Τα σκουπίδια της Αθήνας εμπνέουν δυο Άγγλους street artists

Τα σκουπίδια της Αθήνας εμπνέουν δυο Άγγλους street artists Facebook Twitter
0
Τα σκουπίδια της Αθήνας εμπνέουν δυο Άγγλους street artists Facebook Twitter

Οι καλλιτέχνες David Shilinglaw και Malarko Hernandez δουλεύουν συχνά μαζί στους δρόμους του Λονδίνου το οποίο αποτελεί τη βάση τους, αλλά και για έργα που παρουσιάζουν σε γκαλερί όλου του κόσμου. Εδώ και λίγες μέρες βρίσκονται στην Αθήνα, όπου ετοιμάζουν πυρετωδώς μια σειρά από site specific εγκαταστάσεις και έργα, τα οποία θα παρουσιάσουν στα εγκαίνια του πρότζεκτ You Win Some You Lose Some την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου στην γκαλερί @Sarri.

Τα σκουπίδια της Αθήνας εμπνέουν δυο Άγγλους street artists Facebook Twitter
Οι καλλιτέχνες David Shilinglaw και Malarko Hernandez επί το έργο... Φωτό: Αντωνάκης Χριστοδούλου

Ο εικαστικός Αντωνάκης Χριστοδούλου που επιμελείται το πρότζεκτ μου περιγράφει πόσο ενθουσιασμένοι αλλά και "πνιγμένοι" από την έμπνευση που τους παρέχει η πόλη νιώθουν οι δύο Λονδρέζοι καλλιτέχνες κατά την παραμονή τους εδώ. Μάλιστα, έχουν εστιάσει σε σκουπίδια και άλλα αντικείμενα που ανακαλύπτουν στους δρόμους της Αθήνας, καθώς επιχειρούν να "προσεγγίσουν το συνηθισμένο και να το μετατρέψουν σε αξιοσημείωτο". Μίλησα μαζί τους λίγες ώρες πριν τα εγκαίνια και μου απάντησαν στις ερωτήσεις μου με ιδιαίτερα χιουμοριστική διάθεση.

Η Αθήνα φαίνεται μια πόλη γεμάτη παράδοξα, ελευθερία μαζί με καταπίεση. Λαμβάνουμε τα vibes της ακόμα και από τα πιο απλά πράγματα, όπως το σχήμα και η υφή των σκουπιδιών.

Τι θυμάστε από την ημέρα που γνωριστήκατε;

[David Shilinglaw] Έβαφα έναν τοίχο το καλοκαίρι του 2013 και ο Mark μου έφερε μια παγωμένη μπίρα.

[Malarko Hernandez] Ναι, θυμάμαι βρισκόμουν σε μια έκθεση, πήγα να πάρω δωρεάν ποτά, εκείνος ζωγράφιζε κάτω από ντάλα ήλιο και ζέστη και μου έδωσε τη σκαλωσιά του για να πάω κι εγώ να βάψω σε μια ταράτσα. Γαμάτος!

Τι γουστάρετε περισσότερο όταν δουλεύετε μαζί; Πρόκειται για κανονική συνεργασία ή είστε περισσότερο δυο διακριτές μονάδες που προσπαθούν να βρεθούν κάπου στη μέση;

[DS] Η φάση αλλάζει, εξελίσσεται, εξαρτάται από τον χώρο και τις περιστάσεις. Αυτά που κάνουμε είναι διαφορετικά αλλά έχουν το ένα θέση δίπλα στο άλλο, ενώ κάποια άλλα είναι πιο συνεργατικά. Είναι ωραίο να ζωγραφίζεις μαζί με άλλους, ακόμα κι αν απλά κάνεις το δικό σου κομμάτι. Είναι σαν να έχεις έναν συνάδελφο σε καλλιτεχνικό στούντιο - ο δρόμος είναι εξάλλου ένα άλλου είδους στούντιο.

[MH] Μου αρέσουν και τα κοινά μας και οι διαφορές μας, οι σκοτεινές μας αναφορές και οι παλαβοί συνδυασμοί μας. Είναι σαν αγώνας μποξ η ζωγραφική, πολλή ενέργεια, πολύ πέρα δώθε, και στο τέλος θέλω απλά να τον διαλύσω.

Τα σκουπίδια της Αθήνας εμπνέουν δυο Άγγλους street artists Facebook Twitter

Τι θαυμάζετε και τι μισείτε ο ένας στον άλλο;

[DS] Θαυμάζω τις ικανότητες του Mark στο σκαρφάλωμα και το χάρισμα του μπλα-μπλα που διαθέτει. Φροντίζει πάντα να διασκεδάζει όσο μπορεί περισσότερο, χωρίς να χάνει την ουσία και το κριτικό βλέμμα του καλλιτέχνη, είτε βρίσκεται σε κάποια γκαλερί είτε στον δρόμο. 

[MH] Ο David είναι σαν μια τεράστια σαλάτα γεμάτη με απίστευτες γνώσεις και άχρηστες πληροφορίες, πράγμα που μπορεί να είναι φανταστικό. Απλά μην τον αφήσεις να πιει πάνω από 2 καφέδες. 

"You Win some you lose some": Τι κερδίζετε και τι χάνετε με την ενασχόλησή σας με την τέχνη και πιο συγκεκριμένα με τη street art;

[MH] Κάθε φορά που βγαίνεις έξω για να ζωγραφίσεις, χάνεις άλλο ένα μικρό κομμάτι της ικανότητάς σου να νιώθεις λογικός και φυσιολογικός και καθιστάς τον εαυτό σου στην ουσία άνεργο σε οποιαδήποτε άλλη πρακτική. Είναι τέλειο αυτό γιατί έτσι κερδίζεις την ελευθερία του να κάνεις αυτό ακριβώς που γουστάρεις. Όλοι την έχουν αλλά με αυτό τον τρόπο το αισθάνεσαι πραγματικά όταν γίνεται μέρος της δουλειάς σου.

[DS] Δεν υπάρχει κάτι να χάσεις με το να είσαι καλλιτέχνης, ενώ κερδίζεις ακόμα περισσότερα βγάζοντας την τέχνη σου στον δρόμο. Όσα περισσότερα ρίσκα παίρνεις, τόσες ευκαιρίες έχεις να ανακαλύψεις κάτι. Εγώ βλέπω τη δουλειά στον δρόμο ως μια συνεργασία με το ίδιο φυσικό περιβάλλον.

Τα σκουπίδια της Αθήνας εμπνέουν δυο Άγγλους street artists Facebook Twitter
Φωτό: Αντωνάκης Χριστοδούλου
Τα σκουπίδια της Αθήνας εμπνέουν δυο Άγγλους street artists Facebook Twitter
Φωτό: Αντωνάκης Χριστοδούλου

Η δουλειά που θα παρουσιάσετε στην Αθήνα εμπνέεται από τις έννοιες του παιχνιδιού και της ήττας. Ποιες ήταν οι μεγαλύτερές αποτυχίες στις ζωές σας και πώς καταφέρατε να τις αντιμτωπίσετε;

[DS] Όλοι μαθαίνουμε από τα λάθη μας. Δεν διαχωρίζω την επιτυχία από την αποτυχία, είναι όλα μέρος μιας κοινής διαδικασίας.

[MH] Συμφωνώ. Οι αποτυχίες είναι σημαντικό κομμάτι στη ζωή, χωρίς αυτές οποιαδήποτε επιτυχία δεν θα ήταν τόσο γλυκιά. Πάντα έλεγα ότι δεν μπορείς μονίμως να κερδίζεις, και γιατί άλλωστε να επιδιώκεις κάτι τέτοιο;

  

Πρόκειται για ένα site specific καλλιτεχνικό κόσνεπτ, που δημιουργείτε αποκλειστικά για το αθηναϊκό κοινό. Πόσο καιρό βρίσκεστε στην Αθήνα; Νιώθετε οικεία με την πόλη ώστε να δουλέψετε εδώ;

[DS] Κινούμαστε σε μια σχετικά μικρή περιοχή γύρω από την γκαλερί και είμαστε αρκετά απασχολημένοι ως τώρα ετοιμάζοντας την έκθεση. Ωστόσο νιώσαμε αμέσως σαν στο σπίτι μας, ο κόσμος είναι φιλικός και χαιρόμαστε καθημερινά με απλά πράγματα. Υπάρχουν τόσα πολλά που μας εμπνέουν εδώ, βρομιά και ομορφιά δίπλα δίπλα. Είναι η πρώτη μας φορά στην Αθήνα.

[MH] Φαίνεται μια πόλη γεμάτη παράδοξα, ελευθερία μαζί με καταπίεση. Την αγαπώ, είναι τέλεια ως τώρα και λαμβάνουμε τα vibes της ακόμα και από τα πιο απλά πράγματα, όπως το σχήμα και η υφή των σκουπιδιών.

Τι σας έχει εμπνεύσει περισσότερο όσο καιρό βρίσκεστε εδώ;

[DS] Το χοιρινό και η φέτα. Τα άδεια δοχεία για λάδι. Καλό και κακό γράφιτι, σκύλοι και γάτες. Η μπίρα Fix.

[ΜΗ] Πολύς γύρος χοιρινός.

 

Τα σκουπίδια της Αθήνας εμπνέουν δυο Άγγλους street artists Facebook Twitter

 

Τα σκουπίδια της Αθήνας εμπνέουν δυο Άγγλους street artists Facebook Twitter

 

Ένα από τα στοιχεία που χρησιμοποιείτε στην τέχνη σας είναι τα σκουπίδια του δρόμου. Η Αθήνα είναι βρόμικη πόλη συγκριτικά με όσες έχετε επισκεφθεί παλιότερα;

[DS] Από την εμπειρία μου, κάθε πόλη έχει μια βρόμικη πλευρά και καθαρά, όμορφα σημεία. Εκεί που μένουμε υπάρχουν μερικές πολύ βρόμικες γωνιές αλλά συχνά πρέπει να σκάψεις σε αυτές για να ανακαλύψεις κρυμμένους θησαυρούς. 

[MH] Μη σκάψεις πολύ όμως σε εκείνους τους κάδους των στενών, πραγματικά ζέχνουν.

 

Είναι σαν αγώνας μποξ η ζωγραφική, πολλή ενέργεια, πολύ πέρα δώθε, και στο τέλος θέλω απλά να τον διαλύσω.

 

Από ποια άποψη είναι διαφορετική η street art στο Λονδίνο και την Αθήνα;

[MH] Γεωγραφικά είναι πολύ διαφορετική.

[DS] Από ότι φαίνεται όμως, υπάρχουν περισσότερα γκράφιτι στην Αθήνα, ή ίσως είναι απλά πιο συγκεντρωμένα. Έχεις πολύ πράγμα να χαζέψεις και να ανακαλύψεις.

 

Τα σκουπίδια της Αθήνας εμπνέουν δυο Άγγλους street artists Facebook Twitter

 

David, σε ενδιαφέρουν η ιστορία και η μυθολογία, προσπαθείς να εισάγεις στοιχεία τους στην τέχνη σου και να τα κάνεις να δείχνουν πιο μοντέρνα. Πιστεύεις ότι οι νέοι ενδιαφέρονται να γνωρίσουν το παρελθόν;

[DS] Στεκόμαστε πάνω στους ώμους γιγάντων. Είμαστε μηχανές και το καύσιμό μας είναι το παρελθόν. Η μυθολογία βρίσκεται παντού σήμερα, με ενδιαφέρει ιδιαίτερα να συγκρίνω πράγματα, να χρησιμοποιώ αρχαία στοιχεία για να ταυτοποιήσω σύγχρονα. Όλα συνδέονται. "Βάρα τους ζωνταντούς με τα κόκαλα των νεκρών".

 

David, γεννήθηκες στη Μέση Ανατολή. Έλαβες στοιχεία από την κουλτούρα και τα καλλιτεχνικά κινήματα εκεί; Έχεις επίσης δουλέψει και ταξιδέψει στην Άπω Ανατολή, την Κωνσταντινούπολη, τη Νότια Αφρική. Τι σου έχει μείνει πιο έντονα από τόσο διαφορετικούς πολιτισμούς, ανθρώπους και νοοτροπίες;

[DS] Λαμβάνω πολιτιστικές επιρροές από κάθε μέρος στο οποίο πηγαίνω. Μια εμπειρία που θα μου μείνει αξέχαστη είναι να βάφω δίπλα σε έναν τοίχο που ζωγραφίστηκε πρόσφατα από τον Keith Haring στο Άμστερνταμ.

 

Τα σκουπίδια της Αθήνας εμπνέουν δυο Άγγλους street artists Facebook Twitter

 

Malarko, μεγάλωσες στο νότιο Λονδίνο. Το Λονδίνο θεωρείται η γεννέτειρα πολλών καλλιτεχνικών ρευμάτων και φυσικά η πόλη από την οποία ξεκινά η ποπ κουλτούρα. Τι σε επηρέασε περισσότερο στην εφηβεία;

[MH] Το σκέιτ και τα εξώφυλλα των δίσκων. Δεν ενδιαφερόμουν ιδιαίτερα τότε για την παραδοσιακή τέχνη, ήμουν τυφλός από το πάθος μου για το σκέιτ.

 

Malarko, μπορούμε να πούμε ότι η τέχνη σου είναι συμβολική και η εξήγησή της είναι μερικές φορές περίπλοκη. Σου αρέσει να παρακολουθείς τις αντιδράσεις του κοινού καθώς προσπαθούν να προσεγγίσουν τη δουλειά σου;

[MH] Φυσικά, και μάλιστα βρίσκω τις αντιδράσεις των παιδιών πιο ενδιαφέρουσες, επειδή είναι ειλικρινείς και μη στρατευμέμνες. Ανεξάρτητα από το δικό μου κίνητρο, τα παιδιά φτάνουν στην καρδιά της κάθε δημιουργίας.

 

Τα σκουπίδια της Αθήνας εμπνέουν δυο Άγγλους street artists Facebook Twitter

 

Info

You Win Some You Lose Some

Gallery @Sarri (Σαρρή 12, Ψυρρή)

20/11-21/12

Ώρες λειτουργίας: Τετ.-Κυρ. 12:00-17:00

Εγκαίνια: 20/11, 20:00-23:00

 

 

0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ