Η Charlotte de Witte και η Amelie Lens γράφουν ιστορία

Η Charlotte de Witte και η Amelie Lens γράφουν ιστορία Facebook Twitter
Μπορείτε να ξεχάσετε τα άκρως εμπορικά και κάπως αναμενόμενα σετ της Charlotte και της Amelie στην Αθήνα. Εδώ όλος ο κόσμος έχει στραμμένα τα μάτια του στη Γάνδη και τα δίνουν όλα για όλα.
0

ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ techno events όλων των εποχών λαμβάνει χώρα σε μια χώρα-ορόσημο για την εξέλιξη της μουσικής αυτής, το Βέλγιο. Όχι τόσο underground όσο η Γερμανία, ούτε τόσο εμπορική όσο η Ολλανδία, αλλά πολλοί Βέλγοι DJ ήταν και είναι καθοριστικοί για τη διαμόρφωση και την πορεία της techno. Η επιλογή να διεξαχθεί το πάρτι στη Γάνδη φυσικά δεν ήταν τυχαία. Η Charlotte γεννήθηκε εκεί και η Amelie ζει εκεί με την οικογένειά της (γεννήθηκε επίσης στο ίδιο γεωγραφικό διαμέρισμα) σε μια περίοδο επίσης όχι τυχαία, μιας και ήταν η εβδομάδα μουσικής του Βελγίου.

Ο χώρος, το Flanders Expo, είναι συγκλονιστικός και αχανής. Μαζί με τις τουαλέτες και τα rest areas είναι σαν 10 κλειστά γήπεδα Tae Kwon Do ενωμένα, και φιλοξένησε 23.000 άτομα κάθε βραδιά χωρίς δυσκολία. Ο ήχος πρωτόγνωρα καθαρός, όπως έχω δει μόνο στα μεγαλύτερα φεστιβάλ, το μπάσο έντονο και βαθύ, χωρίς να σου παίρνει το μυαλό ή να επιβάλλει τη χρήση ωτοασπίδων. Τα φώτα είναι εντυπωσιακά και έξυπνα στημένα. Οι DJs κάθονταν κάτω από έναν τεράστιο θόλο με θερμό, λευκό φως να πέφτει δραματικά επάνω τους, κάνοντάς τους ορατούς από μακριά.

Οι δύο techno heavyweights αποδεικνύουν πως το παρόν και το μέλλον της techno είναι σίγουρα και γυναικεία υπόθεση, ιδίως μετά τα τόσα και τόσα που έχουν κατά καιρούς γραφτεί γι' αυτές.

Mια τεράστια λευκή οθόνη, σαν καμβάς δεκάδων τετραγωνικών μέτρων, χρωματιζόταν στο στυλ του κάθε τραγουδιού, δίνοντας τελείως διαφορετικό ύφος κάθε φορά. Οι δυνατότητες του Flanders Expo είναι τεράστιες. Η οργάνωση ασφαλώς ήταν άμεμπτη. Οι ουρές ήταν πολύ μικρές –τουλάχιστον σχετικά νωρίς, στις δέκα που φτάσαμε–, οι τουαλέτες άπειρες, το νερό πόσιμο παντού, τα μπαρ σχεδόν είκοσι στον αριθμό και όχι παράλογα ακριβά. Υπήρχε κι ένα μεγάλο rest area, το οποίο δυστυχώς ήταν έρμαιο του αφοπλιστικού κρύου της χειμωνιάτικης Γάνδης.

Η Charlotte de Witte κι η Amelie Lens γράφουν ιστορία Facebook Twitter
Οι DJs κάθονταν κάτω απο έναν τεράστιο θόλο με ένα θερμό, λευκό φως να πέφτει δραματικά επάνω τους, κάνοντάς τους εύκολα ορατούς από μακριά.

Με τις πόρτες να ανοίγουν στις 20:30, πρώτος στη σειρά είναι ο νεαρός Βέλγος Milo Spykers. Προπονημένος κάτω απο την ομπρέλα του «Exhale» της Amelie Lens, παίζει ένα από τα ομορφότερα σετ που έχω ακούσει τους τελευταίους μήνες, γεμίζοντας τον χώρο με big room energy, πολλά unreleased bangers, φοβερή συνοχή και νοσταλγικούς trance ήχους απο τα ’90s και το σήμερα.

Αξίζει κάθε λεπτό αν τον πετύχετε σε κάποιο μεγάλο φεστιβάλ έξω, μιας και στην Ελλάδα έχει έρθει μόνο στο πλαίσιο του «Exhale» πριν από τρία χρόνια. Ο SHDW που τον διαδέχτηκε ακολούθησε minimal techno μονοπάτια, τα οποία σε ένα μικρό κλαμπ θα ήταν ιδανικά αλλά σε έναν τόσο μεγάλο χώρο χρειάζεται κάτι παραπάνω για να τραβήξεις την προσοχή. Ήταν κάπως επίπεδος και μονότονος και σίγουρα ένα βήμα πίσω απο τον Spykers.

Οι βασίλισσες της techno βγαίνουν στη μία ακριβώς, ύστερα από ένα εκκωφαντικό κύμα ενθουσιασμού και χειροκροτημάτων. Δεν είναι φυσικά ένα ακόμη b2b αυτό που θα ακολουθήσει, είναι μια επίδειξη ικανοτήτων. Ένα showcase της απήχησης της techno στις μέρες μας και των δημογραφικών τα οποία μπορεί να αγγίξει. Μπορείτε να ξεχάσετε τα άκρως εμπορικά και κάπως αναμενόμενα σετ τους στην Αθήνα. Εδώ όλος ο κόσμος έχει στραμμένα τα μάτια του στη Γάνδη και τα δίνουν όλα για όλα.

Ως b2b θεωρείται άκρως πετυχημένο. Το σύμπλεγμα της μουσικής τους ήταν σωστό. Ήταν διακριτές οι στιγμές που έλαμπε η καθεμία και δεν αλληλοκαλύπτονταν. Ένα πιο εκπαιδευμένο αυτί καταλάβαινε πως το βαθύτερο μπάσο της Charlotte de Witte σκέπαζε λίγο σε κάποιες περιπτώσεις την Amelie. Η συνολική διάρκεια του σετ ήταν 3 ώρες και ήταν επαρκές. Το πρώτο μισό ιδίως σού έκοβε την ανάσα.

Η Charlotte de Witte κι η Amelie Lens γράφουν ιστορία Facebook Twitter
H Charlotte και η Amelie έδωσαν τέλος και σε όποια φήμη υπήρχε περί κόντρας και ανταγωνισμού μεταξύ τους.

Έλαμπαν το πάντρεμα του ήχου, ο επαγγελματισμός και η προσοχή στη λεπτομέρεια, οι εκρηκτικοί acid ήχοι, η πρόσβαση σε αναρίθμητα unreleased hits των δισκογραφικών τους που σε έκαναν να ανατριχιάζεις, οι φωνές και ο ενθουσιασμός του κόσμου, σαν να μην πρόκειται απλά για technο DJs αλλά για πολυαγαπημένες περσόνες της ποπ κουλτούρας. Ακόμη και οι γέφυρες, που ήταν πολλές, ήταν σωστά μελετημένες και χωρίς να ενοχλούν σε διάρκεια. Το δεύτερο μισό δεν ήταν τόσο εντυπωσιακό. Φλυάρησε σε κάποια σημεία και έκανε μια πολύ μικρή αλλά σαφή κοιλιά, δίχως φυσικά να σε βγάζει εκτός mood.

Υπήρχαν σημεία που άγγιζαν το τέλειο ή και το ξεπερνούσαν. Αυτός ήταν εξάλλου και ο στόχος του b2b, πιστεύω. Ένα σετ που ελάχιστοι άλλοι DJs μπορούν να φέρουν εις πέρας. Δάκρυα χαράς πλημμυρίζουν το πρόσωπό μου όταν, περίπου στη μέση του σετ, παίζουν το εικονικό «Universal Nation» του Push σε remix της Charlotte. Εκεί το είχε παίξει και για πρώτη φορά, εξάλλου, πριν από περίπου έναν χρόνο, στο υποψιασμένο βελγικό κοινό. Δεκάδες, σχεδόν εκατοντάδες κόκκινα λέιζερ γεμίζουν τον χώρο και ακτινοβολούν συναίσθημα προς πάσα κατεύθυνση.

Ο κόσμος, θύμα τόσο των καιρών όσο και του «εύπεπτου», εύκολου ήχου των Amelie & Charlotte, ήταν ένα ετερόκλητο μείγμα party animals που χάνονταν στη στιγμή και διασκέδαζαν την κάθε στιγμή και ουκ ολίγων εκνευριστικών που φαίνεται να είδαν φως και να μπήκαν. Ίσως λογικό σε τέτοιο event, παρ' όλα αυτά με ξένισε.

Το κλείσιμο το Σάββατο ήταν από το αγαπημένο παιδί του KNTXT και της Charlotte, τον Alignment, σπουδαίο παραγωγό, όμως μέτριο DJ. Κάπως έτσι ήταν κι αυτήν τη φορά, σε ένα σετ αν μη τι άλλο ταιριαστό στις μικρές ώρες που βγήκε. Λίγο μετά τις πέντε, ο κόσμος είχε σαφώς αραιώσει και αποχωρήσαμε κι εμείς.

Η Charlotte de Witte κι η Amelie Lens γράφουν ιστορία Facebook Twitter
Ο χώρος, το Flanders Expo, είναι συγκλονιστικός και αχανής.

Οι δύο techno heavyweights αποδεικνύουν πως το παρόν και το μέλλον της techno είναι σίγουρα και γυναικεία υπόθεση, ιδίως μετά τα τόσα και τόσα που έχουν κατά καιρούς γραφτεί γι' αυτές. Από το ότι έκαναν καριέρα επειδή είναι όμορφες, επειδή ήταν μοντέλα, ότι πάνε παντού με το μαγικό τους στικάκι με την έτοιμη λίστα αναπαραγωγής και άλλα τέτοια σεξιστικά σχόλια που σπάνια λέγονται για άνδρα DJ.

Το event το έκαναν επειδή μπορούσαν, επειδή ήθελαν να αποδείξουν ποιες είναι και επειδή γνωρίζουν πως ένα τέτοιο b2b είναι σχεδόν ασυναγώνιστο στον κόσμο της techno σε επίπεδο συνοχής, συνέχειας, ρυθμού, εκρηκτικότητας και πρόσβασης σε τόση μουσική. Έδωσαν τέλος, συνάμα, και σε όποια φήμη υπήρχε περί κόντρας και ανταγωνισμού μεταξύ τους. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι, όσο κι αν προσπάθησαν να το κρύψουν στην κοινή τους συνέντευξη, έγραψαν εν τέλει μουσική μαζί (πάλι σε ένα αρμονικό πάντρεμα του ήχου και των δύο) σε ένα ΕP που κυκλοφορεί στις 6/2.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM