Η Charlotte de Witte και η Amelie Lens γράφουν ιστορία

Η Charlotte de Witte και η Amelie Lens γράφουν ιστορία Facebook Twitter
Μπορείτε να ξεχάσετε τα άκρως εμπορικά και κάπως αναμενόμενα σετ της Charlotte και της Amelie στην Αθήνα. Εδώ όλος ο κόσμος έχει στραμμένα τα μάτια του στη Γάνδη και τα δίνουν όλα για όλα.
0

ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ techno events όλων των εποχών λαμβάνει χώρα σε μια χώρα-ορόσημο για την εξέλιξη της μουσικής αυτής, το Βέλγιο. Όχι τόσο underground όσο η Γερμανία, ούτε τόσο εμπορική όσο η Ολλανδία, αλλά πολλοί Βέλγοι DJ ήταν και είναι καθοριστικοί για τη διαμόρφωση και την πορεία της techno. Η επιλογή να διεξαχθεί το πάρτι στη Γάνδη φυσικά δεν ήταν τυχαία. Η Charlotte γεννήθηκε εκεί και η Amelie ζει εκεί με την οικογένειά της (γεννήθηκε επίσης στο ίδιο γεωγραφικό διαμέρισμα) σε μια περίοδο επίσης όχι τυχαία, μιας και ήταν η εβδομάδα μουσικής του Βελγίου.

Ο χώρος, το Flanders Expo, είναι συγκλονιστικός και αχανής. Μαζί με τις τουαλέτες και τα rest areas είναι σαν 10 κλειστά γήπεδα Tae Kwon Do ενωμένα, και φιλοξένησε 23.000 άτομα κάθε βραδιά χωρίς δυσκολία. Ο ήχος πρωτόγνωρα καθαρός, όπως έχω δει μόνο στα μεγαλύτερα φεστιβάλ, το μπάσο έντονο και βαθύ, χωρίς να σου παίρνει το μυαλό ή να επιβάλλει τη χρήση ωτοασπίδων. Τα φώτα είναι εντυπωσιακά και έξυπνα στημένα. Οι DJs κάθονταν κάτω από έναν τεράστιο θόλο με θερμό, λευκό φως να πέφτει δραματικά επάνω τους, κάνοντάς τους ορατούς από μακριά.

Οι δύο techno heavyweights αποδεικνύουν πως το παρόν και το μέλλον της techno είναι σίγουρα και γυναικεία υπόθεση, ιδίως μετά τα τόσα και τόσα που έχουν κατά καιρούς γραφτεί γι' αυτές.

Mια τεράστια λευκή οθόνη, σαν καμβάς δεκάδων τετραγωνικών μέτρων, χρωματιζόταν στο στυλ του κάθε τραγουδιού, δίνοντας τελείως διαφορετικό ύφος κάθε φορά. Οι δυνατότητες του Flanders Expo είναι τεράστιες. Η οργάνωση ασφαλώς ήταν άμεμπτη. Οι ουρές ήταν πολύ μικρές –τουλάχιστον σχετικά νωρίς, στις δέκα που φτάσαμε–, οι τουαλέτες άπειρες, το νερό πόσιμο παντού, τα μπαρ σχεδόν είκοσι στον αριθμό και όχι παράλογα ακριβά. Υπήρχε κι ένα μεγάλο rest area, το οποίο δυστυχώς ήταν έρμαιο του αφοπλιστικού κρύου της χειμωνιάτικης Γάνδης.

Η Charlotte de Witte κι η Amelie Lens γράφουν ιστορία Facebook Twitter
Οι DJs κάθονταν κάτω απο έναν τεράστιο θόλο με ένα θερμό, λευκό φως να πέφτει δραματικά επάνω τους, κάνοντάς τους εύκολα ορατούς από μακριά.

Με τις πόρτες να ανοίγουν στις 20:30, πρώτος στη σειρά είναι ο νεαρός Βέλγος Milo Spykers. Προπονημένος κάτω απο την ομπρέλα του «Exhale» της Amelie Lens, παίζει ένα από τα ομορφότερα σετ που έχω ακούσει τους τελευταίους μήνες, γεμίζοντας τον χώρο με big room energy, πολλά unreleased bangers, φοβερή συνοχή και νοσταλγικούς trance ήχους απο τα ’90s και το σήμερα.

Αξίζει κάθε λεπτό αν τον πετύχετε σε κάποιο μεγάλο φεστιβάλ έξω, μιας και στην Ελλάδα έχει έρθει μόνο στο πλαίσιο του «Exhale» πριν από τρία χρόνια. Ο SHDW που τον διαδέχτηκε ακολούθησε minimal techno μονοπάτια, τα οποία σε ένα μικρό κλαμπ θα ήταν ιδανικά αλλά σε έναν τόσο μεγάλο χώρο χρειάζεται κάτι παραπάνω για να τραβήξεις την προσοχή. Ήταν κάπως επίπεδος και μονότονος και σίγουρα ένα βήμα πίσω απο τον Spykers.

Οι βασίλισσες της techno βγαίνουν στη μία ακριβώς, ύστερα από ένα εκκωφαντικό κύμα ενθουσιασμού και χειροκροτημάτων. Δεν είναι φυσικά ένα ακόμη b2b αυτό που θα ακολουθήσει, είναι μια επίδειξη ικανοτήτων. Ένα showcase της απήχησης της techno στις μέρες μας και των δημογραφικών τα οποία μπορεί να αγγίξει. Μπορείτε να ξεχάσετε τα άκρως εμπορικά και κάπως αναμενόμενα σετ τους στην Αθήνα. Εδώ όλος ο κόσμος έχει στραμμένα τα μάτια του στη Γάνδη και τα δίνουν όλα για όλα.

Ως b2b θεωρείται άκρως πετυχημένο. Το σύμπλεγμα της μουσικής τους ήταν σωστό. Ήταν διακριτές οι στιγμές που έλαμπε η καθεμία και δεν αλληλοκαλύπτονταν. Ένα πιο εκπαιδευμένο αυτί καταλάβαινε πως το βαθύτερο μπάσο της Charlotte de Witte σκέπαζε λίγο σε κάποιες περιπτώσεις την Amelie. Η συνολική διάρκεια του σετ ήταν 3 ώρες και ήταν επαρκές. Το πρώτο μισό ιδίως σού έκοβε την ανάσα.

Η Charlotte de Witte κι η Amelie Lens γράφουν ιστορία Facebook Twitter
H Charlotte και η Amelie έδωσαν τέλος και σε όποια φήμη υπήρχε περί κόντρας και ανταγωνισμού μεταξύ τους.

Έλαμπαν το πάντρεμα του ήχου, ο επαγγελματισμός και η προσοχή στη λεπτομέρεια, οι εκρηκτικοί acid ήχοι, η πρόσβαση σε αναρίθμητα unreleased hits των δισκογραφικών τους που σε έκαναν να ανατριχιάζεις, οι φωνές και ο ενθουσιασμός του κόσμου, σαν να μην πρόκειται απλά για technο DJs αλλά για πολυαγαπημένες περσόνες της ποπ κουλτούρας. Ακόμη και οι γέφυρες, που ήταν πολλές, ήταν σωστά μελετημένες και χωρίς να ενοχλούν σε διάρκεια. Το δεύτερο μισό δεν ήταν τόσο εντυπωσιακό. Φλυάρησε σε κάποια σημεία και έκανε μια πολύ μικρή αλλά σαφή κοιλιά, δίχως φυσικά να σε βγάζει εκτός mood.

Υπήρχαν σημεία που άγγιζαν το τέλειο ή και το ξεπερνούσαν. Αυτός ήταν εξάλλου και ο στόχος του b2b, πιστεύω. Ένα σετ που ελάχιστοι άλλοι DJs μπορούν να φέρουν εις πέρας. Δάκρυα χαράς πλημμυρίζουν το πρόσωπό μου όταν, περίπου στη μέση του σετ, παίζουν το εικονικό «Universal Nation» του Push σε remix της Charlotte. Εκεί το είχε παίξει και για πρώτη φορά, εξάλλου, πριν από περίπου έναν χρόνο, στο υποψιασμένο βελγικό κοινό. Δεκάδες, σχεδόν εκατοντάδες κόκκινα λέιζερ γεμίζουν τον χώρο και ακτινοβολούν συναίσθημα προς πάσα κατεύθυνση.

Ο κόσμος, θύμα τόσο των καιρών όσο και του «εύπεπτου», εύκολου ήχου των Amelie & Charlotte, ήταν ένα ετερόκλητο μείγμα party animals που χάνονταν στη στιγμή και διασκέδαζαν την κάθε στιγμή και ουκ ολίγων εκνευριστικών που φαίνεται να είδαν φως και να μπήκαν. Ίσως λογικό σε τέτοιο event, παρ' όλα αυτά με ξένισε.

Το κλείσιμο το Σάββατο ήταν από το αγαπημένο παιδί του KNTXT και της Charlotte, τον Alignment, σπουδαίο παραγωγό, όμως μέτριο DJ. Κάπως έτσι ήταν κι αυτήν τη φορά, σε ένα σετ αν μη τι άλλο ταιριαστό στις μικρές ώρες που βγήκε. Λίγο μετά τις πέντε, ο κόσμος είχε σαφώς αραιώσει και αποχωρήσαμε κι εμείς.

Η Charlotte de Witte κι η Amelie Lens γράφουν ιστορία Facebook Twitter
Ο χώρος, το Flanders Expo, είναι συγκλονιστικός και αχανής.

Οι δύο techno heavyweights αποδεικνύουν πως το παρόν και το μέλλον της techno είναι σίγουρα και γυναικεία υπόθεση, ιδίως μετά τα τόσα και τόσα που έχουν κατά καιρούς γραφτεί γι' αυτές. Από το ότι έκαναν καριέρα επειδή είναι όμορφες, επειδή ήταν μοντέλα, ότι πάνε παντού με το μαγικό τους στικάκι με την έτοιμη λίστα αναπαραγωγής και άλλα τέτοια σεξιστικά σχόλια που σπάνια λέγονται για άνδρα DJ.

Το event το έκαναν επειδή μπορούσαν, επειδή ήθελαν να αποδείξουν ποιες είναι και επειδή γνωρίζουν πως ένα τέτοιο b2b είναι σχεδόν ασυναγώνιστο στον κόσμο της techno σε επίπεδο συνοχής, συνέχειας, ρυθμού, εκρηκτικότητας και πρόσβασης σε τόση μουσική. Έδωσαν τέλος, συνάμα, και σε όποια φήμη υπήρχε περί κόντρας και ανταγωνισμού μεταξύ τους. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι, όσο κι αν προσπάθησαν να το κρύψουν στην κοινή τους συνέντευξη, έγραψαν εν τέλει μουσική μαζί (πάλι σε ένα αρμονικό πάντρεμα του ήχου και των δύο) σε ένα ΕP που κυκλοφορεί στις 6/2.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ