Under Control

Under Control Facebook Twitter
0

Πόσο διαφορετική είστε σήμερα από τότε που ξεκινήσατε;

Η αλήθεια είναι ότι επειδή ξεκίνησα σε μικρή ηλικία, μπήκα στο χώρο από τα 18 μου χρόνια, το μόνο που έχει αλλάξει είναι το ότι είμαι πιο έμπειρη τώρα. Επιδίωκα πάντοτε το ίδιο: να κάνω καλή μουσική, να κάνω πράγματα που με εκφράζουν. Τα τελευταία χρόνια κατάλαβα ότι αυτό μπορώ να το πετύχω μόνο όταν έχω τον απόλυτο έλεγχο. Προσπαθώ να βαδίζω στο χώρο που έχω επιλέξει με το δικό μου τρόπο. Πάντα έκανα pop. Απλά θεωρώ ότι η pop που έκανα τότε και τώρα περισσότερο είναι πιο πολύ για ενήλικες. Αν είχαμε τον όρο adult pop, όπως υπάρχει στο εξωτερικό, θα έλεγα ότι κάνω αυτού του είδους τη μουσική. Δεν κάνω ούτε λαϊκά, ούτε ροκ.

Πώς προέκυψε η ενασχόλησή σας με τη μουσική;

Εντελώς συγκυριακά. Ο πατέρας μου ήταν μουσικός. Έπαιζε κοντραμπάσο. Κάποια στιγμή με άκουσε να τραγουδάω μόνη μου μέσα στο δωμάτιό μου. Ξεκίνησα στο πλευρό του ουσιαστικά. Εκείνος έπαιζε μουσική και εγώ τραγουδούσα ξένα τραγούδια κυρίως. Στο σπίτι ακούγαμε πολύ jazz και soul. Με αυτές τις μουσικές μεγάλωσα. Μέχρι τότε σπούδαζα κλασική μουσική - ένας χώρος πολύ διαφορετικός απ' αυτόν του ελαφριού τραγουδιού. Ήταν μια τεράστια υπέρβαση αυτό που έκανα και για τον ίδιο μου το χαρακτήρα γιατί δεν είχα καμιά σχέση με αυτή την εξωστρέφεια. Είμαι πιο εσωστρεφής ως άνθρωπος.

Στη δισκογραφία τι έχει αλλάξει; Έχετε ζήσει και καλύτερες εποχές φαντάζομαι. Τι είναι αυτό που σας ενοχλεί περισσότερο σήμερα;

Γενικά δεν θεωρώ ότι ήμουν πολύ τυχερή όσον αφορά την αντιμετώπιση της δισκογραφίας, αν και βγήκα σε καλύτερη εποχή σχετικά με αυτή που διανύουμε. Θεωρώ ότι οι δισκογραφικές τώρα περνάνε τεράστια κρίση. Ήδη βλέπουμε ότι γίνονται φοβερές απολύσεις, μείωση προσωπικού. Περιορίζονται στο να κάνουν διανομές και όχι να παράγουν μουσική. Από την άλλη, αυτό δεν είναι και τόσο κακό για τους ανθρώπους που ψάχνονται, πειραματίζονται ή ρισκάρουν. Μια δισκογραφική εταιρεία, όσο μεγάλη και αν είναι, σε περιορίζει, σου φυτεύει αμφιβολίες και ενδεχομένως σε αποτρέπει από το να δοκιμάσεις κάτι καινούργιο ή διαφορετικό, οπότε για μένα, από αυτή την άποψη, τα πράγματα είναι καλύτερα. Από την άλλη, όλο το παιχνίδι περνάει στα χέρια των τραγουδιστών και των δημιουργών. Οι ίδιοι θα πρέπει να παράγουμε τη μουσική μας, οι ίδιοι θα την κυκλοφορούμε, θα την πουλάμε. Αυτό όμως δεν μπορεί να το κάνουν όλοι και από οικονομικής απόψεως και επειδή δεν θέλουν.

Ακούτε καινούργια μουσική; Πώς βλέπετε την ελληνική πραγματικότητα σήμερα;

Ακούω και μέσω MySpace - ασχολούμαι αρκετά τελευταία. Π.χ. η Μόνικα που μου αρέσει πολύ θεωρώ ότι είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο για τα ελληνικά δεδομένα, παρόλο που έχει ξένο στίχο -που είναι ακόμη πιο δύσκολο για την Ελλάδα. Νομίζω ότι βγαίνουν πολλά καινούργια αξιόλογα πράγματα. Οι νέοι άνθρωποι ψάχνουν τη μουσική περισσότερο, ακόμη και αν δεν τους έχουν δοθεί το βήμα ή η δύναμη για να μπορέσουν να προβάλλουν αυτό που έχουν να πουν. Δεν αρκούνται σε μια εμφάνιση και στο «παίρνω ένα μικρόφωνο και βγαίνω». Πολλά από τα παιδιά σπουδάζουν μουσική, και αυτό ανέκαθεν το θεωρούσα προσόν για έναν τραγουδιστή. Πιστεύω ότι το ταλέντο μπορεί να το έχεις, αλλά πρέπει να το καλλιεργείς κιόλας. Πρέπει να υπάρχει παιδεία αν θέλουμε να αλλάξουμε κάποια στιγμή επίπεδο και να ξεκολλήσουμε από το σημείο που έχουμε φτάσει τη σχέση μας ως κοινωνία με τη μουσική.

Πόσο σας έχει αλλάξει η νύχτα;

Στην ζωή μου μέχρι τώρα θέλω να βγάζω τα συμπεράσματα μόνη μου. Είχα ένα ξεκίνημα διαφορετικό από αυτό που θέλω να κάνω τώρα, αλλά δεν μετανιώνω ούτε στιγμή γι' αυτό. Όλα τα πράγματα που ασχολήθηκα μου αφήσανε κάτι, καλό ή κακό δεν έχει σημασία. Έχω δουλέψει σε νυχτερινά κέντρα, έχω κάνει συνεργασίες με λαϊκούς τραγουδιστές που ήταν καταπληκτικές, με ανθρώπους του έντεχνου όπως λέμε εδώ στη χώρα μας που έχουμε μανία με τις ταμπέλες. Έχω περάσει από όλους τους χώρους και απλά επέλεξα τον δρόμο μου έχοντας στο μυαλό μου όλα αυτά που έζησα. Σε τελική ανάλυση, ο απολογισμός για μένα είναι να νιώθω γεμάτη, να νιώθω ότι κάνω κάτι σημαντικό

Ετοιμάζετε κάτι καινούργιο;

Υπάρχει μια νέα δουλειά που είναι σχεδόν έτοιμη και ευελπιστώ να κυκλοφορήσει προς τα τέλη Οκτώβρη. Είναι σε μουσικές νέων δημιουργών. Στο στίχο έχω συνεργαστεί με τη Μυρτώ Κοντοβά, την Ελεάνα Βραχάλη, τον Γιώργο Γκίνη από τους Ammos. Ξεκινάω και μια σειρά εμφανίσεων στον Ιανό. Τα Σάββατα του Οκτώβρη. Ένα τρίο βιολοτσέλο, πιάνο, κιθάρα. Θα παρουσιάσω τραγούδια από τον καινούργιο μου δίσκο και παλιότερες δουλειές αλλά και τραγούδια που αγαπάω από την ξένη μουσική σκηνή. Θα είναι διαφορετικό πρόγραμμα από τη συνεργασία μου με τους Tangarto. Πιο εμπλουτισμένο.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ