MC Yallah x Debmaster: Η ηλεκτρονική μουσική αποκτά νέο νόημα Facebook Twitter
Η Yallah ραπάρει με την ίδια ευκολία σε τέσσερις γλώσσες (kiswahili, luganda, αγγλικά και luo) και αλλάζει τη γλώσσα ανάλογα με τον ρυθμό του κομματιού που καλείται να ερμηνεύσει.

MC Yallah x Debmaster: Η ηλεκτρονική μουσική αποκτά νέο νόημα

0

Το Borderline Festival, το φεστιβάλ ηλεκτρονικής πειραματικής σκηνής της Στέγης, επιστρέφει για ενδέκατη χρονιά στο καθιερωμένο του ραντεβού τον Απρίλιο. Να υπενθυμίσουμε ότι εκτάκτως πέρσι είχε γίνει το καλοκαίρι εξαιτίας της πανδημίας. Φέτος, η κατάσταση έχει αλλάξει και για τρεις ημέρες, από τις 8 έως τις 10 Απριλίου, τέσσερα σημεία της Αθήνας, η Στέγη, η Γερμανική Ευαγγελική Εκκλησία, το Ρομάντσο και το Πάρκο Δουργουτίου, θα γεμίσουν μουσική, πειραματισμό και αντιθέσεις.

Η πρώτη μέρα περιλαμβάνει δύο καθηλωτικές οπτικοακουστικές περφόρμανς από τη Michela Pelusio και τους Roly Porter & MFΟ στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης, με αποκορύφωμα μια περιστρεφόμενη τεράστια χορδή που εκτείνεται μέχρι την οροφή, σχηματίζοντας ένα γιγαντιαίο ελικοειδές στατικό κύμα. Την ίδια ημέρα σε διαφορετικούς χώρους του κτιρίου θα εμφανιστούν επίσης οι Duo Moment, Passport, With You & Sharif Sehnaoui και Ute Wassermann & Birgit Ulher.

Η Yallah ήθελε να δημιουργήσει έναν νέο χιπ-χοπ ήχο και να φέρει κάτι εντελώς απρόσμενο στην Ουγκάντα, μια ενέργεια στο κλαμπ, χωρίς ο κόσμος να καταλαβαίνει τους στίχους.

Τη δεύτερη ημέρα στον ίδιο χώρο φιλοξενούνται οι ακουστικές εμφανίσεις των APLOMB και Ellen Arkbro, ενώ το βράδυ στο Ρομάντσο προβλέπεται ένα εκλεκτικό πρόγραμμα με καλλιτέχνες από την Ινδονησία, τον Λίβανο, τη Σουηδία, την Ουγκάντα, την Κύπρο, το Κονγκό και την Ελλάδα. Την τρίτη ημέρα το φεστιβάλ κάνει μια στάση στο Πάρκο Δουργουτίου για το Bike Ensemble του Daniel Davidovsky και μιας ομάδας μαθητών του Μουσικού Σχολείου Παλλήνης και μετά επιστροφή στη Στέγη με Σοφία Ζαφειρίου & Thomas Ankersmit στην Κεντρική Σκηνή και Γιώργο Μωραΐτη & Rojin Sharafi στη Μικρή Σκηνή.

Το φεστιβάλ φημίζεται για τις ανατρεπτικές περφόμανς των καλλιτεχνών που προσκαλεί κάθε φορά. Από τα πιο ενδιαφέροντα ονόματα αυτήν τη χρονιά είναι αδιαμφισβήτητα oι MC Yallah & Debmaster που θα εμφανιστούν στις 9 Απριλίου στο πλαίσιο της Club Νight στο Ρομάντσο. 

Julien Deblois aka Debmaster Facebook Twitter
Julien Deblois aka Debmaster

Στον δυτικό κόσμο η MC Yallah (το πραγματικό της όνομα είναι Yallah Gaudencia Mbidde) μπορεί να είναι γνωστή από τη συνεργασία της με τον Γάλλο παραγωγό Julien Deblois (Debmaster), αλλά στην ανεξάρτητη χιπ-χοπ σκηνή της Ουγκάντας, όπου δραστηριοποιείται από τη δεκαετία του ’90,είναι ένα από τα πιο σημαντικά ονόματα.

Αν και η καταγωγή της είναι από την Κένυα, γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καμπάλα. Είναι ένα από τα βασικά μέλη της αφρικανικής κολεκτίβας Nyege Nyege. Το «Kubali», το πρώτο άλμπουμ που κυκλοφόρησαν με τον Debmaster το 2019, ήταν μια ιδέα δική της. Γνωρίστηκαν μέσω του παραγωγού Riddlore και δούλευαν έναν χρόνο περίπου για τον συγκεκριμένο δίσκο.

Σύμφωνα με τον Debmaster: «Η Yallah ήθελε να δημιουργήσει έναν νέο χιπ-χοπ ήχο και να φέρει κάτι εντελώς απρόσμενο στην Ουγκάντα, μια ενέργεια στο κλαμπ, χωρίς ο κόσμος να καταλαβαίνει τους στίχους». Όντως τα κομμάτια του «Kubali» κρύβουν μια απίστευτη δυναμική με τον βαρύ ηλεκτρονικό τους ήχο και τα εντυπωσιακά φωνητικά της.

Η Yallah ραπάρει με την ίδια ευκολία σε τέσσερις γλώσσες (kiswahili, luganda, αγγλικά και luo) και αλλάζει τη γλώσσα ανάλογα με τον ρυθμό του κομματιού που καλείται να ερμηνεύσει. Βέβαια, είναι τόσο δυνατό το flow της, που αυτό είναι το τελευταίο πράγμα που προσέχει κανείς στην ερμηνεία της.

Πρόσφατα υπέγραψε στη Matador. Ξεκίνησε να κάνει μουσική επειδή «ήθελα να εκφραστώ με έναν τρόπο που η ποιότητα της δουλειάς μου θα μου εξασφάλιζε σεβασμό, τον οποίο τελικά πέτυχα. Και φυσικά ήθελα να λάμψω όπως η Missy Elliot», αναφέρει. Οι βασικές επιρροές ήταν το αμερικανικό χιπ-χοπ της δεκαετίας του ’90 και το χιπ-χοπ από την Κένυα, συγκεκριμένα η κολεκτίβα Ukooflani». 

MC Yallah Facebook Twitter
Υπάρχει μια τρομερή underground σκηνή στην Ουγκάντα και ένα αρκετά φτωχό εμπορικό χιπ-χοπ. Για μια γυναίκα είναι δύσκολα τα πράγματα, επειδή κυρίως οι άνδρες φοβούνται τις γυναίκες με μικρόφωνο, αλλά προσωπικά δεν με ένοιαξε ποτέ. Φωτ.: Sophie Garcia

Πόσο δύσκολο είναι να αναδειχθεί μια γυναίκα ράπερ στη συγκεκριμένη σκηνή; «Υπάρχει μια τρομερή underground σκηνή στην Ουγκάντα και ένα αρκετά φτωχό εμπορικό χιπ-χοπ. Για μια γυναίκα είναι δύσκολα τα πράγματα, επειδή κυρίως οι άνδρες φοβούνται τις γυναίκες με μικρόφωνο, αλλά προσωπικά δεν με ένοιαξε ποτέ. Πάντοτε δίνω τον καλύτερό μου εαυτό και όταν βλέπω άνδρες να με κοιτάνε υποτιμητικά, γίνομαι ακόμη πιο άγρια».

Η Yallah έχει δυο γιους που είναι «όλη της η ζωή». Δεν άφησε ποτέ τη μουσική για την οικογένειά της, όπως μου τονίζει. «Ουσιαστικά ποτέ δεν σταμάτησα, πάντοτε βρισκόμουν στο στούντιο. Συνήθως οι στίχοι μου αφορούν τη ζωή, τον καθημερινό αγώνα, τα άσχημα που συμβαίνουν, την έμπνευση και τη σημασία του να μην τα παρατάς. Μια φορά στο τόσο θα αναφέρω και το πόσο γαμάτη είμαι. Αυτό που με έχει κρατήσει και μου δίνει δύναμη τόσα χρόνια είναι η αγάπη μου για το χιπ-χοπ και τους δυο γιους μου, η ενθάρρυνση από την εταιρεία μου και το κοινό για το οποίο παίζω κάθε φορά». 

Οι MC Yallah x Debmaster θα εμφανιστούν το Σάββατο 10 Απριλίου στο Ρομάντσο, στο πλαίσιο του Borderline Festival 11.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ