Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique» Facebook Twitter
Εδώ η αρένα είναι διαφορετική, πολύ εντυπωσιακή και πολύ επιβλητική, δημιουργώντας μια εμπειρία ανεπανάληπτη. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

0

Οι Adriatique φέρνουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα το «Χ», το μοναδικό φαντασμαγορικό σόου τους, και μάλιστα στα λατομεία του Διονύσου στην Αθήνα, μετά τη στάση τους στις Πυραμίδες της Γκίζας και στο Royal Albert Hall.

Η συναυλία συγκαταλέγεται ανάμεσα σε αυτές που ακολουθούν ένα πρόσφατο μουσικό trend που θέλει μουσικούς παραγωγούς και DJs να παίζουν μπροστά ή μέσα σε ιστορικά μνημεία ή αρχαιολογικούς χώρους. Πριν από μερικά χρόνια ο Jeff Mills έπαιξε στην Ελλάδα στο ψηλότερο σημείο των αρχαίων ερειπίων της Δήλου και η Charlotte de Witte μέσα στο σχεδόν άθικτο στάδιο της Αρχαίας Μεσσήνης. Όσο περισσότερο πλησιάζουμε σε έναν ολοκληρωτικό τεχνολογικό πολιτισμό, τόσο πιο πολύ νιώθουμε την ανάγκη για σύνδεση με το παρελθόν με διάφορους τρόπους, οπότε δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη αυτή η επιλογή του βελγικού ντουέτου. Μάλιστα, ήρθαν στην Ελλάδα για να παίξουν συγκεκριμένα σε αυτόν τον χώρο.

Όσον αφορά το σημείο, τα λατομεία του Διονύσου, δεν είναι ένα παλιό, ξεχασμένο μνημείο σε μια απομακρυσμένη περιοχή της Ελλάδας. Βρίσκεται σε μια περιοχή της ευρύτερης Αττικής, απ’ όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο που αποτέλεσε βασικό δομικό υλικό του Παρθενώνα, του Ερεχθείου, του Καλλιμάρμαρου, κτιρίων πιο σύγχρονων όπως η Ακαδημία των Αθηνών, αλλά και πιο πρόσφατων όπως, το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Κομμάτια αυτού του μαρμάρου χρησιμοποιούνται μέχρι σήμερα για την αναστήλωση της Ακρόπολης και των Στύλων του Ολυμπίου Διός.

Για κάθε εισιτήριο που θα πωλείται για τη συναυλία των Adriatique στα λατομεία Διονύσου, ένα δέντρο θα φυτεύεται στην ευρύτερη περιοχή συμβάλλοντας στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. 

Τα λατομεία απέχουν μισή ώρα περίπου από το κέντρο και βρίσκονται βόρεια στην Πεντέλη, στο Διονυσοβούνι. Πρόκειται για μια αχανή, δασώδη έκταση που απέχει ελάχιστα από το αστικό τοπίο. Η αλήθεια είναι ότι όταν φτάνεις στην είσοδο είναι σαν να έχεις διακτινιστεί μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα σε μια παράλληλη πραγματικότητα που δεν έχει καμία σχέση με την υπόλοιπη Αττική. Περιτριγυρισμένα από δέντρα, τα λατομεία αποτελούν μία ακόμη παρέκκλιση από το τοπίο: η μία εξωπραγματική εικόνα διαδέχεται την άλλη, δεν μπορείς να περιγράψεις εύκολα αυτό που βιώνεις. Η διαδρομή μέχρι να φτάσεις στον χώρο της συναυλίας είναι μια εμπειρία από μόνη της, αλλά δεν αποσπά την προσοχή από την ίδια την τοποθεσία, που στην κυριολεξία σού κόβει την ανάσα.

Οι Adriatique δεν είναι το πρώτο μαζικό event που έχει γίνει εκεί. Έχει προηγηθεί το Red Bull X-Fighters World Tour το 2015, ενώ έχει φιλοξενηθεί και μια σειρά από μικρότερα, αλλά παγκόσμιας εμβέλειας events, όπως πρόσφατα η επίδειξη της κολεξιόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025 του COS που απέκτησε τεράστιο virality στα social media. Τα πιο πρόσφατα events φιλοξενήθηκαν στην υπόγεια εξόρυξη, σε στοές που ανοίχθηκαν στο τέλος του 1990 και δεν θα είναι προσβάσιμες κατά τη διάρκεια της συναυλίας. H συναυλία θα πραγματοποιηθεί ακριβώς έξω από αυτόν τον χώρο, στο κεντρικότερο σημείο του λατομείου.

Red Bull X-Fighters Athens 2015

«Μπορεί να μοιάζει κάπως παράδοξο το να προσκαλείς κάποιον σε έναν χώρο τόσο επιβλητικό που σε κάνει να αισθάνεσαι μικρός, αλλά είναι ακριβώς αυτή η αντίθεση που προσφέρει την αίσθηση πως περνάς από ένα παράθυρο του χρόνου και συνδέεσαι στιγμιαία με την ίδια την Ιστορία», αναφέρει ο 23χρονος Hennes Alt, μέλος της οικογένειας της Dionyssomarble και εμπνευστής του πρότζεκτ στο πλαίσιο του οποίου θα ανοίξει το λατομείο σε ένα ευρύτερο κοινό. Η Dionyssomarble είναι μία από τις ιστορικότερες εταιρείες της Ελλάδας, και λειτουργεί τα λατομεία από το 1877.

«Αυτό που πάντα έβρισκα συναρπαστικό, ήδη απ’ όταν ήμουν 14 ετών, και διοργανώθηκε εδώ, είναι το Red Bull X-Fighters. Με συνάρπαζε ο ενθουσιασμός των επισκεπτών όταν αντίκριζαν για πρώτη φορά τον χώρο του λατομείου που για μένα ήταν κάτι αυτονόητο, υπήρχε στην καθημερινότητά μου. Μεγαλώνοντας, όμως, άρχισα να συνειδητοποιώ ότι ο χώρος αυτός θα μπορούσε να ξεπεράσει τη στενή έννοια του λατομείου και να γίνει ένα ζωντανό γλυπτό, ένας τόπος όπου συναντιούνται η ιστορία, ο πολιτισμός και η φύση με τρόπο μοναδικό.

Ακριβώς αυτό θέλουμε να πετύχουμε κάνοντας εκδηλώσεις που ανοίγουν το λατομείο στο κοινό. Παγκοσμίως υπάρχουν άνθρωποι που αγνοούν πως το πεντελικό μάρμαρο, αυτό το ιστορικό υλικό με το οποίο δημιουργήθηκε η Ακρόπολη και τόσα άλλα μνημεία, παραμένει διαθέσιμο.

Το λατομείο Διονύσου ανοίγει τις πύλες του για να φιλοξενήσει τους Adriatique Facebook Twitter
Το πεντελικό μάρμαρο δεν ανήκει μόνο στο παρελθόν, είναι ένα υλικό σύγχρονο, προσιτό και ζωντανό. Το εγχείρημα, λοιπόν, έχει στόχο να φέρει τους κατοίκους της Αθήνας πιο κοντά σε αυτή την πολύτιμη κληρονομιά. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Το πεντελικό μάρμαρο δεν ανήκει μόνο στο παρελθόν, είναι ένα υλικό σύγχρονο, προσιτό και ζωντανό. Το εγχείρημα, λοιπόν, έχει στόχο να φέρει τους κατοίκους της Αθήνας πιο κοντά σε αυτή την πολύτιμη κληρονομιά, η οποία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας και της ιστορίας μας».

Άλλο ένα εξίσου σημαντικό κίνητρο που τους ώθησε στο να ανοίξουν τα λατομεία και να φιλοξενήσουν events σε αυτά, όπως μου εξηγεί, είναι η περιβαλλοντική τους δράση. Από τη δεκαετία του 1990 η εταιρεία έχει αναλάβει σειρά πρωτοβουλιών για την αναγέννηση του χώρου των παλαιών εξορύξεων καθώς και την αποκατάσταση καμένων εκτάσεων στον Διόνυσο, στη Βαρυμπόμπη και στην Πεντέλη.

854
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Με πρωτοβουλία της, οι εγκαταλελειμμένες περιοχές δεν αφέθηκαν να εκφυλιστούν: αναπλάσθηκαν με ήπιο τρόπο και μετατράπηκαν στο Ανοιχτό Μουσείο Λατομικής Τέχνης, έναν επισκέψιμο χώρο γεμάτο αιωνόβιες κατασκευές, φυσικά μονοπάτια και πλούσια βλάστηση. Το εγχείρημα, μάλιστα, βραβεύτηκε διεθνώς, αποσπώντας το Rosa Barba International Landscape Prize στην Biennale της Βαρκελώνης το 2000, ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στον τομέα της τοπιοτεχνίας.

Ο Hennes δεν κρύβει τον ενθουσιασμό του για το μέλλον του μουσείου: «Έχω όνειρα να εξελίξω περαιτέρω το Ανοιχτό Μουσείο Λατομικής Τέχνης και να το αναβαθμίσω, μετατρέποντάς το σε έναν ακόμα πιο ζωντανό πολιτιστικό πυρήνα».

Η Dionyssomarble παραχωρεί τον χώρο ζητώντας ως αντάλλαγμα είτε μια δωρεά σε ιδρύματα για παιδιά είτε μια συμβολή στα διαρκή έργα αναδάσωσης και στις δράσεις προστασίας του τοπικού περιβάλλοντος που αναλαμβάνει.

«Στην περιοχή θα παρατηρήσει κανείς πολλά κορμοδέματα, δενδροφυτεύσεις και άλλες παρεμβάσεις που έχουμε υλοποιήσει μέσα στα χρόνια. Κάθε εκδήλωση λειτουργεί ως ένα επιπλέον fundraising, μια μοναδική ευκαιρία να υποστηρίξουμε έμπρακτα την τοπική κοινωνία και το φυσικό περιβάλλον. Το μόνο που ζητάμε είναι ο σεβασμός στον χώρο, στην ιστορία και στο οικοσύστημα που φιλοξενεί», τονίζει.

Για κάθε εισιτήριο που θα πωλείται για τη συναυλία των Adriatique, ένα δέντρο θα φυτεύεται στην ευρύτερη περιοχή του Διονύσου συμβάλλοντας στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.

Το λατομείο Διονύσου ανοίγει τις πύλες του για να φιλοξενήσει τους Adriatique Facebook Twitter
Οι Adriatique φέρνουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα το «Χ», το μοναδικό φαντασμαγορικό σόου τους στα λατομεία του Διονύσου στην Αθήνα.

Τι δυσκολίες, όμως, έχει η διοργάνωση μιας εκδήλωσης σε λατομείο;

«Το να φιλοξενείς μια εκδήλωση σε έναν χώρο που λειτουργεί καθημερινά ως λατομείο, σχεδιασμένο για μηχανήματα, παρουσιάζει κάποιες ιδιαίτερες προκλήσεις, ειδικά όταν πρέπει να τον προετοιμάσεις σωστά ώστε να προσφέρει μια ευχάριστη εμπειρία. Κάθε φορά απαιτείται σχολαστικός καθαρισμός και προσεκτική διαμόρφωση, ώστε η περιοχή να είναι απόλυτα έτοιμη να υποδεχθεί κόσμο. Δίνουμε αρκετή ελευθερία στους διοργανωτές, αλλά υπάρχουν ζητήματα που απαιτούν τη δική μας άμεση εμπλοκή και τεχνογνωσία. Παρ’ όλα αυτά, δεν θεωρώ πως οι δυσκολίες αυτές είναι σημαντικά περισσότερες απ’ ό,τι όσες θα συναντήσεις σε έναν οποιονδήποτε μεγάλο χώρο εκδηλώσεων. Εδώ η αρένα είναι διαφορετική, πολύ εντυπωσιακή και πολύ επιβλητική, δημιουργώντας μια εμπειρία ανεπανάληπτη».

Το λατομείο Διονύσου ανοίγει τις πύλες του για να φιλοξενήσει τους Adriatique Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Η επιλογή των εκδηλώσεων, επομένως, γίνεται με αυστηρά κριτήρια. «Θέλουμε διοργανώσεις που να έχουν ουσιαστικό πολιτιστικό ή καλλιτεχνικό χαρακτήρα ή διεθνή προβολή. Είμαστε ενθουσιασμένοι που, μετά το Λούξορ, τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique. Θα δοθεί ένα δυναμικό μήνυμα ότι η ιστορία, ο πολιτισμός και η φύση μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά».

Οι Adriatique θα παρουσιάσουν το «X» στα Λατομεία Μαρμάρων Διονύσου στις 10 Μαΐου.
@dionyssomarble

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για τη συναυλία εδώ

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO. 

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ