Δρόμος Μακρύς

Δρόμος Μακρύς Facebook Twitter
0
Σκηνοθετείτε τον Δρόμο Μακρύ μετά τους Χοντρούς Άντρες με Φούστες. Άλλο ένα έργο για την οικογένεια, δράμα αυτή τη φορά, αντί για μαύρη κωμωδία. Πόσο διαφορετική σκηνοθετική προσέγγιση απαιτεί το καθένα;

Είναι εντελώς συμπτωματικό ότι και αυτό το έργο έχει σχέση με την οικογένεια. Φυσικά και ο τρόπος προσέγγισης ήταν τελείως διαφορετικός. Εκεί είχαμε να κάνουμε με τέσσερις ανθρώπους που έψαχνε ο καθένας με λάθος τρόπο την αγάπη, με καταστροφικά αποτελέσματα. Βλέπαμε την πορεία προς την καταστροφή. Εδώ, στον Δρόμο Μακρύ, έχουμε να κάνουμε με μια οικογένεια που την έχει τσακίσει η δολοφονία του παιδιού της και προσπαθεί να καταλάβει το πώς και το γιατί έγινε όλο αυτό, να βρει απαντήσεις και να πάει παρακάτω. Το θέμα της δολοφονίας ενός παιδιού είναι τόσο σκληρό που οτιδήποτε «υπερβολικό» δεν με ενδιέφερε. Στόχος μου ήταν να δείξω πέντε κανονικούς ανθρώπους, τα τρία μέλη της οικογένειας και τον διαφορετικό τρόπο που αντιμετωπίζει ο καθένας το θέμα αυτό.

Τι σας τράβηξε την προσοχή στο έργο της Σίλα Στίβενσον;

Όταν μου μίλησαν για το έργο αυτό, είπα «αυτό είναι». Και όταν διάβασα το μισό στα αγγλικά, αποφάσισα να το κάνω. Με ενδιαφέρει πολύ. Και το έργο και η παράσταση μιλάνε πολύ στο σήμερα. Το θέμα του είναι υπερβολικά σκληρό - το να χάνεις το παιδί σου είναι ένα γεγονός τραγικά δύσκολο· ομολογώ ότι στις πρώτες πρόβες έβγαινα από την πρόβα ψυχολογικά διαλυμένος και έκανα βόλτες. Μάλιστα, η Κατερίνα Διδασκάλου (που είναι μητέρα τριών παιδιών), η οποία παίζει τη μητέρα που χάνει το παιδί της, στις πρώτες πρόβες σχεδόν πετούσε μακριά της το κείμενο.

Ποιος αποτελεί για σας σκηνοθέτη-πρότυπο (Έλληνας ή ξένος);

Ίσως υποσυνείδητα να έχω επηρεαστεί από κάποιους σκηνοθέτες. Όμως δεν πιστεύω ότι κάποιος σκηνοθέτης αποτελεί πρότυπο για μένα. Δεν είναι εγωιστικό, απλά μπορώ να δω πιο καθαρά τα πράγματα πάνω στη δουλειά μου. Υπάρχουν αρκετοί σκηνοθέτες από τη νεότερη και παλιότερη γενιά τη δουλειά των οποίων εκτιμώ πολύ και την παρακολουθώ. Και από εμάς τους νέους περιμένω πολλά. Πάρα πολλά. Σε σημείο υπερβολικό, προσπαθώντας να δώσω κι εγώ ώθηση σε άλλους.

Τι νομίζετε ότι λείπει από το σύγχρονο ελληνικό θέατρο;

Πιστεύω ότι αυτό που λείπει είναι η συγκέντρωση δυνάμεων. Ανεβαίνουν πάρα πολλές παραστάσεις, με αποτέλεσμα ο κόσμος που πάει να δει θέατρο αλλά και που εργάζεται στο θέατρο να έχει διασπαστεί. Δεν ξέρω κατά πόσο αυτός ο πλουραλισμός είναι καλός. Επίσης, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στο ρεπερτόριο. Υπάρχουν αρκετά καλά σύγχρονα ξένα έργα, δυστυχώς δεν μπορώ να πω το ίδιο και για το σύγχρονο ελληνικό θεατρικό έργο.

Πιστεύετε ότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει το θέατρο;

Φυσικά. Βλέπω ότι ο κόσμος υπολογίζει πολύ το να πάει να δει μια καλή παράσταση με όσο το δυνατόν φτηνότερο εισιτήριο. Και ο κόσμος διψάει να δει θέατρο, αλλά, από τη μία η κρίση και από την άλλη ο τεράστιος πλουραλισμός των παραστάσεων έχουν επηρεάσει το θέατρο.

Τα επόμενα σχέδιά σας;

Ήδη έχω ξεκινήσει πρόβες για τον μονόλογο Ύαινες του Κριστιάν Σιμεόν που θα παρουσιαστεί μετά το Πάσχα με τον Ορέστη Σοφοκλέους, ένα έργο σκληρό, με θέμα έναν μελλοθάνατο. Μετά θα σκηνοθετήσω ένα υπέροχο έργο με τον Δημήτρη Καταλειφό και τον Δημήτρη Μακαλιά, μια συνεργασία που περιμένω με ανυπομονησία.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ