Tα υπέροχα χαρακτικά του Δημήτρη Γαλάνη

Tα υπέροχα χαρακτικά του Δημήτρη Γαλάνη Facebook Twitter
0

Ο Δημήτριος Γαλάνης συγκαταλέγεται ανάμεσα στους σημαντικότερους χαράκτες του 20ου αιώνα. Ξεκίνησε την καλλιτεχνική του καριέρα από το τμήμα γραφικής του Σχολείου Καλών Τεχνών στην Αθήνα και συνέχισε στο Παρίσι, όπου εγκαταστάθηκε το 1900, με σπουδές στην Ecole des Beaux Arts. Βιοπορίστηκε για πολλά χρόνια ως γελοιογράφος σε εμβληματικά περιοδικά του είδους τόσο στη Γαλλία όσο και στη Γερμανία, ενώ έζησε σχεδόν ολόκληρη τη ζωή του στη γειτονιά των ζωγράφων, στη Μονμάρτη.

Το 1914 κατετάγη στη Λεγεώνα των Ξένων και τη διετία 1916-1918 διετέλεσε διερμηνέας του γαλλικού στρατού στην Κέρκυρα. Στο Παρίσι σχετίστηκε με καλλιτέχνες όπως ο Πικάσο, ο Μπρακ, ο Ματίς, ο Ντερέν, ο Ντυφύ,  και συμμετείχε μαζί τους σε ομαδικές εκθέσεις. Κατά τη δεκαετία 1920-1930 εγκατέλειψε σταδιακά τη ζωγραφική και αφιερώθηκε σχεδόν αποκλειστικά στη χαρακτική και εικονογράφηση βιβλίων έχοντας στην κατοχή του την πρέσα του Ντεγκά (συλλογή Περδίου).

Συνεργάστηκε με συγγραφείς όπως ο Μαλρώ, ο Νερβάλ, ο Γκαπορύ, ο Ζιντ, ο Μωρουά , ο Βαλερύ για λογαριασμό σπουδαίων τυπογράφων ή εκδοτικών οίκων όπως οι Editions de le Nouvelle Revue Française, Librairie Gallimard, Editions Kra,George Crès, Editions de la Pléiade. Το 1934, καταξιωμένος πια εικονογράφος, φιλοτέχνησε για τη Γαλλική Δημοκρατία το διάσημο του γραμματόσημο LeCoqGaulois (Ο γαλατικός κόκορας). Με την απελευθέρωση από τους Γερμανούς το 1945, εκλέχτηκε καθηγητής ξυλογραφίας στην Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού και ισόβιο μέλος της γαλλικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών. Μερικά χρόνια αργότερα, το 1950, ανακηρύσσεται αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Στην Ελλάδα επέστρεψε οριστικά το 1965, για να πεθάνει πλήρης ημερών ένα χρόνο αργότερα.

Tα υπέροχα χαρακτικά του Δημήτρη Γαλάνη Facebook Twitter
Quatre natures-mortes, dont une d’ après Picasso, Παρίσι 1919Ξυλογραφία
Tα υπέροχα χαρακτικά του Δημήτρη Γαλάνη Facebook Twitter
Robert DoisneauO Δ. Γαλάνης στο εργαστήριό του, 1948
Tα υπέροχα χαρακτικά του Δημήτρη Γαλάνη Facebook Twitter
Κατάλογος κρασιών Nicolas για το 1938Σελίδα τίτλουΣχέδιο με μολύβιΜουσείο Μονμάρτρης, Παρίσι
Tα υπέροχα χαρακτικά του Δημήτρη Γαλάνη Facebook Twitter
4. Κατάλογος κρασιών Nicolas για το 1938Bordeaux blancsΈγχρωμη ξυλογραφία
Tα υπέροχα χαρακτικά του Δημήτρη Γαλάνη Facebook Twitter
6. Fernand Fleuret, Le Carquois du sieur Louvigné du Dézert, Παρίσι 1923ΠρομετωπίδαΟξυγραφία
Tα υπέροχα χαρακτικά του Δημήτρη Γαλάνη Facebook Twitter
Αndré Gide, Le roi Candaule, Παρίσι 1927ΠρόλογοςΟξυγραφία
Tα υπέροχα χαρακτικά του Δημήτρη Γαλάνη Facebook Twitter
John Milton, Paradise lost, Λονδίνο 1931ΕπίτιτλοΞυλογραφία
Tα υπέροχα χαρακτικά του Δημήτρη Γαλάνη Facebook Twitter
D. Galanis, Géométrie du compas, Παρίσι 1933Δοκίμιο οξυγραφίας με σχέδιο στο περιθώριοΣυλλογή Μ.Ι.Ε.Τ.
Tα υπέροχα χαρακτικά του Δημήτρη Γαλάνη Facebook Twitter
Fougeret de Montbron, Margot la ravaudeuse, Παρίσι 1934Οξυγραφία
Tα υπέροχα χαρακτικά του Δημήτρη Γαλάνη Facebook Twitter
William Shakespeare, Troilus and Cressida, ΝέαΥόρκη 1939Πλάκα ξυλογραφίαςΣυλλογή Alpha Bank
Tα υπέροχα χαρακτικά του Δημήτρη Γαλάνη Facebook Twitter
Georges-Louis Leclerc de Buffon, Histoire Naturelle, Παρίσι 1939Οξυγραφία
Tα υπέροχα χαρακτικά του Δημήτρη Γαλάνη Facebook Twitter
Tα υπέροχα χαρακτικά του Δημήτρη Γαλάνη Facebook Twitter
Martial de Brives, Les Louanges et les Benedictions, Παρίσι 1943Αρχικά γράμματαΔίτονες ξυλογραφίες
Tα υπέροχα χαρακτικά του Δημήτρη Γαλάνη Facebook Twitter
Léon-Paul Fargue, Une saison en astrologie, Παρίσι 1945Σελίδα τίτλου
Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ