Το τρίτο το καλύτερο

Το τρίτο το καλύτερο Facebook Twitter
Την ώρα που έπαιζε ο νέος πολύ καλός δίσκος του Nosaj Thing, σκεφτόμουν πόσο μάταιες και αφηρημένες φαίνονται κάποιες λέξεις όταν η ζωή του καθενός είναι τίγκα στα προβλήματα, τα οποία φυσικά πρέπει να αντιμετωπίσει μόνος του...
0

Μόλις ξεκίνησε την περιοδεία για να προωθήσει το καινούργιο του άλμπουμ, ο Nosaj Thing είχε την ατυχία να του κλέψουν τα όργανα. Στο Τwitter του ανακοίνωσε πως από το βαν με το οποίο μετακινείται μαζί με τους συνεργάτες του στην περιοδεία και όσο ήταν στο Χιούστον του Τέξας έκαναν φτερά «4 black backpacks with MacBook Pros, midi controllers, Lacie back up hard drives», δηλαδή όλα όσα θα τους επέτρεπαν να κάνουν live. Ήταν μια είδηση που την προσπερνούσες μέσα στον ορυμαγδό των ειδήσεων για ζωές που χάνονται και την πιθανότητα να μείνουν απλήρωτοι δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι, αλλά στο scroll down στο Τwitter υπήρχαν δεκάδες μεμονωμένες περιπτώσεις απόγνωσης που κάνουν κάπως δευτερεύον ακόμα και το πιο σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα (πάντα είναι πιο σημαντικό αυτό που σε καίει προσωπικά). Χθες, την ώρα που ψώνιζα πράσα, άκουγα τον διάλογο των δύο υπαλλήλων στο μπακάλικο: η μία σχολίαζε συντετριμμένη τον πνιγμό τόσων ανθρώπων κι ο άλλος της έλεγε εντελώς ωμά και ρεαλιστικά «κρίμα, αλλά χέστηκα για το ποιος πνίγεται, με έχει πεθάνει ο φρονιμίτης!» – έτσι ακριβώς!


Μετά, την ώρα που έπαιζε ο νέος πολύ καλός δίσκος του Nosaj Thing, σκεφτόμουν πόσο μάταιες και αφηρημένες φαίνονται κάποιες λέξεις (όπως, για παράδειγμα, η «αλληλεγγύη») όταν η ζωή του καθενός είναι τίγκα στα προβλήματα, τα οποία φυσικά πρέπει να αντιμετωπίσει μόνος του.


Δεν ξέρω τελικά αν κατάφερε να βρει νέα μηχανήματα ο Nosaj Thing και αν συνεχίζεται η περιοδεία –φαντάζομαι πως βρέθηκε μια λύση–, αυτό που είναι σίγουρο όμως είναι ότι έφτιαξε ένα υπέροχο άλμπουμ, λιτό, σύντομο σε διάρκεια και όμορφο, γεμάτο πνιγμένα beats που κάποιες στιγμές μοιάζουν παράφωνα και ξεχαρβαλωμένα, αλλά, όταν τα στολίζει με τις pitch-αρισμένες φωνές, θυμίζει Burial σε χαμηλωμένες στροφές. Το «Don't mind me» με τον μυστηριώδη Καλιφορνέζο Whoarei στα φωνητικά είναι ένα uptempo λιγωτικό, ενώ στο «Cold Stares» έχει καταφέρει να πείσει τον Chance the Rapper να τραγουδήσει χαμηλόφωνα και χαλαρά, σαν να προσεύχεται – ακόμα και το ραπ του είναι ψιθυριστό και μελωδικό, με στίχους σπαρακτικούς, που στο ξεκίνημα θυμίζουν το «Like tears in rain» απ' το Blade Runner – δεν έχει καμία σχέση, αλλά είναι το ίδιο λυπητερό: μιλάει για ένα τζάνκι που έχει λιώσει η ηρωίνη και ξέρεις ότι θα πεθάνει «πριν προλάβουν τα δάκρυα να κυλήσουν»: «Ψυχρές ματιές τη νύχτα, δάκρυα που τρέχουν, άλλος ένας θλιμμένος κλόουν καθισμένος στο δωμάτιο, μάτια με δάκρυα-βροχή, μ' αγαπάς στα αλήθεια;».


Με το «Watch» που ακολουθεί ξεκινάει μια καμπυλωτή ακολουθία μελωδιών σε σύντομα κομμάτια με παραμορφωμένες φωνές που εμφανίζονται και χάνονται και δημιουργούν ένα γλυκό μούδιασμα και μια «απόκοσμη» μελαγχολία. Το «Fated» δεν είναι ένας χαρούμενος δίσκος, αλλά σε καμία περίπτωση δεν σου χαλάει τη διάθεση. Υπάρχουν στιγμές που θυμίζουν έντονα το «Untrue» του Burial, όπως το συγκινητικό «Let You», ή σχεδόν κλασικές electronica στιγμές, όπως το «Moon», το «Erase» και το «Medic» που θα μπορούσαν να υπάρχουν στο αριστουργηματικό «Surfing on sine waves» που είχε φτιάξει ο Aphex Twin ως Polygon Window στις αρχές των '90s. Και εκεί που πολεμάς να βρεις τι στο καλό σου θυμίζει αυτή η αφοπλιστική απλότητα που από τη μία είναι εντελώς ρετρό και από την άλλη έρχεται κατευθείαν από το μέλλον, τελειώνει και σε αφήνει αποσβολωμένο και ανικανοποίητο, γιατί τα όμορφα πράγματα δύσκολα τα χορταίνεις.


Αυτός ο γιαπωνέζικης καταγωγής Αμερικανός από το Λος Άντζελες που τον λένε Jason Chung κατάφερε στα 30 του να φτιάξει έναν από τους πιο όμορφους δίσκους της χρονιάς με τα ελάχιστα. «Με ρέκβιεμ που εξερευνούν τις σκιώδεις περιοχές ανάμεσα στη ζωή και τον θάνατο, το σκοτάδι και το φως, τη μοναξιά και την αγάπη. Αιώνια θέματα που τα επαναπροσεγγίζει με έναν πρωτότυπο τρόπο».


Κάθε φορά που ακούω το «2Κ» που κλείνει τον δίσκο με το μουρμουριστό «έμι έμι ούου» μου έρχεται στο μυαλό ο νεαρός ταξιτζής που στο τελευταίο φανάρι της Σταδίου –κι ενώ τον χαιρέτησε θερμά μια όμορφη Ελένη που διέσχιζε τον δρόμο– γύρισε με πραγματικό πόνο και μου είπε, αφήνοντας έναν βαθύ αναστεναγμό:

«Δεν με αγάπησε ποτέ».

«Εσύ την αγάπησες;»
«Εγώ πολύ!»

Beats and Peaces

Το τρίτο το καλύτερο Facebook Twitter
Έχουν περάσει 30 χρόνια από την κυκλοφορία του «Γκάλοπ» της Λένας Πλάτωνος, ενός πολύ σημαντικού άλμπουμ για την παγκόσμια ηλεκτρονική σκηνή, που με τα χρόνια έγινε περιζήτητο για τον νεαρόκοσμο που έψαχνε synth pop και new wave δίσκους-σταθμούς για το είδος...

• Μπορεί το αρχικό κοινό τους να παραωρίμασε, να έκανε μπάκες και καράφλες και να οδεύει ολοταχώς προς μασέλα μεριά (τα χημικά δεν έκαιγαν μόνο εγκεφαλικά κύτταρα), στο φετινό Sonar όμως οι Chemical Brothers είναι οι απόλυτοι σταρ και μία από τις πολυαναμενόμενες εμφανίσεις, και μάλιστα με νέα δουλειά, ένα άλμπουμ που θα παρουσιάσουν live έναν μήνα πριν κυκλοφορήσει στα δισκάδικα. Το πρώτο σινγκλ, το «Go», με τον Q-Tip στα φωνητικά, κυκλοφορεί τη Δευτέρα 4 Μαΐου, το άλμπουμ που έρχεται τον Ιούλιο έχει τίτλο «Born in the Echoes» και το πρώτο κομμάτι που μοιράζονται είναι το παλιομοδίτικο, αλλά πολύ δυνατό «Sometimes I feel so deserted».

• Έχουν περάσει 30 χρόνια από την κυκλοφορία του «Γκάλοπ» της Λένας Πλάτωνος, ενός πολύ σημαντικού άλμπουμ για την παγκόσμια ηλεκτρονική σκηνή, που με τα χρόνια έγινε περιζήτητο για τον νεαρόκοσμο που έψαχνε synth pop και new wave δίσκους-σταθμούς για το είδος. Το «Γκάλοπ», παρόλο που έχει ελληνικό στίχο, έφτασε να πουλιέται 300 ευρώ στα παζάρια δίσκων και ήταν ο πρώτος δίσκος που είχε σκοπό να επανεκδώσει ο ιδιοκτήτης της αμερικανικής Dark Entries Records όταν ίδρυσε την εταιρεία. Του έκαναν ένα εκπληκτικό remaster από τα αρχικά master tapes στα Fantasy στούντιο στο Μπέρκλεϊ, κυκλοφόρησε με το αρχικό εξώφυλλο και πολλές πληροφορίες για τη δημιουργία του δίσκου και τη σημασία του στην πορεία της ηλεκτρονικής μουσικής και κάνει δεύτερη καριέρα, παγκόσμια αυτήν τη φορά, δίνοντάς του –επιτέλους– την προσοχή και την αξία που του αρμόζει. Είναι στη λίστα με τα πιο καλοπουλημένα άλμπουμ στο Boomkat, ένα σωρό ξένοι παραγωγοί και μουσική το έχουν στις επιλογές τους και οι κριτικές το αποθεώνουν. Δικαιολογημένα, πέρα από τη νοσταλγία που μπορεί να αισθάνεται όποιος το έχει ζήσει στα νεανικά του χρόνια, το «Γκάλοπ» είναι ένας δίσκος που ακούγεται διαχρονικά φρέσκος γιατί υπήρξε πάντα μπροστά από την εποχή του, όπως και όλοι οι δίσκοι της Λένας Πλάτωνος. Ένα κομψοτέχνημα ποίησης και αναλογικών ηλεκτρονικών ήχων που θα συγκινεί μέχρι το τέλος του κόσμου.

Υπάρχει ολόκληρο στο YouΤube, αλλά εδώ μπορείς να καταλάβεις τη διαφορά στον ήχο μετά το restoration: www.darkentriesrecords.com/store/dark-entries/lena-platonos-gallop-lp/

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ