«Tο Ελληνικό κοινό ήταν ένα από τα πρώτα που μας αγάπησε»

«Tο Ελληνικό κοινό ήταν ένα από τα πρώτα που μας αγάπησε» Facebook Twitter
0

Επιστρέφετε για τρεις εμφανίσεις μπροστά στο ελληνικό κοινό που σας έχει αποδεδειγμένα δείξει την αγάπη του. Αισθάνεστε κάποιου είδους δέσιμο μαζί του;

Εννοείται ότι υπάρχει ξεχωριστό δέσιμο! Το ελληνικό κοινό ήταν ένα από τα πρώτα που μας αγάπησε εκτός Γαλλίας. Είναι πάντα χαρά μας να επιστρέφουμε στην Αθήνα και στην Ελλάδα γενικότερα. Επίσης προσωπικά έχω ελληνικές ρίζες κι έτσι έχω επιπλέον λόγους να χαίρομαι όποτε επιστρέφουμε και εμφανιζόμαστε στην Ελλάδα.

Στις αποσκευές σας θα έχετε το νέο σας άλμπουμ με τίτλο "Paradise" το οποίο για πολλούς φαν και κριτικούς θεωρείται ο πιο ολοκληρωμένος της μέχρι τώρα δισκογραφικής σας πορείας. Στο Gagarin θα ακούσουμε τραγούδια μόνο από αυτό το δίσκο ή και επιλογές από τις προηγούμενες δισκογραφικές σας δουλειές;

Θα παίξουμε τραγούδια από όλη μας τη δισκογραφία και θα παρουσιάσουμε σίγουρα κομμάτια απο το καινούρια μας άλμπουμ, το οποίο κι εμείς όλοι θεωρούμε ότι είναι το καλύτερο μας μέχρι τώρα, με την πιο άρτια παραγωγή και είμαστε πάντα πολύ χαρούμενοι όταν το παρουσιάζουμε. Φυσικά δεν θα λείψουν και τα "κλασικά" μας τραγούδια τα οποία ξέρουμε ότι θα θέλουν πολλοί να ακούσουν!

Στη μουσική σας, πέραν του Reggae στοιχείου, μπορεί κανείς να παρατηρήσει τη πετυχημένη μίξη του μοντέρνου με το παραδοσιακό. Πιστεύετε πως μπορεί κάποιος να πρωτοτυπήσει ψάχνοντας την παράδοση και τις ρίζες της μουσικής;

Η Μουσική είναι Τέχνη. Για μας δεν υπάρχει λόγος εστίασης σε έναν ήχο, ένα στιλ, κτλ. Για τους Dub inc δεν υπάρχουν στεγανά και σύνορα. Είμαστε όλοι οπαδοί της reggae μουσικής και για αυτό οι περισσότερες συνθέσεις μας βασίζονται σε αυτό το είδος, αλλά μας αρέσει να πειραματιζόμαστε και να πηγαίνουμε προς διαφορετικούς και καινούριους ήχους. Στο καινούριο μας άλμπουμ, το Paradise για παράδειγμα, έχουμε χρησιμοποιήσει ακορντεόν, παραδοσιακά κρουστά από τη Βόρεια Αφρική, Kora που μοιάζει με μεγάλη κιθάρα και είναι από τη Δυτική Αφρική, mandal απο την Αλγερία κ.α. Μας αρέσει να παντρεύουμε και να μπερδεύουμε ήχους και νομίζω ότι όλοι οι καλλιτέχνες θα πρέπει να πειραματίζονται κάπως έτσι. Δεν υπάρχει λόγος για ετικέτες και όρια. Για μας η ουσία βρίσκεται στην αντίληψη της μουσικής ως "σύνολο".

Θα θέλατε να μας δώσετε μερικές λεπτομέρειες για το " Rude Boy Story" του Kamir Meridja που θα προβληθεί και στην Αθήνα;

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μία ταινία για τους Dub Inc αλλά στην ουσία της είναι μια ταινία που μιλάει για το πώς ένα ανεξάρτητο συγκρότημα ή ένας καλλιτέχνης καταφέρνει να σταθεί κάνοντας απλά αυτό που αγαπάει, προσπαθώντας να το αναπτύξει και να το εξελίξει, ακόμα και όταν τα μεγάλα μίντια δε δίνουν δεκάρα για την ύπαρξη του. Για αυτό δεχθήκαμε να γίνει αυτό το project βασισμένο πάνω μας. Αν όταν πρωτοαρχίζαμε τους Dub Inc είχαμε δει μια ταινία σαν και αυτή, θα μας είχε δώσει δύναμη και κίνητρο να μπουμε σε αυτη την πραγματικά δύσκολη βιομηχανία. Η ταινία αυτή έγινε για να δώσει κουράγιο όχι μόνο σε έναν νέο καλλιτέχνη αλλά σε οποιαδήποτε ονειρεύεται να δημιουργήσει κάτι.

Ποιο είναι το πιο σημαντικό στοιχείο που κρατάτε από την δεκαεπτάχρονη πορεία σας στη μουσική;

Η φιλία. Οι Dub Inc έχουμε γίνει ένα είδος οικογένειας και αυτό είναι το σημαντικότερο πράγμα σε όλη αυτη την "ιστορία". Η αγάπη και το δέσιμο που έχω με όλα τα αδέλφια μου από τους dub inc είναι το πιο πολύτιμο αίσθημα για μένα. Όλα τα υπόλοιπα είναι απλά τρέλα! 15 χρόνια πριν δεν μπορούσα με τίποτα να φανταστώ οτι θα κάναμε περιοδείες σε όλο τον κόσμο, οτι θα εμφανιζόμασταν σε τεράστια shows, ότι όπου πηγαίνουμε έχουμε ένα πολύ αγαπημένο κοινό και γνωρίζουμε ανθρώπους τόσο καλούς με μας! Πώς να το φανταζόμουν αυτό; όταν αρχίσαμε το συγκρότημα είμασταν κακοί μουσικοί! Δε ξέραμε τίποτα σχετικά με τη μουσική, τη βιομηχανία της, τις περιοδείες και τα στούντιο. Τώρα έχουμε μάθει τόσα πολλά, είμαστε πολύ καλοί επαγγελματίες και έχουμε ακόμα πολύ καλή υγεία, οπότε τι να πω; Ειλικρινά κάθε μέρα αναλογιζόμαστε τι έχουμε καταφέρει και αισθανόμαστε ευτυχισμένοι και ευγνώμονες.

Ποια είναι η άποψη σας για το πολιτικοποιημένο τραγούδι; Πιστεύετε πως οι καλλιτέχνες πρέπει να προσδιορίζονται πολιτικά μέσω της μουσικής τους;

Όσο αφορά εμάς, δε μπορώ να πω ότι είμαστε ακριβώς "χαρακτηρισμένοι". Ασφαλώς ανήκουμε στην αριστερή μεριά της πολιτικής αλλά δεν ταυτιζόμαστε με κανένα κόμμα γιατί δε συμφωνούμε γενικά με το πως είναι σήμερα η πολιτική. Είναι πολύ σημαντικό όλοι να είναι ελεύθεροι να εκφράσουν τις απόψεις και τις αντιρρήσεις τους, αυτό είναι δημοκρατία αλλά εμείς δεν εμπιστευόμαστε κανενός είδος πολιτικής ή πολιτικού. Μέσα σε αυτή την περίοδο της απίστευτης κρίσης στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως βλέπουμε πόσο διεφθαρμένο είναι το σύστημα: όλο λόγια για να χτίζονται καριέρες και να κερδίζονται ψήφοι αλλά τελικά οι περισσότεροι (αν δεν πρέπει να πω όλοι) δεν ενδιαφέρονται για τον κόσμο. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να κερδίσουν την εξουσία και να πάρουν χρήματα από τους πολίτες και αυτό μας κάνει να πιστεύουμε σε κάτι άλλο και διαφορετικό από την τωρινή κατάσταση. Δεν θέλουμε να έχουμε καμία σχέση με κανένα κόμμα και από τη μεριά μας μπορούμε μόνο να πούμε ότι η κατάσταση  είναι λάθος και η μόνη λύση που μπορούμε να προτείνουμε είναι να "αναμιχθούμε" μεταξύ μας, να δεχτούμε τις διαφορές μας και να ανοίξουμε τα μυαλά μας.

Παρασκευή 21/2 – GAGARIN 205, Σάββατο 22/2 – BLOCK 33, Θεσσαλονίκη, Κυριακή 23/2 – Cine Studio, Ηράκλειο

 

 

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT