Η ομάδα Detach έρχεται με το Dark Manifesto: Το μέλλον είναι εδώ, είναι στο παρόν σου

Η ομάδα Detach έρχεται με το Dark Manifesto: Το μέλλον είναι εδώ, είναι στο παρόν σου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO.
0

Το «Σκοτεινό Μανιφέστο» είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες παραγωγές του φετινού φεστιβάλ Αθηνών. Είναι η αρχή μίας τριλογίας πάνω στη φόρμα του lecture, το ποίημα ενός νέου κόσμου που στοιχειώνεται βασανιστικά από κάθε τι παλιό και τις κρυμμένες δυνατότητες ενός μέσου που κανείς δεν μπορεί να φανταστεί το μέλλον του. Η νεοσύστατη ομάδα Detach χρησιμοποιώντας ως όπλα τους laptop, μουσικά όργανα, κείμενα, παραμορφωτές ήχου, εικόνες και τη μουσική διαλύει και συνθέτει τις μνήμες και τις προσδοκίες, την μαγεία και τον φόβο της τεχνολογίας, το ψηφιακό και το πραγματικό. Τέσσερις performer μπροστά σε οθόνες υπολογιστών, με δυνατή μουσική, εικόνα και λόγο συνθέτουν ένα σκοτεινό μανιφέστο.

Η κουβέντα μαζί τους θα μπορούσε να βγάλει 3 (τουλάχιστον) διαφορετικές συνεντεύξεις.

―Ποιοι είναι οι Detach;
Detach είναι μια καινούργια ομάδα που τα μέλη της ασχολούνται με λέξεις, εικόνες και ήχο. Όλοι έχουν μια ιστορία από παλιότερες ομάδες, ο Μάκης Κεντεποζίδης και η Θάλεια Ιωαννίδου είναι από τους drog_A_tek, ο Voltnoi Brege είναι από τους Erasers κι ο Γώργος Βαλαής από τον θεατρικό χώρο. Η ιδέα έπαιζε αρκετό καιρό, να κάνουμε κάτι για τα μανιφέστα. Παρατηρούσαμε γύρω μας ότι ο μανιφεστικός λόγος χρησιμοποιούταν πάρα πολύ, κυρίως στο επίπεδο το εταιρικό, δηλαδή μπορούσες να δεις μια διαφήμιση ενός τηλεφώνου, μια καινούργιας συσκευής, και να χρησιμοποιεί μανιφεστικό λόγο.

―Πες μου ένα παράδειγμα.
Το σύνθημα της apple για το i-Phone «The only thing that’s changed everything». Χρησιμοποιείται πάρα πολύ ο μανιφεστικός λόγος, επίσης, στο επίπεδο το καλλιτεχνικό και το επιστημονικό.

Η ομάδα Detach έρχεται με το Dark Manifesto: Το μέλλον είναι εδώ, είναι στο παρόν σου Facebook Twitter
Όταν πας να χτίσεις τη ζωή σου καταλαβαίνεις ότι είναι έτοιμη, δεν χρειάζεται να προσπαθήσεις για κάποια πράγματα, πρέπει να χτίσεις αυτό που λέγεται «μέλλον» εντός κάποιων ορίων. Αυτό για μας είναι πάρα πολύ σημαντικό, το future is now... Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO.
Η ιδέα έπαιζε αρκετό καιρό, να κάνουμε κάτι για τα μανιφέστα. Παρατηρούσαμε γύρω μας ότι ο μανιφεστικός λόγος χρησιμοποιούταν πάρα πολύ, κυρίως στο επίπεδο το εταιρικό, δηλαδή μπορούσες να δεις μια διαφήμιση ενός τηλεφώνου, μια καινούργιας συσκευής, και να χρησιμοποιεί μανιφεστικό λόγο. Παράδειγμα, το σύνθημα της apple για το i-Phone «The only thing that's changed everything».

―Αναφέρεστε σε «μανιφέστα του προηγούμενου αιώνα», ποια εννοείτε;
Διαβάζαμε το μανιφέστο του φουτουρισμού που μας αρέσει πάρα πολύ, το μανιφέστο των ντανταϊστών, πράγματα κοντινά στην αισθητική μας, και σιγά-σιγά όλο αυτό το πράγμα άρχισε να χωνεύεται ή να ρεμιξάρεται σε κάτι καινούργιο. Και μπορέσαμε έτσι να φτιάξουμε ένα ωραίο ηλεκτρονικό ποίημα –«ηλεκτρονικό» επειδή συνδεόμαστε με τον ψηφιακό κόσμο- το οποίο συμπυκνώνεται σε αυτά τα τρία πράγματα: εικόνα, ήχος και λόγος. Τα μανιφέστα πάντα ξεκινούν κάνοντας μια κριτική του παρόντος –έτσι ξεκίνησε και το κομμουνιστικό μανιφέστο- και έχουν και ένα κομμάτι επιθυμητικό, κάτι που θα επιθυμείς, ένα κομμάτι στο οποίο βλέπεις μπροστά σου μέλλον. Οπότε, δουλεύοντας πάνω στα μανιφέστα, πήραμε αυτό τον σκελετό. Αν γυρίσουμε πίσω στα μανιφέστα και στο γιατί χρησιμοποιείται ο μανιφεστικός λόγος από τις εταιρίες, θα δεις ένα πράγμα που λείπει: η σαφής εικόνα του κόσμου που ζούμε. Το μέλλον είναι εδώ, είναι στο παρόν σου. Το σύνθημα το οποίο παίζει πάρα πολύ -κυρίως από την έλευση του ίντερνετ και μετά- είναι το «future is now». Αυτό το πράγμα έχει κάτι καλό, αλλά έχει και κάτι κακό: Εάν το μέλλον σου είναι μέσα στο παρόν σου, σημαίνει ότι δεν έχεις καμία εικόνα του μέλλοντος –ένας άνθρωπος που δεν μπορεί να προεικονίσει το μέλλον του, να κάνει σχέδια, να κάνει όνειρα, να επιθυμήσει και να εργαστεί για αυτά, πέφτει στην παγίδα ότι το παρόν του είναι μέσα σε πολύ κλειστά πλαίσια.

―Πολύ απαισιόδοξο ακούγεται αυτό.
Είναι η αλήθεια. «Σκοτεινό μανιφέστο» λέγεται η performance μας. Θα θέλαμε να γελάει κάποιος με τα πράγματα που κάνουμε, αλλά ίσως χρειαστούμε 20 χρόνια για να το καταφέρουμε αυτό. Δεν είμαστε μηδενιστές. Ο τεχνολογικός μύθος σου προτείνει πως ό,τι είναι να ζήσεις, είναι στο παρόν και αυτό μπορούμε να το δούμε σε καθημερινά πράγματα γύρω μας. Όταν πας να χτίσεις τη ζωή σου καταλαβαίνεις ότι είναι έτοιμη, δεν χρειάζεται να προσπαθήσεις για κάποια πράγματα, πρέπει να χτίσεις αυτό που λέγεται «μέλλον» εντός κάποιων ορίων. Αυτό για μας είναι πάρα πολύ σημαντικό, το future is now. Αν πάμε πίσω, στην εποχή του Blade Runner και το δούμε ήταν κάτι πολύ όμορφο, το περιμέναμε. Αυτή τη στιγμή όμως δεν είναι όμορφο, είναι πάρα πολύ συντηρητικό. Δεν μπορείς να βάλεις σε συγκεκριμένα πλαίσια και όρια το μέλλον των ανθρώπων. Εν τω μεταξύ, αυτό που βλέπουμε τα τελευταία χρόνια είναι ότι τα όρια και τα σύνορα είναι για ανθρώπους που ζουν ανάμεσα από αυτά, μπορείς να καταλάβεις πόσο μεγάλο περιθώριο παράγει η κοινωνία μας και πόσοι είναι ανάμεσα από τα σύνορα και από όλα αυτά τα όρια. Και ανάμεσα στις κατηγορίες που θα μπορέσουν να πάρουν αυτό το έτοιμο μέλλον και θα προσαρμοστούν, υπάρχουν και άλλοι που δεν θα πάρουν ούτε μέλλον ούτε παρόν, και έχουν ένα παρελθόν που έχει διαγραφεί, έχει καταστραφεί.

Η ομάδα Detach έρχεται με το Dark Manifesto: Το μέλλον είναι εδώ, είναι στο παρόν σου Facebook Twitter

―Αυτό που συμβαίνει με τα Pokemon Go πώς σας φαίνεται; Μας ξεπερνάει πάντα η ψηφιακή πραγματικότητα;
Τα Pokemon είναι επαυξημένη πραγματικότητα. Έχει κάνει match ο ψηφιακός με τον πραγματικό κόσμο. Αυτή τη στιγμή είμαστε στο real time. Εδώ και πολύ καιρό τώρα. Δεν μπορώ να φανταστώ πού μπορεί να φτάσει γιατί είμαστε και κάποιας ηλικίας, αυτό μπορεί να το πει κάποιος κάτω των 25. Εμείς το παρακολουθούμε μέσα από τα media και μέσα από βιβλία που είναι λίγο πιο αργά από την ψηφιακή πραγματικότητα.

―Είναι κάτι πολύ μαζικό αυτό, δεν είναι κάτι μικρό, οι περισσότεροι όμως δεν το παίρνουν είδηση, όπως και πολλά πράγματα που συμβαίνουν γύρω σου και απασχολούν την ψηφιακή κυρίως πραγματικότητα.
Αυτός είναι ο ψηφιακός κόσμος. Αυτό παίζει και στο dark manifesto και ήταν μια παρατήρηση. Το ίντερνετ πέρασε κάποια στάδια, στη αρχή ήταν το μεγαλύτερο φωτοτυπικό μηχάνημα του πλανήτη, παντού μπορούσες να δεις χιλιάδες αντίγραφα, σου είχε μπει η ιδέα του remix, του αντιγράφου. Πέθανε η αυθεντία, ο δημιουργός, έριξε μια όμορφη ταφόπλακα σε όλες τις καταστάσεις. Τώρα όμως είμαστε στη δεύτερη φάση. Εκείνο που την κεφαλαιοποιεί –για να το πούμε με οικονομικούς όρους- είναι το link, η δικτύωση, το μοίρασμα, το απόλυτο remix. Ψέματα πάνω σε ψέματα, αλήθειες πάνω σε ψέματα, ψέματα πάνω σε αληθειες. Είμαστε ακόμα στη λίθινη εποχή όσον αφορά την πληροφορία, και δεν έχουμε βρει ακόμη τον τρόπο –και ίσως να μην τον βρούμε και ποτέ, γιατί έχει αλλάξει τελείως αυτό το πράγμα- να ανακαλύπτουμε και να διυλίζουμε την πληροφορία. Μπορεί να έχει τελειώσει η εποχή του ανθρώπου που θα σου διαλέξει μέσα από ένα βιβλίο -από ένα αργό μέσο, το οποίο διαρκεί δύο ή τρία χρόνια, θέλει είκοσι μέρες ανάγνωση και δέκα μέρες να το συζητήσεις με τους φίλους σου για να βγάλεις κάποιο συμπέρασμα. Όλα πια είναι πιο γρήγορα, οπότε παίζει αυτό το χάος της πληροφορίας, το οποίο για μένα εν μέρει είναι και όμορφο. Ένα πολύ σημαντικό πράγμα είναι ότι η πληροφορία μέσα σε όλο αυτό το χάος παράγει εικόνες, κείμενα, αλλά παρόλα αυτά παράγει τα κείμενα που εδραιώνουν μια σειρά από γεγονότα και τα κάνουν αδιαμφισβήτητα. Π.χ. όλη αυτή η βία από αστυνομικούς τα τελευταία δύο χρόνια στην Αμερική είναι κάτι που δεν θα μπορέσει να αμφισβητηθεί ποτέ, υπάρχει σε βίντεο. Έχει περάσει η τυραννία της λήθης, το να ξεχνάς πράγματα και να πρέπει η ιστορία 20 και 30 χρόνια μετά με έναν αργό τρόπο να βγάλει κάποια συμπεράσματα και εσύ να πρέπει να τα υιοθετήσεις ή να τα αρνηθείς. Εν μέρει η πληροφορία είναι πια η μνήμη μας. Αυτό είναι τεράστια αλλαγή. Από τους Δίδυμους Πύργους και μετά, ένα μεγάλο ατύχημα που έπαιξε σε πραγματικό χρόνο, άλλαξαν και κάποια πράγματα όσον αφορά την ιστορία. Ο σύγχρονος άνθρωπος πια και με τη χρήση των δικτύων θεωρεί ότι είναι ο ίδιος πρωταγωνιστής μέσα στη ιστορία. Είναι ένα υποκείμενο μέσα σε κάθε μεγάλο γεγονός. Τα μεγάλα γεγονότα επιλέγονται από έναν μέσο όρο προβολής τους που ο άλλος τα έχει μοιραστεί και τα έχει κάνει γνωστά μέσα από τα δικά του link. Αυτό το χάος είναι απίστευτο. Και δεν μπορείς να κοντρολάρεις το χάος. Εμείς παίζουμε με τα υλικά αυτά, χρησιμοποιούμε διάφορες σκέψεις για να τα βάλουμε κάτω και να παίξουμε. Ούτε στις προηγούμενες δουλειές μας προτείναμε πράγματα, ούτε και τώρα και το άμεσο πολιτικό μήνυμα δεν είναι κομμάτι της τέχνης που μας ενδιαφέρει.

―Πόσο μεγάλο όπλο είναι το κινητό; Στο πραξικόπημα της Τουρκίας είδαμε τον Ερντογάν να το χρησιμοποιεί για να ξεσηκώσει τον κόσμο.
Το τηλέφωνο είναι πολύ πιο μικρό από το laptop και πιο γρήγορο. Γενικά, επειδή είχαν προηγηθεί η αραβική άνοιξη και τα χιλιάδες κείμενα στα social media πρέπει να είμαστε λίγο μαζεμένοι. Και στην Αίγυπτο και στην Τουρκία, όταν ακούς για κάποιου είδους εξέγερση ή κάποια τέτοια πολιτική αναταραχή το Facebook και το Twitter έχουν παίξει κάποιο απελευθερωτικό ρόλο. Το έχουμε δει μια-δυο φορές ακόμακαι το ξαναβλέπουμε τώρα και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα καλώδια δεν είναι δικά μας. Στο καλώδιο της Google που τρέχει από τη μία μεριά του Ατλαντικού μέχρι την άλλη, η NMSA έβαλε αυτό το mirror για να τραβάει τα δεδομένα. Και το lavabit, την εφαρμογή με κρυπογραφημένα mail την έκλεισε το FBI όταν ζήτησε από του χειριστές του να δώσουν τα στοιχεία δύο χρηστών και είπαν «δεν γίνεται».

Τα μεγάλα γεγονότα επιλέγονται από έναν μέσο όρο προβολής τους που ο άλλος τα έχει μοιραστεί και τα έχει κάνει γνωστά μέσα από τα δικά του link. Αυτό το χάος είναι απίστευτο. Και δεν μπορείς να κοντρολάρεις το χάος.

Η ομάδα Detach έρχεται με το Dark Manifesto: Το μέλλον είναι εδώ, είναι στο παρόν σου Facebook Twitter
Φωτογραφία: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO.

―Εκτός από μεγάλο όπλο είναι και ένα μεγάλο κέρδος των κρατών και των μέσων;
Είναι. Οι υποδομές δεν είναι δικές μας. Και μάλιστα οι υποδομές δεν είναι καν των κρατών, αλλά των εταιριών, είναι ακόμα πιο σκοτεινό το πεδίο. Παρόλα αυτά, για να μην φανούμε τεχνοφοβικοί, σε αυτόν το κόσμο υπάρχουν κρυμμένες δυνατότητες. Αυτές ξεδιπλώνονται λίγο-λίγο. Υπάρχουν λίγες φιγούρες που είναι σαν τον Ζορό, που έχουν κάνει τη διαφορά. Ο Edward Snowden είναι ένας στρατιωτικός, παρόλα αυτά αυτό που έκανε και η χιονοστιβάδα των αποκαλύψεων που έφερε ήταν απίστευτη και μας επέτρεψε να μπορέσουμε να γνωρίσουμε ένα μέρος των πραγμάτων. Είναι ο Aaron Swartz, ο πιτσιρικάς που ωθήθηκε από το FBI σε αυτοκτονία. Βρέθηκε σε αυτόν τον κυκεώνα των πραγμάτων επειδή πήρε επιστημονικές εργασίες, τις υπέκλεψε και τις έβγαλε στο ίντερνετ. Αυτό είναι ομοσπονδιακό παράπτωμα και τον τσάκισαν. Έφεραν οικογένειά του σε απίστευτη θέση και 25 χρονών αυτοκτόνησε και χάθηκε ένα πολύ μεγάλο μυαλό. Μετά από έναν χρόνο μάθαμε όμως πως κάποιος άλλος πιτσιρικάς πήρε ένα μέρος μιας εργασίας που διάβασε (από τις κλεμμένες) και έφτιαξε μια ασφαλή μέθοδο για την έρευνα σε κάποια ασθένεια. Δηλαδή, αν μέσα σε όλο αυτό το πράγμα υπάρχουν κρυμμένες δυνατότητες ακόμα είναι πάρα πολύ μικρές και υπάρχει και ένας μη ηθικός κανόνας το οποίο δεν μπορούμε να το κατανοήσουμε, ιδίως αυτοί που είμαστε άνω των 35 και δεν έχουμε σαφή ανθρωπιστική καταβολή. Ο Ross Williams Ulbricht (Dread Pirate Robers) θεωρήθηκε ένας μεγάλος εγκληματίας όταν έφτιαξε την ιστορία του dark net. Τα κείμενά του όμως και ο τρόπος που αποκρούει μέρος της ηθικολογίας του κράτους, για το αν είναι αυτός εγκληματίας ή το κράτος, δεν μπορεί κανείς να τον αμφισβητήσει. Άρα έχει αλλάξει και μέρος της ηθικής για το πώς μπορούμε να δούμε την αλλαγή αυτού του κόσμου. Δεν έχει μια κατεύθυνση, το περιβάλλον είναι τελείως ανοιχτό και για χειρότερα και για καλύτερα. Επειδή ο άνθρωπος χωρίς να μπορεί να δεν το μέλλον του και χωρίς να έχει καμία ελπίδα θα πέθαινε εκείνη τη στιγμή, λέμε ότι ναι, έχει και καλύτερα. Ο τέλειος ολοκληρωτισμός δεν έχει ακόμα φτιαχτεί, δεν έχει φτιαχτεί η τέλεια φυλακή, το τέλειο μάντρωμα, στην ανθρωπότητα πάντα υπήρχε η χαραμάδα, η τρύπα, το λαγούμι που θα μπορούσε να δραπετεύσει.

Το «The Dark Manifesto» θα παρουσιαστεί  από την ομάδα DETACH στις 27 και 28 Ιουλίου στην Πειραιώς 260, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. 

 

Η ομάδα Detach έρχεται με το Dark Manifesto: Το μέλλον είναι εδώ, είναι στο παρόν σου Facebook Twitter
Η ομάδα Detach έρχεται με το Dark Manifesto: Το μέλλον είναι εδώ, είναι στο παρόν σου Facebook Twitter

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ