Η ψυχεδελική περίπτωση των The Voyage Limpid Sound

 Η ψυχεδελική περίπτωση των The Voyage Limpid Sound Facebook Twitter
Aπό το βίντεο κλιπ "The Tavern". Φωτο: Γρηγόρης Ρέντης
0
 Η ψυχεδελική περίπτωση των The Voyage Limpid Sound Facebook Twitter
Ο εμπενευστής και ιδρυτής των Voyage Limpid Sound, Σέργιος Βούδρης

 Οι Voyage Limpid Sound (πήραν το όνομά τους από το στούντιο των Μάουζερ-Περκόνι) είναι μία από τις πιο ιδιαίτερες μπάντες της Αθήνας. Με ήχο που κυμαίνεται από το μελωδικό μέχρι το ψυχεδελικό ποπ ροκ, οι Voyage ξεχωρίζουν εκτός από τις όμορφα αλλόκοτες μουσικές τους και για την ιδιαιτερότητα των live εμφανίσεων τους.

Αυτό που είχα παρατηρήσει από σχόλια ήταν ότι αυτό που έκανα ήταν πολύ ψυχεδελικό για τους ποπάδες, πολύ ποπ για τους ψυχεδελάδες, πολύ σοφτ για τους σκληρούς, πολύ περίεργο για τους μαλακούς.

Η πορεία των Voyage Limpid Sound ξεκίνησε από τον Σέργιο Βούδρη πριν από δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια, ως ένα DIY one man πρότζεκτ.
Το 2000 ο Σέργιος κυκλοφορεί μόνος του το νεοψυχεδελικό "Electronically Enhanced Dream", ενώ μέχρι το 2008 -οπότε και σχηματίστηκε το συγκρότημα με την συμμετοχή κι άλλων μελών- ακολούθησαν ακόμα τέσσερα ανεξάρτητα άλμπουμ.

Το 2010 οι Voyage κυκλοφορούν με την Archangel το "The Voyage Limpid Sound Are Happy", και δύο χρόνια αργότερα ιδρύουν την δική τους εταιρεία και κυκλοφορούν το "Nightly Sing Songs".

Λίγο μετά την (πολύ πρωινή) συμμετοχή τους στο 24ωρο μουσικό πείραμα του s.i.x. dogs στη Στέγη, συνομιλούμε με τον Σέργιο και ακούμε τον κανούριο τους δίσκο "Voyageology", που κυκλοφορεί αυτές τις μέρες.

 Voyageology teaser

Πώς άρχισε το δικό σου ταξίδι στη μουσική; Ποιοι ήταν οι πρώτοι σου μουσικοί έρωτες;

Η πρώτη μου ανάμνηση για το τι σημαίνει αρμονία είναι το Age of Aquarius, των 5th Dimension. Τη στιγμή που αλλάζει στο ρεφρέν το ακόρντο από Σι ύφεση σε Λα ύφεση και μετά σε Ντο μινόρε ακόμα νιώθω την ανατριχίλα. Έπειτα, Σαββόπουλος, Φλόηντ, Μπάουι και Μότσαρτ, και μετά οτιδήποτε φοβερό.

Πώς θα περιέγραφες τη μουσική των Voyage Limpid Sound, και ποια είναι κατ' εσέ τα χαρακτηριστικά εκείνα που κάνουν την μπάντα να ξεχωρίζει;
Θα έλεγα ότι παίζουμε μελωδική/αρμονική ποπ ροκ. Το ότι δεν έχει νόημα το είδος που παίζουμε αλλά ο τρόπος που διυλίζω το υλικό που χρησιμοποιώ δε μπορώ να το αποδείξω ακόμα, αλλά ελπίζω να φανεί σε βάθος χρόνου. Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν, θα έλεγα η γεωλογικών ρυθμών αλλά και δυνάμεων επιμονή στους στόχους μας. Το γούστο και οι ευαισθησίες μας. Η προσπάθεια μου να μεταφέρω το κέντρο βάρους του συμβολισμού του έργου τέχνης μας (που εδώ είναι το λαϊκό τραγούδι) από την συνολική εικόνα του ροκ γκρουπ ως έργο τέχνης, ένα βήμα πίσω. Στο τραγούδι δηλαδή. Εκεί απ'όπου ξεκίνησε.

 

 The Tavern

 

Τι ακούσματα είχες όταν ξεκίνησες, και τι επιρροές έχουν σήμερα οι VLS;

Όπως προείπα, Σαββόπουλος, Φλόηντ, Μπάουι, Μότσαρτ, και μετά Σινάτρα, Σούμπερτ, Χατζιδάκις, Μότσαρτ, και λίγο ακόμα Σούμπερτ. Και Στοκχάουζεν, και Μπέργκ, κυρίως το Βότσεκ. Γενικώς οι μουσικές μου επιρροές έχουν κατά πολύ να κάνουν με τραγούδι.

Ενώ έφτιαχνες μουσική αδιάκοπα, πώς προέκυψε το μεγάλο δισκογραφικό κενό μέχρι το 2010;

Ο λόγος που δεν έβρισκα κάποιον κυκλοφορήσει τους επόμενους δίσκους μου ήταν το γεγονός ότι η μουσική μου δεν εφάρμοζε ακριβώς σε κάποιο τρέχον ροκ ρεύμα, οπότε από το 2003 και μετά σταμάτησα να προσπαθώ να βρω εταιρία. Αυτό που είχα παρατηρήσει από σχόλια ήταν ότι αυτό που έκανα ήταν πολύ ψυχεδελικό για τους ποπάδες, πολύ ποπ για τους ψυχεδελάδες, πολύ σοφτ για τους σκληρούς, πολύ περίεργο για τους μαλακούς. Δεν πτοήθηκα πάντως γιατί ήταν δικιά μου απόφαση, και η απουσία κυκλοφοριών δεν έβαζε εμπόδια σε αυτό που ούτως η άλλως έκανα χωρίς εξωτερικά κίνητρα.

 Η ψυχεδελική περίπτωση των The Voyage Limpid Sound Facebook Twitter
Voyage Limpid Sound live

Μίλησε μου για την εταιρεία σας, "Δίσκοι Δισκέξ".

Οι μόνες κυκλοφορίες της είναι ακόμα δικές μας. Υπάρχουν ιδέες για κυκλοφορίες άλλων συγκροτημάτων τον επόμενο χρόνο. Για μια κυκλοφορία που μπορώ να μιλήσω με μικρή σιγουριά είναι ένας occult δίσκος που έπεσε στα χέρια μου με τίτλο "3 Old Women That Met The Satyr". Θα δούμε όμως. Γενικά έχουμε καλή διανομή στο εξωτερικό, ευτυχώς, και πουλάμε 4 προς 1 έξωτερικό/Ελλάδα.

Γιατί πιστεύεις ότι συμβαίνει αυτό; Νιώθεις ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει αρκετό κοινό για τη μουσική σας;
Όχι, πιστεύω ότι η ποσόστωση είναι ίδια, απλώς απευθυνόμαστε σε περισσότερους ανθρώπους. Σίγουρα βοηθάει και το ότι είναι στα αγγλικά τα κομμάτια μας.

Shade (2010)

Υλικό υπάρχει πολύ, ωστόσο οι live εμφανίσεις σας είναι μετρημένες. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Γενικά παίζουμε λίγα λάιβ, τέσσερα - πέντε το χρόνο. Δεν έχει νόημα να παίζουμε πιο συχνά, για δύο κυρίως λόγους: Ο ένας είναι ότι δεν υπάρχει πολύ κοινό στην Αθήνα, και ο δεύτερος ότι προσπαθούμε τα λάιβ να είναι διαφορετικά μεταξύ τους.

Έχουμε κατα καιρούς φέρει χορωδίες να τραγουδήσουν, έχουμε παίξει με εικονικούς μουσικούς (τους εαυτούς μας σε προβολή από πίσω), έχουμε κάνει και συναυλίες πιο θεατρικές και λιτές, ακόμα και συναυλίες χωρίς P.A., χωρίς μικρόφωνα στη φωνή και στα όργανα.

Σε τι κοινό απευθύνονται οι Voyage Limpid Sound;

Πραγματικά δεν έχω ιδέα. Υπάρχει μια αίσθηση ότι το μεγαλύτερο μέρος του κοινού μας προέρχεται από άλλα γκρουπ και γενικά από καλλιτεχνικούς κύκλους. Βέβαια αυτό μπορεί να ισχύει και για άλλα συγκροτήματα, και να θεωρείται κανονικό.

 Η ψυχεδελική περίπτωση των The Voyage Limpid Sound Facebook Twitter
Από το βίντεο κλιπ "Hallowed"

Μίλησε μου για τον καινούριο δίσκο "Voyageology". Περί τίνος πρόκειται, πότε κυκλοφορεί;

Το Voyageology λειτουργεί ως κατάλογος αναφοράς όλου του έργου μου, πριν οι Voyage επανδρωθούν και με άλλα άτομα. Είναι επιλεγμένα δυο τρία κομμάτια, 15 το σύνολο, από κάθε μη-κυκλοφορία. Ένα best of από ακυκλοφόρητα ως τώρα κομμάτια.
Πρόκειται για αγγλόφωνη ψυχεδελική ροκ προγκρέσιβ τσεημπερ ποπ.
Ο δίσκος κυκλοφόρησε τέλη Νοεμβρίου, και ως τα μέσα του Δεκέμβρη θα βρίσκεται σε όλα τα καταστήματα σε βινύλιο και DL.

Ακούστε τον δίσκο, εδώ

Αλήθεια, πώς βλέπεις την άνοδο στις πωλήσεις βινυλίων τα τελευταία χρόνια;

Είναι σαφώς niche market το βινύλιο, και η άνοδος στις πωλήσεις είναι αμελητέα. Οπτικά ο δίσκος είναι πολύ ανώτερος από τα άλλα απτά μέσα, ηχητικά ειναι θέμα φετίχ και αρχαίων εγκεφαλικών συνάψεων, τουλάχιστον σε μένα.

Για το τέλος, πρότεινέ μας πέντε ακόμα ακούσματα για τον φετινό χειμώνα!

Winterreise του Schubert. Η καλύτερη χειμερινή κοινοτοπία που μπορώ να σκεφτώ.

Rock Bottom του Robert Wyatt, που είναι χειμερινό και φανταστικό.

Henske & Yester – Farewell Aldebaran. Πολύ καλό και ανεξερεύνητο.

Frank Sinatra sings for only the lonely.

Είναι ΤΟ αριστούργημα, απλά σνομπάρεται από τους ροκάδες.

A short album about love – The Divine Comedy, γιατί βρέχει στο εξώφυλλο.

 Η ψυχεδελική περίπτωση των The Voyage Limpid Sound Facebook Twitter
To εξώφυλλο του καινούριου "Voyageology"

Οι Voyage Limpid Sound είναι οι: Σέργιος Βούδρης, συνθέτης-τραγουδιστής-μπασίστας. Χρήστος Νυφλής, κιθάρα φωνή, Νίκος Τριανταφύλλου – ντραμς φωνή, και Κώστας Συνοδινός, όργανο-φωνή.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ