«Τα κεφάλια μέσα», αλλά όχι και τόσο…

«Τα κεφάλια μέσα», αλλά όχι και τόσο… Facebook Twitter
0

Η πρώτη εβδομάδα του 2014 πέρασε και η Ελλάδα βρέθηκε να αναλαμβάνει επίσημα την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεγονός που μας φουσκώνει από περηφάνεια και μας δυσκόλεψε στις μετακινήσεις, ενώ τα πιτσιρίκια βρέθηκαν στις σχολικές τάξεις, μάλλον νυσταγμένα και έξω από τα νερά τους, μετά την αναρχία των γιορτών. Ας τα παρηγορήσουμε  για την επιστροφή στην καθημερινότητα με ένα ενδιαφέρον Σαββατοκύριακο, θα βοηθήσει κι εμάς στην προσγείωση.

Τα χαρακτικά του Γιάννη Ψυχοπαίδη, που καλύπτουν και σχολιάζουν σε κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο την περίοδο 1963-2013, παρουσιάζονται στην αναδρομική έκθεση «Το Κόκκινο και το Μαύρο» στο Μέγαρο Εϋνάρδο, στην Αγίου Κωνσταντίνου, από το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης (www.miet.gr). O ίδιος γράφει στον κατάλογο της έκθεσης: «Η χαρακτική —η ξυλογραφία, η λιθογραφία, η χαλκογραφία— συνόψιζαν με την μαυρόασπρη εκδοχή τους την περιπέτεια και την αγωνία του λιτού και του λίγου να εκφράσει με αμεσότητα το ζωντανό, το ουσιώδες και το αυθεντικό».

Τα παιδιά εξοικειώνονται με τους χώρους των μουσείων, όταν τους επισκέπτονται σε μικρή ηλικία στα πλαίσια μιας ψυχαγωγικής βόλτας και χωρίς να θεωρούν την παρουσία τους σε αυτά αποτέλεσμα καταναγκασμού, όπως δυστυχώς συμβαίνει συχνά με τις σχολικές εκδρομές. Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (www.cycladic.gr) την Κυριακή 12/1 στις 11:30 π.μ.-12:30 μ.μ. έχει ετοιμάσει μια διαδραστική ξενάγηση για οικογένειες με παιδιά από 5 ετών, με θέμα «Η ανθρώπινη μορφή στην Αρχαία Τέχνη».  Γονείς και παιδιά έχουν την ευκαιρία να ξεναγηθούν σ τις συλλογές του Μουσείου και στις περιοδικές εκθέσεις του και να μάθουν για τον Κυκλαδικό Πολιτισμό, την Αρχαία Ελληνική και Κυπριακή τέχνη (κρατήσεις στο 210 7294220).

Ο Άγιος Βασίλης εξακολουθεί για τελευταίο Σαββατοκύριακο να βρίσκεται στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας (www.gnhm.gr), ολοκληρώνοντας το εορταστικό πρόγραμμα «Σώστε τον Άη Βασίλη», με το οποίο τα παιδιά ευαισθητοποιούνται πάνω στο θέμα της κλιματικής αλλαγής. Στο Αίθριο του Κέντρου Γαία, σ’ ένα εντυπωσιακό αρκτικό τοπίο, ο Άη Βασίλης περιμένει όλη την οικογένεια να διασκεδάσει και να μάθει τον τρόπο που ο καθένας μας μπορεί να συμβάλει στην διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος. Στους χώρους του Μουσείου θα υπάρχουν «Το εργαστήρι του Άη Βασίλη»(από 5 ετών), «Η κουζίνα τουΆη Βασίλη»(από 5 ετών), «Ο παιδότοπος του Άη Βασίλη»(2-4 ετών), καθώς και δύο ενδιαφέρουσες εκθέσεις φωτογραφίας.

Η παράσταση «Τα μεγάλα ψέματα του μικρού Ερμή» ξεκινά την Κυριακή 12/1 στις 11:30 π.μ. στο Μέγαρο Μουσικής (www.megaron.gr). Πρόκειται για μια ευρηματική παράσταση για παιδιά 5-9 ετών, με διαδραστικά στοιχεία και εκπλήξεις, σχεδιασμένη ειδικά έτσι ώστε τα παιδιά να βρίσκονται πολύ κοντά στους ηθοποιούς και παράλληλα να εξοικειωθούν με την έννοιες της Βιβλιοθήκης και της φιλαναγνωσίας. Ας ελπίσουμε να βοηθήσει τα παιδιά να αγαπήσουν το διάβασμα, κάτι που συχνά οι γονείς προσπαθούμε να επιτύχουμε χρησιμοποιώντας …αμφιλεγόμενες μεθόδους.

Αν πάλι τα παιδιά σας κι εσείς αγαπάτε τον κινηματογράφο, τότε οι «Κυριακές για τα παιδιά» που ετοίμασε ο Κινηματογράφος Δαναός (www.danaoscinema.gr) σας ταιριάζουν γάντι. Από την Κυριακή 12/1 στις 12:00 μ.μ. και για επτά εβδομάδες θα προβάλλονται στη μικρή αίθουσα του Δαναού μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες. Αυτήν την Κυριακή μας περιμένει η ταινία «Ξενοδοχείο για Τέρατα», μια κωμωδία για τον Δράκουλα και τους φίλους του, που θα μας κάνει να αλλάξουμε τη γνώμη μας γι΄αυτόν και να γελάσουμε μέχρι θανάτου! Στα θετικά της ταινίας η πολύ καλή ελληνική μεταγλώττιση, με το Βασίλη Χαραλαμπόπουλο στο ρόλο του Δράκουλα.

Τα σχολεία άνοιξαν ξανά και μικροί και μεγάλοι δυσκολευόμαστε να βάλουμε «τα κεφάλια μέσα». Κάποιοι από εμάς δυσκολευόμαστε να βάλουμε και το τζην μας, οπότε καλύτερα τα «θεάματα» να μην τα συνδυάσουμε με «άρτο».  Να περνάτε καλά!

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ