Μια μπάντα που θα ήθελε να ζει σε μια άλλη εποχή, η εγ- χώρια ποπ και ο καινούργιος Burial.

Μια μπάντα που θα ήθελε να ζει σε μια άλλη εποχή, η εγ- χώρια ποπ και ο καινούργιος Burial. Facebook Twitter
Motorama
0
Wind in her hair

Δεν έχω καταλάβει πόσων χρόνων είναι η πεντάδα από το Rostov-on-Don, για να υποστηριχθεί ένα σοσιαλιστικού ενδιαφέροντος επιχείρημα για τη μουσική που άκουγαν μικροί. Σίγουρα, το βιομηχανικό περιβάλλον βοήθησε, αλλά η καθοριστικότερη επιρροή τους είναι τα τραγούδια των Joy Division -κυρίως η φωνή του Curtis- όπως και ευρύτερη η βρετανική σκηνή των ‘80s. Μέχρι τώρα έχουν κυκλοφορήσει έναν δίσκο που ανακάλυψαν τα περισσότερα εγχώρια μουσικά μπλογκ που πεθαίνουν για post punk και δεν άντεξαν να ακούσουν πάνω από 3 φορές την τόσο επίπεδη δουλειά των Interpol. Οι 9 συνθέσεις του «Alps», χωρίς να είναι όλες τους σπουδαίες, έχουν μελωδική φλέβα, ωραίες κιθάρες και μέσα στη θεματική τους μαυρίλα μπορούν να γίνουν κολλητικές. Η τριάδα στο δεύτερο μισό, «Wind in her hair», «Ghost» και «Alps» φτάνει και περισσεύει για να μπεις στη διαδικασία να κατεβάσεις τον δίσκο τους, που διατίθεται δωρεάν από το site τους (wearemotorama.com). Εκεί, αν κοιτάξεις λίγο παραπάνω, θα βρεις διευθύνσεις και από άλλα ρωσικά νσυγκροτήματα που έχουν ενδιαφέρον. Φαίνεται πως εκεί χτίζεται μια αξιόλογη σκηνή. Όλοι μού προτείνουν να ψάξω τους Manicure, αλλά δεν έχω προλάβει. Όπως και να ‘χει, τη Δευτέρα (04/04, Αn Club) θα εμφανιστούν στην Αθήνα λίγο μετά την κυκλοφορία ενός καινούργιου τραγουδιού με τίτλο «One Moment». Χωρίς να είναι κάτι φοβερό, παραμένει στα dark μονοπάτια που τους αρέσουν και προφανώς αρέσουν και σε μάς. Γι’ αυτό και μετά την Αθήνα θα περάσουν από την Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη. Αν η εμφάνισή τους είναι στο ύψος των Future Islands που έφεραν παλαιότερα οι ίδιοι promoters, τότε αυτή τη συναυλία δεν πρέπει να τη χάσετε.

Smash the system

Εξίσου βρετανόφιλοι είναι και οι δικοί μας Gad, μόνο που αυτοί εμπνέονται περισσότερο από την ποπ σκηνή (αλλιώς Madchester) παρά από τα σκοτάδια του Νότου. Ο πρώτος τους δίσκος, «System May Fall», όταν κυκλοφόρησε είχε πάρει καλές κριτικές και είχε κι ένα ραδιοφωνικό χιτ, το «The end of the road», αν και άξιζαν ακόμα 2-3 τραγούδια τους, αντίστοιχης εμπορικής απήχησης. Συνολικά, όμως, ο δίσκος αποπροσανατολιζόταν από τις πολλές συμμετοχές στα φωνητικά και από τη μεγάλη του διάρκεια, με αποτέλεσμα να κρατάς τελικά ένα μέρος του και όχι το σύνολο. Η δουλειά που ακολούθησε, όμως, το περσινό «The perfect crime», αποδεικνύει πως λύθηκαν αρκετά από αυτά τα προβλήματα, ευτυχώς χωρίς να χαθούν οι αρετές του ντεμπούτου τους. Έτσι, λοιπόν, εδώ θα βρείτε το δεύτερό τους χιτ (το «Waves», που πρόσφατα ανανέωσε ο Tareq, ο οποίος είναι σίγουρα καλός παραγωγός), μόνο με μια, και απόλυτα επιτυχημένη, συμμετοχή στα φωνητικά (αυτή του Κ.Βήτα στο «Over the moon»), ενώ τα υπόλοιπα 9 τραγούδια τους φτάνουν και περισσεύουν για να αποδείξουν πως τους ταιριάζουν πολύ οι κιθάρες που τους απομακρύνουν από τις electro αναφορές. Ειδική μνεία αξίζει στα δύο τελευταία τραγούδια του δίσκου, που στο μυαλό μου, τουλάχιστον, φανερώνουν την επόμενή τους μέρα. Την Παρασκευή (01/04) εμφανίζονται στο Fuzz με την Olga Kouklaki να ανοίγει τη συναυλία.

Fast Track Vol.2

Μετά την κυκλοφορία των «Ego/Mirror» μαζί με Four Tet και Thom Yorke, ο Burial κυκλοφορεί καινούργιο 12’’ στη Hyperdub του Kode 9. Ουσιαστικά, αυτή είναι η πρώτη του κυκλοφορία εδώ και 4 χρόνια, εξού και το μεγάλο ενδιαφέρον. Το εναρκτήριο «Street Halo» είναι ένα θεοσκότεινο κομμάτι που λόγω των 4/4 δεν χορταίνεις να το ακούς (άσε που το μιξάρεις και με ό,τι θες). Το «NYC» είναι ένα τυπικό Burial «τραγούδι» με φωνητικά που θυμίζουν πολύ το «Untrue». Τέλος, στο «Stolen Dog» για πρώτη φορά βρίσκεις μια τόσο ξεκάθαρη μελωδική γραμμή σε παραγωγή του, που ναι μεν δεν με ενθουσιάζει, αλλά ίσως να δείχνει τον ήχο που θα έχει ο επόμενος δίσκος του, που είναι ο ορισμός του «δύσκολου τρίτου άλμπουμ». Μετά την ολοκληρωτική αποδοχή των δύο πρώτων, δύσκολα φτάνεις ανέπαφα στο επόμενο βήμα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ