Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου λέει

Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου λέει Facebook Twitter
0
Ποιος είναι ο ελάχιστος εαυτός;

Επειδή είναι τόσο ελάχιστος που δεν φαίνεται με γυμνό μάτι, μόνο υποθετικά μπορεί να τον περιγράψει κανείς.

Μήπως στο μυαλό σου συναντιέται κάπου με τον «Διάφανο»; Ή με τον «Σαμάνο»; Είναι, τελικά, ο άνθρωπος με κάποιο τρόπο το κέντρο της τραγουδοποιίας σου;

Δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς, αφού από άνθρωπο εκπορεύεται και σε ανθρώπους απευθύνεται, αλλά όχι περιγράφοντας τα συναισθήματά τους.

Πώς θα περιέγραφες τον καινούργιο σου δίσκο;

Είμαι σε αδυναμία να τον περιγράψω. Και δεν χρειάζεται μάλλον. Ας αφήσουμε το κάθε τραγούδι να διεκδικήσει τη δικιά του ατμόσφαιρα από τους ακροατές. Τεχνικά μόνο θα έλεγα ότι χαρακτηρίζεται από τη χρήση (με κάθε δυνατό τρόπο) του βιολιού και της βιόλας του Φώτη Σιώτα, που είναι και ο βασικός ενορχηστρωτής, καθώς και από υπερβολική δόση Θανάση στο τραγούδισμα (πράγμα που δεν πρόκειται να ξαναγίνει).

Έχεις και στο παρελθόν αφήσει την ενορχήστρωση των τραγουδιών σου σε άλλους μουσικούς. Τώρα, την αναλαμβάνει ο Σιώτας. Για ποιον λόγο σου αρέσει να δίνεις αυτόν το ρόλο σε άλλους;

Δίνω ενορχηστρώσεις σε μουσικούς που εκτιμώ και που νομίζω ότι μπορούν να με εκπλήξουν με την ευρηματικότητά τους. Είναι και λίγο παιχνίδι η όλη φάση.

Η συνεργασία σου με την Inner Ear πώς προέκυψε;

Υπήρχε από παλιότερα μια ανεπίσημη πρόταση. Έτσι, όταν δεν βρέθηκε κοινός τόπος με τη Lyra, δεν απευθύνθηκα σε κάποια άλλη «μεγάλη» εταιρεία. Προτίμησα την Inner Ear γιατί μου άρεσαν οι εκδόσεις της και γιατί οι άνθρωποί της είχαν το θάρρος να ποντάρουν σ' αυτούς τους δύσκολους για τη δισκογραφία καιρούς σε μια ακριβή παραγωγή. Ελπίζω ο κόσμος να στηρίξει την προσπάθεια.

Πώς θα χαρακτήριζες την Αθήνα με δυο λόγια;

Από λαφίνα που 'ταν στην αρχή έγινε αλαφιασμένη.

Έχεις επιλέξει να ζήσεις μακριά από τις μεγάλες πόλεις της χώρας. Έχεις αρκετές φορές μιλήσει για τα πλεονεκτήματα αυτής της επιλογής. Υπάρχουν και μειονεκτήματα;

Τα μειονεκτήματα είναι μικρότερης σημασίας, αλλά υπάρχουν. Όσον αφορά τη δραστηριότητά μου, είναι πολύ μεγαλύτερη η προσπάθεια που πρέπει να καταβάλω για να φτιάξω έναν δίσκο ή να κάνω κάποιες εμφανίσεις. Επίσης, δεν έχω πρόσβαση σε καλλιτεχνικά δρώμενα που θα ήθελα να παρακολουθήσω. Όσο, δε, αφορά τα γενικά, οι κοινωνικοί αγώνες φτάνουν ως απόηχος ή στρεβλά μέσα από τα αστικά μέσα ενημέρωσης. Επίσης, η ιατρική περίθαλψη είναι υποτυπώδης.

Τον τελευταίο χρόνο αντιμετωπίζουμε τη μια «καυτή πατάτα» μετά την άλλη. Η τελευταία αφορά το μεταναστευτικό. Θα ήθελες να πάρεις κι εσύ θέση;

Δεν χρειάζεται να το σκεφτώ. Όποια κι αν είναι τα προβλήματα που παρουσιάζονται, πάνω απ' όλα βάζω την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Τα σύνορα είναι μια κατάσταση μεταβλητή στους αιώνες και μάλιστα παράγωγο της ενστικτώδους και σκοτεινής πλευράς του ανθρώπου κι όχι επίτευγμα της πνευματικής του ανέλιξης. Για περισσότερα, παραπέμπω στην «Ερώτηση Κρίσεως», μικρό τραγουδάκι που περιλαμβάνεται στον νέο δίσκο. Και να μην ξεχνάμε ότι οφείλουμε την ύπαρξή μας ως είδος στη μετανάστευση.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
«Έπαθα νευρολογική διαταραχή, είχα αυτοκτονικές σκέψεις» - Κι εκεί γεννήθηκε ο Ivy Robins

Μουσική / Πέτρος Βεντουρής: «Έγραψα τραγούδια για να μην πεθάνω»

Όταν ο Πέτρος Βεντουρής βυθίστηκε στη σιωπή της κατάθλιψης λόγω μιας νευρολογικής ασθένειας, γεννήθηκε ένας άλλος εαυτός, ο Ivy Robins. Περνώντας μέσα από το σκοτάδι, την απώλεια και την ψυχοθεραπεία, βρήκε στη μουσική τον τρόπο να ξανασταθεί στα πόδια του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ