Οι Green Day σπάνε όλα τα κλισέ μιας ροκ συναυλίας

Οι Green Day σπάνε όλα τα κλισέ μιας ροκ συναυλίας Facebook Twitter
To πιο σοκαριστικό στοιχείο της βραδιάς είναι η απίστευτη φωνή του Billie Joe Armstrong, ο οποίος αποδεικνύεται ένας χαρισματικός και αεικίνητος frontman. Φωτ.: @paranoidtrooper/ Instagram
0


Η ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΖΕΣΤΗ κάπως μας τα χάλασε χθες στο ΟΑΚΑ, στο οποίο έφτασα κάπως καθυστερημένα, με αποτέλεσμα να χάσω όλα τα support act. Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι δεν είχα πάει γι’ αυτά. Αν μια συναυλία δεν ήθελα να χάσω το φετινό καλοκαίρι, αυτή ήταν των Green Day, με διαφορά.

Δεν ήμουν ποτέ καμιά ιδιαίτερη φαν του ροκ τρίο από την Καλιφόρνια. Το τρίτο τους άλμπουμ, το «Dookie», ένας δίσκος που αναβίωνε το πανκ με ποπ τρόπο σε μια εποχή στην οποία μεσουρανούσε το grunge, πρωτοβγήκε το 1994. Ή σου άρεσε ή δεν σου άρεσε, το δεύτερο ήταν πιο πιθανό αν ήσουν ακόμη κολλημένος με παλιότερες, πιο ορίτζιναλ εποχές και την αλήθεια που κρύβεται στους Sex Pistols – όπως διαπιστώσαμε μερικές δεκαετίες αργότερα, αυτό ήταν μέγα λάθος. Έκανε πάντως επιτυχία εξαιτίας του «Basket Case», ενός πανκ ύμνου για τις κρίσεις πανικού και το άγχος∙ λίγα κομμάτια αγγίζουν το θέμα της ψυχικής υγείας όπως το συγκεκριμένο.  

Το σετ τους ήταν απίστευτα σφιχτό και καθόλου βαρετό. Κράτησε μιάμιση ώρα και κάπου στη μέση απέτισαν φόρο τιμής στον Ozzy Osbourne, παίζοντας για λίγα λεπτά το intro του «Iron Man».

Δέκα χρόνια αργότερα και μετά από κάμποσα άλμπουμ στη δισκογραφία τους, το 2004 κυκλοφόρησαν το «American Idiot» και τότε τους «ανακάλυψα» προσωπικά. Το «American Idiot» ήταν ένα κόνσεπτ άλμπουμ, μια φορτισμένη ροκ όπερα που αποτύπωνε την παράνοια τής μετά την 11η Σεπτεμβρίου εποχής. Το γκρουπ ασκούσε δριμύτατη κριτική στην πολιτική του Μπους και στην αμερικανική κοινωνία γενικότερα.

Green Day - American Idiot [Official Music Video]

Το ομώνυμο κομμάτι παραμένει ένα από τα σημαντικότερα σύγχρονα τραγούδια διαμαρτυρίας, καυτηριάζοντας τον εθνικισμό και τον τρόμο που έσπερναν τα αμερικανικά media τότε, κάτι που δεν φαίνεται να έχει αλλάξει μέχρι σήμερα – γι’ αυτό θα είναι για πάντα επίκαιρο. Ειδικά όταν ακούς τον Billie Joe Armstrong να αλλάζει με άνεση τους στίχους επί σκηνής και να τραγουδάει «I am not part of a MAGA agenda» αντί για τη λέξη «redneck» που ήταν η κύρια έμπνευσή του όταν το έγραφε.

Με το συγκεκριμένο κομμάτι άνοιξαν τη βραδιά στο ΟΑΚΑ, μπροστά σε ένα πλήθος που έκανε ουρές για μια κρύα μπίρα αλλά με τις πρώτες νότες εξαφανίστηκε σε δευτερόλεπτα από τα μπαρ για να πάει όσο πιο κοντά στη σκηνή μπορούσε. Είχαν προηγηθεί, βέβαια, το «Bohemian Rhapsody» των Queen και το «Blitzkrieg Bop» των Ramones με έναν ροζ κούνελο –τον Drunk Bunny– να ανεβαίνει στη σκηνή και να χορεύει. Μετά το «American Idiot» ήρθε το «Holiday», με τον Armstrong να ψέλνει «No War». Είπαν δύο από τα μεγαλύτερά τους χιτ στην αρχή της συναυλίας, πράγμα που σε έκανε να αναρωτιέσαι πώς θα κλείσουν. Το σετ τους ήταν απίστευτα σφιχτό και καθόλου βαρετό. Κράτησε μιάμιση ώρα και κάπου στη μέση απέτισαν φόρο τιμής στον Ozzy Osbourne, παίζοντας για λίγα λεπτά το intro του «Iron Man».

To πιο σοκαριστικό στοιχείο της βραδιάς, εκτός από την πιτσιρικαρία που έχει μαζευτεί –δεν περίμενα να έχουν τόσο νεαρό κοινό−, είναι η απίστευτη φωνή του Billie Joe Armstrong, ο οποίος αποδεικνύεται ένας χαρισματικός και αεικίνητος frontman. Ο τρόπος με τον οποίο ξεσηκώνει τον κόσμο είναι αντικείμενο για μελέτη. Σε κάποια φάση παίρνει μια ελληνική σημαία, την ανεμίζει και μετά τη φοράει σαν κασκόλ. Ο τύπος είναι απίθανος.

Οι Green Day σπάνε όλα τα κλισέ μιας ροκ συναυλίας Facebook Twitter
Σε κάποια φάση παίρνει μια ελληνική σημαία, την ανεμίζει και μετά τη φοράει σαν κασκόλ. Ο τύπος είναι απίθανος. Φωτ.: @paranoidtrooper/ Instagram

Ο χρόνος βέβαια φαίνεται περισσότερο πάνω στον Mike Dirnt, με το μοναδικό στυλ παιξίματος, και ειδικά στον Tré Cool, που φοράει ένα καρό σορτσάκι και κοπανάει μανιασμένα τα ντραμς.

Για να μην τα πολυλογούμε, εκεί που περίμενε κανείς να κλείσουν με το «Basket Case», η μπάντα το λέει λίγο μετά τη μέση, στη σειρά με τα «When I Come Around», «Saviors», «Wake Me Up When September Ends» και σπάει όλα τα κλισέ που θέλει τις μπάντες να τελειώνουν με τα χιτ τους, να ξεσηκώνουν το κοινό όσο δεν πάει, να χαιρετάνε και να βγαίνουν ξανά για το encore. Όχι, προτιμούν το επικό «Jesus of Suburbia», που το παίζουν για περίπου 9 λεπτά.

Οι Green Day σπάνε όλα τα κλισέ μιας ροκ συναυλίας Facebook Twitter
Φωτ.: @paranoidtrooper/ Instagram
Οι Green Day σπάνε όλα τα κλισέ μιας ροκ συναυλίας Facebook Twitter
Φωτ.: @paranoidtrooper/ Instagram

Στο συγκεκριμένο κομμάτι ο Armstrong έχει αλλάξει πάλι τους στίχους. To «runnin' away from pain when you've been victimized» γίνεται «runnin' away from pain like the kids from Palestine», ενώ πάνω από τα κεφάλια μας εμφανίζεται ένα άσπρο μπαλόνι σε σχήμα ζέπελιν που γράφει «Bad Year». Δεν τελειώνουμε εδώ όμως, ουσιαστικά το live κλείνει χαρούμενα με τα «Bobby Sox» και μια κιθαριστική εκδοχή του «Good Riddance (Time of Your Life)» όπου το γκρουπ μάς αποχαιρετά με τον Tré Cool να κρατάει έναν κουβά με μπαγκέτες, να τον αδειάζει και να τον πετάει πάνω στα ντραμς, στο πνεύμα του αυθεντικού πανκ.

Οι Green Day άργησαν πολύ να έρθουν στην Ελλάδα αλλά άξιζαν μέχρι το τελευταίο λεπτό της συναυλίας.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ