόν της Στέγης Facebook Twitter
Η παράσταση του Πορτογάλου Τιάγκο Ροντρίγκες ήταν ένα βραδυφλεγές, δυστοπικό θρίλερ που κορυφώθηκε σε ένα αξέχαστο ημίωρο καλογραμμένης alt right. Φωτ.: Joseph Banderet

Λίγο καιρό αργότερα οι υπεύθυνοι προγραμματισμού της Στέγης επεφύλασσαν στο ελληνικό κοινό ακόμα έναν πολιτικά φορτισμένο δυναμίτη: ήδη από την ανακοίνωση και μόνο του τίτλου της παράστασης Η Καταρίνα και η ομορφιά να σκοτώνεις φασίστες είχαν ξεκινήσει οι αντιδράσεις και ένας πόλεμος από ακροδεξιά τρολ στα social media, που ανερυθρίαστα δήλωναν θιγμένα, επιχειρώντας να επανοικειοποιηθούν τον χαρακτηρισμό του φασίστα.

Η παράσταση του Πορτογάλου Τιάγκο Ροντρίγκες, νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν, ήταν ένα βραδυφλεγές, δυστοπικό θρίλερ που κορυφώθηκε σε ένα αξέχαστο ημίωρο καλογραμμένης alt right, πολλαπλά φοβικής ρητορικής ενός εκ των πρωταγωνιστών, που στόχο είχε να τεστάρει τα όρια αν(τ)οχής του κοινού. «Ελλάδα και Πορτογαλία διατηρούν ακόμα ζωντανές μνήμες από τις δικτατορίες που πέρασαν. Σήμερα αντιμετωπίζουν και οι δύο μια αναβίωση της ακροδεξιάς απειλής, όπως αρκετές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Με τη γλώσσα του θεάτρου, της τέχνης γενικότερα, μπορείς να πεις με δυνατή φωνή πράγματα που πολύ πιθανό να λογοκρίνονταν σε ένα μέσο, να επέφεραν μέχρι και νομικές συνέπειες», έλεγε σχετικά ο σκηνοθέτης στον Θοδωρή Αντωνόπουλο.

Ένα πανέξυπνο, ύπουλο χαστούκι, απόλυτα επίκαιρο στην Ευρώπη του Βίλντερς, της Μελόνι, του Όρμπαν, της Λεπέν και της τρομακτικής επανόδου της ακροδεξιάς, που σε όσους το είδαν θα μείνει αξέχαστο. 

H Στέγη τον Μάρτιο έκανε ένα ακόμα σχόλιο ενάντια στην έμφυλη βία, την πατριαρχία και τον σεξισμό με τo TACK της Βάνιας Τέρνερ. Το ντοκιμαντέρ σε παραγωγή του Onassis Culture, που αποσπά βραβεία όπου και αν προβάλλεται, ακολουθεί την ολυμπιονίκη Σοφία Μπεκατώρου και την Αμαλία, νεαρή πρωταθλήτρια της ιστιοπλοΐας, στην πρώτη γραμμή μιας κομβικής αλλαγής στην ελληνική κοινωνία, σε μια δίκη-ορόσημο, την πρώτη του ελληνικού #MeToo.

Πριν από λίγες μέρες το ρεπερτόριο της Κεντρικής Σκηνής έκλεισε με τη συνεργασία της Στέγης με τον σπουδαίο σκηνοθέτη και δάσκαλο Θεόδωρο Τερζόπουλο, που παρουσίασε στο ελληνικό κοινό μια πολιτικά φορτισμένη, εμπόλεμη ανάγνωση του Περιμένοντας τον Γκοντό. Το διαχρονικό σχόλιο του Μπέκετ για το παράλογο της ανθρώπινης ύπαρξης, ντυμένο με ήχους από βομβαρδισμούς και σειρήνες, «κούμπωσε» με τις καθημερινές υπαρξιακές αγωνίες που μας βασανίζουν, ειδικά με δυο πολέμους να βρίσκονται σε εξέλιξη στη γειτονιά μας τα τελευταία χρόνια.

Η πιο πολιτική σεζόν της Στέγης Facebook Twitter
Το διαχρονικό σχόλιο του Μπέκετ για το παράλογο της ανθρώπινης ύπαρξης, ντυμένο με ήχους από βομβαρδισμούς και σειρήνες, «κούμπωσε» με τις καθημερινές υπαρξιακές αγωνίες που μας βασανίζουν, ειδικά με δυο πολέμους να βρίσκονται σε εξέλιξη στη γειτονιά μας τα τελευταία χρόνια. Φωτ.: Johanna Weber

Πέρα όμως από τις θεατρικές δουλειές με σαφές πολιτικό πρόσημο, η ίδια η επιλογή των προσώπων που βρέθηκαν τη φετινή σεζόν στις σκηνές της Στέγης διόλου τυχαία δεν ήταν, ακόμα κι αν τα έργα που παρουσίασαν περιλάμβαναν έμμεσο ή και καθόλου πολιτικό σχόλιο. Από την Τίλντα Σουίντον, που φόρεσε τα κοστούμια από τις ταινίες του Παζολίνι, ως την Πάτι Σμιθ και τη Laura Jane Grace και από τον Γιάννη Αγγελάκα και τη Λένα Πλάτωνος ως τον Νικ Κέιβ, όλες οι μεγάλες παραγωγές που παρουσίασε αυτήν τη σεζόν η Στέγη είχαν ως πρωταγωνιστές καλλιτέχνες που έχουν αρθρώσει κατά καιρούς ξεκάθαρο πολιτικό λόγο, με γνωστή θέση και στάση απέναντι σε όλα τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα εδώ και δεκαετίες.

Η σεζόν κλείνει για τη Στέγη με το Respublika, το φιλόδοξο κοινωνικό πείραμα του Λούκας Τβαρκόβσκι που παρουσιάζουμε διεξοδικά στο παρόν τεύχος. Η ουτοπία που ο Πολωνός καλλιτέχνης έπλασε μέσα στην καραντίνα μαζί με μια χούφτα ταλαντούχων καλλιτεχνών στην απομόνωση των δασών της Λιθουανίας οραματίζεται δικαιοσύνη, έχει επιρροές από σπουδαίους θεωρητικούς του κινηματικού χώρου και καλεί το ελληνικό κοινό να επιστρέψει σε μια περιοχή της Αττικής που έχει συνδεθεί αναπόσπαστα με την έκρηξη της rave κουλτούρας των ’90s και την ελευθεριότητα που αυτή πρέσβευε. Το κάλεσμα που μας απευθύνει ο Τβαρκόβσκι γι’ αυτή την εμπειρία ολοκληρώνει με τον καλύτερο τρόπο την πιο πολιτική σεζόν της Στέγης.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ. 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Τιάγκο Ροντρίγκες εξηγεί γιατί είναι «όμορφο» να σκοτώνεις φασίστες

Θέατρο / Ο Τιάγκο Ροντρίγκες εξηγεί γιατί είναι «όμορφο να σκοτώνεις φασίστες» στο θέατρο

Με αφορμή το βαθιά πολιτικό, ρηξικέλευθο όσο και «προκλητικό» ήδη από τον τίτλο του έργο που ανεβάζει στη Στέγη (4-8/12), ο κορυφαίος Πορτογάλος σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής από το 2021 του Φεστιβάλ της Αβινιόν μιλά για τη σύγχρονη φασιστική απειλή και τη δέουσα «απάντηση» τόσο του δημοκρατικού τόξου όσο και της τέχνης σε αυτή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Καραντζάς

Θέατρο / Δημήτρης Καραντζάς: «Θέλω να μιλήσω για την απόλυτη βία τού να ζεις»

Δεκαπέντε χρόνια μετά την πρώτη του δουλειά, ο Δημήτρης Καραντζάς γράφει και σκηνοθετεί στη Στέγη ένα πρωτότυπο έργο, μια περφόρμανς-παραβολή για τη βία και τον εθισμό μας σε αυτή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Πιο εύκολα θα έρθουν οι Ρομά κοντά στην ελληνική κοινωνία παρά η κοινωνία σε αυτούς»

Θέατρο / «Πιο εύκολα θα έρθουν οι Ρομά κοντά στην ελληνική κοινωνία παρά η κοινωνία σε αυτούς»

Οι Ανέστης Αζάς και Πρόδρομος Τσινικόρης ανεβάζουν Έλληνες Ρομά στη σκηνή της Στέγης και μας καλούν να ακούσουμε προσεκτικά τις ιστορίες τους στην παράσταση «Romáland».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το πείραμά μας ήταν παρανοϊκό, αλλά μας έκανε να αισθανθούμε ελεύθεροι»

Respublika / Onassis Stegi / «Το πείραμά μας ήταν παρανοϊκό, αλλά μας έκανε να αισθανθούμε ελεύθεροι»

Ο Λούκας Τβαρκόβσκι περιγράφει όσα απροσδόκητα συνέβησαν ανάμεσα στα μέλη μιας κοινότητας ηθοποιών ώστε να προκύψει η εξάωρη παράσταση «Respublika», μια περφόρμανς που καταλήγει σε rave party, ξεκίνησε από τα δάση της Λιθουανίας και τη φέρνει η Στέγη στη Μαλακάσα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ