Ο Timmy Regisford φέρνει για πρώτη φόρα στην Ελλάδα το θρυλικό Shelter party της Νέας Υόρκης

Ο Timmy Regisford φέρνει για πρώτη φόρα στην Ελλάδα το θρυλικό Shelter party της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Το ελληνικό κοινό είναι τέλειο. Είστε φοβεροί, καταλαβαίνετε την μουσική και ξέρετε να διασκεδάζετε. Φωτο: Carlos Bell Photography
0

Τimmy Regisford, γνωστός και ως «Μαέστρος» των decks, ένας από τους μεγαλύτερους εν ζωή θρύλους της παγκόσμιας dance και house σκηνής. Η καριέρα του τεράστια και πολύπλευρη, ξεκινάει από την ηλικία των 14, όταν βρέθηκε για πρώτη φορά στο εμβληματικό κλαμπ της Νέας Υόρκης, Paradise Garage. Εκεί κατάλαβε πως τα μόνα πράγματα που θα τον κάνουν ευτυχισμένο στη ζωή είναι η μουσική και ο χορός. Βασιζόμενος στη σκληρή δουλειά, το χάρισμα και το ταλέντο του κατάφερε να γίνει, εκτός από DJ και παραγωγός, ένας από τους κορυφαίους ανιχνευτές ταλέντων. Έχει συνεργαστεί με τους Diana Ross, Stevie Wonder, Fela Kuti, Boyd Jarvis, ενώ έχει αναδείξει ονόματα όπως οι Blaze, Johnny Gill, Miki Howard, Eric B. & Rakim, Boyz II Men.

Το 1991, λίγο μετά το κλείσιμο του Paradise Garage, o Timmy και οι συνεργάτες του ίδρυσαν το Shelter Club, για να στεγάσουν ξανά την underground club κουλτούρα η οποία έχει τις ρίζες της στην queer εξέγερση του Stonewall. H τεράστια επιτυχία του μυθοποιημένου κλαμπ της Νέας Υόρκης οδήγησε στη δημιουργία της Shelter κοινότητας και των θρυλικών Shelter πάρτι που διοργανώνονται εδώ και 30 χρόνια. Πρόκειται για «οικογενειακές συναντήσεις», όπου οι άνθρωποι διασκεδάζουν non-stop χωρίς ναρκωτικά και με πολύ λίγο αλκοόλ, χωρίς διακρίσεις και με πολύ σεβασμό στη διαφορετικότητα. Η ατμόσφαιρα που γεννάται από το πάθος και την αφοσίωση του ακούραστου «Μαέστρο» αποδεικνύει πως είναι από τους λίγους DJs που παραμένει πιστός στις μουσικές του ρίζες και στην αρχική φιλοσοφία της dance κουλτούρας.

Φέτος και για πρώτη φορά, ο Timmy Regisford επέλεξε να μεταφέρει το Shelter πάρτι εκτός συνόρων και να το παρουσιάσει στην Ελλάδα, στη σκηνή ενός μουσικού φεστιβάλ. 

Δεν καταλαβαίνω καν τι σημαίνει η λέξη set. Παίζω μουσική, για ώρες ολόκληρες. Δεν ξέρω γιατί το αποκαλούν set, νομίζω ότι οι DJs που παίζουν για δύο ή τρεις ώρες το λένε έτσι. Εγώ δεν παίζω ποτέ για δύο ώρες.

— Τimmy, τι είναι η dance μουσική για σένα; Τι σε παρακίνησε να αφοσιωθείς σε αυτό το είδος μουσικής;

Όταν ήμουν 14 χρονών βρέθηκα για πρώτη φορά σε ένα μεγάλο κλαμπ της Νέας Υόρκης, το Paradise Garage. Μπήκα στο κλαμπ και αμέσως ερωτεύτηκα τον ήχο και τη μουσική. Αυτή ήταν η πρώτη μου επαφή. Έτσι ξεκίνησα. Για μένα, το να παίζω μουσική και να κάνω τους άλλους να περνάνε καλά δεν είναι δουλειά, είναι η ζωή μου.


— Σε άφησαν οι γονείς σου σε τόσο μικρή ηλικία να πας σε κλαμπ;

Η μητέρα μου ήταν πολύ υποστηρικτική με αυτά που ήθελα να κάνω. Εφόσον δεν έπαιρνα ναρκωτικά και δεν έμπλεκα σε καυγάδες, δεν υπήρχε πρόβλημα.

Ο Timmy Regisford φέρνει για πρώτη φόρα στην Ελλάδα το θρυλικό Shelter party της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Προσπαθώ να παραμένω σε καλή φυσική κατάσταση. Όταν θέλω να ξεκουραστώ κάνω scuba diving.

— Θεωρείσαι προπομπός της house μουσικής. Παρολ' αυτά έχεις δηλώσει ότι προτιμάς να μη χρησιμοποιείς τον όρο house αλλά dance music. Γιατί;

Πριν γεννηθεί ο όρος house πηγαίναμε στα κλαμπ για να ακούσουμε και να χορέψουμε στους ρυθμούς της μουσικής. Γι' αυτό ονομάζεται dance. Εμπεριέχει μέσα της πολλά ήδη μουσικής από όλο τον κόσμο, δεν είναι μόνο ηλεκτρονική μουσική που δημιουργήθηκε στο Σικάγο.


— Τις live εμφανίσεις σου δεν τις αποκαλείς DJ sets. Γιατί;

Δεν καταλαβαίνω καν τι σημαίνει η λέξη set. Παίζω μουσική για ώρες ολόκληρες. Δεν ξέρω γιατί το αποκαλούν set, νομίζω ότι οι DJs που παίζουν για δύο ή τρεις ώρες το λένε έτσι. Εγώ δεν παίζω ποτέ για δύο ώρες.


— Πίσω στα '80s, στη Νέα Υόρκη, διατηρούσες την πιο δημοφιλή εκπομπή στο ραδιόφωνο παρέα με τον Boyd Jarvis. Τι πιστεύεις ότι έκανε τον κόσμο να την αγαπήσει; Σου λείπει καθόλου το ραδιόφωνο;

Γνώρισα τον Boyd σε ένα κλαμπ. Ήταν μουσικός και του ζήτησα να παίζει πλήκτρα πάνω από τις μουσικές μου παραγωγές. Και έτσι ξεκινήσαμε. Η εκπομπή ήταν live, μιξάραμε εκείνη τη στιγμή. Μάλλον αυτό άρεσε στον κόσμο. Δεν μου λείπουν οι μέρες του ραδιοφώνου. Πέρασαν αυτά τα χρόνια.


— Πώς προέκυψε η ιδέα για το Shelter party;

Δεν ήταν πάρτι αρχικά, ήταν κλαμπ στην Νέα Υόρκη που λεγόταν Shelter. Παίζω εκεί για 30 χρόνια. Στην πορεία άνοιξα άλλα τρία δικά μου μαγαζιά, ωστόσο κράτησα την ονομασία. Όλο αυτό εξελίχθηκε ως φιλοσοφία, δημιουργώντας μια τεράστια κοινότητα. Το Shelter δεν είναι ένα πάρτι, είναι ένα «μέρος» όπου οι άνθρωποι μπορούν να πάνε και να αισθάνονται ασφαλείς.


— Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των χορευτών στα πάρτι;

Νομίζω είναι το πιο σημαντικό. Πέρα από το ηχοσύστημα, οι χορευτές έχουν τον κυριότερο ρόλο.

 

Timmy Regisford Feat. Lynn Lockamy - At The Club (Claude Monnet Remix)

— Είσαι επαγγελματίας χορευτής;

Φυσικά και είμαι, πηγαίνω στο κλαμπ να χορέψω όπως κάνει όλος ο κόσμος. Εσύ όταν πηγαίνεις να ακούσεις μουσική, χορεύεις;

— Πάντα.

Τότε είσαι επαγγελματίας χορεύτρια.


— Πώς αισθάνεσαι όταν βλέπεις τον κόσμο να τρελαίνεται και να χορεύει ασταμάτητα όταν είσαι στη σκηνή;

Αισθάνομαι πολύ ωραία, γιατί σημαίνει ότι καταλαβαίνουν τη μουσική και διασκεδάζουν.

— Όταν κάποιος δεν χορεύει, πώς αισθάνεσαι;

Δεν τους δίνω σημασία. Επικεντρώνομαι σ'αυτούς που χορεύουν.


— Γιατί έχεις επιλέξει να είναι after το πάρτι;

Είμαι στη Νέα Υόρκη. Εδώ όλοι βγαίνουν αρκετά αργά το βράδυ, πάνε στα μπαρ, πίνουν ή κάνουν ναρκωτικά. Απαγορεύεται όμως η κατανάλωση αλκοόλ μετά τις 4. Οπότε όσοι βγαίνουν εκείνη την ώρα έρχονται στο μαγαζί έτσι όπως είναι, μόνο για να ακούσουν μουσική και να χορέψουν. Βέβαια το κοινό αλλάζει μέσα στη νύχτα. Πολλοί έρχονται από άλλα μαγαζιά για να συνεχίσουν τη διασκέδαση, άλλοι ξυπνάνε 7 το πρωί, φοράνε τη φόρμα τους και έρχονται να κάνουν την πρωινή τους γυμναστική και να χορέψουν.


— Έτσι χρειάζεται να αλλάζεις συνεχώς και τη μουσική, ανάλογα με τον κόσμο που μπαινοβγαίνει.

Φυσικά. Δεν έχω προγραμματίσει τι θα παίξω. Κάνω εκείνη τη στιγμή τις επιλογές ανάλογα με την ενέργεια που δέχομαι από το κοινό και το πώς αισθάνομαι. Όταν χορεύεις δεν ξέρεις ποια είναι η επόμενη σου κίνηση, έτσι παίζω και εγώ.

Ο Timmy Regisford φέρνει για πρώτη φόρα στην Ελλάδα το θρυλικό Shelter party της Νέας Υόρκης Facebook Twitter
Το Shelter δεν είναι ένα πάρτι, είναι ένα «μέρος» όπου οι άνθρωποι μπορούν να πάνε και να αισθάνονται ασφαλείς.

— Το logo του Shelter community λέει «we are not better just different». Τι είναι αυτό που σε κάνει διαφορετικό και ταυτόχρονα καινοτόμο;

Δεν κάνουμε αυτό που κάνουν οι υπόλοιποι. Δημιουργούμε ξεχωριστή ατμόσφαιρα, ακούμε μουσική και χορεύουμε για 14-15 ώρες, παίζουμε διαφορετικά ήδη μουσικής, υπάρχει ποικιλομορφία ανθρώπων από κάτω κι αυτό το σεβόμαστε.

— Ο Prince, όποτε βρισκόταν στη Νέα Υόρκη, ερχόταν να σε δει. Μπορείς να μας αναφέρεις μερικούς ιστορικούς καλλιτέχνες που έχουν κάνει performance ή έχουν βρεθεί στα πάρτι σου;

Madonna, Stevie Wonder, Janet Jackson.


— Το Shelter party είναι μια ολόκληρη φιλοσοφία, ολόκληρη κουλτούρα. Μπορείς να μας το περιγράψεις με τρεις λέξεις;

Εξερεύνηση. Περιπέτεια. Γνώση.


— Γιατί αποφάσισες να είναι η Ελλάδα η χώρα που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά το Shelter stage;

Μου αρέσει πολύ το μέρος και το Cariocas ως beach bar. Είναι όμορφο, έχει καλό ηχοσύστημα και κάθε φορά που παίζω εκεί το vibe είναι πολύ καλό. Γι' αυτό.


— Ποιο είναι το καλύτερο κοινό που έχεις συναντήσει ποτέ;

Στην Ιαπωνία. Το κοινό εκεί καταλαβαίνει τη μουσική ακριβώς όπως θες να τη μεταφέρεις. Κάνουν ολόκληρη έρευνα πριν έρθουν να σε ακούσουν. Ξέρουν ποιος είσαι, όλες τις δισκογραφικές σου δουλειές. Σε μελετάνε, δεν έρχονται επειδή απλά γίνεται πάρτι. Έτσι σε εκτιμάνε περισσότερο.


— Ποια είναι η προσδοκία σου κάθε φορά που παίζεις μουσική;

Καμία. Δεν είναι θέμα του τι θέλω αλλά του τι πρέπει να δώσω στο κοινό. Κι αυτό είναι να τους κάνω να χορέψουν. Δεν δημιουργώ ένα καλό περιβάλλον αλλά μια ιστορία μέσα από τη μουσική μου. Οι άνθρωποι δημιουργούν το περιβάλλον, όχι εγώ.

 

Sometimes - Timmy Regisford ft Tiger Wilson


— Παίζεις από 15-20 ώρες σερί. Πώς αντεπεξέρχεσαι σε τόσο πολύωρα σετ; Τι κάνεις όταν ξεκουράζεσαι;

Προσπαθώ να παραμένω σε καλή φυσική κατάσταση. Όταν θέλω να ξεκουραστώ κάνω scuba diving.


— Επισκέπτεσαι την Ελλάδα πολύ συχνά τα τελευταία χρόνια για να παίξεις μουσική. Πώς σου φαίνεται το κοινό; Χορεύουμε καθόλου;

Το ελληνικό κοινό είναι τέλειο. Είστε φοβεροί, καταλαβαίνετε την μουσική και ξέρετε να διασκεδάζετε.

— Του χρόνου το Shelter party κλείνει 30 χρόνια ζωής. Πώς θα το γιορτάσεις;

Δεν έχω κάνει κανένα σχέδιο ακόμα.


— Πιστεύεις θα συνεχίζεις να παίζεις μουσική για πάντα;

Τίποτα δεν διαρκεί για πάντα, αλλά δεν ξέρω. Μπορεί ναι, μπορεί και όχι.


— Λίγο πριν την άφιξη σου στην Ελλάδα, μπορείς να μας δώσεις μια κλεφτή ματιά στο τι να περιμένουμε;

Ελάτε με ανοιχτό μυαλό και να περιμένετε ότι θα περάσετε καλά.

Info

O Timmy Regisford θα βρίσκεται στο Cariocas Beach Bar το Σάββατο 20 Ιουλίου.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ