«Τα κεφάλια μέσα», αλλά όχι και τόσο…

«Τα κεφάλια μέσα», αλλά όχι και τόσο… Facebook Twitter
0

Η πρώτη εβδομάδα του 2014 πέρασε και η Ελλάδα βρέθηκε να αναλαμβάνει επίσημα την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεγονός που μας φουσκώνει από περηφάνεια και μας δυσκόλεψε στις μετακινήσεις, ενώ τα πιτσιρίκια βρέθηκαν στις σχολικές τάξεις, μάλλον νυσταγμένα και έξω από τα νερά τους, μετά την αναρχία των γιορτών. Ας τα παρηγορήσουμε  για την επιστροφή στην καθημερινότητα με ένα ενδιαφέρον Σαββατοκύριακο, θα βοηθήσει κι εμάς στην προσγείωση.

Τα χαρακτικά του Γιάννη Ψυχοπαίδη, που καλύπτουν και σχολιάζουν σε κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο την περίοδο 1963-2013, παρουσιάζονται στην αναδρομική έκθεση «Το Κόκκινο και το Μαύρο» στο Μέγαρο Εϋνάρδο, στην Αγίου Κωνσταντίνου, από το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης (www.miet.gr). O ίδιος γράφει στον κατάλογο της έκθεσης: «Η χαρακτική —η ξυλογραφία, η λιθογραφία, η χαλκογραφία— συνόψιζαν με την μαυρόασπρη εκδοχή τους την περιπέτεια και την αγωνία του λιτού και του λίγου να εκφράσει με αμεσότητα το ζωντανό, το ουσιώδες και το αυθεντικό».

Τα παιδιά εξοικειώνονται με τους χώρους των μουσείων, όταν τους επισκέπτονται σε μικρή ηλικία στα πλαίσια μιας ψυχαγωγικής βόλτας και χωρίς να θεωρούν την παρουσία τους σε αυτά αποτέλεσμα καταναγκασμού, όπως δυστυχώς συμβαίνει συχνά με τις σχολικές εκδρομές. Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (www.cycladic.gr) την Κυριακή 12/1 στις 11:30 π.μ.-12:30 μ.μ. έχει ετοιμάσει μια διαδραστική ξενάγηση για οικογένειες με παιδιά από 5 ετών, με θέμα «Η ανθρώπινη μορφή στην Αρχαία Τέχνη».  Γονείς και παιδιά έχουν την ευκαιρία να ξεναγηθούν σ τις συλλογές του Μουσείου και στις περιοδικές εκθέσεις του και να μάθουν για τον Κυκλαδικό Πολιτισμό, την Αρχαία Ελληνική και Κυπριακή τέχνη (κρατήσεις στο 210 7294220).

Ο Άγιος Βασίλης εξακολουθεί για τελευταίο Σαββατοκύριακο να βρίσκεται στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας (www.gnhm.gr), ολοκληρώνοντας το εορταστικό πρόγραμμα «Σώστε τον Άη Βασίλη», με το οποίο τα παιδιά ευαισθητοποιούνται πάνω στο θέμα της κλιματικής αλλαγής. Στο Αίθριο του Κέντρου Γαία, σ’ ένα εντυπωσιακό αρκτικό τοπίο, ο Άη Βασίλης περιμένει όλη την οικογένεια να διασκεδάσει και να μάθει τον τρόπο που ο καθένας μας μπορεί να συμβάλει στην διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος. Στους χώρους του Μουσείου θα υπάρχουν «Το εργαστήρι του Άη Βασίλη»(από 5 ετών), «Η κουζίνα τουΆη Βασίλη»(από 5 ετών), «Ο παιδότοπος του Άη Βασίλη»(2-4 ετών), καθώς και δύο ενδιαφέρουσες εκθέσεις φωτογραφίας.

Η παράσταση «Τα μεγάλα ψέματα του μικρού Ερμή» ξεκινά την Κυριακή 12/1 στις 11:30 π.μ. στο Μέγαρο Μουσικής (www.megaron.gr). Πρόκειται για μια ευρηματική παράσταση για παιδιά 5-9 ετών, με διαδραστικά στοιχεία και εκπλήξεις, σχεδιασμένη ειδικά έτσι ώστε τα παιδιά να βρίσκονται πολύ κοντά στους ηθοποιούς και παράλληλα να εξοικειωθούν με την έννοιες της Βιβλιοθήκης και της φιλαναγνωσίας. Ας ελπίσουμε να βοηθήσει τα παιδιά να αγαπήσουν το διάβασμα, κάτι που συχνά οι γονείς προσπαθούμε να επιτύχουμε χρησιμοποιώντας …αμφιλεγόμενες μεθόδους.

Αν πάλι τα παιδιά σας κι εσείς αγαπάτε τον κινηματογράφο, τότε οι «Κυριακές για τα παιδιά» που ετοίμασε ο Κινηματογράφος Δαναός (www.danaoscinema.gr) σας ταιριάζουν γάντι. Από την Κυριακή 12/1 στις 12:00 μ.μ. και για επτά εβδομάδες θα προβάλλονται στη μικρή αίθουσα του Δαναού μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες. Αυτήν την Κυριακή μας περιμένει η ταινία «Ξενοδοχείο για Τέρατα», μια κωμωδία για τον Δράκουλα και τους φίλους του, που θα μας κάνει να αλλάξουμε τη γνώμη μας γι΄αυτόν και να γελάσουμε μέχρι θανάτου! Στα θετικά της ταινίας η πολύ καλή ελληνική μεταγλώττιση, με το Βασίλη Χαραλαμπόπουλο στο ρόλο του Δράκουλα.

Τα σχολεία άνοιξαν ξανά και μικροί και μεγάλοι δυσκολευόμαστε να βάλουμε «τα κεφάλια μέσα». Κάποιοι από εμάς δυσκολευόμαστε να βάλουμε και το τζην μας, οπότε καλύτερα τα «θεάματα» να μην τα συνδυάσουμε με «άρτο».  Να περνάτε καλά!

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ