Drain

Drain Facebook Twitter
0

Prurient: Ο απόηχος απ’ το σκοτεινό δωμάτιο

Απ’ όταν ξεκίνησε να ηχογραφεί ως Prurient, ο Dominick Fernow φρόντισε να τοποθετήσει με τον πιο ευδιάκριτο τρόπο την περσόνα του στα άκρα. Πάντα με άξονα το noise, ηχογραφεί ασταμάτητα άλμπουμ που βάζουν τον ακροατή σε δίλημμα: είναι ένας ηχητικός γρίφος ή απλώς ένα θορυβώδες βασανιστήριο; Ένα κράμα ουρλιαχτών που παραπέμπουν σε metal ηχογραφήσεις, industrial βόμβων που στη λάθος ένταση καίνε ηχεία, ακροτήτων αλά Merzbow που καταλήγουν σε ασπρόμαυρους drone εφιάλτες. Στο παρελθόν έχει πειραματιστεί με στίχους από τον Πέρση sufi μυστικιστή και ποιητή Ρουμί (στο «History of Aids») κι έχει κάνει συνεργασίες με άλλους ηχητικούς εξτρεμιστές, όπως ο Carlos Giffoni, οι Wolf Eyes κι ο Kevin Drumm. Η μουσική του Prurient σίγουρα δεν είναι για τον μέσο όρο. Είναι το μουσικό αντίστοιχο μιας διαδικασίας εφαρμογής piercing στο δέρμα. Όσο θορυβώδες και να είναι αυτό που ακούς, όσο κι αν νιώθεις πως βασανίζει τ’ αυτιά σου, με την πάροδο του χρόνου γίνεται τόσο εθιστικό, που θες ν’ ανεβάσεις την ένταση στο 10. Ασταμάτητα ενεργητικός, o Fernow μετράει μέσα σε μια δεκαπενταετία πάνω από 40 άλμπουμ (χώρια τα singles και τα EPs)! Το φετινό του «Bermuda Drain» είναι το πιο προσβάσιμο ολόκληρης της δισκογραφίας του, σε σημείο που οι φανατικοί οπαδοί του να μιλούν για «ξεπούλημα». Το «Bermuda Drain», χωρίς να χάνει τη θορυβώδη ταυτότητα προηγούμενων δίσκων του, βρίσκει τον Prurient να φλερτάρει έντονα με την ambient και τα synths αλλά και με το dark wave (δεν είναι καθόλου τυχαίο που είναι μέλος των new wavers, Cold Cave). Οι στίχοι έγιναν πιο προσωπικοί (στην ουσία απαγγέλλονται), τα bpm έπεσαν, εμφανίστηκαν κρυμμένες μελωδίες απ’ το πουθενά. Κι αυτό, κατά τη γνώμη μου, δεν συνιστά ξεπούλημα σε μεγαλύτερα ακροατήρια, αλλά εξέλιξη. Αυτό δεν σημαίνει πως είναι ο δίσκος που θ’ αφήσεις κατά λάθος στο cd-player των γονιών σου ή θα επιλέξεις για να παίξεις σε κάποιο πάρτι. Εκτός αν έχεις σκοπό το πάρτι να καταλήξει σε s&m γιορτή.

 

Pinch & Shackleton:

Κρουστά από άλλη διάσταση

Υπό άλλες (χρονικά) συνθήκες, η συνεργασία Pinch και Shackleton θα προκαλούσε ρίγη ενθουσιασμού στους underground ηλεκτρονικούς κύκλους. Οι δυο παραγωγοί έχουν βάλει το χέρι τους για τα καλά στο οικοδόμημα που ονομάζεται «dubstep». Ο Pinch πιο «κλασικός» στη φόρμα του είδους, ο Shackleton σαφέστατα πιο αφαιρετικός, με εμφανείς επιρροές κι από άλλα παρακλάδια του χώρου.

Στο άλμπουμ που κυκλοφόρησαν από κοινού πρόσφατα στην Honest Jons είναι φανερό πως το πάνω χέρι το έχει ο Shackleton: τα percussions είναι το χαρακτηριστικό του δίσκου, απλώνοντας στα κομμάτια μια αίσθηση κλειστοφοβική, σαν κάποιος να έκλεισε κάθε πόρτα και να σε κλείδωσε σε δωμάτιο χωρίς παράθυρα («Rooms within a room»). Είναι εμφανές πως ο Shackleton έχει φρενάρει την dancehall φόρα του Pinch, κάνοντας το ομώνυμό τους άλμπουμ ένα παράξενο φρούτο, στυφό, πικρό, σχεδόν ακατάλληλο για το dancefloor. Απόλυτα, όμως, εθιστικό και μυστηριώδες.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT
H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Μουσική / «Φθηνά Tricks 3»: H τριλογία του Bloody Hawk κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

Με το «Φθηνά Tricks 3» ολοκληρώνεται η τριλογία του Έλληνα ράπερ, με τη θεαματικότερη ίσως άνοδο που έχει δει η ελληνική σκηνή – ένα άλμπουμ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια σε όποιον ακούει ραπ να ισχυριστεί πως δεν του αρέσει.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ
Tso: η βυζαντινή μουσική, το τραπ και η σύγχρονη electronica όπως δεν τα έχεις ξανακούσει

Μουσική / Tso: «Δεν με έχωσε η μάνα μου κάπου, ούτε ήταν διάσημη η γιαγιά μου»

Από τη συνεργασία του με τη Μαρίνα Σάττι κατάλαβε πως, για να πας μπροστά, πρέπει να σπάσεις κανόνες. Δεν αποδέχεται την ταμπέλα της queer ποπ για τη μουσική του ενώ προσπάθησε να κάνει τραπ που να είναι respectful προς τις γυναίκες. Ο Tso είναι, σαφώς, μια κατηγορία από μόνος του, δημιουργώντας ένα χαρμάνι με στοιχεία που δύσκολα θα τολμούσε να συνδυάσει κάποιος άλλος. Το πρώτο του single, «ZOMETSO», δίνει μια γεύση από όσα θα ακολουθήσουν.
M. HULOT
Subset Festival, η συναρπαστική σκηνή της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Subset Festival: Η συναρπαστική μουσική του μέλλοντος είναι ήδη εδώ

Το φεστιβάλ νέας μουσικής παρουσιάζει καταξιωμένους καλλιτέχνες της διεθνούς σκηνής που συνομιλούν με τα νέα μέσα, αποκαλύπτοντας τις άπειρες δυνατότητες της σύγχρονης δημιουργίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Ηρώδειο: Όπερα, θέατρο και πολλή μουσική

«Τουραντότ» και «Ριγολέττο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, συναυλίες των Raining Pleasure και Stranglers, καθώς και οι κορυφαίοι Max Richter και Youssou N’Dour, είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες εκδηλώσεις που θα παρουσιαστούν στο ρωμαϊκό ωδείο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PinkPantheress: H απόλυτη ποπ σταρ της Gen Z

Μουσική / PinkPantheress: Από το παιδικό της δωμάτιο στo παγκόσμιo Billboard

Η καριέρα της γεννήθηκε μέσα από τα social media, αλλά είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η μουσική της, μια lo-fi μείξη bedroom pop, drum ‘n’ bass και UK garage, δεν μπαίνει σε κανένα κουτάκι, είτε ηχητικό είτε αισθητικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ