Shaolin rap

Shaolin rap Facebook Twitter
0

Ο Dennis Coles (aka Ghostface Killah, Iron man, Tony Starks) είναι ένα από τα αρχικά και βασικά μέλη των Wu-Tang Clan, από τα σπουδαιότερα γκρουπ στην ιστορία της ραπ, έχει παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του σχήματος αλλά είναι και ο executive producer σε όλα τα άλμπουμ τους. Γεννημένος το 1970 και μεγαλωμένος στα Stapleton Housing Projects, στην καρδιά του Staten Island (Shaolin) της Νέας Υόρκης, ξεχώρισε από πολύ νωρίς για την κοφτή ροή του ραπ του, τον αρκετά οξύ τόνο της φωνής του, το μοναδικό, δυναμικό στυλ του κι ένα όνομα που υιοθέτησε από τους χαρακτήρες της ταινίας kung fu του 1979, το Mysteries of Chessboxing.

Στο αυτοβιογραφικό κομμάτι «All That I Got is You», που αναφέρεται στη σχέση με τη μητέρα του Ghos διηγείται την ιστορία της παιδικής του ηλικίας, ραπάροντας για τον τρόπο που μεγάλωσε σε ένα τριάρι χωρίς τον πατέρα του, ο οποίος τους εγκατέλειψε όταν ήταν έξι χρόνων. Η σκληρή πραγματικότητα, η φτώχια και οι δυσκολίες που αντικατοπτρίζονται στους στίχους των κομματιών του είναι η ιδανική συνοδεία για τους up-tempo ρυθμούς του hip hop του και η χαρακτηριστική φωνή του τους κάνει ακόμα πιο συναισθηματικούς.

Στην αρχή της δεκαετίας του ‘90 μετακόμισε σε δικό του διαμέρισμα με συγκάτοικο τον RZA, τον ιδρυτή των Wu-Tang Clan, και ήταν αυτός που βοήθησε να γνωριστούν τα 7 μέλη του γκρουπ και στη συνέχεια να φτιάξουν το σχήμα. Η μεγάλη επιτυχία του πρώτου άλμπουμ τους «Wu-Tang Clan: Enter the 36 Chambers» οδήγησε τον καθέναν στην αναζήτηση σόλο καριέρας, με τον Ghost. να δημιουργεί τον Ironman, μία μυστηριώδη περσόνα κι ένα άλμπουμ που σήμερα θεωρείται κλασικό, και συμμετοχές σε αρκετά προσωπικά άλμπουμ των μελών της ομάδας.

Το 1996 πέρασε μια περιπέτεια με την υγεία του, που τον κράτησε μακριά από τη δισκογραφία μέχρι το 2000: άρχισε να χάνει ξαφνικά βάρος, και υπέθεσε ότι έχει κάποια «σεξουαλικά μεταδιδόμενη αρρώστια», αλλά τελικά αποδείχτηκε ότι είναι διαβητικός. Ακολούθησαν τα άλμπουμ «Supreme Clientele», «Bulletproof Wallets» και στη συνέχεια υπέγραψε στην Def Jam, διώχνοντας το Killah από το καλλιτεχνικό όνομά του. Το υιοθέτησε ξανά το 2006, στην περιβόητη συνεργασία του με τον MF Doom, στο ακυκλοφόρητο μέχρι σήμερα άλμπουμ τους «Swift & Changeable» και στα κομμάτια του «Fishscale», με το οποίο επέστρεψε στα charts της Αμερικής, στην πιο μεγάλη επιτυχία της σόλο καριέρας του.

Οι έντονες jazz και soul επιρροές του κάνουν το στυλ του μοναδικό. Σε μια συνέντευξή του στο «Rolling Stone» πριν από λίγο καιρό δηλώνει ότι είναι πολύ δύσκολη η επανένωση των Wu-Tang Clan, επειδή όλα τα μέλη τους είναι πολύ απασχολημένα με τα προσωπικά τους project. Το πιο πρόσφατο κομμάτι του «Message from Ghostface τον περασμένο Μάρτιο είναι αφιερωμένο «σε όλες τις γυναίκες ¨που έχουν κακοποιηθεί από τους συζύγους τους, ιδιαίτερα στην Rihanna, που είχε ξυλοκοπηθεί από τον Chris Brown». Έχει παίξει τον εαυτό σε αρκετές ταινίες του και την τελευταία πενταετία έχει εμφανιστεί σε αρκετές αμερικάνικες σειρές.

Ο Ghostface Killah έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μια περιοδεία που ονομάζει «The Iron man strikes back», σε ένα event των QNQ Productions που θα ανοίξουν οι Fullefect DJs και ο MC Yinka.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ