Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge

Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
0
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Nirvana, Seattle - Φωτο: Charles Peterson

O Kurt Cobain, το κίνημα του grunge, και η εκρηκτική σκηνή της Ουάσιγκτον των 90s είναι και θα είναι πάντα επίκαιρα τις πρώτες μέρες του Απριλίου - ακολουθώντας τις "επετείους" θανάτου του Κurt που αυτοκτόνησε στις 5 Απριλίου του 1994.


Λίγοι όμως γνωρίζουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των φωτογραφιών που κατακλύζουν το ίντερνετ αυτές τις μέρες – αλλά και γενικότερα με κάθε αφορμή και αναφορά στους Nirvana- τραβήχτηκαν από τον ίδιο άνθρωπο.


Ο φωτογράφος Charles Peterson ανήκει στην κατηγορία των ανθρώπων που έχουν την τύχη να βρίσκονται στο σωστό μέρος την κατάλληλη στιγμή.


Έχοντας φίλους που ακολουθούσαν ως μικρές μπάντες τα συγκροτήματα της Sub Pop άρχισε να φωτογραφίζει μανιωδώς τα live και τις μπάντες που έμελλε να γράψουν ιστορία, χωρίς φυσικά να συνειδητοποιεί – όπως πιθανώς και όλοι οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές του νεοσύστατου κινήματος, και όπως γίνεται συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις- ότι καταγράφει ένα σημαντικό μέρος της σύγχρονης ιστορίας της μουσική στα γεννοφάσκια της.


Πολύ γρήγορα ο Bruce Pavitt του ανέθεσε να γίνει ο επίσημος φωτογράφος της εταιρείας, και σήμερα ο Peterson θεωρείται σήμερα ο "επίσημος φωτογράφος" της grunge σκηνής, και ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για το μεγαλύτερο οπτικό κομμάτι 90s νοσταλγίας.

Ο Peterson θεωρείται σήμερα ο "επίσημος φωτογράφος" της grunge σκηνής, και ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για το μεγαλύτερο οπτικό κομμάτι ασπρόμαυρης 90s νοσταλγίας


«Δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε ακριβώς το μέγεθος όλου αυτού, όλα ήταν καινούρια για εμάς, και πολύ συναρπαστικά», έχει πει. «Τίποτα δεν ήταν στημένο ή σκηνοθετημένο. Καμία φωτογραφία από αυτές που βλέπουμε σήμερα. Όλα κυλούσαν φυσικά και αυθόρμητα. Αυτό που θυμάμαι πιο έντονα είναι το πόσο πολύ πίναμε. Για να είμαι ειλικρινής νιώθω λίγο χαζός σήμερα όταν σκέφτομαι ότι δεν προέβλεψα την επίδραση που θα είχε η σκηνή τα μετέπειτα χρόνια. Είμαι ευγνώμων αλλά σκέφτομαι ότι θα μπορούσα να κάνω πολλά περισσότερα.»

 

Θα φανταζόταν κανείς ότι ο Peterson έχει να μοιραστεί εκατοντάδες θρυλικές ιστορίες από το παρασκήνιο. Κι όμως προς τιμήν του επιλέγει να μείνει φειδωλός στις δηλώσεις του. «Δεν μου αρέσει και τόσο να εξιστορώ», λέει.

Καλύτερα, γιατί οι εικόνες του μιλάνε από μόνες τους.

Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Courtney Hole live - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Road trip στην ανατολική Ουάσινγκτον, 1986 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Endfest, Washington, 1991 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Στο Endfest, Washington, 1991 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Ο Kurt Cobain στο γνωστό αναπηρικό καροτσάκι - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Nirvana, Bainbridge Island, Μάιος 1990 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Nirvana, Vancouver - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Soundgarden - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Eddie Vedder - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
O Eddie Vedder - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Kurt Cobain, Seattle, 1991 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Nirvana, Los Angeles, 1990 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Οι L7, Seattle 1989 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Layne Alice - Φωτο: Charles Peterson
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ