Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα Facebook Twitter
Οι δυο Γερμανοί έχουν τεράστια εμπειρία, εξαιρετικό ταλέντο στο remixing και την παραγωγή και τρομερή ενέργεια επί σκηνής.
0


ΟΙ PAN POT έχουν μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά μου, καθώς ήταν οι πρώτοι DJ που επέλεξα να πάω να ακούσω μόνος μου, ψάχνοντας, δίχως την προτροπή κάποιου. Κοιτούσα προσεχή πάρτι, μου φάνηκαν ενδιαφέροντες, άκουσα μερικά από τα κομμάτια τους κι έκλεισα εισιτήρια. Δεν ήξερα φυσικά τότε ούτε πόσο σημαντικοί έχουν υπάρξει για την techno σκηνή, ούτε πόσο ψηλά θα έθεταν τον πήχη για τα επόμενα πάρτι ήδη από την αρχή. Ακόμη και με το τότε απαίδευτο αυτί μου αντιλήφθηκα ότι μάλλον ακούω κάτι αρκετά καλύτερο από τον μέσο όρο, ενώ unreleased κομμάτια τους βούιζαν στα αυτιά μου μέρες μετά.

Έκτοτε τους ακούω με κάθε ευκαιρία, κι ενώ πολλές φορές τυχαίνει DJ να σε ενθουσιάζουν τη μία φορά και να σε απογοητεύουν την άλλη, τους Pan Pot τους βρίσκω κάθε φορά καλύτερους από την προηγούμενη. Ίσως φταίει ότι δεν έχουν κάποια ατζέντα, δεν προωθούν τα τραγούδια του label τους ή τα πιο εμπορικά. Στο Oddity έχουν παίξει μαγικά extended sets που παρακαλάς να μην τελειώσουν, ενώ σε φεστιβάλ στο εξωτερικό κλέβουν τις εντυπώσεις και αποτελούν το highlight της βραδιάς δίπλα σε όποιο όνομα κι αν σταθούν.

Το ενδιαφέρον με τους Pan Pot είναι πως καταφέρνουν να παίζουν pure techno, αφενός δίχως να είναι μονότονοι και επίπεδοι, και αφετέρου δίχως να καταφεύγουν συνεχώς σε κινήσεις εντυπωσιασμού ή περιττές γέφυρες.

Οι δυο Γερμανοί έχουν τεράστια εμπειρία, σχεδόν είκοσι πέντε ετών, εικονικά releases όπως το «Captain, my Captain», το «Funke» και το «Confronted» που έχουν μείνει στην ιστορία της techno, εξαιρετικό ταλέντο στο remixing και την παραγωγή και τρομερή ενέργεια επί σκηνής. Ιδίως τον Tassilo δεν τον έχω δει ποτέ να μη χαμογελά και να μη δένεται με το κοινό.

Pan-Pot - Funke

Το extended, τρίωρο σετ τους το Σάββατο ήταν για ακόμη μία φορά συγκλονιστικό κι ένα από τα καλύτερα που έχω ακούσει στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Δυνατό άνοιγμα, συναίσθημα, εξαιρετική κλιμάκωση, ακολουθούμενη από έκρηξη στο τέλος. Την πρώτη ώρα την έλεγες σχεδόν ήσυχη για τα δεδομένα τους. Σχεδόν σε τόνους minimal techno, έπαιξαν κάνα δυο δικά τους κομμάτια και δεν σε προετοίμαζαν τόσο για τη συνέχεια. Στο δεύτερο μισό του σετ, τα γραφικά και τα φώτα αλλάζουν, δυναμώνουν, ο ήχος βαραίνει, κορυφώνεται. Ακόμη και ήχοι, κομμάτια και samples που είχα ακούσει ξανά από άλλους DJ εδώ έβρισκαν την πιο άμεμπτη εκτέλεσή τους και το πιο ταιριαστό remix.

Το ενδιαφέρον με τους Pan Pot είναι πως καταφέρνουν να παίζουν pure techno, αφενός δίχως να είναι μονότονοι και επίπεδοι, και αφετέρου δίχως να καταφεύγουν συνεχώς σε κινήσεις εντυπωσιασμού ή περιττές γέφυρες. Άξιο αναφοράς, ακόμη, είναι πως δεν θα ακούσεις κανένα σετ τους που να είναι ίδιο με ένα άλλο. Μόνο το ηχόχρωμα παραμένει ίδιο.

Είναι ένας ήχος εξαιρετικά καθαρός, διακριτός, με πολύ γλυκιά μετάβαση από το ένα τραγούδι στο άλλο και ταυτόχρονα άμεσα αναγνωρίσιμος. Οι Pan Pot δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους, συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno. Το μπάσο τους θα το ξεχώριζα ανάμεσα σε πάρα πολλούς techno DJ. Είναι αυτό το υπόκωφο, βαθύ, χαμηλών συχνοτήτων, που μιλά (καθ’ υπερβολή) στην ψυχή σου.

Στο μυαλό μου θυμίζουν nerds, μαθηματικούς που έχουν προβάρει την κάθε τους κίνηση δεκάδες φορές μέχρι να βγει ανεπίληπτη. Το κλείσιμό τους, με το αρκετά ρεμιξαρισμένο «Lost in Space» του Konstantin Sibold, μοίρασε απλόχερα χαμόγελα κι ενθουσιασμό. Είτε προτρέπω φίλους μου που προτιμούν melodic techno είτε αυτούς που είναι της hard techno να τους ακούσουν από κοντά, η αντίδραση για τους Pan Pot είναι μία: πόσο καταπληκτική μουσική παίζουν.

Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτ.: nikostryfonas/ Instagram

Ο κόσμος το Σάββατο ήταν ευτυχώς σε αντίστοιχο μήκος κύματος. Έμοιαζαν να ξέρουν όλοι τι έρχονταν να ακούσουν, ενώ είναι η πρώτη φορά που βλέπω τόσο κόσμο στους Pan Pot, και είναι πάντα ευχάριστο να βλέπεις να εκτιμώνται πραγματικά κορυφαία ονόματα και όχι μόνο τα πιο σύγχρονα και εμπορικά.

Σίγουρα ο big-room ήχος τους θα ταίριαζε καλύτερα σε ένα μεγαλύτερο venue με καλύτερο ήχο, αλλά πραγματικά δεν έχω παράπονο. Οι ίδιοι, εξάλλου, φαίνεται να εκτιμούν περισσότερο μικρά clubs με πιο άμεση επαφή με τον κόσμο, όπου έχουν και το περιθώριο να πειραματιστούν περισσότερο. Ήταν ένα πάρτι χωρίς «ναι μεν, αλλά».

Pan-Pot - Captain My Captain

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Septicflesh και των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT