Ολύμπια – Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας»: Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα της σεζόν 2022-2023

Το νέο καλλιτεχνικό πρόγραμμα 2022-2023 του Ολύμπια – Δημοτικoύ Μουσικού Θεάτρου «Μαρία Κάλλας» - Επιλογές Facebook Twitter
Η Μαρία Κάλλας
0

Ένα εντυπωσιακό νέο πρόγραμμα ανακοινώθηκε για τη φετινή σεζόν του Ολύμπια - Δημοτικού Μουσικού Θεάτρου «Μαρία Κάλλας», το οποίο αδιαμφισβήτητα θα αποτελέσει σημείο συνάντησης πολλών φιλότεχνων και αυτόν τον χειμώνα στην ιστορική σκηνή της οδού Ακαδημίας.

Στην πανηγυρική εκδήλωση της παρουσίασής του στο δημαρχείο της Αθήνας ο δήμαρχος της πόλης Κώστας Μπακογιάννης, αφού έκανε απολογισμό της περσινής χρονιάς, συμπλήρωσε: «Η μεγάλη επιστροφή του Ολύμπια πέρσι το φθινόπωρο στην πολιτιστική ζωή της Αθήνας με σπουδαίες καλλιτεχνικές παραγωγές αγκαλιάστηκε θερμά από το αθηναϊκό κοινό, γεμίζοντας όλους εμάς με ενθουσιασμό και περηφάνια. Συνεχίζουμε και φέτος την προσπάθεια να προσφέρουμε ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα υψηλής ποιότητας». 

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Ολιβιέ Ντεκότ, παίρνοντας τη σκυτάλη και πριν παρουσιάσει εκτενώς το πρόγραμμα, αναφέρθηκε στο καλλιτεχνικό όραμα που το διέπει, επισημαίνοντας: «Το Ολύμπια επιδιώκει να είναι ένα θέατρο για το κοινό, που θα αναδεικνύει τον ελληνικό πολιτισμό και ταυτόχρονα θα είναι ανοιχτό στη διεθνή σκηνή, σε όλα τα ποιοτικά είδη μουσικής, σε όλες τις μορφές της τέχνης. Πορεύεται πλέον με τη δική του ταυτότητα και με το πρόσημο της αριστείας και της διαφορετικότητας». 

Σε ένα πρόγραμμα, λοιπόν, στο οποίο κυριαρχεί η μουσική και καταφέρνει να συμπεριλάβει μια μεγάλη γκάμα ειδών, η μεγάλη έμφαση για φέτος δίνεται σε δύο εμβληματικούς Έλληνες καλλιτέχνες του εικοστού αιώνα, τον Δημήτρη Μητρόπουλο και τη Μαρία Κάλλας, που το 2023 συμπληρώνονται εκατό χρόνια από τη γέννησή της.

Σε ένα πρόγραμμα, λοιπόν, στο οποίο κυριαρχεί η μουσική και καταφέρνει να συμπεριλάβει μια μεγάλη γκάμα ειδών, η μεγάλη έμφαση για φέτος δίνεται σε δύο εμβληματικούς Έλληνες καλλιτέχνες του εικοστού αιώνα, τον Δημήτρη Μητρόπουλο και τη Μαρία Κάλλας, που το 2023 συμπληρώνονται εκατό χρόνια από τη γέννησή της. Η επέτειος θα γιορτάζεται με εκδηλώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ξεκινώντας με την παρουσίαση σε συναυλιακή μορφή της μοναδικής ελληνικής όπερας που τραγούδησε, τον Πρωτομάστορα του Μανώλη Καλομοίρη, υπό τη διεύθυνση της αρχιμουσικού Ζωής Τσόκανου. Το αφιέρωμα περιλαμβάνει ακόμα δύο συναυλίες.

Ωστόσο η επίσημη πρεμιέρα του Ολύμπια έχει προγραμματιστεί στις 14 Οκτωβρίου με την όπερα Αδελφή Βεατρίκη του Μητρόπουλου, η οποία θα παρουσιαστεί επίσης σε συναυλιακή μορφή από ένα λαμπερό γαλλο-ελληνικό καστ, με τη σπουδαία δραματική σοπράνο Catherine Hunold στον κεντρικό ρόλο, ενώ στο πόντιουμ θα διευθύνει ο αρχιμουσικός Pierre Dumoussaud. 

Το νέο καλλιτεχνικό πρόγραμμα 2022-2023 του Ολύμπια – Δημοτικoύ Μουσικού Θεάτρου «Μαρία Κάλλας» - Επιλογές Facebook Twitter
Ο Δημήτρης Μητρόπουλος

Από τις πάμπολλες εκδηλώσεις του προγράμματος ξεχωρίσαμε μερικές στις οποίες αξίζει να αναφερθούμε. Καταρχάς, κατά τη διάρκεια των εορτών επιστρέφει μία από τις πιο αγαπητές αθηναϊκές οπερέτες, ο Βαπτιστικός του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, σε σκηνοθεσία και μουσική διεύθυνση Γιώργου Πέτρου. Παράλληλα, επιστρέφουν οι παραστάσεις όπερας για παιδιά με το έργο του Θοδωρή Αμπαζή Ο πρίγκιπας Ιβάν και το Πουλί της Φωτιάς. Ο συνθέτης και σκηνοθέτης, έχοντας ως βάση το γνωστό ρωσικό παραμύθι, μας καλεί σε ένα μαγευτικό ταξίδι. Η νέα μεγάλη παραγωγή της σεζόν θα είναι η Ιφιγένεια εν Ταύροις του Gluck, έργο-σταθμός στην ιστορία της όπερας, τη σκηνοθεσία της οποίας θα υπογράψει ο Θάνος Παπακωνσταντίνου και τη μουσική διεύθυνση ο Γιώργος Πέτρου. Το λαμπερό καστ θα απαρτίζουν, μεταξύ άλλων, η Ελληνοκαναδή σοπράνο Σούλα Παρασίδη στην πρώτη της εμφάνιση στην Ελλάδα, ο Αργεντινός τενόρος Juan Francisco Gatell και ο Γάλλος βαρύτονος Phillipe-Nicolas Martin.  

Το Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής θα φιλοξενήσει σπουδαίους ερμηνευτές όπως η Γιώτα Νέγκα, η Γλυκερία, ο Μανώλης Μητσιάς, η Λένα Αλκαίου, ο Παντελής Θαλασσινός και ο Λάκης Χαλκιάς. Αντίστοιχα, η Athens Big Band θα συμπράξει με μια σειρά καλλιτεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό για να μας ταξιδέψει στον συναρπαστικό κόσμο της τζαζ και των ποικίλων ρευμάτων της. Ξεχωρίζει η σύμπραξη με τον κορυφαίο σαξοφωνίστα Gilad Atzmon.

Τέλος, στο πλαίσιο της επετείου για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, η Δημοτική Αθηναϊκή Εστουδιαντίνα παρουσιάζει το μουσικό οδοιπορικό «Όνειρο ήταν μα δεν το λησμονήσαμε – Το τραγούδι της Σμύρνης».

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LifO

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Ντίβα» του Β. Βασιλικού: Αναψηλαφώντας τον μύθο της Κάλλας

Το πίσω ράφι / «Ντίβα» του Β. Βασιλικού: Αναψηλαφώντας τον μύθο της Κάλλας

Η «Ντίβα» είναι από τα έργα που θ' άξιζε ν' ανακαλύψουν οι νεότεροι, κι όχι μόνο επειδή σ' αυτό καταγράφτηκε πρώτη φορά ότι η Κάλλας έφερε στον κόσμο ένα παιδί του Αριστοτέλη Ωνάση, χάνοντάς το δύο ώρες μετά τον τοκετό.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Τόσκα

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 / «Τόσκα»: Η ιστορία της θρυλικής όπερας του Πουτσίνι

Ανατρέχουμε στο παρασκήνιο και στα πρώτα ανεβάσματα της διάσημης όπερας του Τζάκομο Πουτσίνι, με αφορμή την παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που παρουσιάζεται στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ