«Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο Facebook Twitter
Η τριλογία «Φθηνά Tricks» έκλεισε και ο Bloody Hawk φαίνεται να γίνεται το νέο πρόσωπο του ραπ μετά τον ΛΕΞ.
0


Ο BLOODY HAWK ίσως είναι ο ράπερ με την πιο οργανική άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή. Στα πρώτα του βήματα τον ήξερε μόνο κόσμος στην ακριτική πόλη του, την Ξάνθη, και κάθε κυκλοφορία του τον έβγαζε όλο και περισσότερο από τα σύνορά της. Το αποκορύφωμα της ανόδου αυτής είναι η τριλογία «Φθηνά Tricks», στην οποία ο Bloody Hawk έχει πιο εξωστρεφή χαρακτήρα και ήχο πιο κοντά στο αυτί του μέσου ακροατή, πιο ανάλαφρο στίχο και –αυτό που σκάει κατευθείαν στο μάτι– συμμετοχές πολλών άλλων καλλιτεχνών.

Αυτή η προσέγγιση του Bloody Hawk, σε συνδυασμό με τη σταθερή τεχνική του βελτίωση, δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε κάποιον που ακούει ραπ να πει ότι δεν του αρέσει ο Bloody Hawk. Το κοινό του έχει γίνει τεράστιο, γεμίζει στάδια, η μουσική του ακούγεται στα δωμάτια εφήβων, στο άραγμα των φοιτητών, στα αμάξια πατεράδων, στα μαγαζιά τα σαββατόβραδα. Α, επίσης το ντοκιμαντέρ που είναι αφιερωμένο στη ζωή του έγινε σε τέσσερις ημέρες το πιο επιτυχημένο σε πωλήσεις, κι ας ήταν παγερά αδιάφορο. 

Πριν πατήσουμε το play, βλέπουμε το εξώφυλλο και σταματάμε για λίγο για να θαυμάσουμε την αρτιότητα των εξωφύλλων της τριλογίας: τη συνοχή του color grading, το στήσιμο στην εξοχή και την ιστορία που διηγείται. Στο πρώτο ο Bloody Hawk δείχνει σε ένα παιδί ένα περιστέρι και κρατάει ένα πανί, υπονοώντας ότι του το εμφάνισε με κάποιο μαγικό κόλπο. Στο δεύτερο, βλέπουμε ένα άλλο παιδί να κρατάει ένα καπέλο μάγου και τον Bloody Hawk να βοηθάει να γίνει ένα μαγικό. Στο τελευταίο, ο Bloody Hawk απλώς κοιτάζει όσο το παιδί κάνει το «κόλπο» του.

Πριν από την τριλογία «Φθηνά Tricks», ο Bloody Hawk ήταν ένας εσωστρεφής τύπος που κατά 95% άκουγες στις μαύρες σου. Με την τριλογία έγινε ένας καλλιτέχνης για όλες τις ώρες: έχει κομμάτια για σχεδόν κάθε γούστο, έχει κάνει συνεργασίες με τα μεγαλύτερα ονόματα στο ραπ και στο πρώτο κιόλας άκουσμα καταλαβαίνεις ότι τα κομμάτια του είναι full επαγγελματικά.

Ακούμε το εισαγωγικό κομμάτι του δίσκου «Φθηνά Tricks 3» και η μόνη λέξη που το περιγράφει επακριβώς είναι «τούμπανο». Αυτό είναι. Ένα «τούμπανο» intro. Πέντε λεπτά κομμάτι, με τον Bloody Hawk να μην αφήνει στην τύχη του ούτε ένα δευτερόλεπτο, με τρελή κλιμάκωση και το «ΕΜΕΙΣ! ΕΜΕΙΣ! ΕΜΕΙΣ! ΕΜΕΙΣ!» που με τρελαίνει. Όλες οι πτυχές του σε ένα τόσο καλό κομμάτι που σου δίνει με την πρώτη να καταλάβεις πόσο καλοδουλεμένος είναι ο δίσκος που θα ακούσεις.

Προχωρώντας, ακούμε το κομμάτι «Γειτονιά», για το οποίο δεν έχουμε να πούμε πολλά, καθώς είναι το «Βαλαωρίτου 2», το οποίο είναι το «Μαχαλάς 2». Είναι το fun/bouncy κομμάτι που κάθε άλμπουμ σαν τα «Φθηνά Tricks» έχει, και ευτυχώς αυτήν τη φορά, το sampled ρεφρέν δεν χρησιμοποιείται στη μέση του κομματιού αλλά ως εισαγωγή. Αυτό που μου τράβηξε την προσοχή είναι το «Θα περάσει», το οποίο, μαζί με τα «Φανάρια» και το «Χρόνια μου πολλά», μου φέρνουν στο μυαλό έναν πολύ ελληνικό indie ήχο που δεν μπορώ να προσδιορίσω ακριβώς. Αυτή η μελωδική πλευρά του Bloody Hawk δεν δούλεψε καθόλου για μένα, κυρίως γιατί δεν μου μετέδωσε καθόλου αυτό που ήθελε. Δυστυχώς, πολλές φορές, το να είσαι τεχνικός έρχεται πακέτο με το να είσαι τεχνητός. Από αυτά τα κομμάτια λείπει ο αυθορμητισμός που έχει το «Προς τα πάνω» του 2017.

Στα μέσα του δίσκου είναι τα κομμάτια με συμμετοχές από τα μεγαλύτερα ονόματα με τα οποία έχει συνεργαστεί ο Bloody Hawk. Είναι περίεργο να κοιτάς ένα tracklist και η συμμετοχή του διδύμου Dani Gambino - Wang να περνάει απαρατήρητη, δεδομένου ότι σχεδόν όλες οι συμμετοχές είναι άψογα τοποθετημένες. Ο Toquel στο κομμάτι του δίνει ρέστα, ο ΛΕΞ, στο κομμάτι που περίμενε κάθε άνθρωπος που μισώ, κάνει αυτό που κάνει πάντα, αυτό που μπορεί –ό,τι κι αν σημαίνει αυτό–, η Μαρίνα Σάττι ολόσωστα έπαιξε τον ρόλο της vocalist και όχι της pop star που είναι τα τελευταία χρόνια, ο Dani Gambino έδωσε τον καλό του εαυτό και γενικά ταιριάζει πολύ με τον Bloody Hawk (ναι ρε βλάκες, ταιριάζει, βλάκες - όπως θα έλεγε και η αγαπημένη μου σελίδα).

Αυτός που απογοήτευσε γι’ ακόμα μία φορά (με εξαίρεση τα «KVL») είναι ο Wang, στον οποίο δεν μπορώ να εντοπίσω ούτε ένα redeeming quality. Ανάμεικτα αισθήματα έχω για τη συμμετοχή του Trouf, επειδή, ενώ γενικά τον θεωρώ πάρα πολύ βαρετό, σε αυτό το κομμάτι μού άρεσε. Ωστόσο, έχω την αμυδρή εντύπωση ότι με το που θα ξεπεράσω το back and forth μεταξύ τους, δεν θα ξαναβάλω να το ακούσω ποτέ. 

Τα κομμάτια που η ακρόασή τους απαιτούν παραπάνω χρόνο είναι το «Κουτί» και το «Κόλπο». Στο πρώτο, ο Bloody Hawk χρησιμοποιεί το στήσιμο του νέου του σπιτιού ως αλληγορία για την απληστία που τον χαρακτηρίζει, με τη λίστα των πραγμάτων που, όπως λέει ο ίδιος, σιγουρεύτηκε ότι του είναι απαραίτητα, να γίνεται όλο και πιο απαιτητική, σε βαθμό που καταλήγει να θέλει το σπίτι του στην αρχική του μορφή, αυτή του «λευκού κουτιού».

Το δεύτερο, το «Κόλπο», διαρκεί οκτώ λεπτά και σε αυτό ο Bloody Hawk διηγείται τη ζωή του, την εξέλιξη της αγάπης του για το ραπ, τις δυσκολίες και τα διλήμματα που αντιμετώπισε. Στο τρίτο κουπλέ, όμως, φαίνεται πως αυτή η διήγηση αποτελεί μια αναδρομή σε ένα παρελθόν που αγαπάει, καθώς αυτό που τον κάνει να το αναπολεί είναι η στιγμή που σκέφτηκε τις δυσκολίες και την πίεση που αντιμετωπίζει ένας καλλιτέχνης του βεληνεκούς του.

Συνοψίζοντας, το άλμπουμ έχει δύο σκοπούς: να στέκεται μόνο του ως άλμπουμ και να αποτελεί το τελευταίο τέλος μιας τριλογίας. Τον πρώτο σκοπό τον πετυχαίνει αρκετά, με τα καλά σημεία να υπερτερούν. Πολλές corny μπάρες που θυμίζουν κακό Εminem λείπουν, έχει πάψει να φωνάζει χωρίς λόγο και, γενικά, η υπερπροσπάθεια που είχε η μουσική του τελευταία, στο «Φθηνά Tricks 3» δεν υπάρχει. Τον δεύτερο στόχο δεν τον πετυχαίνει απλά αλλά τον υλοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πριν από την τριλογία ο Bloody Hawk ήταν ένας εσωστρεφής τύπος που κατά 95% άκουγες στις μαύρες σου. Με την τριλογία έγινε ένας καλλιτέχνης για όλες τις ώρες: έχει κομμάτια για σχεδόν κάθε γούστο, έχει κάνει συνεργασίες με τα μεγαλύτερα ονόματα στο ραπ και στο πρώτο κιόλας άκουσμα καταλαβαίνεις ότι τα κομμάτια του είναι full επαγγελματικά.

Η τριλογία «Φθηνά Tricks» έκλεισε και ο Bloody Hawk φαίνεται να γίνεται το νέο πρόσωπο του ραπ μετά τον ΛΕΞ. Κατά τη διάρκειά της ο Bloody Hawk έχει πειραματιστεί πολύ, έχει βελτιωθεί, έχει δει ποιες μουσικές τού πάνε και ποιες όχι. Αυτό που μένει να κάνει πια είναι να εξαφανιστεί για κάποια χρόνια από το ίντερνετ και το ραπ και να επιστρέψει με το instant classic που θα τον βάλει σε κάθε λίστα των κορυφαίων. 

Ακούστε όλο το άλμπουμ «Φθηνά Tricks 3» στο Spotify

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι νέοι λόκαλ DJs που θα μας «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ