Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα

Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα Facebook Twitter
3

Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Όποιος κυκλοφορεί στο κέντρο της Αθήνας τις τελευταίες μέρες θα έχει σίγουρα παρατηρήσει τις αινιγματικές αφίσες και τα πλακάτ που βρίσκονται διασκορπισμένα σε διάφορα σημεία της πόλης. Οι αφίσες είναι πολύ λιτές, σε άσπρο χαρτί με μαύρα κεφαλαία γράμματα, άλλες στα αγγλικά και άλλες στα ελληνικά, με περίεργες φράσεις, με αλήθειες που σε ορισμένες είναι πολύ συγκινητικές. «Θέλω να αξίζει κάτι η ζωή μου», γράφει μία και μια άλλη πιο μεγάλη: «Δεν μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο, αλλά στην πλατεία υπάρχουν παιδιά, από Ελλάδα, Αλβανία, Μπαγκλαντές, Πακιστάν, από παντού και αυτά μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο». Ή πιο απλά: «Να υπάρχουν λουλούδια παντού».

Είναι ένα πόστερ project και έχει τίτλο And for the rest, μια ιδέα του Tim Etchells, του ιδρυτή και σκηνοθέτη της θρυλικής πειραματικής θεατρικής ομάδας Forced Entertainment. Για πρώτη φορά παρουσίασε το πρότζεκτ στις Βρυξέλλες το 2014 στο πλαίσιο του Kunstenfestivaldesarts και ένα χρόνο μετά στην Βασιλεία. Φέτος το φέρνει στην Αθήνα ως καλεσμένος του Fast Forward Festival 3 που διοργανώνει η Στέγη.

 

Ένα από τα πράγματα που βρήκα πολύ δυνατά στην Αθήνα είναι φράσεις όπως το «Θέλω να με μεταχειρίζονται σαν άνθρωπο». Μου έκανε μεγάλη εντύπωση το πόσο ωμή και ουσιώδης είναι αυτή η φράση. Πιστεύω ότι αν την διαβάσεις με την μορφή μιας αφίσας στο δρόμο είναι πολύ άμεση.

«Όταν το πρωτοέκανα στις Βρυξέλλες ήταν μια περίοδος που είχαν συνέχεια εκλογές. Είχαν τις εθνικές εκλογές, είχαν τις δημοτικές, είχαν τις ευρωπαϊκές. Όλες γίνονταν τον Μάιο όπως το φεστιβάλ. Ήταν ενδιαφέρον εκείνη την στιγμή να γεμίσουν οι δρόμοι με αφίσες που δεν είχαν σχέση μόνο με τις εκλογές, αλλά κυρίως με ανθρώπους που ίσως οι απόψεις τους δεν λαμβάνονται υπόψη, όταν συζητιούνται νομοθεσίες και παίρνονται αποφάσεις. Νομίζω ότι αυτό ήταν το βασικό κίνητρο, ότι όποτε ψηφίζουμε, όποτε παίρνουμε πολιτικές αποφάσεις, ορισμένες ομάδες ανθρώπων δεν αντιπροσωπεύονται στην συζήτηση, επειδή δεν έχουν το δικαίωμα ψήφου όπως τα παιδιά ή οι μετανάστες ή οι άστεγοι σε μερικές χώρες. Και αυτή είναι η επιθυμία, να δώσουμε λόγο σε αυτούς τους ανθρώπους μέσα σε μια συζήτηση για το τι μπορεί να αλλάξει», λέει ο Etchells.

Μόλις έχει φτάσει στην Αθήνα από την Βρετανία όπου μένει. Δεν φαίνεται κουρασμένος, παρά την πρωινή πτήση. Τον συναντάω στο λόμπι του ξενοδοχείου που μένει λίγες ώρες πριν την διάλεξη που θα δώσει στην Στέγη σχετικά με το πρότζεκτ. Πέρα από τους Forced Entertainment διδάσκει performance στο Πανεπιστήμιο του Λάνκαστερ, ενώ παράλληλα είναι συγγραφέας. Για το συγκεκριμένο πρότζεκτ στην Αθήνα πήρε συνέντευξη από 30 άτομα, ανάμεσα τους και παιδιά, πρόσφυγες και μετανάστες. Ανθρώπους που δεν έχουν δικαίωμα ψήφου.

 

Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

«Κοίταξα όλα τα κείμενα που βγήκαν από τις συνεντεύξεις και προσπάθησα να διαλέξω μικρά αποσπάσματα, προτάσεις ή μισές προτάσεις που κάπως αντανακλούν τα πράγματα που λένε υπό τέτοιες συνθήκες οι άνθρωποι, αλλά που επίσης πιστεύω ότι θα γίνονταν όμορφες αφίσες για την πόλη, που θα έθεταν ερωτήματα και θα έκαναν τον κόσμο να σκεφτεί διαφορετικά. Ρωτάγαμε πάντα συγκεκριμένα πράγματα, όπως τι θα ήθελαν να αλλάξει στον κόσμο τους ή στις ζωές τους, ή στην πόλη. Πολλές από τις φράσεις στις αφίσες αναφέρουν τον τρόπο που θα ήθελαν οι άνθρωποι να αλλάξει ο κόσμος ή οι ζωές τους ή κάτι που να έχει σχέση με την ζωή που κάνουν αυτή τη στιγμή στην πόλη, τις εμπειρίες που έχουν τώρα. Μου αρέσει πολύ η Αθήνα σαν πόλη. Τους τελευταίους μήνες ήρθα δύο φορές για το πρότζεκτ. Έχει μια ενέργεια "μετάβασης" αυτή τη στιγμή. Αισθάνεσαι ότι τα πάντα είναι στον αέρα, ότι αλλάζουν πράγματα. Είχα όμως ένα καλό συναίσθημα για το μέρος και για την ενέργεια των ανθρώπων κι ας μην είχα ξαναέρθει -παρόλο που οι Forced Entertainment έχουν εμφανιστεί πολλές φορές εδώ. Φέτος είχα την ευκαιρία να έρθω και βρήκα την εμπειρία πολύ ενδιαφέρουσα».

— Υπάρχει κάποια φράση που σας συγκίνησε;

Ένα από τα πράγματα που βρήκα πολύ δυνατά στην Αθήνα είναι φράσεις όπως το «Θέλω να με μεταχειρίζονται σαν άνθρωπο». Μου έκανε μεγάλη εντύπωση το πόσο ωμή και ουσιώδης είναι αυτή η φράση. Πιστεύω ότι αν την διαβάσεις με την μορφή μιας αφίσας στο δρόμο είναι πολύ άμεση. Υπάρχουν φράσεις που προκαλούν μεγάλα ερωτήματα για το πώς συμπεριφέρονται στους μετανάστες, ή τι ελπίδες μπορεί να έχουν, τι αντιμετώπιση έχουν και ποιο είναι το μέλλον τους εδώ. Συνήθως βλέπουμε τους δημόσιους χώρους να κατακλύζονται από διαφημίσεις και από πράγματα που σου πουλάνε κάτι. Ή αφίσες που αντιπροσωπεύουν ένα κόμμα. Είναι ενδιαφέρον που ένα τέτοιο artword υπάρχει στους δρόμους της πόλης και νομίζω ότι κάνει τον κόσμο να αναρωτιέται τι είναι. Δημιουργεί μια έκπληξη κατά κάποιον τρόπο, είναι μια απελευθερωτική χειρονομία. Είναι επίσης σκόπιμο το ότι δεν γράφουμε καμιά πληροφορία πάνω για το τι είναι. Έτσι πρέπει να ζήσεις με αυτές τις φράσεις, χωρίς μεσολάβηση ή εξήγηση. Είναι απλά εκεί. Λέει στο δρόμο «Θα άλλαζα για πλάκα τους μαύρους να γίνουν λευκοί και τους λευκούς να γίνουν μαύροι για μια μέρα». Αυτό είναι καταπληκτικό. Χτυπάει κατευθείαν στην καρδιά τόσο κοινωνικών και πολιτικών προβληματισμών, αλλά είναι εκεί στον δρόμο σαν μια ιδέα και αυτό πιστεύω είναι το σημαντικότερο όταν δουλεύεις σε ένα δημόσιο χώρο. Έχω δουλέψει πολύ στο θέατρο και εκεί  έχεις μόνο το κοινό που έρχεται να αγοράσει εισιτήριο και θέλει να δει το παράσταση ή την performance, αλλά στο δρόμο είναι υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία ανθρώπων και οι προσδοκίες είναι επίσης διαφορετικές.

 

Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

— Έχει κάποια σχέση με το θέατρο και την performance;

Πιστεύω ότι έχει. Το πιο δυνατό σχετικά με την performance είναι ότι ένας άνθρωπος που είναι μπροστά σου κάνει κάτι. Μιλάει, κινείται, ή μπλέκεται σε μια ιστορία. Παίζουν, έρχονται σε επαφή μαζί σου είναι κάτι σαν ηλεκτρισμός που περνάει μέσα από τους ανθρώπους. Όσον αφορά τις αφίσες, πρόκειται για κάτι τελείως διαφορετικό επειδή είναι μερικές λέξεις σε ένα χαρτί που τις βάλαμε κάπου στον δρόμο αλλά την ίδια στιγμή αυτές οι λέξεις προέρχονται από άλλους ανθρώπους, από τις ιστορίες τους και τις ζωές τους. Μια από τις αφίσες λέει «Το να βλέπεις τον άλλο με άλλους που βλέπουν την αξία του άλλου». Πιστεύω ότι όλο το πρότζεκτ είναι σαν να κοιτάς στον καθρέφτη και να αναρωτιέσαι «ποιος είσαι;», «πώς είσαι μέσα σε αυτή την πόλη; Ποια είναι η εμπειρία σου;».  Αυτό το πρότζεκτ είναι το πιο ξεκάθαρα πολιτικό που έχω κάνει λόγω των ανθρώπων που συμμετείχαν. Μερικοί από αυτούς κάνουν πολύ ξεκάθαρες πολιτικές δηλώσεις όπως «Πρέπει να απομακρυνθούμε από τον καπιταλισμό», πολύ ξεκάθαρο μήνυμα, αλλά μετά έχεις φράσεις όπως «Θα ήθελα να τριγυρνάω άσκοπα. Να πηγαίνω βόλτα με τα χέρια στην τσέπη ή να κάθομαι για μπύρα ή καφέ. Να πιάνω κουβέντα με αγνώστους». Δεν είναι ένα τεράστιο πολιτικό αίτημα, αλλά μιλάει για τις ανάγκες και τις επιθυμίες των ανθρώπων που ζουν μέσα στο υπάρχον σύστημα.

— Ποια είναι η άποψη σας για την κατάσταση εδώ;

Έχω μεγάλη ανησυχία και θυμό επειδή ό,τι γίνεται εδώ οικονομικά είναι πολύ σκληρό και δύσκολο και είναι μια πολύ δυσχερέστερη βερσιόν αυτού που έγινε σε άλλα μέρη το 2008. Σίγουρα τεστάρει το Ευρωπαϊκό πρότυπο και πώς αυτό αντιμετωπίζεται και νομίζω ότι το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει πέσει πάλι στην λιτότητα για δεύτερη φορά μετά τις εκλογές, είναι πολύ άσχημο και ένα τρομακτικό σημάδι του πώς προσέχουμε ο ένας τον άλλο στην Ευρώπη. Και υπάρχει και η προσφυγική κρίση λόγω της γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας και όλες οι άλλες χώρες που κλείνουν τα σύνορά τους. Προσπαθώ να παρακολουθώ όσο μπορώ όσα συμβαίνουν εδώ με προσοχή, επειδή η Ελλάδα έχει αυτή τη στιγμή προβλήματα που όλη η Ευρώπη θα έπρεπε να βοηθάει να λυθούν. Όταν βλέπω την Ελλάδα από απόσταση, ξαφνικά μοιάζει πολύ κοντά και πολύ συνδεδεμένη με πράγματα που συμβαίνουν και άλλου στην Ευρώπη. Όταν έχεις όλη αυτήν την αναταραχή στον Αραβικό κόσμο που είναι η αιτία των προσφύγων και σε αντίδραση αυτού του πράγματος την άνοδο του εθνικισμού, όχι μόνο εδώ, αλλά στα Βαλκάνια, στην Ολλανδία, τη Γαλλία και τώρα στη Γερμανία, υπάρχει μια αίσθηση εξτρεμισμού, αλλά είναι κάτι πολύ γενικότερο από αυτό.

Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

— Τι θα θέλατε εσείς να αλλάξετε;

Θα ήθελα να μπορούσα να έχω ένα είδος κοινωνικής και πολιτικής κουλτούρας που θα ήταν κάπως απομακρυσμένη από τον καπιταλισμό, επειδή πιστεύω ότι ο καπιταλισμός έχει κυριαρχήσει στα πάντα, στον τρόπο που ζούμε, και αναπνέουμε, κι αυτό είναι ένα πολύ αρνητικό και βίαιο πράγμα. Θα ήθελα να υπάρξει ένας τρόπος να σκεφτούμε για την ζωή στην πόλη ή στην επαρχία ανεξάρτητα, ή με απόσταση από τον τρόπο που ο καπιταλισμός ελέγχει τα πάντα. Αν αυτό είναι εφικτό, είναι ένα ερώτημα. Αλλά αυτό θα ήθελα να αλλάξω.

— Τι σας τρομάζει;

Πιστεύω ότι αρχίζουμε να συνειδητοποιούμε τα τελευταία 10-20 χρόνια ότι είναι κάπως εύθραυστα όσα είχαμε για δεδομένα, αυτή η οικονομική και κοινωνική ακόμη και η πολιτική συνοχή. Για χρόνια δεν μπορούσες να πεις ότι ο νεοφιλελευθερισμός είναι καλύτερος από την δεξιά. Όταν καταλαβαίνεις το πόσο ασταθή και εύθραυστα είναι αυτά τα πράγματα, είναι κάτι τρομακτικό. 

Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Tim Etchells: Αυτός είναι ο άντρας που γέμισε την Αθήνα με απλά, πλην σοβαρότατα μηνύματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ