Βραδιές γεμάτες με ελληνική μουσική σε Ηρώδειο και Πειραιώς 260

Βραδιές γεμάτες με ελληνική μουσική Facebook Twitter
Ο Χατζιδάκις είχε στενούς δεσμούς με την ΚΟΑ, της οποίας διετέλεσε διευθυντής την περίοδο 1976-1982.
0

Κρατική Ορχήστρα Αθηνών – Λουκάς Καρυτινός

Αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι: Το χαμόγελο της Τζοκόντας – Όρνιθες
Ωδείο Ηρώδου Αττικού, 18/7, 21:00

Φέτος συμπληρώνονται ογδόντα χρόνια από την ίδρυση της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών (ΚΟΑ), του παλαιότερου ελληνικού συμφωνικού συνόλου. Στο πλαίσιο των εορτασμών αυτής της σημαντικής επετείου η ορχήστρα αποτίει φόρο τιμής στον αείμνηστο Μάνο Χατζιδάκι, παρουσιάζοντας δύο διάσημα έργα του, το «Χαμόγελο της Τζοκόντας» και τη μουσική που έγραψε για τους Όρνιθες το 1959 για το ανέβασμα της κωμωδίας του Αριστοφάνη από το Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν σε διασκευή Βασίλη Ρώτα. Το «Χαμόγελο της Τζοκόντας», ένα από τα πιο γνωστά ορχηστρικά έργα του Χατζιδάκι, ηχογραφήθηκε στη Νέα Υόρκη το 1965 με παραγωγό τον Quincy Jones. Αξίζει να σημειωθεί ότι, πέραν της ανεκτίμητης αξίας του συνθετικού έργου του, που σφράγισε ανεξίτηλα τη μεταπολεμική μουσική, ο Χατζιδάκις είχε στενούς δεσμούς με την ΚΟΑ, της οποίας διετέλεσε διευθυντής την περίοδο 1976-1982.

Μ. Ηulot

Ross Daly

40 χρόνια «Λαβύρινθος»
Ωδείο Ηρώδου Αττικού, 11/7, 21:00

Βραδιές γεμάτες με ελληνική μουσική Facebook Twitter
Φωτ.: Αngelina Demosthenous

Μια συναυλία προς τιμήν του κορυφαίου μουσικού, συνθέτη και δασκάλου Ross Daly που αγκαλιάζει τον κόσμο ολόκληρο από το Μουσικό Εργαστήρι Λαβύρινθος στο Χουδέτσι της Κρήτης με την ευκαιρία των σαράντα χρόνων λειτουργίας του στην Ελλάδα. Δημιουργός του όρου «σύγχρονη τροπική μουσική», συνένωσε με την ευρηματικότητά του αχανείς μουσικούς τόπους λαϊκών και κλασικών παραδόσεων από τη Δυτική Αφρική έως τη Μογγολία και συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη μιας νέας αισθητικής που έχει άξονα τη δημιουργική προσέγγιση των παραδόσεων αυτών και όχι τη στατική φολκλορική αναπαραγωγή τους. Μαζί του θα έχουμε την ευκαιρία να αφεθούμε στα μελωδικά καλέσματα πολλών και αγαπημένων Ελλήνων και ξένων μουσικών μέσα από μια αναδρομή σε συνεργασίες του από το 1982 έως σήμερα, από την Κρήτη και τον Βασίλη Σταυρακάκη, μαζί με μια ιστορική παρέα Κρητών καλλιτεχνών, έως το Μάλι με τον Μπαλακέ Σισόκο και την Περσία με τους Ντιαμσίντ και Μπιτζάν Σεμιρανί που απολαύσαμε πέρσι στη Μικρή Επίδαυρο, αλλά και μια ομάδα εξαιρετικών μουσικών, μαθητών του Λαβυρίνθου, που αποτελούν τη μαγιά για τη συνέχεια αυτού του διαχρονικού ταξιδιού έμπνευσης που δεν γνωρίζει σύνορα.

Μ. Ηulot

Sonic Convergence

Πειραιώς 260, 13/7, 21:00

Βραδιές γεμάτες με ελληνική μουσική Facebook Twitter

Τέσσερις από τους σημαντικότερους Έλληνες συνθέτες και μουσικούς που διαπρέπουν με το έργο τους στο εξωτερικό ενώνουν τις δυνάμεις τους για μια μοναδική συναυλία στην Πειραιώς 260. Σκοπός τους είναι να μεταδώσουν τη μαγεία της μουσικής και να βρουν ηχητικές συγκλίσεις (εξού και το όνομα του σχήματος, Sonic Concergence) που θα τους επιτρέψουν να δημιουργήσουν μια νεα μουσική γλώσσα η οποία δεν γνωρίζει εύκολες κατηγοριοποιήσεις. Μέλη του γκρουπ είναι ο διεθνώς αναγνωρισμένος συνθέτης και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο Χρήστος Χατζής, ο σπουδαίος βιμπραφωνίστας Χρήστος Ραφαηλίδης, που έχει διαπρέψει στην τζαζ σκηνή της Νέας Υόρκης, όπου διαμένει τα τελευταία χρόνια –έχει περιοδεύσει σε όλο τον κόσμο και ως σολίστ–, ο μπασίστας, συνθέτης, παραγωγός και καθηγητής μουσικής Πέτρος Κλαμπάνης, που έχει κάνει εμφανίσεις στη Νέα Υόρκη αλλά και σε όλο τον κόσμο, και ο Αντώνης Σουσάμογλου, προεξάρχων βιολιστής στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και ένας από τους πιο ενεργούς βιολιστές της γενιάς του με πλούσια καλλιτεχνική δράση και ως συνθέτης και ως ενορχηστρωτής.

Μαρία Παππά

Δημήτρης Παπαδημητρίου

Έξω από το κάδρο
Ωδείο Ηρώδου Αττικού, 16/6, 21:00

Βραδιές γεμάτες με ελληνική μουσική Facebook Twitter
Φωτ.: Νικόλας Μάστορας

Πολλές εκπλήξεις μάς επιφυλάσσει ο Δημήτρης Παδημητρίου με το «Έξω από το κάδρο» που θα παρουσιάσει στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στο Ηρώδειο. Ο κορυφαίος σύγχρονος  Έλληνας συνθέτης επιλέγει τραγούδια από όλο το έργο του σε ένα ξεχωριστό πρόγραμμα που ισορροπεί μεταξύ των μεγάλων του αξέχαστων επιτυχιών και πιο άγνωστων πτυχών της πολύπλευρης καριέρας του, προτείνοντας στο κοινό να τις ανακαλύψει εκ νέου. Τα τραγούδια θα ερμηνεύσουν εκλεκτοί καλεσμένοι, όπως οι Kώστας Μακεδόνας, Γιώτα Νέγκα, Βερόνικα Δαβάκη, Γιώργος Φλωράκης, Μπάμπης Βελισσάριος, Θοδωρής Βουτσικάκης, Αιμιλιανός Σταματάκης. Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου γεννήθηκε το 1959 στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας. Παρά τις σπουδές του στη Νομική Αθηνών, τον κέρδισε η μουσική. Το Πάσχα του 1980 o Μάνος Χατζιδάκις τον παρουσιάζει μεταξύ των έξι συνθετών του Τρίτου Προγράμματος στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Κυκλοφορεί το πρώτο του άλμπουμ το 1981 με τίτλο «Τοπία», ένα progressive ροκ άλμπουμ, ενώ την ίδια περίοδο ξεκινά η μακροχρόνια σχέση του με τον κινηματογράφο. Το 1982 συνθέτει το score για την ταινία μικρού μήκους Αθέμιτος Ανταγωνισμός του Δήμου Αβδελιώδη και το 1983 τη μουσική για την ταινία Ρεβάνς του Νίκου Βεργίτση. Έχει τιμηθεί με έξι βραβεία μουσικής στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου και με κρατικά βραβεία μουσικής του υπουργείου Πολιτισμού. Έργα του έχουν παιχτεί σε όλη την Ελλάδα, σε όλα τα μεγάλα θέατρα και τις μουσικές σκηνές της Αθήνας, στο επίσημο πρόγραμμα του Musikverein της Βιέννης (Φεστιβάλ της Άνοιξης), στη Ρώμη, στη Νέα Υόρκη και στην Ozawa Hall του Tanglewood.

Μαρία Παππά

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ