Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα Facebook Twitter
Οι δυο Γερμανοί έχουν τεράστια εμπειρία, εξαιρετικό ταλέντο στο remixing και την παραγωγή και τρομερή ενέργεια επί σκηνής.
0


ΟΙ PAN POT έχουν μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά μου, καθώς ήταν οι πρώτοι DJ που επέλεξα να πάω να ακούσω μόνος μου, ψάχνοντας, δίχως την προτροπή κάποιου. Κοιτούσα προσεχή πάρτι, μου φάνηκαν ενδιαφέροντες, άκουσα μερικά από τα κομμάτια τους κι έκλεισα εισιτήρια. Δεν ήξερα φυσικά τότε ούτε πόσο σημαντικοί έχουν υπάρξει για την techno σκηνή, ούτε πόσο ψηλά θα έθεταν τον πήχη για τα επόμενα πάρτι ήδη από την αρχή. Ακόμη και με το τότε απαίδευτο αυτί μου αντιλήφθηκα ότι μάλλον ακούω κάτι αρκετά καλύτερο από τον μέσο όρο, ενώ unreleased κομμάτια τους βούιζαν στα αυτιά μου μέρες μετά.

Έκτοτε τους ακούω με κάθε ευκαιρία, κι ενώ πολλές φορές τυχαίνει DJ να σε ενθουσιάζουν τη μία φορά και να σε απογοητεύουν την άλλη, τους Pan Pot τους βρίσκω κάθε φορά καλύτερους από την προηγούμενη. Ίσως φταίει ότι δεν έχουν κάποια ατζέντα, δεν προωθούν τα τραγούδια του label τους ή τα πιο εμπορικά. Στο Oddity έχουν παίξει μαγικά extended sets που παρακαλάς να μην τελειώσουν, ενώ σε φεστιβάλ στο εξωτερικό κλέβουν τις εντυπώσεις και αποτελούν το highlight της βραδιάς δίπλα σε όποιο όνομα κι αν σταθούν.

Το ενδιαφέρον με τους Pan Pot είναι πως καταφέρνουν να παίζουν pure techno, αφενός δίχως να είναι μονότονοι και επίπεδοι, και αφετέρου δίχως να καταφεύγουν συνεχώς σε κινήσεις εντυπωσιασμού ή περιττές γέφυρες.

Οι δυο Γερμανοί έχουν τεράστια εμπειρία, σχεδόν είκοσι πέντε ετών, εικονικά releases όπως το «Captain, my Captain», το «Funke» και το «Confronted» που έχουν μείνει στην ιστορία της techno, εξαιρετικό ταλέντο στο remixing και την παραγωγή και τρομερή ενέργεια επί σκηνής. Ιδίως τον Tassilo δεν τον έχω δει ποτέ να μη χαμογελά και να μη δένεται με το κοινό.

Pan-Pot - Funke

Το extended, τρίωρο σετ τους το Σάββατο ήταν για ακόμη μία φορά συγκλονιστικό κι ένα από τα καλύτερα που έχω ακούσει στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. Δυνατό άνοιγμα, συναίσθημα, εξαιρετική κλιμάκωση, ακολουθούμενη από έκρηξη στο τέλος. Την πρώτη ώρα την έλεγες σχεδόν ήσυχη για τα δεδομένα τους. Σχεδόν σε τόνους minimal techno, έπαιξαν κάνα δυο δικά τους κομμάτια και δεν σε προετοίμαζαν τόσο για τη συνέχεια. Στο δεύτερο μισό του σετ, τα γραφικά και τα φώτα αλλάζουν, δυναμώνουν, ο ήχος βαραίνει, κορυφώνεται. Ακόμη και ήχοι, κομμάτια και samples που είχα ακούσει ξανά από άλλους DJ εδώ έβρισκαν την πιο άμεμπτη εκτέλεσή τους και το πιο ταιριαστό remix.

Το ενδιαφέρον με τους Pan Pot είναι πως καταφέρνουν να παίζουν pure techno, αφενός δίχως να είναι μονότονοι και επίπεδοι, και αφετέρου δίχως να καταφεύγουν συνεχώς σε κινήσεις εντυπωσιασμού ή περιττές γέφυρες. Άξιο αναφοράς, ακόμη, είναι πως δεν θα ακούσεις κανένα σετ τους που να είναι ίδιο με ένα άλλο. Μόνο το ηχόχρωμα παραμένει ίδιο.

Είναι ένας ήχος εξαιρετικά καθαρός, διακριτός, με πολύ γλυκιά μετάβαση από το ένα τραγούδι στο άλλο και ταυτόχρονα άμεσα αναγνωρίσιμος. Οι Pan Pot δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους, συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno. Το μπάσο τους θα το ξεχώριζα ανάμεσα σε πάρα πολλούς techno DJ. Είναι αυτό το υπόκωφο, βαθύ, χαμηλών συχνοτήτων, που μιλά (καθ’ υπερβολή) στην ψυχή σου.

Στο μυαλό μου θυμίζουν nerds, μαθηματικούς που έχουν προβάρει την κάθε τους κίνηση δεκάδες φορές μέχρι να βγει ανεπίληπτη. Το κλείσιμό τους, με το αρκετά ρεμιξαρισμένο «Lost in Space» του Konstantin Sibold, μοίρασε απλόχερα χαμόγελα κι ενθουσιασμό. Είτε προτρέπω φίλους μου που προτιμούν melodic techno είτε αυτούς που είναι της hard techno να τους ακούσουν από κοντά, η αντίδραση για τους Pan Pot είναι μία: πόσο καταπληκτική μουσική παίζουν.

Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτ.: nikostryfonas/ Instagram

Ο κόσμος το Σάββατο ήταν ευτυχώς σε αντίστοιχο μήκος κύματος. Έμοιαζαν να ξέρουν όλοι τι έρχονταν να ακούσουν, ενώ είναι η πρώτη φορά που βλέπω τόσο κόσμο στους Pan Pot, και είναι πάντα ευχάριστο να βλέπεις να εκτιμώνται πραγματικά κορυφαία ονόματα και όχι μόνο τα πιο σύγχρονα και εμπορικά.

Σίγουρα ο big-room ήχος τους θα ταίριαζε καλύτερα σε ένα μεγαλύτερο venue με καλύτερο ήχο, αλλά πραγματικά δεν έχω παράπονο. Οι ίδιοι, εξάλλου, φαίνεται να εκτιμούν περισσότερο μικρά clubs με πιο άμεση επαφή με τον κόσμο, όπου έχουν και το περιθώριο να πειραματιστούν περισσότερο. Ήταν ένα πάρτι χωρίς «ναι μεν, αλλά».

Pan-Pot - Captain My Captain

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ