The Best of Αργύρης Ζήλος εν τάχει!

The Best of Αργύρης Ζήλος εν τάχει! Facebook Twitter
5

 

 

Τον Αργύρη Ζήλο έχω να τον συναντήσω πολλά χρόνια. Τελευταία φορά θα ήταν πριν καμιά δεκαριά χρόνια στο σπίτι της ζωγράφου Χάρης Τσεκούρα, της κοινής μας φίλης, όπου ακόμη θυμάμαι τα ανέκδοτα που έπεφταν βροχή, το ένα μετά το άλλο, μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες. Θυμάμαι όμως και τη στιγμή που δόθηκε στον Αργύρη ν'ακούσει ένα ολοκαίνουργιο τραγούδι με τη Σαβίνα Γιαννάτου. Εκεί, μας παράτησε όλους, φόρεσε τα ακουστικά, έκλεισε τα μάτια του και ''χάθηκε'' κυριολεκτικά μεσ' στο κομμάτι, ακούγοντας το ξανά και ξανά πολλές φορές. Ήμουν σχεδόν σίγουρος πως αν έγραφε κριτική για εκείνο το επερχόμενο CD της Σαβίνας, θα το έβαζε ''πρόταση της εβδομάδας'' στο ''Αθηνόραμα'', όπως είχε κάνει και με δίσκους των Γιάννη Αγγελάκα - Νίκου Βελιώτη, του Θανάση Παπακωνσταντίνου και του Νίκου Χαλβατζή. 

 

Έτσι άκουγε και ακούει μουσική ο Ζήλος! Η διαδικασία ακρόασης ενός δίσκου από τον Ζήλο έχει περάσει κάπως στη σφαίρα του μύθου. Λέγεται πως στην οικία του υπάρχει μια ειδική πολυθρόνα, στην οποία κάθεται με τα ακουστικά του, ακούει ό,τι έχει να ακούσει με προσήλωση κι ύστερα κάθεται στο γραφείο του και γράφει την κριτική του.

 

Οι δισκοκριτικές του Αργύρη Ζήλου, ειδικά στο ''Αθηνόραμα'', ήταν μια πραγματική όαση! Δε θυμάμαι να διάβαζα κατ' ευθείαν καμιά άλλη σελίδα απ' το εν λόγω εβδομαδιαίο έντυπο, με το που έπεφτε στα χέρια μου, πλην του δισέλιδου του Ζήλου. Και τι απογοήτευση όταν δεν υπήρχε κριτική για κάποιο λαϊκοπόπ ή και έντεχνο CD...Διότι ο Ζήλος δεν χαριζόταν σε κανέναν, ακόμη κι αν τον εκτιμούσε πραγματικά! ''Τεμπέλη'' είχε χαρακτηρίσει τον Πουλικάκο από δισκογραφικής άποψης, ενώ από τα πυρά του δεν είχαν ξεφύγει καλλιτέχνες σαν τον Διονύση Σαββόπουλο, τη Μαρίζα Κωχ, τη Νένα Βενετσάνου, την Άλκηστη Πρωτοψάλτη και το τρίο Μποφίλιου - Ευαγγελάτος - Καραμουρατίδης.

 

Κάποτε, όταν είχαν πρωτοβγεί στην κυκλοφορία τα κινητά τηλέφωνα, το συνηθέστερο sms πολλών συναδέλφων ήταν οι επιγραμματικές κριτικές του, με το εισαγωγικό γραπτό σημείωμα, το ίδιο πάντοτε, ''Ο Ζήλος ζωγράφισε πάλι''! Αναφέρομαι βέβαια στις κριτικές του στα σκυλάδικα CD, πολλές απ' τις οποίες έμοιαζαν με σύντομα ευφυέστατα ανέκδοτα! Το βασικότερο ήταν, όμως, ότι ο Αργύρης Ζήλος, έχοντας αποδείξει σαράντα χρόνια στο χώρο, την αγάπη του γι' αυτό που λέμε πρωτοποριακή ή απλά καλή μουσική, κατάφερνε να προσεγγίζει, ακόμη και να ασχολείται με το σκυλολόι, με μια δέουσα πίκρα που κρυβόταν καλά κάτω από το φαρμακερό χιούμορ του!

 

 

 

ΒΕST OF 

Πάμε να θυμηθούμε εν τάχει μερικές από τις πιο καυστικές κριτικές του Αργύρη Ζήλου, πάντα από το περιοδικό ''Αθηνόραμα'':

 

ΧΑΡΗΣ ΒΑΡΘΑΚΟΥΡΗΣ - Φώναξε πιο δυνατά

Μα, κι οι γείτονες;

 

ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΒΕΛΑΣ - Ποιος φοβάται τον Πάσαρη

Ξέρω γω; Θα σας γελάσω...

 

ΠΑΝΟΣ ΚΙΑΜΟΣ - Γύρνα σε μένα

Δε σφάξανε!

 

ΑΝΤΥΠΑΣ - Δώρο την καρδιά μου

Άντε τώρα να βγάλεις την υποχρέωση

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΝΟΣ - Στη μέση

Στην άκρη!

 

ΚΑΙΤΗ ΓΑΡΜΠΗ - Φίλα με

Κάτσε, ρε κοπέλα μου, να πιούμε ένα καφέ να το συζητήσουμε πρώτα!

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΛΚΑΙΟΣ - Χειροπέδες

Εγώ λέω να στις βάλουνε στο στόμα!

 

ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ - Πες μου θάλασσα

Πραγματικά, απ' τη μεριά της θάλασσας ίσως ακούσεις κάτι πιο ενδιαφέρον!

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΛΙΚΗΣ - Ένοχα βράδια

Ας πρόσεχες!

 

ΣΤΕΛΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ - Μ'αγαπάς ή ν'αρχίσω να πίνω;

Φίλε, μεγάλο παιδί είσαι, δε θα σου πω εγώ τι να κάνεις!

 

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΗΛΙΑΔΗ - Ποτέ δεν έφυγες

Ποτέ δεν ήρθα!

 

ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ - Όταν φεύγω δεν ξαναγυρνάω

Κάτι είν' κι αυτό!

 

ΝΟΤΗΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ - Κοινωνία ώρα...7

Στο εξώφυλλο απουσιάζει η μορφή του τραγουδιστή. Να γινόταν το ίδιο ως δια μαγείας και με τη μουσική του!

 

και το κορυφαίο:

 

ΔΑΚΗΣ - Θωρακισμένη Μερσεντές

Θα τη χρειαστείς, μεγάλε!

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT

σχόλια

3 σχόλια