Turntable destroyer

Turntable destroyer Facebook Twitter
Photo: Theo Jemison
0

Έφτασε στο Λ.Α. από το Σαν Ντιέγκο με μία μικρή στάση στο Σαν Φρανσίσκο, το οποίο δεν τον ικανοποίησε όσο περίμενε. Εγκατεστημένος στο στούντιό του στο ανατολικό Λ.Α., παίζει μουσική για τους φίλους του, για τους θαμώνες του θρυλικού hip hop κλαμπ Low End Theory, αλλά βασικά για τον εαυτό του. «Το πιο σημαντικό για μένα όταν παίζω είναι να μη χάνω τη στιγμή. Αυτό που έχει τελικά σημασία δεν είναι το πώς θα μιξάρω το ένα κομμάτι με το επόμενο, αλλά το πόσο με κάνει να αισθάνομαι ελεύθερος» λέει. Τα dreadlocks του (τα οποία είναι πλέον πιο κοντά) και ο τρόπος που τα χρησιμοποιεί για να τονίσει την παρουσία του στη σκηνή είναι το σήμα κατατεθέν του. Ο Gaslamp Killer κάνει κανονικό σόου με τους ψυχεδελικούς ήχους του, με τα τρελά χορευτικά του, έχει τον τρόπο να επιβάλλει τους δικούς του όρους. Αν δεν ήταν DJ λέει ότι θα ήταν σίγουρα ηθοποιός, γιατί του αρέσει φυσικά... να παίζει. Η Έλενα Χαρμπίλα τον συνάντησε στο χώρο του και μεταδίδει.

Πότε άρχισε να σε ενδιαφέρει το scratch και το DJing; 

Όταν ήμουν δεκατριών άρχισα να πηγαίνω σε rave πάρτι και με εντυπωσίασαν η ατμόσφαιρα και η ενέργεια. Σκέφτηκα ότι θέλω κι εγώ να έχω αυτήν τη δύναμη, να μπορώ να κάνω τον κόσμο να χορεύει και να διασκεδάζει. Πρόσεξα ότι οι έμπειροι DJ χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά βινύλιο και έτσι αγόρασα ένα πικάπ και τους πρώτους μου δίσκους. Τότε ήμουν πιο πολύ προσανατολισμένος στο drum'n'bass, στο ραπ και στην ψυχεδελική rock. Στα δεκαέξι μου θυμάμαι ότι κάθε μέρα μετά το σχολείο κλειδωνόμουν στο δωμάτιό μου και έπαιζα με τις ώρες! Άλλα παιδιά πήγαιναν σινεμά, άλλοι κάπνιζαν χόρτο, άλλοι έκαναν γκράφιτι, εγώ ήθελα τους δίσκους μου!

Έχεις πολλές επιρροές από την Ανατολή στις μουσικές σου επιλογές, από βαλκανικές μέχρι και ινδικές.

Λατρεύω τη μουσική των Βαλκανίων και μεγάλωσα σε ένα σπίτι όπου η γιαγιά μου έπαιζε τουμπερλέκι. Οι ρίζες μου είναι από την Τουρκία και το Λίβανο, αλλά η μουσική με την οποία μεγάλωσα είναι η hip hop. Έτσι, όταν μπορώ και συνδυάζω αυτά τα δύο, το αποτέλεσμα είναι κάτι το αποκλειστικά δικό μου, κάτι το προσωπικό. Το όνειρό μου είναι να μπορώ κάποια στιγμή να μείνω στο Ισραήλ ή στην Ευρώπη, αλλά, προς το παρόν, χαίρομαι που μου δίνεται η ευκαιρία να ταξιδεύω σε τόσες χώρες κάνοντας αυτό που μου αρέσει.. 

Πες μου μία βασική διαφορά ανάμεσα στον τρόπο ζωής στην Αμερική και στην Ευρώπη. 

Τα γκέτο, ο ρατσισμός και οι διαφορές μεταξύ των οικονομικών τάξεων. Κυρίως στο Λ.Α. υπάρχει υπέρμετρος διαχωρισμός, ακόμα και τώρα, ανάμεσα στους Μεξικανούς, στους μαύρους, στους Κορεάτες κ.λπ. Η κάθε φυλή έχει το γκέτο της και τις συμμορίες της και κυνηγάει ο ένας τον άλλον. Επίσης, υπάρχει το Μπέβερλι Χιλς από τη μία πλευρά, και 10 τετράγωνα πιο νότια βγαίνεις στο χειρότερο μαύρο γκέτο του Λ.Α. Δεν έχω δει τέτοια πράγματα στην Ευρώπη. Στην Ευρώπη, αντί για πιστολίδια και συμμορίες, έχετε διαδηλώσεις και διαμαρτυρίες. Άκουσα και για τα επεισόδια στην Ελλάδα το Δεκέμβριο και με παραξένεψε η διάρκειά τους και το πώς η αστυνομία φαινόταν σαν να μην μπορεί να τα σταματήσει! Απίστευτο! Ενώ μου άρεσε το γεγονός ότι υπήρχαν διαδηλώσεις, με «πάγωσε» λίγο το πόσο καταστροφικές κατέληξαν να είναι. Προσωπικά, δεν πιστεύω στις βίαιες διαδηλώσεις καθόλου, δεν το έχω στο DNA μου! Και δυσανασχετώ με την απολυτότητα και τον εξτρεμισμό.

Τι σε εμπνέει στο Λ.Α.; 

Οι ενέργεια των ανθρώπων. Αισθάνομαι ότι είμαι κομμάτι αυτής της πόλης, ότι ταιριάζει απόλυτα στους ρυθμούς μου, στον τρόπο που σκέφτομαι, που ντύνομαι και διασκεδάζω. Υπάρχουν τρομερή μουσική ποικιλία και ελευθερία έκφρασης. Η νότια Καλιφόρνια συνδυάζει για μένα τον καιρό της Χαβάης με το μητροπολιτικό χαρακτήρα της Νέας Υόρκης. Υπάρχουν όμως μέρη του Λ.Α. που αποφεύγω, όπως το Χόλιγουντ, γιατί σιχαίνομαι τους «φουσκωτούς» πορτιέρηδες στα κλαμπ και την κίνηση. 

Τι νομίζεις ότι σε διαφοροποιεί από τους υπόλοιπους DJ

Ο ήχος μου, καταρχάς. Θα τον χαρακτήριζα ψυχεδελικό, ρυθμικά «ωμό» και έντονα συναισθηματικό. Αισθάνομαι ότι το «πάντρεμα» διαφόρων στυλ που κάνω είναι η σφραγίδα μου. Τουλάχιστον στην Αμερική, σε όσα κλαμπ έχω πάει, δεν έχω ακούσει κάτι παρόμοιο. Νομίζω ότι ο τρόπος που παίζω live είναι διαφορετικός επίσης. Δεν μιξάρω ιδιαίτερα μεταξύ των κομματιών και μου αρέσει πολύ να χορεύω και να προκαλώ το κοινό. Βλέπω πολλούς DJ να συγκεντρώνονται, να προσπαθούν να μην τους ξεφύγει ο ρυθμός, αλλά έτσι χάνουν τη στιγμή. Εγώ θέλω πάνω από όλα να περνάω καλά όταν παίζω και να είμαι 100% μέσα στο κλίμα της διασκέδασης!  

Πες μου για το περιβόητο βίντεο στο YouTubeπου σου ξυρίζουν το κεφάλι... 

Ήταν πολύ σημαντική στιγμή για μένα όταν αποφάσισα να ξεφορτωθώ το βαρύ φορτίο των dreadlocks μου μετά από 7 χρόνια! Κανένας από τους φίλους μου δεν θυμόταν το πρόσωπό μου πλέον, γιατί, εκτός από τα ντρεντς, είχα και μούσια και έτσι αισθανόμουν συνεχώς σαν να κρύβομαι! Τα μαλλιά μου είναι τόσο ακατάστατα και σγουρά. Θα ήθελα να είχα μαύρα και ολόισια μαλλιά, σαν του Μπρους Λι! 

O Gaslamp Killer χαρίζει αποκλειστικά ένα mix στους επισκέπτες του site της LIFO:

www.mediafire.com/?yzetwj2y5qz

GLK INTRO
• BUCKETHEAD - SKRATCH BEAT
• UGK - INTERNATIONAL PLAYERS ANTHEM
• ROBOTO - VORTEX COOKIES (fLako Rmx) - GLK EDIT
• NIRVANA - SCENTLESS APPRENTICE
• KALYANJI ANANDJI - DHARMATMA THEME - TOMMY'S EDIT
• JAYLIB - CHAMPION SOUND
• DABRYE - ENCODED FLOW INSTRUMENTAL
• FUZZ FACE - BRAINSWAPPER
• SAMIYAM - PORNO SLAP
• THE ROOTS - GET BUSY
• THE CLIPSE - GRINDIN'
• DJ SIGNIFY - LISTEN/THE ISOLATIONIST - INSTRUMENTALS
• ALEXANDERS DARK BAND - DRUM ATTIK
• OHNO - FAST GAMBLE
• BULLION - I KNOW THERES NO ANSWER
• THE SLAPPED EYEBALLERS - REDE HET SIE GSEIT
• LES MOGOL - KALEIDOSCOPIC DREAM
• THE GASLAMP KILLER - SHOWSTOPPER
• FLYING LOTUS & THE GASLAMP KILLER - GNG BNG

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT