Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge

Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
0
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Nirvana, Seattle - Φωτο: Charles Peterson

O Kurt Cobain, το κίνημα του grunge, και η εκρηκτική σκηνή της Ουάσιγκτον των 90s είναι και θα είναι πάντα επίκαιρα τις πρώτες μέρες του Απριλίου - ακολουθώντας τις "επετείους" θανάτου του Κurt που αυτοκτόνησε στις 5 Απριλίου του 1994.


Λίγοι όμως γνωρίζουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των φωτογραφιών που κατακλύζουν το ίντερνετ αυτές τις μέρες – αλλά και γενικότερα με κάθε αφορμή και αναφορά στους Nirvana- τραβήχτηκαν από τον ίδιο άνθρωπο.


Ο φωτογράφος Charles Peterson ανήκει στην κατηγορία των ανθρώπων που έχουν την τύχη να βρίσκονται στο σωστό μέρος την κατάλληλη στιγμή.


Έχοντας φίλους που ακολουθούσαν ως μικρές μπάντες τα συγκροτήματα της Sub Pop άρχισε να φωτογραφίζει μανιωδώς τα live και τις μπάντες που έμελλε να γράψουν ιστορία, χωρίς φυσικά να συνειδητοποιεί – όπως πιθανώς και όλοι οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές του νεοσύστατου κινήματος, και όπως γίνεται συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις- ότι καταγράφει ένα σημαντικό μέρος της σύγχρονης ιστορίας της μουσική στα γεννοφάσκια της.


Πολύ γρήγορα ο Bruce Pavitt του ανέθεσε να γίνει ο επίσημος φωτογράφος της εταιρείας, και σήμερα ο Peterson θεωρείται σήμερα ο "επίσημος φωτογράφος" της grunge σκηνής, και ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για το μεγαλύτερο οπτικό κομμάτι 90s νοσταλγίας.

Ο Peterson θεωρείται σήμερα ο "επίσημος φωτογράφος" της grunge σκηνής, και ο άνθρωπος που είναι υπεύθυνος για το μεγαλύτερο οπτικό κομμάτι ασπρόμαυρης 90s νοσταλγίας


«Δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε ακριβώς το μέγεθος όλου αυτού, όλα ήταν καινούρια για εμάς, και πολύ συναρπαστικά», έχει πει. «Τίποτα δεν ήταν στημένο ή σκηνοθετημένο. Καμία φωτογραφία από αυτές που βλέπουμε σήμερα. Όλα κυλούσαν φυσικά και αυθόρμητα. Αυτό που θυμάμαι πιο έντονα είναι το πόσο πολύ πίναμε. Για να είμαι ειλικρινής νιώθω λίγο χαζός σήμερα όταν σκέφτομαι ότι δεν προέβλεψα την επίδραση που θα είχε η σκηνή τα μετέπειτα χρόνια. Είμαι ευγνώμων αλλά σκέφτομαι ότι θα μπορούσα να κάνω πολλά περισσότερα.»

 

Θα φανταζόταν κανείς ότι ο Peterson έχει να μοιραστεί εκατοντάδες θρυλικές ιστορίες από το παρασκήνιο. Κι όμως προς τιμήν του επιλέγει να μείνει φειδωλός στις δηλώσεις του. «Δεν μου αρέσει και τόσο να εξιστορώ», λέει.

Καλύτερα, γιατί οι εικόνες του μιλάνε από μόνες τους.

Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Courtney Hole live - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Road trip στην ανατολική Ουάσινγκτον, 1986 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Endfest, Washington, 1991 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Στο Endfest, Washington, 1991 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Ο Kurt Cobain στο γνωστό αναπηρικό καροτσάκι - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Nirvana, Bainbridge Island, Μάιος 1990 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Nirvana, Vancouver - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Soundgarden - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Eddie Vedder - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
O Eddie Vedder - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Kurt Cobain, Seattle, 1991 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Nirvana, Los Angeles, 1990 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Οι L7, Seattle 1989 - Φωτο: Charles Peterson
Πρώτη γραμμή, στη γέννηση του grunge Facebook Twitter
Layne Alice - Φωτο: Charles Peterson
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ