Η Κατερίνα Ντούσκα μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ της

Η Κατερίνα Ντούσκα μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ της Facebook Twitter
0
Η Κατερίνα Ντούσκα μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ της Facebook Twitter
Φωτό: Ελένη Αϊβαλή

 

Η Κατερίνα Ντούσκα κυκλοφόρησε πριν από μερικές μέρες το πρώτο της άλμπουμ. Έχει τίτλο ‘Embodiment’ και περιέχει 9 κομμάτια σε στίχους και μουσική γραμμένα από την ίδια. Το ‘Embodiment’ είναι ένα πολύ φιλόδοξο άλμπουμ που θα μπορούσε να έχει κυκλοφορήσει στην Βρετανία ή κάπου αλλού στον κόσμο. Η Κατερίνα ήρθε στην Ελλάδα ήρθε όταν ήταν 16 χρονών και ίσως αυτό παίζει μεγάλο ρόλο στον τρόπο που αντιμετωπίζει την μουσική. Παράτησε τις σπουδές της για να ασχοληθεί πιο επαγγελματικά με την μουσική. Και σιγά, σιγά το πέτυχε με τον πιο φυσικό τρόπο.

Έγινε γνωστή σε ένα πιο ευρύ κοινό μέσα από το YouYube όταν ανέβασε το κομμάτι “One in A Million” πριν από 2 χρόνια. Από εκεί την ανακάλυψε η EMI που αμέσως έσπευσε να την υπογράψει. Καθόλου άσχημα. Τότε όλοι μιλούσαν για την Ελληνίδα Amy Winehouse.

Με την πρώτη της δουλειά όμως αποδεικνύει ότι οι συγκρίσεις σταματούν εκεί. Ευτυχώς δεν είναι 2005 και η μουσική έχει προχωρήσει. Στο άλμπουμ αν και υπάρχει μια έντονη soul χροιά, ειδικά από το πρώτο single‘Slow’, ο ήχος του είναι αρκετά πιο σύγχρονος, πιο χρωματιστός και πιο ποικιλόμορφος εξαιτίας της προσεγμένης παραγωγής του.  Το ‘Slow’ δεν κρύβει τοmainstream και ραδιοφωνικό χαρακτήρα του και  είναι αρκετά καλή ποπ, στην τελική. Το ίδιο και το ‘Fire Away’, ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του άλμπουμ.  Η Κατερίνα γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Καναδά.

«Άκουγα πολύ Kimbra και James Blake όταν το έφτιαχνα. Επίσης τα τραγούδια έχουν γραφτεί σε πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Ένοιωσα ότι χρειάστηκα αυτό το χρόνο για να βγάλω το αποτέλεσμα που ήθελα. Το ‘One in Α Μillion’ έχει γραφτεί π.χ. πριν από 8 χρόνια. Από πέρσι δούλευα το άλμπουμ. Για ένα χρόνο έγραφα μουσική. Έψαχνα έναν ήχο και να βρεθεί μια ταυτότητα. Γι’ αυτό άργησα να το κυκλοφορήσω. Ήταν μια τρομερά δημιουργική περίοδος, τρομερά εκπαιδευτική για μένα επειδή μπήκα και σε νέους ρόλους. Έμαθα πολλά πράγματα γύρω από την παραγωγή. Είχα συμμετοχή και σε αυτά και με απορρόφησε πλήρως γι’ αυτό και έκανα ένα διάλειμμα από τις εμφανίσεις μου γενικώς. Είχα αφοσιωθεί σε αυτό», λέει.

—Υπάρχει όμως κοινό γι’ αυτού του είδος της μουσικής στην Ελλάδα;

Πιστεύω πώς υπάρχει κοινό και όλο και μεγαλώνει. Δεν δημιουργώ όμως απαραίτητα μουσική για ένα συγκεκριμένο κοινό. Φτιάχνω μουσική που με εκφράζει προσωπικά και συμβαδίζει με τα προσωπικά μου γούστα. Από εκεί και πέρα απλά ελπίζεις ότι αυτό μπορεί και να αρέσει και σε άλλους ανθρώπους. Νοιώθε όμως ότι πραγματικά αναπτύσσεται αυτή η σκηνή του αγγλόφωνου πιο εναλλακτικού τραγουδιού στην Ελλάδα. Παρακολουθώ τα εγχώρια πράγματα όσο μπορώ.

—Πώς αισθάνεσαι σε μια εποχή που βγάζεις δίσκο αλλά οι πωλήσεις έχουν πέσει κατακόρυφα;

Για μένα είναι ένα όνειρο ζωής. Είναι το πρώτο μου άλμπουμ. Έχω για πρώτη φορά μια ολοκληρωμένη δουλειά στα χέρια μου οπότε είμαι ακόμη σε μια ρομαντική φάση  άσχετα αν έχουν πέσει οι πωλήσεις των δίσκων και οι μετοχές του φυσικού προϊόντος. Είμαι πολύ τυχερή που με έχει στηρίξει η δισκογραφική μου εταιρεία σε αυτό. Δεν είναι ένα προνόμιο που έχουν όλοι οι καλλιτέχνες σε αυτές τις εποχές, ειδικά στην Ελλάδα. Οπότε αυτό μου δημιουργεί μια αισιοδοξία.

—Μπορείς να πεις ότι ζεις από την μουσική;

Όχι φυσικά και το προσπαθώ και αυτό είναι ένα άλλο μου όνειρο. Και ιδανικά θα ήθελα να γίνει με τους δικούς μου όρους χωρίς να χρειαστεί να συμβιβάσω την μουσική μου.

—Πώς βλέπεις τα πράγματα γενικά σε σχέση με την κατάσταση που επικρατεί;

Γενικά υπάρχουν στιγμές έντονα αρνητικής σκέψης. Είμαι όμως αισιόδοξη από τη στιγμή που έχω επιλέξει να βρίσκομαι στην Ελλάδα και να κάνω μουσική και μάλιστα αγγλόφωνη, σίγουρα έχω πίστη μέσα μου, ότι αξίζει τον κόπο. Υπάρχει μια δύναμη μέσα μου και την βλέπω σε πολλούς ανθρώπους γύρω μου. Δεν έχει πατηθεί ο κόσμος.

 

 

Info:

Η  Katerine Duska  θα παρουσιάσει για πρώτη φορά το ‘Embodiment’ στις 27 Δεκεμβρίου στο PassPort Κεραμεικού 58 και Μαραθώνος.

 

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ