Η ιστορία του 21χρονου μαέστρου από τη Θεσσαλονίκη που εντυπωσίασε την Ευρώπη

Η ιστορία του 21χρονου μαέστρου από τη Θεσσαλονίκη που εντυπωσίασε την Ευρώπη Facebook Twitter
1
Η ιστορία του 21χρονου μαέστρου από τη Θεσσαλονίκη που εντυπωσίασε την Ευρώπη Facebook Twitter
"Δεν υπάρχει για μένα ηλικία όταν μιλάμε για πράγματα με τα οποία είμαστε ερωτευμένοι, όταν ζούμε και αναπνέουμε για αυτά. Είναι ξεκάθαρα τρόπος ζωής."

Από μικρός λάτρευε τα παραμύθια. Στα 14 του πρωταγωνίστησε στην παιδική όπερα «Χένσελ & Γκρέτελ», ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα, μόλις στα 18 του, αφού είχε ολοκληρώσει με διακρίσεις τις σπουδές του, έγινε μαέστρος, κατόρθωμα που δεν συναντά κανείς στην Ευρώπη! Η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Ελλάδας, το καλλιτεχνικό του παιδί, μετράει ήδη τρία χρόνια ζωής, με τον ίδιο να τραβάει πάνω του τα βλέμματα αρκετών ευρωπαϊκών μέσων ενημέρωσης!


Η ενασχόλησή μου με τη μουσική ήταν κάτι που ήρθε πολύ φυσικά. Προέρχομαι από μουσική οικογένεια και με αυτό εννοώ, ότι μεγάλωσα μέσα στη μουσική, από πάρα πολύ μικρός. Θυμάμαι πως κάθε φορά που άκουγα τον πατέρα μου να τραγουδάει, με μάγευε, ενώ όταν τον παρακολουθούσα να διδάσκει ως καθηγητής φωνητικής, με καθήλωνε. Αυτά τα βιώματα ήταν πιστεύω, που με οδήγησαν στο δρόμο της μουσικής αρχικά και με ωθούν να συνεχίζω σε αυτόν μεγαλώνοντας.


Καθώς ο πατέρας μου είναι τενόρος, τα πρώτα ακούσματα που μπορώ να φέρω στη μνήμη μου ήταν κλασικής μουσικής. Καθόμασταν οικογενειακά και παρακολουθούσαμε συναυλίες, όπερες, πολλές φορές ακούγαμε συμφωνική μουσική με τις ώρες. Παρασύρθηκα, στα άδυτα της μουσικής, σχεδόν άθελα μου.


Στον ελεύθερό μου χρόνο ακούω κυρίως κλασική μουσική. Αυτό περιλαμβάνει από ορχήστρες έως χορωδίες και από λυρικούς σολίστ μέχρι κοντσέρτα. Απολαμβάνω επίσης πολύ την κινηματογραφική μουσική αλλά δεν σταματώ εκεί. Θέλω ο ορίζοντας μου να είναι πιο ευρύς και να καλλιεργούμαι μουσικά όλο και περισσότερο, μέσα από άλλα είδη.


Η ιστορία του 21χρονου μαέστρου από τη Θεσσαλονίκη που εντυπωσίασε την Ευρώπη Facebook Twitter


Από την παγκόσμια σκηνή πρότυπό μου είναι ο Riccardo Muti. Η στάση του, ο τρόπος διεύθυνσης του και το επίπεδο των γνώσεών του είναι χαρακτηριστικά που τον κατέστησαν πρότυπο, για μένα προσωπικά και για πάρα πολλούς νέους μουσικούς, που τολμούν να ονειρευτούν. Εγώ με τη σειρά μου, προσπαθώ να μαθαίνω από αυτόν, παρακολουθώντας τον να διευθύνει τις κορυφαίες ορχήστρες του κόσμου.

 

Στη χώρα μας έχουμε αρκετά αξιόλογα μουσικά ιδρύματα, με πολύ καλούς καθηγητές, που μπορούν να καθοδηγήσουν τους νέους με σωστό και αποτελεσματικό τρόπο. Παρόλα αυτά το κομμάτι της εκπαίδευσης γενικά και των μουσικών σπουδών συγκεκριμένα, αντιμετωπίζει προβλήματα, δεν ζούμε σε μια ουτοπία. Το κύριο είναι, ότι πολλές φορές εστιάζουμε στα τυπικά και όχι στην ουσία των πραγμάτων. Στο χώρο της μουσικής, ο τρόπος που ακολουθείται είναι λανθασμένος καθώς, στερούμαστε του πρακτικού μέρους στην ειδίκευση που ακολουθεί κανείς. Οι σπουδαστές δηλαδή δεν έχουν τη δυνατότητα να εξασκήσουν πρακτικά αυτό που σπουδάζουν σε μουσικο-θεωρητικό επίπεδο, τη διεύθυνση ορχήστρας για παράδειγμα.


Ακόμη και με τις δυσκολίες αυτές όμως, θεωρώ ότι βαδίζουμε σε καλό δρόμο και γίνονται προσπάθειες να βελτιωθούν τα πράγματα, εάν δεν βελτιωθούν ελπίζω πως εμείς οι νέοι θα τα αλλάξουμε.

Η ιστορία του 21χρονου μαέστρου από τη Θεσσαλονίκη που εντυπωσίασε την Ευρώπη Facebook Twitter


Προσωπικά, δεν με τρομάζει καθόλου που στα 18 μου έγινα μαέστρος, όταν κάτι τέτοιο βρίσκεται μέσα σου, δεν σε φοβίζει το να το βγάλεις προς τα έξω. Όταν αισθάνεσαι σίγουρος για τον εαυτό σου και έχεις πίστη στις δυνατότητες σου, προχωράς μπροστά με σταθερά βήματα. Δεν υπάρχει για μένα ηλικία όταν μιλάμε για πράγματα με τα οποία είμαστε ερωτευμένοι, όταν ζούμε και αναπνέουμε για αυτά. Είναι ξεκάθαρα τρόπος ζωής. Εξάλλου πάντα μου άρεσε η οργάνωση, η πειθαρχία, η σοβαρότητα, χαρακτηριστικά που πρέπει απαραίτητα, να διαθέτει ένας μαέστρος.

Η Σ.Ο.Ν.Ε. είναι η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Ελλάδος. Αποτελείται από νέους μουσικούς από όλη τη χώρα, που συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια καλύπτοντας μόνοι τους τα προσωπικά τους έξοδα. Αυτό είναι και το κύριο ίσως επίτευγμα της, ότι πέτυχε στο να ενώσει τους νέους, ανεξάρτητα της καταγωγής τους και να τους φέρει κοντά μέσω και για χάρη της μουσικής.

Η ιστορία του 21χρονου μαέστρου από τη Θεσσαλονίκη που εντυπωσίασε την Ευρώπη Facebook Twitter
"Στα άμεσα προσωπικά μου σχέδια είναι να συνεχίσω ανώτατες σπουδές στη Santa Cecilia της Ρώμης και να μπορέσω να συνεχίσω αυτό που δημιούργησα."


Μια σημαντική συναυλία ήταν αυτή που πραγματοποιήσαμε για τον Δήμο Θεσσαλονίκης (με την ευκαιρία της συμπλήρωσης των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης 1912 - 2012), την Εναρκτήρια - Επετειακή Συναυλία της Θεσσαλονίκης, στο Νέο Δημαρχιακό Μέγαρο όπως και σε άλλες πόλεις για τον ίδιο λόγο. Επίσης, μας έχει τιμήσει με Έπαινο μουσικής προσφοράς, ο Σύνδεσμος Φιλαρμονικών Χορωδιών Ελλάδος, όπου την απονομή έκανε ο Υπουργός Μακεδονίας - Θράκης καθώς και η Μουσική Εταιρεία Βορείου Ελλάδος.


Ως δημιουργός της Σ.Ο.Ν.Ε., πρακτικά όλα τα θέματα που την αφορούν, περνούν από εμένα. Από την οργάνωση της, από τις ενορχηστρώσεις των κομματιών που επιλέγουμε κάθε φορά, από τα μέλη που την απαρτίζουν μέχρι τον τρόπο διαφήμισης των εμφανίσεων μας. Οι τομείς μιας ορχήστρας είναι τόσοι πολλοί που, ο μαέστρος δεν μπορεί να παραμείνει μόνο στο μουσικό μέρος. Ίσως σε κάποια άλλη περίπτωση που κάποιος απλά αναλαμβάνει τη διεύθυνση, για ένα διάστημα, να μπορεί να ασχολείται μόνο με το δικό του ρόλο και να είναι αποκομμένος από οτιδήποτε άλλο, αλλά εγώ ως εμπνευστής και ιδρυτής αυτής της προσπάθειας δεν μπορώ να μην έχω τη γενική επίβλεψη όλων.

Η ιστορία του 21χρονου μαέστρου από τη Θεσσαλονίκη που εντυπωσίασε την Ευρώπη Facebook Twitter
Η Σ.Ο.Ν.Ε. αποτελείται από νέους μουσικούς από όλη τη χώρα, που συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια καλύπτοντας μόνοι τους τα προσωπικά τους έξοδα.


Αυτή τη στιγμή η Σ.Ο.Ν.Ε. απαρτίζεται από 135 μέλη, αριθμός που περιλαμβάνει τα όργανα της ορχήστρας και τη χορωδία. Κάθε χρόνο πραγματοποιούμε ακροάσεις για νέους μουσικούς και τα μέλη επιλέγονται από επιτροπή ανάλογα με τα άτομα που χρειάζεται η ορχήστρα, για να μπορεί να λειτουργεί όσο το δυνατόν καλύτερα. Η επιτροπή αυτή αποτελείται από τους κορυφαίους των οργάνων, εμένα ως μαέστρο και την εταιρεία παραγωγής. Όποιος νέος ηλικίας 8-28 ετών το επιθυμεί, μπορεί να συμμετάσχει στις ακροάσεις, θα πρέπει να είναι σε ένα καλό επίπεδο στο όργανο του και να έχει διάθεση για δουλειά και βελτίωση. Το ίδιο ισχύει και για το τραγούδι φυσικά.

Φέτος οι ακροάσεις θα πραγματοποιηθούν στις 31 Αυγούστου, στον Ιερό Ναό της Αγίας Μαρίνας στην Τούμπα Θεσσαλονίκης στις 5μ.μ. για όλα τα όργανα, χορωδία και σολίστ. Όποιος το επιθυμεί μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας στο email: [email protected].


Η προσπάθεια μας είναι συνεχής, επιθυμούμε πάντα να αυξήσουμε τις δυνατότητες μας και να ανεβάσουμε το επίπεδο της ορχήστρας, σε όλους τους τομείς. Μας έχει αναλάβει, ως χορηγία, η εταιρεία Unplugged Studio, όπου μέχρι στιγμής προσφέρει τις υπηρεσίες της προς τη Σ.Ο.Ν.Ε. στις ηχητικές καλύψεις και σε ό,τι άλλο χρειαζόμαστε στο διαφημιστικό τμήμα, στο κομμάτι του marketing κτλ.

Η ιστορία του 21χρονου μαέστρου από τη Θεσσαλονίκη που εντυπωσίασε την Ευρώπη Facebook Twitter


Κοινός μας στόχος είναι να δημιουργηθεί μια αίθουσα αποκλειστικά για τη Σ.Ο.Ν.Ε., που θα παρέχει ότι χρειάζεται μια συμφωνική ορχήστρα και στη συνέχεια επιθυμούμε να μπορούμε να καλύψουμε τα έξοδα των παιδιών που έρχονται από όλη την Ελλάδα και επωμίζονται ένα αρκετά βαρύ κόστος οι οικογένειες τους και οι ίδιοι.


Στα άμεσα προσωπικά μου σχέδια είναι να συνεχίσω ανώτατες σπουδές στη Santa Cecilia της Ρώμης και να μπορέσω να συνεχίσω αυτό που δημιούργησα. Ασχέτως της προσπάθειας που απαιτείται και των κόπων, δεν με πτοούν οι φουρτούνες που ίσως χρειαστεί να αντιμετωπίσω και να ξεπεράσω, δεν τις αφήνω να σκορπίσουν τα όνειρά μου.

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Φεύγει σαν σήμερα από τη ζωή η Edith Piaf. «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

σχόλια

1 σχόλια