«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

CHECK Tέρας: Η παράσταση ενός Έλληνα συγγραφέα άρχισε το ταξίδι της από το Λος Άντζελες Facebook Twitter
Η Sophia Delphi και ο Michael Dukakis πρωταγωνιστούν στην παράσταση. Φωτ.: Αnthoula Medenas/ @WASTEHAZARD
0

Μια σύγχρονη τραγωδία έκανε πρεμιέρα στο Λος Άντζελες και ξεκινά το ταξίδι της στον κόσμο. Είναι ένα έργο του ελληνικής καταγωγής Γιωργή Δεσποτάκη που συμπράττει με τη σκηνοθέτιδα Τατού Δέδε και μαζί προσεγγίζουν το «αμερικανικό όνειρο» υπό το πρίσμα της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας

Οι δυο δημιουργοί ένωσαν τις εμπειρίες τους ως Έλληνες του εξωτερικού και μετανάστες αλλά και τις παιδικές και εφηβικές αναμνήσεις τους από μια Ελλάδα που σιγά-σιγά χάνεται. Το έργο διερευνά το οικογενειακό τραύμα, τις queer ταυτότητες και τον αναγκαστικό εκπατρισμό. Σε έναν κόσμο που μοιάζει να γυρίζει προς τα πίσω, προς τον συντηρητισμό, η παράσταση TERAΣ αντιμετωπίζει κατάματα τους κινδύνους που διατρέχουν τα ΛΟΑΤΚΙΑ+ άτομα και οι γυναίκες στις σημερινές κοινωνίες. Καταγράφει πώς το status quo περιορίζει σε μεγάλο βαθμό τις επιλογές των ανθρώπων, αναγκάζοντάς τους να ενεργούν αποκλειστικά και μόνο από φόβο.

Συνδυάζοντας παραδοσιακές τεχνικές του θεάτρου σκιών με προβολές και οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις, η παράσταση που ανέβηκε στο Odyssey Theatre δημιουργεί μια πολυεπίπεδη, multimedia αφήγηση. Επαναπροσδιορίζοντας την παράδοση και προσεγγίζοντας με νόημα το παρελθόν, μπαίνει σε ένα υβριδικό καλλιτεχνικό πεδίο για να αφηγηθεί μια αρχετυπική ιστορία οικογενειακής σύγκρουσης, διαφυγής από τους κοινωνικούς κανόνες, καταπίεσης και ελευθερίας.

«Έχοντας μελετήσει τη δομή και τις αρχές της αρχαίας τραγωδίας, με το TERAΣ αναζητώ τον τρόπο που μπορεί να επιτευχθεί η κάθαρση στην εμμένουσα πατριαρχική κοινωνία του σήμερα. Ίσως το πιο σπουδαίο έναυσμα για να προχωρήσω ήρθε αφότου είχα ξεκινήσει την έρευνα και την πρώτη γραφή του έργου – ήταν η δολοφονία του Ζακ, το 2018».

Στην παράσταση παίζει ο Michael Dukakis, ένας Έλληνας βέρος νησιώτης, Λέσβιος, η Sophia Delphi, μια Ελληνοαμερικανή η οποία μέσα από το έργο συνδέεται με την κληρονομιά της –προβάρει τις ελληνικές ατάκες της με τον πατέρα της–, ο Μεξικανο-αμερικανός Oscar Falcon και το Madison Stamm, που φέρνει στον ρόλο και την εμπειρία του ως μη δυαδικού άτομου.

CHECK Tέρας: Η παράσταση ενός Έλληνα συγγραφέα άρχισε το ταξίδι της από το Λος Άντζελες Facebook Twitter
Γιωργής Δεσποτάκης και Τατού Δέδε έξω από το Odyssey Theatre του Λος Άντζελες. Φωτ.: Αnthoula Medenas/ @WASTEHAZARD
CHECK Tέρας: Η παράσταση ενός Έλληνα συγγραφέα άρχισε το ταξίδι της από το Λος Άντζελες Facebook Twitter
Η παράσταση χρησιμοποιεί παραδοσιακές τεχνικές, όπως το θέατρο σκιών, και δημιουργεί μια πολυεπίπεδη, multimedia αφήγηση. Φωτ.: Αnthoula Medenas/ @WASTEHAZARD

Στο έργο, ο Τομ (κάποτε Θωμάς) αποφασίζει να επιστρέψει στην πατρίδα του, ένα ακριτικό νησί της Μεσογείου, μετά από είκοσι χρόνια στις ΗΠΑ. Ξαναγυρνώντας, λοιπόν, με τον Αμερικανό σύζυγό του στην ομοφοβική κοινωνία από την οποία θέλησε να ξεφύγει κάποτε, ανακαλύπτει ότι η οικογένειά του βρίσκεται σε παρακμή. Μέσα σε δύο δεκαετίες η Ελλάδα έχει μετατραπεί από τη λαμπερή χώρα υποδοχής των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 σε έναν τόπο ανέχειας, διχόνοιας και κοινωνικής αναταραχής.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι οικογενειακοί δεσμοί εγκλωβίζουν και η πλοκή επιταχύνεται. Τώρα η αδελφή του Τομ, η Βαρβάρα, που τον είχε βοηθήσει να δραπετεύσει από το καταπιεστικό νησί, του ζητάει να της ανταποδώσει τη χάρη, βοηθώντας τη να σκοτώσει τον κατάκοιτο πατέρα τους. Μπορεί αυτή η πράξη να την ελευθερώσει; Τι είναι σωστό και τι λάθος; Μπορούμε να ξεφύγουμε από το κοινωνικό μας πεπρωμένο; Πώς μπορεί να επιτευχθεί η κάθαρση το 2025;

Αυτά είναι κάποια από τα ζητήματα που θέτει το έργο το οποίο παίζεται στο Odyssey Theatre του Λος Άντζελες. Ζητώ από το Γιωργή Δεσποτάκη να μοιραστεί μαζί μας την πρώτη του θεατρική ανάμνηση που, όπως και πολλών παιδιών της γενιάς του, δεν ήταν άλλη από τον Οδυσσεβάχ της Ξένιας Καλογεροπούλου. Οι γονείς του γνωρίστηκαν σε καλοκαιρινές διακοπές, ο πατέρας του σπούδαζε στο Μπέρκλεΐ μηχανολόγος μηχανικός και η μητέρα του στο Λονδίνο παιδοψυχολογία. Το Γιωργή γεννήθηκε στην Καλιφόρνια, αλλά από ενός έτους μετακόμισαν στην Ελλάδα, για να είναι κοντά στους παππούδες.

«Είχα, λοιπόν, αυτό το προνόμιο της διπλής υπηκοότητας, αλλά δεν ένιωσα ποτέ εντελώς άνετα μεγαλώνοντας στην Ελλάδα. Υπήρχε πάντα κάπως η αίσθηση ότι ήμουν ξένο γιατί η οικογένειά μου είναι κατά το ήμισυ Αμερικανοί – με κάποιους μιλούσα αγγλικά. Στην ελληνική καθημερινότητα είχα την αίσθηση ότι ήμουν ξένο, ότι δεν ταίριαζα με τους γύρω μου, και το ένιωθα αυτό ακόμα και στο πώς μιλούσα τα αγγλικά. Αλλά, φυσικά, δεν ήταν μόνο αυτό. Από την πρώτη δημοτικού θυμάμαι ξεκάθαρα να με φωνάζουν πράγματα που ακόμα τότε δεν ήξερα πώς να τα εκλάβω. Άμα σε λένε “αδελφή” για να σε πληγώσουν, πώς να πάρεις την προσβολή και να τη δεχτείς ως ταυτότητά σου;» λέει.

CHECK Tέρας: Η παράσταση ενός Έλληνα συγγραφέα άρχισε το ταξίδι της από το Λος Άντζελες Facebook Twitter
Το Madison Stamm φέρνει στον ρόλο και την εμπειρία του ως μη δυαδικού ατόμου. Φωτ.: Αnthoula Medenas/ @WASTEHAZARD

Όταν πήγε να σπουδάσει στην Αγγλία, στο Πανεπιστήμιο του Warwick, Film & TV Studies, ανοίχτηκε κοινωνικά και το πιο ορατό ξένο δικό του στοιχείο, το ελληνικό, φάνταζε ρομαντικό και θελκτικό στους συμφοιτητές του. Επέστρεψε στα 21, δούλεψε στην Άνωση ως βοηθός της υπεύθυνης Μυθοπλασίας, αλλά έψαχνε να βρει και την ταυτότητά του. «Ανέκαθεν αναρωτιόμουν τι σημαίνει το ότι γεννήθηκα στην Αμερική, τι σημαίνει υπηκοότητα και τι ιθαγένεια. Είχα την ανάγκη να γνωρίσω την Καλιφόρνια, έτσι το 2009 μετακόμισα στο Λος Άντζελες, όπου παρακολούθησα το Professional Program in Screenwriting στο UCLA. Τα επόμενα έξι χρόνια έκανα κάθε λογής δουλειά όσο κυνηγούσα τα όνειρά μου: σερβιτόρος σε ελληνικό εστιατόριο (στο open air Grove Mall Greek spot, που λεγόταν Ulysses’ Journey και πλέον δεν υπάρχει), σε κέτερινγκ για γάμους, έγραψα app content για το "So you think you can dance" και τις Delta Airlines, έκανα fundraising για τη Διεθνή Αμνηστία», εξηγεί.

Με τον σύντροφό του τότε μετακόμισαν στην Ισπανία για να διδάξουν αγγλικά. «Όσο βρισκόμασταν εκεί, άρχισα να γράφω το TERAΣ, το 2017 συγκεκριμένα. Έχοντας μελετήσει τη δομή και τις αρχές της αρχαίας τραγωδίας, με το TERAΣ αναζητώ τον τρόπο που μπορεί να επιτευχθεί η κάθαρση στην εμμένουσα πατριαρχική κοινωνία του σήμερα. Ίσως το πιο σπουδαίο έναυσμα για να προχωρήσω ήρθε αφότου είχα ξεκινήσει την έρευνα και την πρώτη γραφή του έργου – ήταν η δολοφονία του Ζακ, το 2018, όταν ακόμα ζούσα στη Μαδρίτη. Με τάραξε, όπως πολύ κόσμο στην ελληνική και διεθνή κουίρ κοινότητα. Τότε ένιωσα ότι αυτό που προσπαθούσα να πω ήταν όχι μονάχα άξιο προσοχής αλλά και απαραίτητο», συνεχίζει.

Μετά την πανδημία επέστρεψε στο Λος Άντζελες, αναζητώντας το πώς θα συνεχίσει. Εκεί συνδέθηκε με την Τατού Δέδε, μια σοβαρή καλλιτέχνιδα με όραμα και πάθος και καριέρα 15 χρόνων σε μουσική, χορό και σκηνοθεσία. Το Γιωργή έκανε το όνειρό του πραγματικότητα, ενώ βιοποριζόταν δουλεύοντας ως δάσκαλος σε παιδικό σταθμό όπου φρόντιζε παιδιά 2-5 χρονών.

«Υπάρχει κάτι πολύ θεραπευτικό σε αυτή την εμπειρία. Νιώθω ότι είμαι το ασφαλές άτομο που έλειπε από τη δική μου σχολική ζωή. Εγώ είχα την τύχη να έχω τον θείο μου, Alexi Kaye Campbell, ηθοποιό που έγινε επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας στην Αγγλία και είναι μαζί με τον σύντροφό του, τον επίσης διακεκριμένο σκηνοθέτη, Dominic Cooke, εδώ και 25 χρόνια. Είχα ένα σπουδαίο παράδειγμα του πώς θα μπορούσε να είναι η ζωή μου. Κατά τα άλλα, τέτοια πρότυπα έλειπαν εντελώς από την παιδική μου ηλικία στην Ελλάδα των '90s».

CHECK Tέρας: Η παράσταση ενός Έλληνα συγγραφέα άρχισε το ταξίδι της από το Λος Άντζελες Facebook Twitter
Από αριστερά: Michael Dukakis, Madison Stamm, Sophia Delphi και Oscar Falcon. Φωτ.: Αnthoula Medenas/ @WASTEHAZARD

Μοιράζεται μαζί μου μια τρομακτική εμπειρία που έζησε σε λεωφορείο μετά από ένα απογευματινό μάθημα σε δημόσιο σχολείο στο Χόλιγουντ. Ήταν τρεις νεαροί άντρες, μεθυσμένοι, που παρενοχλούσαν ένα παιδί ντυμένο με φόρεμα. «Για κάποιον λόγο, χωρίς να το σκεφτώ, μπήκα στη μέση. Μου πέταξαν τις μπίρες τους στα μούτρα, μου είπαν ότι είχαν κάνει φυλακή και δεν τους ένοιαζε τίποτα και ο ένας τους μου έριξε την πρώτη μπουνιά. Με έδειραν και οι τρεις, ενώ οι υπόλοιποι επιβάτες απλώς παρακολουθούσαν.

Το αίσθημα μοναξιάς ήταν αποπνικτικό. Ένιωθα ότι υπήρχε απόλυτη έλλειψη πρόνοιας εκ μέρους των αρχών, αλλά ο κοινωνικός μου περίγυρος συσπειρώθηκε και με υποστήριξε θερμά. Αισθάνθηκα ότι είχα φύγει από την Ελλάδα ψάχνοντας μια ασφάλεια που νόμιζα ότι θα μου έδινε η “γη της επαγγελίας” όπου γεννήθηκα. Ξαφνικά αυτή η ψευδαίσθηση διαλύθηκε. Ο ίδιος κίνδυνος υπήρχε και εδώ, στο Χόλιγουντ, μέρα μεσημέρι. Δεν ήταν η Ελλάδα που φοβόμουν αλλά κάτι που υπάρχει πλέον παντού.   

Έκτοτε, η δουλειά έγινε η σωσίβια λέμβος μου. Δουλεύω μαζί με την Τατού και μια κοινότητα αποτελούμενη από άτομα διαφόρων ηλικιών και εμπειριών, από την Αμερική μέχρι την Ελλάδα και την Αυστραλία. Όσον αφορά το TERAΣ, η επιθυμία μου είναι να ταξιδέψει. Σε κάθε στάση του, τα αγγλικά θα μεταφράζονται στην εκάστοτε τοπική γλώσσα και το ελληνικό κομμάτι θα παραμένει ελληνικό, μια εξαγωγή ντόπιου συναισθήματος που κρύβει τις λεπτομέρειες του λόγου, μα αποκαλύπτει ένα παγκόσμιο νόημα, κατανοητό πέρα από τις λέξεις».

Η παράσταση TERAΣ του Γιωργή Δεσποτάκη σε σκηνοθεσία της Τατού Δέδε θα παίζεται στο Odyssey Theatre Ensemble στο Λος Άντζελες μέχρι και τις 27 Απριλίου.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ