Mαριέττα Φαφούτη: η χαρά της ζωής.

Mαριέττα Φαφούτη: η χαρά της ζωής. Facebook Twitter
0

Ανετη, ανεπιτήδευτη, υπέροχη, ταλαντούχα και πάντα πρόθυμη να μιλήσει, να τραγουδήσει, να μοιραστεί στιγμές και αναμνήσεις. Την Παρασκευή η Μαριέττα Φαφούτη παίζει στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής. Παρουσιάζει μια παράσταση που έχει τίτλο "Become the sun". Το project την έχει συνεπάρει τόσο που τις τελευταίες μέρες τραβά κι επεξεργάζεται φωτογραφίες σε κήπους και γκαζόν.

Της ζητήσαμε να τις μοιραστεί μαζί μας. Κι εκείνη μαζί με τις φωτογραφίες μας έστειλε και 10+1 υπέροχες ιστορίες που μαρτυρούν πώς γράφτηκαν μερικά από τα πιο γνωστά της τραγούδια.

Πριν τα ακούσουμε στο Μέγαρο ας μάθουμε πώς δημιουργήθηκαν:

1. "Hum"

"Το τραγούδι από το οποίο ξεκίνησαν όλα. Το ανέβασα στο myspace για πλάκα, με τη φωνή μου για οδηγό, και ξαφνικά από το πουθενά ο Νίκος Αγγλούπας και η Inner Ear Records μου κάνουν πρόταση να βγάλουμε δίσκο. Και να σου το "Try a little romance". Το στενάχωρο βέβαια είναι πως το τραγούδι δεν συμπεριλήφθηκε τελικά στο δίσκο, συμπεριλήφθηκε ωστόσο στη συλλογή του Δημήτρη Παπασπυρόπουλου "Long missed heroes". Έχει μία από τις πιο ξεχωριστές θέσεις στην καρδιά μου".

2. "The girl who loved the rain"

"Είναι μια μέρα σαν όλες τις άλλες. Είμαι στο σαλόνι και μπροστά μου έχω τα πλήκτρα. Δίπλα μου ο ξάδερφός μου ο Θωμάς ψάχνει για σπίτι και λίγο πιο μέσα οι αδερφές μου με τέντα την τηλεόραση. Ακουμπάω τα χέρια μου στο πιάνο και κατά λάθος πατάω σι ύφεση και σολ. Και εκείνη τη στιγμή γίνεται ένα κλικ μέσα μου και σχεδόν σαν υπνωτισμένη γράφω σερί ολόκληρο το τραγούδι. Επίσης, στο The girl who loved the rain η κορύφωση στο 2:28 οφείλεται σε ένα σφάλμα. Κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης έπαιξα λάθος συγχορδιές, τις άκουσε ο παραγωγός μου Νίκος Αγγλούπας και μου είπε πως ακούγονται πολύ καλύτερα από τις original. Ευτυχώς".

3. "A true romance"

"Το αρχικό όνομα του συγκεκριμένου τραγουδιού ήταν Stefi2. Η Στέφη ήταν η λατρεμένη μαθήτριά μου στο πιάνο και την αρμονία και κάθε φορά που της έβαζα γραπτές ασκήσεις καθόμουν στο πιάνο και έπαιζα ό,τι μου κατέβαινε στο μυαλό για να περάσει η ώρα. Είχα γράψει ένα σωρό τραγούδια σε εκείνο το πιάνο. Και το "A true romance" ήταν το πρώτο που δισκογραφήθηκε".

4. "My beautiful girl"

"Αυτό το τραγούδι το έγραψα για τη γιαγιάκα μου. Με έλεγε πάντα "ομορφούλα μου". Τις τελευταίες μέρες πριν πεθάνει δεν αναγνώριζε κανένα. Όταν πήγα να τη δω στο νοσοκομείο δεν είχε πια επαφή με όσα συνέβαιναν γύρω της. Πήγα κοντά της να τη φιλήσω. Μου έπιασε το χέρι και μου είπε μόνο δυο λέξεις. "Ομορφούλα μου"."

5. "Don't stop"

"Πρόκειτα για το single του πρώτου δίσκου. Σε αντίθεση με όλους τους άλλους, δεν το πίστευα καθόλου για promo song. Ευτυχώς άφησα την τελική απόφαση στους άλλους. Επίσης στο video clip είχαμε πεθάνει όλοι στο κρύο. Α, και η ντυμένη νύφη είναι η Νάνσυ, η μικρή μου αδερφή. Και τη σκηνοθεσία έχει κάνει η μεσαία αδερφή, η Κλαίρη".

6. "Kookoobadi"

"Το τραγούδι γεννήθηκε μια μέρα καθώς έπαιζα πιάνο και άρχισα να τραγουδάω το μέρος που λέει "kookoobadi". Δεν υπήρχε ούτε το πρώτο μέρος ούτε τα επόμενα, αλλά μου 'χε κάνει κλικ σαν λέξη. Μια μέρα, μετά την πρόβα, μου λένε τα παιδιά από τη μπάντα ότι έχουν βαρεθεί να παίζουν τα ίδια και θέλουν ένα νέο κομμάτι. Τους λέω ψέμματα ότι έχω φτιάξει καινούριο και θα το παίζαμε στην επόμενη πρόβα. Στο μεταξύ ξεχνάω το ψέμμα που είπα. Στην επόμενη πρόβα 2 ώρες πριν φύγω για το στούντιο θυμάμαι το ψέμμα και με πιάνει πανικός. Πάω κάτω στο πιάνο, αρχίζω να παίζω εκείνο το "kookoobadi" που μου είχε κάνει κλικ και ξεπετάω όπως να 'ναι τα υπόλοιπα μέρη σκεφτόμενη ότι "Εντάξει θα το ακούσουν, δεν θα τους αρέσει, αλλά εγώ τουλάχιστον θα τους έχω φέρει νέο κομμάτι". Εκείνη τη μέρα στην πρόβα μείναμε όλοι εκστασιασμένοι".

7. Πάλι "Kookoobadi"

"Όταν είχαμε ηχογραφήσει του kookoobadi δεν είχε καθόλου disco στοιχεία. Μια μέρα με παίρνει ο παραγωγός μου, ο Θοδωρής Ζευκιλής και μου λέει: "Σου πείραξα λίγο το κομμάτι, αλλά μη φρικάρεις. To αλλάζουμε αν θες". Το ακούω και μου χει βάλει τα βιολιά, τις κουρτίνες και όλα τα ντίσκο στοιχεία και πράγματι μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι. Τον παίρνω και του λέω: "Δεν υπάρχει περίπτωση ούτε μία στο εκατομμύριο να βγει έτσι το κομμάτι"".

8. "Lalala"

"Το Lalala το έγραψα στο δαχτυλίδι της Κηφισίας όσο έψαχνα ταξί. Έκανα μία ολόκληρη ώρα να βρω αλλά άξιζε τον κόπο".

9. "Morricone"

"Το συγκεκριμένο τραγούδι το έγραψα στο σουβλατζίδικο "Το Πιθάρι", όσο περίμενα να μου φτιάξουν το σουβλάκι μου. Στο βάθος από την ηχογράφηση ακούγεται πεντακάθαρα ο μπαλντάς που κόβει τα μπριζολάκια".

10. "Galaxy D"

"Πρόκειται για ένα τραγούδι το οποίο έγραψα κατά τη διαδρομή από την Καλλιρόης στο Χολαργό. Το Galaxy D είναι το κωδικό όνομα για το Γαλαξίδι".

Και ένα ακόμα: "June 2"

"Το πιο πιο πιο αγαπημένο μου τραγούδι από κάθε άλλο. Το έγραψα σε κατάσταση άπειρου έρωτα, αγάπης και συγκίνησης για τον αγαπημένο μου. 2 Ιουνίου είναι η μέρα που γεννήθηκε".

*****

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ