Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά»

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά» Facebook Twitter
Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου
0

Από τις ειδήσεις και τα social media για το τέλος της Δημοκρατίας του Μπακλαβά:

* Επιστροφή στην κανονικότητα - Επιτυχημένη επιχείρηση κατάλυσης της Δημοκρατίας του Μπακλαβά - Εύσημα στην ΕΛ.ΑΣ.

* Σφαγή στο Μεσολόγγι. Όργιο αστυνομικής βίας. Απαγορευμένη ζώνη το νησί για τους δημοσιογράφους. Αγνοείται η τύχη των ιδρυτών. Πορεία αλληλεγγύης στις 18:00 στα προπύλαια.

*Εμπόλεμη Ζώνη. Οδοφράγματα στους δρόμους. Η ειρηνική πόλη με το ηρωικό παρελθόν είναι ξανά υπό πολιορκία, αυτήν τη φορά από την ίδια της τη χώρα.

* Γιουσουφάκι του Μπακλαβαδιστάν το ελληνικό κράτος. Μετά από εγκληματική ολιγωρία εβδομάδων, η κυβέρνηση δίνει επιτέλους πράσινο φως στις Ένοπλες Δυνάμεις να επέμβουν.

*Χιλιάδες άνθρωποι έχουν συγκεντρωθεί στο Νησί του Μπακλαβά. Κατασκηνωτές σε πλατείες και μουσικές συναυλίες αλληλεγγύης. Η ελπίδα είναι ζωντανή. Καταφθάνουν απ’ όλη την Ευρώπη αλληλέγγυοι και υποστηρικτές.

*Χάος στο Μεσολόγγι! To πείραμα του μπακλαβά εκτός ελέγχου: χιλιάδες λαθρομετανάστες εισβάλλουν για να πάρουν το ψευδο-διαβατήριο. Τους εκμεταλλεύονται οι «μπακλαβάδες». Υπάρχει κράτος; 

*Ανέβηκε 50% η αξία των κρυπτονομισμάτων μέσα σε δώδεκα μέρες. Το Νησί του Μπακλαβά γίνεται χρυσό. Αφιέρωμα Κρυπτονομίσματα: «Ευκαιρίες και κίνδυνοι». 

*Συγκλονίζει η προφητεία του γέροντα: «Θα είναι σαν να έχετε λεφτά, αλλά δεν θα έχετε». Σόδομα και Γόμορα στο Μεσολόγγι. Να επέμβει άμεσα ο στρατός.

* Ενδείξεις για ξέπλυμα χρήματος στη λεγόμενη «Δημοκρατία του Μπακλαβά». Να επέμβει το ΣΔΟΕ! 

*Με αίμα από εκτρώσεις αγέννητων παιδιών φτιάχνεται ο μπακλαβάς τους. Τρίζουν τα κόκαλα του Μάρκου Μπότσαρη. Να πάθουν καρκίνο! 

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά» Facebook Twitter
Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου

ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ 1821, ο Ανέστης Αζάς παρουσίασε στο Φεστιβάλ Αθηνών του 2021 και τώρα ανεβάζει ξανά στο «Αμφι-Θέατρο», μαζί με μια εξαιρετική ομάδα συνεργατών, τη νέα του δουλειά Η Δημοκρατία του Μπακλαβά, που διαδραματίζεται στη σημερινή Ελλάδα, στο μεταίχμιο μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, παρότι η πλοκή είναι φανταστική. 

Με πρωταγωνιστές ένα μεικτό ζευγάρι, έναν Έλληνα και μια Τουρκάλα, οι οποίοι αποφασίζουν να ιδρύσουν το δικό τους έθνος-κράτος με βάση το σπίτι και την ιδιωτική τους επιχείρηση, η παράσταση αναδιατυπώνει θεατρικά συγκρούσεις που παραμένουν ενεργές από την εποχή της Επανάστασης ως σήμερα.

Μέσα από απολαυστικές κωμικές καταστάσεις, οι ήρωες έρχονται αντιμέτωποι με τις αντιφάσεις της νεοελληνικής κοινωνίας, την προβληματική της εθνικής ταυτότητας αλλά και την ουτοπική πραγματικότητα ενός μελλοντικού, οικουμενικού ψηφιακού κράτους – κι εμείς μαζί τους.

Όταν οι άνθρωποι είναι μόνοι τους, ως ζεύγος, δεν έχουν κανένα πρόβλημα, έχουν φτιάξει τον δικό τους κόσμο. Όταν έρχονται τα παιδιά και μπλέκεις με το εκπαιδευτικό σύστημα, την κοινωνία και τους άλλους γονείς, τότε δημιουργούνται προβλήματα.  

— Ας ξεκινήσουμε με τον μπακλαβά και τη σημασία του.

Μπακλαβάς είναι ένα ωραίο ανατολίτικο γλυκό και στην περίπτωσή μας είναι το σύνολο μιας σχέσης. Αυτό το έργο ξεκίνησε όταν ήρθε η πρόταση από το Φεστιβάλ Αθηνών και την Κατερίνα Ευαγγελάτου να κάνω κάτι, αν με ενδιέφερε, για τον κύκλο του 1821. Φυσικά, όταν ήρθε η πρόταση από τη μια χάρηκα, από την άλλη αγχώθηκα, γιατί είναι τεράστιο το θέμα, αλλά υπήρχε πολύς χρόνος μέσα στην καραντίνα, οπότε διάβασα όλες τις ιστορίες που υπήρχαν, του Μπρούερ, του Κορδάτου, του Βουρνά, του Κρεμμυδά, και όσο διάβαζα, τόσο δεν ήξερα από πού να το πιάσω.

Ταυτόχρονα, από την αρχή με είχε ιντριγκάρει μια εκπομπή στο ARTE που λέγεται «Βitnation όπως bitcoin», αλλά σε επίπεδο χώρας, ένα τρελό πράγμα, ένα ψηφιακό κράτος στο ίντερνετ. Αυτοί λένε ότι τα κράτη που έχουμε βασίζονται σε ένα σετ τεχνολογιών που είναι ξεπερασμένο πια, αλλά αυτοί έχουν ένα άλλο σετ, που θα επηρεάσει μελλοντικά και πολιτικά τις σχέσεις των ανθρώπων. Αυτοί δημιουργούν δικές τους χώρες εν είδει ακτιβισμού και πειράματος. 

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά» Facebook Twitter
Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου

— Πώς επηρέασαν την ιδέα σου;

Αυτό μου γέννησε την ιδέα για ένα ζευγάρι, έναν Τούρκο και μια Ελληνίδα που γνωρίστηκαν στο Λονδίνο όταν ήταν φοιτητές, ερωτεύτηκαν, παντρεύτηκαν, έχουν και ένα παιδί και κάπως αυτή κληρονόμησε μια περιουσία στο Μεσολόγγι, έτσι ήρθαν να ζήσουν εδώ. Εδώ έρχονται αντιμέτωποι με διάφορα πράγματα, και ευτράπελα και άσχημα, και εξαιτίας της έντασης που υπάρχει στις σχέσεις των δυο χωρών τους έρχεται μια τρελή ιδέα: αποφασίζουν να μην τα παρατήσουν και φύγουν, αλλά να αγοράσουν ένα νησί με κρυπτονομίσματα, αφού έχουν επενδύσει σε αυτά.

Σαν σύγχρονοι Ρώσοι ολιγάρχες ας πούμε, αποκτούν το δικό τους νησί, στο οποίο εγκαθίστανται, και από εκείνη τη στιγμή πέφτει επάνω τους όλο το σύστημα ‒ στο τέλος τούς βομβαρδίζουν, δεν μπορεί να αντέξει αυτό το πράγμα. Αλλά μέχρι να φτάσει η υπόθεση σε αυτό το σημείο, μεσολαβούν διάφορα επεισόδια, κυρίως κωμικά. Όλο αυτό, φυσικά, είναι fiction, αλλά έχει και στοιχεία έρευνας. Έχω κάνει και συνεντεύξεις με υπαρκτά μεικτά ζευγάρια Ελλήνων και Τούρκων, που ζουν εδώ στην Αθήνα.

— Τι προβλήματα αντιμετωπίζουν;

Όταν οι άνθρωποι είναι μόνοι τους, ως ζεύγος, δεν έχουν κανένα πρόβλημα, έχουν φτιάξει τον δικό τους κόσμο. Όταν έρχονται τα παιδιά και μπλέκεις με το εκπαιδευτικό σύστημα, την κοινωνία και τους άλλους γονείς, τότε δημιουργούνται προβλήματα.  

— Ανάμεσα στις οικογένειές τους υπάρχουν προβλήματα;

Όχι, γιατί όταν γνωριστούν, όλο αυτό το δήθεν μίσος και η έννοια του προαιώνιου εχθρού καταρρέουν σε δευτερόλεπτα. Για μένα όλη αυτή η επέτειος της ανεξαρτησίας είναι μια ευκαιρία να προβληματιστούμε πάνω στο ποιοι είμαστε, πού είμαστε, τι χώρα έχουμε και τι χώρα φτιάξαμε. Κάπως έτσι λειτουργεί και αυτή η κωμωδία, ως μια σάτιρα της σύγχρονης Ελλάδας που βασίζεται στην υπόθεση ότι κάποιοι άνθρωποι θέλουν να ξεπεράσουν το μίσος και την ένταση απέναντι σε αυτό που μας απειλεί και να φτιάξουν κάτι άλλο. Οπότε ξεκινήσαμε να δουλεύουμε το έργο με τον Μιχάλη Πητίδη, ενώ ο συγγραφέας Γεράσιμος Μπέκας μάς έστελνε από τη Γερμανία κάποιες σκηνές.

Το γράψαμε μια φορά σε μορφή διηγήματος και μετά, με την ομάδα, ως θεατρικό. Είναι όλο γραμμένο ως ψευδοντοκιμαντέρ, έχει συμβεί ήδη το γεγονός ‒στην πρώτη σκηνή μαθαίνουμε ότι έχει καταλυθεί από την αστυνομία η Δημοκρατία του Μπακλαβά‒ και ψάχνουμε να δούμε τα διατρέξαντα, κάποια αρχεία και ντοκουμέντα σχετικά με όσα έχουν διαδραματιστεί. Το έχουμε δουλέψει με πολύ απλά θεατρικά μέσα, τέσσερις περφόρμερ παίζουν όλους τους χαρακτήρες: το πρωταγωνιστικό ζευγάρι, η Κατερίνα Μαυρογεωργίου και ο Cem Yigit Üzümoglu, ο Γιώργος Κατσής, και ο Gary Salomon. 

Ένας Έλληνας και μια Τουρκάλα ιδρύουν τη «Δημοκρατία του Μπακλαβά» Facebook Twitter
Φωτο: Πηνελόπη Γερασίμου

— Όλο αυτό με το ’21 τι σε κάνει να σκέφτεσαι; Μα ενδιαφέρει το να επεξεργαζόμαστε αυτό που έχει συμβεί;

Θα έπρεπε, δεν θα έπρεπε; Φυσικά γίνεται, αλλά σε μικρή κλίμακα και σε προσωπικό επίπεδο, από ανθρώπους που θα το ψάξουν μόνοι τους. Το σύστημα είναι σεταρισμένο σε ένα άλλο αφήγημα, αυτό του ελληνοκεντρισμού, και αυτό είναι ένα πρόβλημα που επανέρχεται συνεχώς: ζούμε σε ένα φαντασιακό επίπεδο και έχουμε μια άλλη εικόνα για τον εαυτό μας, αυτό φοβάμαι.

Για παράδειγμα, έγιναν πολλές προσπάθειες να αλλάξουν τα βιβλία της Ιστορίας προς το λιγότερο ηρωικό, λιγότερο παθιασμένο, να υπάρχει μια πιο νηφάλια προσέγγιση, κατά τη Χριστίνα Κουλούρη, όσων μας καθορίζουν: το 1821, η Μικρασιατική Καταστροφή, ο Β’ Παγκόσμιος και ο Εμφύλιος.

Γνωρίζουμε ελάχιστα γι’ αυτές τις περιόδους, το 1821 ήταν ένα απίστευτο σφαγείο, εκείνη την εποχή, σε εκείνο τον προνεωτερικό κόσμο γίνονταν πράγματα που σήμερα δεν χωρά ο νους. Ξέρουμε ψήγματα της Ιστορίας, αλλά, αν θέλουμε να προχωρήσουμε ως κράτος και ως κοινωνία, δεν μπορούμε να βασιζόμαστε στο μίσος για τους γείτονές μας. Και μόνο με την εκπαίδευση μπορεί να συμβεί αυτό, αλλά αργεί, έχει αποτελέσματα, αλλά θέλει δεκαετίες, μπορεί και αιώνες. 


 

Η Δημοκρατία του Μπακλαβά

Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Ανέστης Αζάς

Κείμενο: Γεράσιμος Μπέκας, Μιχάλης Πητίδης, Ανέστης Αζάς

Βοηθός σκηνοθέτη- Δραματουργική Συνεργασία: Μιχάλης Πητίδης

Σκηνογραφία: Ελένη Στρούλια

Συνεργασία στη σκηνογραφία: Ζαΐρα Φαληρέα

Προσαρμογή Σκηνικών για το Αμφιθέατρο: David Negrin, Γεώργιος Κολιός

Κοστούμια: Βασιλεία Ροζάνα

Φώτα: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Προσαρμογή φωτισμών για το Αμφιθέατρο: Δήμητρα Αλουτζανίδου

Μουσική: Παναγιώτης Μανουηλίδης

Χορογραφία: Ζωή Χατζηαντωνίου

Βίντεο: Δημήτρης Ζάχος

Φωτογραφίες Παράστασης: Πηνελόπη Γερασίμου

Διεύθυνση Παραγωγής: Κωστής Παναγιωτόπουλος

Ηθοποιοί: Cem Yigit Üzümoglu, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Γιώργος Κατσής, Gary Salomon

Τελευταίες παραστάσεις

Πέμπτη 10/2 στις 21:00

Παρασκευή 11/2 στις 21:00

Σάββατο 12/2 στις 17:00 & 21:00

Κυριακή 13/2 στις 18:00 & 22:00

Αμφι- Θέατρο

Αγγελικής Χατζημιχάλη 15 & Ανδριανού, Αθήνα

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κώστας Κουτσολέλος: «Tι είχαμε, τι χάσαμε!»

Οι Αθηναίοι / Κώστας Κουτσολέλος: «Tι είχαμε, τι χάσαμε!»

Ηθοποιός και σκηνοθέτης. Γεννήθηκε και ζει στην Καλλιθέα. Σε μια σαρωτική ανακεφαλαίωση όσων έζησε και ζήσαμε, μιλά για την άθλια εργασιακή κατάσταση στον χώρο του θεάτρου, την ψεύτικη ομοθυμία των καλλιτεχνών, τις νέες απαγορεύσεις της πανδημίας και την πεζή, τρομακτική ζωή γύρω απ' το Ίντερνετ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
42' με τη Μαρία Πρωτόπαππα

Θέατρο / Μαρία Πρωτόπαππα: «Με εξοργίζει το mansplaining, βλέπω και η ίδια πόσες φορές το βουλώνω»

Η ηθοποιός-χαμαιλέοντας του ελληνικού θεάτρου εντυπωσιάζει φέτος με την ερμηνεία της στην τηλεοπτική σειρά «Σασμός» και σκηνοθετεί την «Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ, που κάνει πρεμιέρα σε λίγες μέρες στο Θέατρο Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιώργος Τσιαντούλας: «Οι νέοι άνθρωποι επιλέγουν σθεναρά στάση για όσα συμβαίνουν»

Θέατρο / Γιώργος Τσιαντούλας: «Οι νέοι επιλέγουν σθεναρά στάση για όσα συμβαίνουν»

Ο ηθοποιός που συμμετέχει στην τηλεοπτική «Τούρτα της Μαμάς» των Ρήγα-Αποστόλου και στην «Αυλή των θαυμάτων» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, που ανεβαίνει στο Μέγαρο σε μορφή μιούζικαλ, μιλά για τη θεατρική του πορεία στις παραστάσεις του Λιβαθινού, του Καστελούτσι και του Παπαϊωάννου, για την κατάρριψη των στερεοτύπων στην ελληνική τηλεόραση και για τις δυσκολίες τού να παράγεις πολιτισμό στην επαρχία.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ