Circus in town

Circus in town Facebook Twitter
Alexander Hacke και Danielle de Picciotto
0
Hitman's Heel

Έτσι ονόμασαν τον περσινό δίσκο τους το αγαπημένο ζεύγος Alexander Hacke και Danielle de Picciotto, και αν δεν διάβαζα το δελτίο Τύπου για το Burn, Baby, Burn Τour, μάλλον δεν θα έμπαινα ποτέ στη διαδικασία να τον ακούσω προσεχτικά. Μέχρι τώρα οι δυο τους έφτιαχναν μουσική κυρίως για multimedia παραστάσεις, αλλά με αυτόν το δίσκο αποφάσισαν να παίξουν και να τραγουδήσουν. «Θέλαμε να επιστρέψουμε στα βασικά. Απλά τραγούδια, μουσικά όργανα και στίχοι που μιλούν για τη ζωή μας», μου λέει η Picciotto. Το «Hitman's Heel» μιλάει για μια ομάδα νομάδων και τα πράγματα που είναι σημαντικά γι' αυτούς, να ταξιδεύεις χωρίς να έχεις σπίτι και να κοιτάς τον κόσμο διαφορετικά. «Τραγουδάμε για έναν τρόπο ζωής που μας αρέσει, έτσι περίπου ζούμε κι εμείς, γι' αυτό και πιστεύω πως αυτός ο δίσκος εκφράζει αυτό που είμαστε», προσθέτει ο Hacke. Η ερμηνεία του είναι υπεύθυνη για τη θεατρικότητα που ορθά χρεώνεται στο «Hitman's Heel», αλλά το μεγαλύτερο κατόρθωμα του δίσκου είναι η συνολική του ατμόσφαιρα, που πατάει στην αμερικανική παράδοση και κλέβει την παράσταση από τις λέξεις, αν και αυτές βρίσκονται πάντα σε πρώτο επίπεδο. Οι ίδιοι ως επιρροές αναφέρουν την Άγρια Δύση και τον Ennio Morricone, τη Frida Kahlo και τον Cormac McCarthy, συγγραφέα του No country for old men και του Road. Στο μεγαλύτερο μέρος του είναι μια απολαυστική δουλειά, ειδικότερα όταν ο Hacke ανεβάζει τις εντάσεις. Στη συναυλία του Σαββάτου (05/03, Fuzz) θα τον παρουσιάσουν μαζί με τον Chris Hughes.

Freak Show

Η ιδέα του Burn, Baby, Burn Tour γεννήθηκε από τον Hacke, που εδώ και καιρό έκανε περιοδείες μόνο με την Picciotto ή τους Neubauten. Τελευταία φορά που ταξίδευε με παρέα ήταν την περίοδο του «Mountains of madness» με τους Tiger Lillies, που βασιζόταν στα κείμενα του H.P. Lovecraft. Είχαν έρθει και στην Αθήνα και, αν θυμάμαι καλά, όλοι είχαμε φύγει ευτυχισμένοι, ακόμα κι αν το DVD της παράστασης σκονίζεται από τότε στο ράφι. Τώρα, θέλοντας μετά από καιρό συντροφιά στην περιοδεία τους, κάλεσαν τον Khan (μέλος των Captain Comatose) κι αυτός με τη σειρά του φώναξε τον Kid Congo Powers και τη (θεά) Julee Cruise. Οι τρεις τους μόλις κυκλοφόρησαν από κοινού έναν κατά βάση ηλεκτρονικό δίσκο, που φαντάζομαι θα αποτελεί το μενού που θα παρουσιάσουν στη συναυλία. Τα τραγούδια του γράφτηκαν σε μεγάλο χρονικό διάστημα, περίπου δέκα χρόνια, και ο Khan τα χαρακτηρίζει σύγχρονα μπλουζ. «Μιλάμε για τις ιστορίες της ζωής μας. Για τις συναντήσεις μας με ανθρώπους που θα χάσουμε την επόμενη μέρα, φεύγοντας για τον επόμενο σταθμό της περιοδείας μας. Είναι ένας δίσκος για την αγάπη μας προς τους ανθρώπους που είναι αδύνατο να κρατήσουμε κοντά μας μετά το τέλος της συναυλίας». Αυτή η περιοδεία είναι συνεύρεση 6 ανθρώπων που έχουν ήδη διανύσει πολύ δρόμο και εξαρχής περιμένεις πως όταν βρεθούν ταυτόχρονα στη σκηνή θα στηθεί ένα πάρτι. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση της Picciotto: «Σήμερα η μουσική βιομηχανία βυθίζεται γρήγορα και οι πρώτοι μουσικοί που το καταλαβαίνουν είναι αυτοί που κινούνται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Δεν πρόκειται, όμως, να παραδοθούμε, οπότε Burn, Baby, Burn».

From the future

Στα δισκογραφικά, τώρα, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται οι πρώτοι σημαντικοί δίσκοι της χρονιάς με αφετηρία άλλον ένα πιτσιρικά, αυτήν τη φορά μεγαλωμένο στη Χιλή. Είναι της ίδιας συνομοταξίας -όχι μόνο ηλικιακά- με τον James Blake και τον Tom Krell aka How To Dress Well, αλλά ο μοναδικός εξ αυτών που πετυχαίνει σε όλα τα επίπεδα. Μπορεί ο Blake να σκίζει από αισθητική και μυστήριο κι ο Krell από απλότητα, αλλά ο Jaar είναι ο μοναδικός που μπορεί να κάνει όλα τα παραπάνω και να καταλήξει για περισσότερα από τρία τραγούδια σε κάτι ουσιαστικό. Αν και βαριέμαι αφόρητα, σχεδόν όλα τα remixes που έκανε πέρσι και ουσιαστικά τον οδήγησαν στην κυ- κλοφορία του «Space is only noise» φαίνεται πως είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις που μπορούν να διαχωρίσουν τις παραγωγές τους σε αυτές που πρέπει να βρεθούν σε έναν δίσκο η μια δίπλα στην άλλη για λειτουργήσουν και σε αυτές που είναι απλά χρηστικές για ένα καλό σετ. Κανείς δεν μπορεί να καταλάβει πώς μπορεί να το κάνει αυτό σε τέτοια ηλικία. Από την άλλη, ένας κατά πολύ μεγαλύτερός του, ο Josh Pearson, επιτέλους κυκλοφορεί τον δίσκο που περιμέναμε όσοι τον έχουμε δει ζωντανά. Το «Last of the country gentlemen» είναι ένας συγκλονιστικός δίσκος βασισμένος στην κιθάρα του και κυρίως στη δύσβατη ζωή του. Βλέπεις, οι δυσκολίες καταφέρνουν να διατηρήσουν ανέπαφες τις ζωτικές διεργασίες για να εξακολουθήσεις να είσαι πάνω απ' όλα άνθρωπος και όχι απλά καλλιτέχνης. Γεγονός που επιβεβαιώνει άλλη μια φορά ο -πλέον προσβλητικός- κυνισμός του Σαββόπουλου. Δωροδοκηθήκαμε από τους πολιτικούς είπε, και ο Πάγκαλος, μόλις επιστρέψει από το Παρίσι, θα του σφίξει το χέρι.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ