Ο Fugo απ’ το Καματερό ραπάρει για «δικά του παιδιά»

Ο Fugo απ’ το Καματερό ραπάρει για «δικά του παιδιά» Facebook Twitter
Το νέο κομμάτι του Fugo είναι η καλύτερή του δουλειά μέχρι τώρα, με καταπληκτικό μελωδικό ρεφρέν, ένα (άγνωστο) σόουλ sample με γυναικεία φωνητικά και στίχους που μιλάει για τα αλάνια της γειτονιάς του.
0

Το πρώτο κομμάτι του Fugo που άκουσα στο Spotify ήταν το «Gango», ένα κομμάτι με έντονο ρυθμό, για χορό, με το οποίο έκανε το ντεμπούτο του τον Μάρτιο και έδειχνε τη δυναμική του ως ράπερ. Ο Fugo είναι παιδί της Δυτικής Αττικής, αυτό φάνηκε περισσότερο στο «Dominos» που ακολούθησε, το οποίο ως θεματική είναι πιο street από το «Gango», όπου με τη χαρακτηριστική «βραχνή» μπάσα φωνή του ραπάρει για τον δρόμο που δεν έχει χώρο για τους δήθεν.

Από τότε μέχρι το νέο του κομμάτι «Westside Freestyle», που κυκλοφόρησε μόλις, η εξέλιξή του είναι τεράστια, σε κάθε επίπεδο. Το νέο του κομμάτι είναι η καλύτερή του δουλειά μέχρι τώρα, με καταπληκτικό μελωδικό ρεφρέν, ένα (άγνωστο) σόουλ sample με γυναικεία φωνητικά και στίχους που μιλάνε για τα αλάνια της γειτονιάς του.

«Το “West Side Freestyle” έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα, εκφράζω ένα παράπονο, έναν θυμό λόγω έλλειψης ευκαιριών που είχε να κάνει με το περιβάλλον που μεγαλώσαμε. Παρά τις αντιξοότητες, καταφέραμε να χτίσουμε κάτι εδώ, στη γειτονιά, και αυτό μπορεί να το ερμηνεύσει ο καθένας με τη δική του εμπειρία», λέει. «Γέννημα-θρέμμα Δυτική Αττική, τώρα φοράμε Nike μα ψωνίζαμε λαϊκή, πού να ξέρεις από struggle, ψωνίζαμε ΔΕΗ, όταν δεν είχα για τσιγάρα έκλεβα τον ψιλικατζή…».  

«Το “West Side Freestyle” έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα, εκφράζω ένα παράπονο, έναν θυμό λόγω έλλειψης ευκαιριών που είχε να κάνει με το περιβάλλον όπου μεγαλώσαμε. Παρά τις αντιξοότητες, καταφέραμε να χτίσουμε κάτι εδώ, στη γειτονιά, και αυτό μπορεί να το ερμηνεύσει ο καθένας με τη δική του εμπειρία», λέει.

Το επόμενο σινγκλ του έχει ένα συγκινητικό μουσικό μοτίβο με κιθάρα και τη συμμετοχή του 3Verse, που δείχνει ένα λαμπρό μέλλον για τον ράπερ απ’ το Καματερό. «Είμαι 22 χρονών, τα παιδικά μου χρόνια έως το δημοτικό τα έζησα στο Περιστέρι, μέχρι που μετακόμισα στο Καματερό, όπου και ζω ακόμα», λέει. «Πέρα από τη μουσική, ασχολούμαι με το barbering, είμαι κουρέας τα τελευταία πέντε χρόνια, κατά τα οποία έχω ασχοληθεί επίσης με οργανώσεις συναυλιών και έχω street wear brand.

FUGO x Sam - Westside Freestyle (Official Music Video)

Από παιδί συνειδητοποίησα ότι το ραπ ήταν για μένα, δεν ταυτιζόμουν με κανένα άλλο είδος μουσικής. Ένας βασικός παράγοντας που με έκανε να καταλάβω ότι θέλω να ασχοληθώ με τη μουσική ήταν ο κύκλος μου, από τα εφηβικά μου χρόνια οι παρέες που είχα πάντα κυμαίνονταν στο φάσμα του χιπ-χοπ, είτε αυτό ήταν graffiti, είτε freestyle, είτε η διαφορετική συναυλία στην οποία πηγαίναμε κάθε εβδομάδα – ζούσαμε γι’ αυτό.

Το όνομα Fugo δημιουργήθηκε από όταν ήμουν ακόμα στη Β’ Λυκείου. Σε μάθημα Λατινικών αναφέρθηκε η λέξη "fugo", η οποία σε ελεύθερη μετάφραση είναι ο άνθρωπος που φεύγει (έχει τάσεις φυγής), και έμοιαζε και πάρα πολύ με το επίθετό μου, οπότε, πέρα από το ότι ταυτιζόμουν με αυτό που σήμαινε η λέξη, μου άρεσε και ακουστικά. 

Ξεκίνησα να γράφω δικά μου κομμάτια με τη βοήθεια του Joey Evans, ήταν ο άνθρωπος που με έβαλε σ’ αυτό, αρχικά με την τεράστια μουσική επιρροή που είχε πάνω μου και ως φίλος αλλά και ως παραγωγός. Τα πρώτα μου τραγούδια τα έκανα στο Dark Tokyo Studio, που ήταν του Joey. Ακόμα ηχογραφώ στον ίδιο άνθρωπο, αλλά σε πιο εξελιγμένο χώρο, στο καινούργιο του στούντιο, το Red Valley Studio στους Αγίους Αναργύρους. Μπορεί να πεις κανείς πως όσο εξελίσσεται, εξελίσσομαι μαζί του.

Δεν είναι κρυφό πως το περιβάλλον επηρεάζει τους ράπερ. Εγώ θεωρώ πως άμα δεν είχα μεγαλώσει στη Δυτική Αττική θα είχα διαφορετική προσέγγιση στη μουσική, αλλά με τα ακούσματα που μεγαλώσαμε και με τα πράγματα που έχουμε δει από μικρά παιδιά τη γειτονιά μας δεν έχουμε πολλές επιλογές παρά να γράψουμε γι’ αυτά.   

Ο Fugo απ’ το Καματερό ραπάρει για «δικά του παιδιά» Facebook Twitter
Από παιδί συνειδητοποίησα ότι το ραπ ήταν για μένα, δεν ταυτιζόμουν με κανένα άλλο είδος μουσικής.

Οι γονείς μου έχουν κάνει σχόλια για τους στίχους μου πολλές φορές, είτε θετικά είτε αρνητικά, αλλά θεωρώ πως το ραπ είναι για γερά στομάχια, πρέπει να έχεις τη δύναμη να πεις αυτό που θέλεις χωρίς να σε νοιάζει η κριτική τρίτων.

Θεωρώ πως όσοι γράφουν στίχους μπαίνουν στη διαδικασία να αυτολογοκριθούν. Ειδικά όταν μιλάς για πράγματα τα οποία δεν γνωρίζουν οι άνθρωποι τους οποίους συναναστρέφεσαι καθημερινά, βάζεις τον εαυτό σου σε περίεργη θέση, καθώς τον εκθέτεις.

Ίσως γίνω πολύ γραφικός με αυτό, αλλά πιστεύω πολύ στην ιδεολογία του ΛΕΞ. Τα κομμάτια που γράφω πηγαίνουν όλα για τα "δικά μας παιδιά". Για ανθρώπους που θα δω στον δρόμο, είτε τους γνωρίζω είτε όχι, θα πω "αυτός είναι δικό μας παιδί".

Οι φίλοι μου έχουν παίξει βασικό ρόλο σ’ αυτό, δεν θα βρισκόμουν εδώ αν δεν υπήρχαν, και δεν θα μπορούσε να γραφτεί ένα άρθρο για μένα χωρίς να αναφέρω τον Νίκο, τον 3Verse, τον Λευτέρη, τον Βασίλη, τον Μιχάλη, τον Χρήστο, τον Άκη ή τον Joey. Είμαι ένας άνθρωπος που του ασκούν μεγάλη επιρροή οι φίλοι του, και έχουν υποστηρίξει απεριόριστα το όνειρο που έχω. Από παλιές παρέες που χαθήκαμε μέχρι και τις καινούργιες, είναι οι πρώτοι άνθρωποι στους οποίους θα απευθυνθώ για να με συμβουλέψουν για μια κίνησή μου, είτε αυτό είναι ένας στίχος μου, είτε είναι μια παραγωγή, είτε τραγούδι ολόκληρο.  

Ο Fugo απ’ το Καματερό ραπάρει για «δικά του παιδιά» Facebook Twitter
Νιώθω μόνο περηφάνια για τη γενιά μου, έχουμε αφήσει πίσω την παλιά νοοτροπία και έχουμε προοδεύσει προς το καλύτερο σε ένα γενικότερο σύνολο. Σίγουρα είμαστε η πιο παρεξηγημένη γενιά, αλλά το στίγμα που θα αφήσει στις επόμενες γενιές θα είναι θετικό.

Παρακολουθώ πολύ τις νέες κυκλοφορίες Ελλήνων ράπερ και, κρίνοντας από τη νέα γενιά, έχει ακόμα πολύ μέλλον. Έχω ξεχωρίσει τον Kidd και τον Wang, νιώθω πως θα πάρει πολύ καιρό να φύγει αυτή η μουσική απ’ τη χώρα, έχει να εξελιχθεί πολύ ακόμα.  

Νιώθω μόνο περηφάνια για τη γενιά μου, έχουμε αφήσει πίσω την παλιά νοοτροπία και έχουμε προοδεύσει προς το καλύτερο σε ένα γενικότερο σύνολο. Σίγουρα είμαστε η πιο παρεξηγημένη γενιά, αλλά το στίγμα που θα αφήσει στις επόμενες γενιές θα είναι θετικό.

Ίσως πολλοί πιστεύουν πως το ραπ που ακούμε πλέον έχει γίνει γραφικό και δεν θα αφήσει πίσω τίποτα, μα η αλήθεια είναι πως δεν καταλαβαίνεις ότι γράφεται η ιστορία την ώρα που τη ζεις αλλά αφού περάσει.

Ο Fugo απ’ το Καματερό ραπάρει για «δικά του παιδιά» Facebook Twitter
Η καλύτερη στιγμή που έζησα φέτος ήταν όλοι οι καινούργιοι δεσμοί που δημιουργήθηκαν στον κύκλο μου και το ότι η μουσική μου αρχίζει σιγά-σιγά να αναγνωρίζεται.

Σε γενικές γραμμές, το 2023 ήταν καλό, γεμάτο φιλοδοξία και καινούργια όνειρα. Πέραν του προσωπικού επιπέδου, νιώθω πως απλώς κατρακυλάμε. Δεν έχω κάτι να προσθέσω σε αυτό, ξέρουν όλοι σε τι αναφέρομαι, κουράγιο στους πυρόπληκτους.

Η καλύτερη στιγμή που έζησα φέτος ήταν όλοι οι καινούργιοι δεσμοί που δημιουργήθηκαν στον κύκλο μου και το ότι η μουσική μου αρχίζει σιγά-σιγά να αναγνωρίζεται».  

Instagram: @fugo.one 

Βρείτε τον Fugo στο Spotify

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ