Cassandra’s crossing

Cassandra’s crossing Facebook Twitter
0


 

Γεννημένη στο Jackson του Mississipi από γονείς μουσικούς και εκπαιδευτικούς, η Cassandra Wilson απέκτησε τέτοιο μουσικό υπόβαθρο που έμελλε να την οδηγήσει στην κορυφή της αμερικάνικης jazz σκηνής. Ήρθε στο προσκήνιο στη Νέα Ορλεάνη, συνεργαζόμενη με την Ellis Marsalis, καταξιώθηκε όμως στη Νέα Υόρκη, όπου μετά από μια συνεργασία ως κεντρική τραγουδίστρια στην μπάντα του Steve Coleman, M-Base Collective, ξεκίνησε να ηχογραφεί μόνη της, ως τραγουδίστρια, συνθέτρια και παραγωγός μαζί. Ακολούθησε πληθώρα διακρίσεων (Grammy) και διθυραμβικών δημοσιευμάτων σε περιοδικά, ενώ τα έργα της Ojah και Silver Pony αποτελούν απτές αποδείξεις του σπουδαίου της ταλέντου.

H Cassandra Wilson επιστρέφει για δεύτερη φορά στην Ελλάδα. Όπως και το 1998, και τώρα αποκλειστικά για το Sani Festival. Δείχνει πραγματικά ενθουσιασμένη. Της αρέσει η χώρα μας, νιώθει τυχερή που ξαναέρχεται στον Λόφο της Σάνης τον οποίο θεωρεί ένα από τα μοναδικά μέρη στον κόσμο για συναυλίες και φυσικά, νοσταλγεί την Ελληνίδα φίλη της, την Όλγα Ταμπουρή-Μπάμπαλη, καλλιτεχνική διευθύντρια του Sani Festival.

Πως είναι η ζωή μιας τόσο ξεχωριστής jazz ερμηνεύτριας όπως εσείς; Μπορείτε να την περιγράψετε με τρεις λέξεις;

Χμμμ... Η αλήθεια είναι ότι δυσκολεύομαι γιατί είναι αρκετά πολύπλοκη. Οι τρεις πρώτες λέξεις που μου έρχονται στο μυαλό είναι ταξίδι, χαρά (επί σκηνής) και ευλογία, που μπορώ και κάνω αυτό που κάνω. Επίσης, χαίρομαι τόσο πολύ που θα ξαναδώ την Όλγα... Είναι ένα από τα «καλά» του να είσαι μια τραγουδίστρια jazz. To γεγονός ότι αποκτάς φίλους σε όλον τον κόσμο και κατά ένα παράξενο τρόπο, πάντα επιστρέφεις και τους ξαναβλέπεις. Ένα μου έρχεται στο μυαλό και αυτό είναι η λέξη «constant traveler». Για την ακρίβεια η δουλειά μου είναι μια διαρκής μετακίνηση.

Πως νιώθετε που εμφανίζεστε ξανά στο Sani Festival μετά από 15 χρόνια;

Είμαι πολύ ενθουσιασμένη που μου δίνεται η ευκαιρία να επιστρέψω σε αυτό το πανέμορφο μέρος, το Λόφο της Σανής, όπου πέρασα θαυμάσια και γνώρισα και πολλούς όμορφους ανθρώπους.

Ποιο είναι το συναίσθημα που λαμβάνετε από την επαφή σας με το κοινό κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας;

Κάθε συναυλία είναι ξεχωριστή και μοναδική, το ίδιο και το κοινό της. Συνεπώς η αλληλεπίδραση με το κοινό και το συναίσθημα που νιώθω κάθε φορά είναι επίσης μοναδικό και διαφορετικό.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας μουσικό κομμάτι από αυτά που έχετε ερμηνεύσει και τι το κάνει ξεχωριστό σε εσάς;

Θα έλεγα ότι τα αγαπημένα μου κομμάτια εξαρτώνται από την περίοδο και τη φάση που βρίσκομαι. Αυτήν την περίοδο της ζωής μου αγαπώ πολύ το Another Country, ένα κομμάτι που έγραψα μαζί με τον Fabrizio Sotti και είναι συνώνυμο του τελευταίου μου άλμπουμ. Αυτό που το κάνει ξεχωριστό σε μένα είναι ότι είναι ένα κομμάτι εμπνευσμένο αποκλειστικά από την αγάπη, ως το πιο δυνατό συναίσθημα που είχα την τύχη να βιώσω.

Τι να περιμένει ο κόσμος που θα έρθει στη συναυλία σας στις 13 Ιουλίου, στο Λόφο της Σανής;

Πιστεύω ότι θα ζήσει μια εμπειρία παρόμοια με αυτή που θα ζήσουμε και εμείς, γεμάτη από ζεστασιά και βαθιά ευγνωμοσύνη για τη ζωή και τον ήλιο - ειδικά η αγάπη μας για τον ήλιο είναι ένα στοιχείο που έχουμε σίγουρα κοινό, θα έλεγα ότι είμαστε «άνθρωποι του ήλιου»!

Περιμένουμε με ανυπομονυσία να σας ακούσουμε από κοντά λοιπόν, στο μαγικό σκηνικό του Λόφου της Σανής, στις 13 Ιουλίου.

Το ίδιο περιμένω με πολλή χαρά και εγώ. Θα σας δω στο Λόφο!

 

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT