Το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε το 2005 την κοινή γνώμη έγινε θεατρικό έργο

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Ο Γιώργος Χριστοδούλου, στην τρίτη του προσωπική σκηνοθεσία, μαζί με τους ηθοποιούς της παράστασης, προσπαθούν να κατανοήσουν το πώς ένας άνθρωπος, μια ολόκληρη κοινωνία, γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη συνεργός.
0

ΟΤΑΝ ΤΟ 2021 ΕΓΙΝΕ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ Γλυκά Νερά με θύτη τον 32χρονο Μπάμπη Αναγνωστόπουλο, σύζυγο της μόλις 20χρονης Καρολάιν Κράουτς, και ο ίδιος εμφανίστηκε στις κάμερες, δεν ήταν λίγοι αυτοί που πρόσεξαν τη συμπεριφορά του. Επί 37 ημέρες ο πιλότος υποκρινόταν προσπαθώντας να κρύψει το έγκλημά του. Η αρχική ψύχραιμη στάση του μπροστά στις κάμερες, την οποία διαδέχθηκε η νευρικότητα, και η επιλογή του να μη συνοδεύσει τη σορό της συζύγου του μέχρι την Αλόννησο μαζί με την οικογένεια κίνησαν υποψίες, προτού ομολογήσει το αποτρόπαιο και λεπτομερώς σχεδιασμένο έγκλημα που διέπραξε.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ένας δολοφόνος συμπεριφέρεται με αυτό τον τρόπο, όπως δεν είναι και πρώτη φορά που συμβαίνει ένα τέτοιο στυγερό έγκλημα στη χώρα μας.

Πολλοί θυμήθηκαν εξαιτίας της στάσης του Αναγνωστόπουλου και της υποτιθέμενης οδύνης του μπροστά στις κάμερες μια υπόθεση που είχε συμβεί στη Βέροια το 2005 και είχε συγκλονίσει τότε όλη την Ελλάδα.

Θύμα ήταν η 20χρονη Κική Κούσογλου και θύτης ο φίλος της, 23χρονος τότε, Δάνος Μουρατίδης. Όταν η κοπέλα εξαφανίστηκε και ξεκίνησε ένας μαραθώνιος για την αναζήτησή της, ο πρώην σύντροφός της με τον οποίο είχαν χωρίσει εκείνη την εποχή συμμετείχε κανονικά στις έρευνες, αν και είχε παραδεχθεί πως η Κική είχε κοιμηθεί σπίτι του τη νύχτα πριν εξαφανιστεί, αλλά όταν αυτός ξύπνησε το πρωί, εκείνη είχε φύγει.

Ο Δάνος Μουρατίδης βγήκε μάλιστα στο «Φως στο Τούνελ» της Αγγελικής Νικολούλη, καλώντας όποιος γνωρίζει κάτι να βοηθήσει στην ανεύρεση της πρώην συντρόφου του, ωστόσο δεν κατάφερε να πείσει την έμπειρη ρεπόρτερ ότι ήταν αθώος.

Αυτό είναι το πρώτο ελληνικό έργο που γράφεται με αφορμή μια διάσημη υπόθεση στα αστυνομικά χρονικά, με τον συγγραφέα να κρατά τα αληθινά γεγονότα και να προσθέτει το δικό του μυθοπλαστικό πλαίσιο της οικογένειας του συνεργού, ενώ τα πρόσωπα που παίρνουν μέρος στη δράση είναι ο ίδιος ο δράστης, η μητέρα του θύματος και η σύζυγος του συνεργού.

Δράστης και θύμα γνωρίζονταν από παιδιά, μεγάλωσαν μαζί στη Βέροια και έγιναν ζευγάρι για πέντε χρόνια. Το 2005 όμως αποφάσισαν να χωρίσουν καθώς η σχέση τους είχε γίνει δύσκολη, με συνεχείς καβγάδες και προστριβές.

Στις 10 Απριλίου του 2005 αποφάσισαν να συναντηθούν στο σπίτι του Δάνου, με εκείνον να φαίνεται να θέλει να είναι πάλι μαζί. Στο σπίτι του ήταν που πέρασε την τελευταία της νύχτα ζωντανή. Ο νεαρός, τρελός από ζήλια όταν ανακάλυψε ένα μήνυμα στο κινητό της, άρχισε να της ζητά εξηγήσεις και ο καβγάς κατέληξε στον στραγγαλισμό της.

Η Κική Κούσογλου και ο Δάνος Μουρατίδης.
Η Κική Κούσογλου και ο Δάνος Μουρατίδης. 

Όταν κατάλαβε ότι η νεαρή γυναίκα ήταν νεκρή, αποφάσισε να σβήσει κάθε ίχνος της και κάθε ενοχοποιητικό στοιχείο. Μετέφερε στο αυτοκίνητο το σώμα της Κικής και έφτασε στην περιοχή του Φράγματος Ασωμάτων Ημαθίας, στις όχθες του Αλιάκμονα, μια περιοχή εντελώς ερημική. Δεν ήταν μόνος. Μαζί του ήταν και ένας 40χρονος, ο ξάδερφός του, με τη βοήθεια του οποίου έθαψαν τη νεαρή γυναίκα και πέταξαν τα πράγματά της σε διαφορετικά σημεία ώστε να μη μπορέσουν να βρεθούν από όσους ερευνούσαν την περιοχή.

Οι αναζητήσεις για τη νεαρή γυναίκα άρχισαν μετά από δυο μέρες, δεν είχε πάει στη δουλειά της και οι συγγενείς και οι φίλοι της ανησύχησαν, ενώ η μητέρα της δήλωσε την εξαφάνισή της. Πέρασαν τέσσερις μήνες πριν ο Δάνος Μουρατίδης ομολογήσει το αποτρόπαιο έγκλημά του, οδηγώντας τις αστυνομικές αρχές στην τοποθεσία που είχε θάψει την 20χρονη κοπέλα.

Στη δίκη του είπε: «Την τράβηξα πάνω μου. Δεν θυμάμαι αν φώναζε ή αν είπε κάτι. Όταν την άφησα, δεν κουνιόταν. Έπιασα τον σφυγμό της. Διαπίστωσα πως δεν αναπνέει. Εκείνη την ώρα τα έχασα. Πανικοβλήθηκα και αποφάσισα να την εξαφανίσω. Δεν ξέρω τι έπαθα. Λες και δεν ήμουν εγώ…», αλλά δεν έπεισε το δικαστήριο ότι τέλεσε το έγκλημα ενώ βρισκόταν σε κατάσταση βρασμού. Το δικαστήριο του επέβαλε την ποινή της ισόβιας κάθειρξης για τις κατηγορίες της ανθρωποκτονίας με πρόθεση και της περιύβρισης νεκρού, ενώ στον ξάδερφό του επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών.

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Το ότι είσαι οικογένεια σημαίνει ότι πρέπει να υποστηρίξεις τον άλλο πέρα από περιστάσεις.

Αυτή η πραγματική ιστορία, ενός από τα πιο γνωστά εγκλήματα που συγκλόνισαν την ελληνική κοινωνία, αποτέλεσε την έμπνευση για τη συγγραφή και το ανέβασμα ενός νέου θεατρικού έργου, με μια διαφορά όμως: το έργο αυτό δεν επικεντρώνεται στον θύτη, ούτε στο θύμα.

Ο Αποστόλης ζει ήρεμα τη ζωή του μαζί με τη γυναίκα του στο χωριό, όταν ένα βράδυ ο αγαπημένος του ξάδερφος θα του ομολογήσει πως σκότωσε την κοπέλα του, ζητώντας του να τον βοηθήσει να κρύψει το πτώμα. Οικογένεια, φιλία, αγάπη, έρωτας, έννοιες που σε μια στιγμή διαστρεβλώνονται, σε ένα γαϊτανάκι καταστροφής, ψεμάτων και ενοχών πίσω από τις κλειστές πόρτες της ελληνικής επαρχίας, με ήρωες ανθρώπους της διπλανής πόρτας.

Σε μια εποχή που τα όρια του καλού και του κακού διερευνώνται εκ νέου, ο Γιώργος Χριστοδούλου, στην τρίτη του προσωπική σκηνοθεσία, μαζί με τους ηθοποιούς της παράστασης, προσπαθούν να κατανοήσουν το πώς ένας άνθρωπος, μια ολόκληρη κοινωνία, γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη συνεργός.

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Ο Δάνος Μουρατίδης βγήκε στο «Φως στο Τούνελ» ωστόσο δεν κατάφερε να πείσει την Αγγελική Νικολούλη ότι ήταν αθώος.

Αυτό είναι το πρώτο ελληνικό έργο που γράφεται με αφορμή μια διάσημη υπόθεση στα αστυνομικά χρονικά, με τον συγγραφέα να κρατά τα αληθινά γεγονότα και να προσθέτει το δικό του μυθοπλαστικό πλαίσιο της οικογένειας του συνεργού, ενώ τα πρόσωπα που παίρνουν μέρος στη δράση είναι ο ίδιος ο δράστης, η μητέρα του θύματος και η σύζυγος του συνεργού.

Ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας, ο 36χρονος Γιώργος Χριστοδούλου έχει μεγαλώσει σε χωριό και εκεί, όπως λέει, είναι πιο μεγεθυμένα κάποια πράγματα. «Η κλειστή κοινωνία της επαρχίας είναι πιο έντονη, υπάρχει όλη αυτή η νοοτροπία για το τι σημαίνει οικογένεια, που έχει πολλά θετικά και άλλα τόσα αρνητικά. Ο κώδικας αίματος που ενώνει τους ανθρώπους πέρα από την ηθική είναι κάτι που σε μένα είναι πολύ αναγνωρίσιμο, το ότι είσαι οικογένεια σημαίνει ότι πρέπει να υποστηρίξεις τον άλλο πέρα από περιστάσεις, τι σημαίνει άντρας, τι σημαίνει γυναίκα. Στην πραγματικότητα αυτό που έκανε τον δικό μου συνεργό στο έργο να βοηθήσει έναν δολοφόνο είναι μια ολόκληρη νοοτροπία. Είναι μια συμπεριφορά που θα μπορούσε ενδεχομένως να θεωρείται και κανονική, μια ομερτά οικογενειακή και κοινωνική».

Ο συγγραφέας του «Συνεργού»  μου θυμίζει ότι και σε άλλες περιπτώσεις εγκλημάτων που έχουν συντελεστεί σε τόπους μικρούς ένα ολόκληρο χωριό, για παράδειγμα, γνωρίζει κάτι και δεν μιλά. Ή, όταν μιλά, να βλέπεις ότι η αντίδρασή τους είναι να υποστηρίξουν το χωριό, τον τόπο τους, να πουν ότι «ο συγκεκριμένος είναι μίασμα, εμείς είμαστε τελείως κανονικοί, όλα είναι υπέροχα εδώ, είμαστε υγιείς και νομοταγείς», ενώ στην πραγματικότητα όλα αυτά συνέβαιναν δίπλα στην πόρτα τους. Είναι η προσπάθεια της εκάστοτε μικρής κοινωνίας να υποστηρίξει την υγεία και την κανονικότητά της κρύβοντας εγκλήματα.

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Μέσα στο έργο υπάρχει ένα πρόσωπο φανταστικό, η γυναίκα του συνεργού, και μέσα από αυτό το πρόσωπο μίλησα και για τη θέση της γυναίκας απέναντι σε ένα τέτοιο συμβάν, που μπαίνει στο χορό βαθαίνοντας αυτό που έχει συμβεί.

Ενώ συνήθως γράφονται έργα για τους πρωταγωνιστές της κάθε ιστορίας, ο Γιώργος Χριστοδούλου φέρνει στο φως ένα πρόσωπο που έχει μείνει στο σκοτάδι.

«Είχα στο μυαλό μου, μελετώντας την υπόθεση, ότι υπάρχει ένα πρόσωπο που μέσα σε ένα βράδυ γίνεται συνεργός σε ένα τέτοιου τύπου έγκλημα από το πουθενά», λέει. «Θέλοντας να μιλήσω για αυτό το πρόσωπο, ήθελα να μιλήσω για τη στάση μιας ολόκληρης κοινωνίας. Ενώ όλοι στεκόμαστε μακριά κατά κάποιον τρόπο από τέτοιου είδους εγκλήματα, είμαστε τόσο κοντά με έναν τρόπο άλλο, μέσα από τη σιωπή, ίσως, ή με τον τρόπο που τροφοδοτούμε μια ολόκληρη λάθος νοοτροπία ή την αποδοχή καταστάσεων. Μέσα από αυτό μιλώ για το πώς και μια ολόκληρη κοινωνία αντιμετωπίζει τέτοια φαινόμενα, τον τρόπο που ακόμα και το θύμα δέχεται επίθεση. Μέσα στο έργο υπάρχει ένα πρόσωπο φανταστικό, η γυναίκα του συνεργού και μέσα από αυτό το πρόσωπο μίλησα και για τη θέση της γυναίκας απέναντι σε ένα τέτοιο συμβάν, που μπαίνει στο χορό βαθαίνοντας αυτό που έχει συμβεί».

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Ενώ συνήθως γράφονται έργα για τους πρωταγωνιστές της κάθε ιστορίας, ο Γιώργος Χριστοδούλου φέρνει στο φως ένα πρόσωπο που έχει μείνει στο σκοτάδι.

Η απορία του Γιώργου Χριστοδούλου για το πώς λειτούργησαν αυτά τα πρόσωπα και πώς αυτός ο άνθρωπος που δεν είχε καμία σχέση με το έγκλημα βοήθησε τον δράστη να θάψει το πτώμα δημιουργεί ένα μωσαϊκό με ανάγλυφες τις συμπεριφορές, τις παθογένειες και την ψυχολογία των προσώπων που συγκροτούν την ιστορία.

«Παρουσιάζω μέσα στο κείμενό μου έναν άνθρωπο που σκότωσε μια γυναίκα και φέρνει όλη την παθογένεια, την ψυχολογική, τη διανοητική, αλλά θέλω να δείξω μια κατάσταση από την οποία απέχουμε χιλιοστά. Ο συνεργός αυτός θα ήθελα να έρθει πολύ κοντά στον κόσμο που τον παρακολουθεί, ο κόσμος να ταυτιστεί μαζί του, να δει με πόση ευκολία μπορεί ο ίδιος να κάνει το ίδιο και με πόση ευκολία το κάνει ακόμα και με τη σιωπή του πολλές φορές».

Ο Συνεργός, ένα ελληνικό έργο για το έγκλημα της Βέροιας που συντάραξε την κοινή γνώμη Facebook Twitter
Ο Συνεργός

Δείτε εδώ ώρες, μέρες και πληροφορίες για τον «Συνεργό» του Γιώργου Χριστοδούλου στο Επί Κολωνώ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ