«Τα κεφάλια μέσα», αλλά όχι και τόσο…

«Τα κεφάλια μέσα», αλλά όχι και τόσο… Facebook Twitter
0

Η πρώτη εβδομάδα του 2014 πέρασε και η Ελλάδα βρέθηκε να αναλαμβάνει επίσημα την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεγονός που μας φουσκώνει από περηφάνεια και μας δυσκόλεψε στις μετακινήσεις, ενώ τα πιτσιρίκια βρέθηκαν στις σχολικές τάξεις, μάλλον νυσταγμένα και έξω από τα νερά τους, μετά την αναρχία των γιορτών. Ας τα παρηγορήσουμε  για την επιστροφή στην καθημερινότητα με ένα ενδιαφέρον Σαββατοκύριακο, θα βοηθήσει κι εμάς στην προσγείωση.

Τα χαρακτικά του Γιάννη Ψυχοπαίδη, που καλύπτουν και σχολιάζουν σε κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο την περίοδο 1963-2013, παρουσιάζονται στην αναδρομική έκθεση «Το Κόκκινο και το Μαύρο» στο Μέγαρο Εϋνάρδο, στην Αγίου Κωνσταντίνου, από το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης (www.miet.gr). O ίδιος γράφει στον κατάλογο της έκθεσης: «Η χαρακτική —η ξυλογραφία, η λιθογραφία, η χαλκογραφία— συνόψιζαν με την μαυρόασπρη εκδοχή τους την περιπέτεια και την αγωνία του λιτού και του λίγου να εκφράσει με αμεσότητα το ζωντανό, το ουσιώδες και το αυθεντικό».

Τα παιδιά εξοικειώνονται με τους χώρους των μουσείων, όταν τους επισκέπτονται σε μικρή ηλικία στα πλαίσια μιας ψυχαγωγικής βόλτας και χωρίς να θεωρούν την παρουσία τους σε αυτά αποτέλεσμα καταναγκασμού, όπως δυστυχώς συμβαίνει συχνά με τις σχολικές εκδρομές. Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (www.cycladic.gr) την Κυριακή 12/1 στις 11:30 π.μ.-12:30 μ.μ. έχει ετοιμάσει μια διαδραστική ξενάγηση για οικογένειες με παιδιά από 5 ετών, με θέμα «Η ανθρώπινη μορφή στην Αρχαία Τέχνη».  Γονείς και παιδιά έχουν την ευκαιρία να ξεναγηθούν σ τις συλλογές του Μουσείου και στις περιοδικές εκθέσεις του και να μάθουν για τον Κυκλαδικό Πολιτισμό, την Αρχαία Ελληνική και Κυπριακή τέχνη (κρατήσεις στο 210 7294220).

Ο Άγιος Βασίλης εξακολουθεί για τελευταίο Σαββατοκύριακο να βρίσκεται στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας (www.gnhm.gr), ολοκληρώνοντας το εορταστικό πρόγραμμα «Σώστε τον Άη Βασίλη», με το οποίο τα παιδιά ευαισθητοποιούνται πάνω στο θέμα της κλιματικής αλλαγής. Στο Αίθριο του Κέντρου Γαία, σ’ ένα εντυπωσιακό αρκτικό τοπίο, ο Άη Βασίλης περιμένει όλη την οικογένεια να διασκεδάσει και να μάθει τον τρόπο που ο καθένας μας μπορεί να συμβάλει στην διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος. Στους χώρους του Μουσείου θα υπάρχουν «Το εργαστήρι του Άη Βασίλη»(από 5 ετών), «Η κουζίνα τουΆη Βασίλη»(από 5 ετών), «Ο παιδότοπος του Άη Βασίλη»(2-4 ετών), καθώς και δύο ενδιαφέρουσες εκθέσεις φωτογραφίας.

Η παράσταση «Τα μεγάλα ψέματα του μικρού Ερμή» ξεκινά την Κυριακή 12/1 στις 11:30 π.μ. στο Μέγαρο Μουσικής (www.megaron.gr). Πρόκειται για μια ευρηματική παράσταση για παιδιά 5-9 ετών, με διαδραστικά στοιχεία και εκπλήξεις, σχεδιασμένη ειδικά έτσι ώστε τα παιδιά να βρίσκονται πολύ κοντά στους ηθοποιούς και παράλληλα να εξοικειωθούν με την έννοιες της Βιβλιοθήκης και της φιλαναγνωσίας. Ας ελπίσουμε να βοηθήσει τα παιδιά να αγαπήσουν το διάβασμα, κάτι που συχνά οι γονείς προσπαθούμε να επιτύχουμε χρησιμοποιώντας …αμφιλεγόμενες μεθόδους.

Αν πάλι τα παιδιά σας κι εσείς αγαπάτε τον κινηματογράφο, τότε οι «Κυριακές για τα παιδιά» που ετοίμασε ο Κινηματογράφος Δαναός (www.danaoscinema.gr) σας ταιριάζουν γάντι. Από την Κυριακή 12/1 στις 12:00 μ.μ. και για επτά εβδομάδες θα προβάλλονται στη μικρή αίθουσα του Δαναού μεταγλωττισμένες παιδικές ταινίες. Αυτήν την Κυριακή μας περιμένει η ταινία «Ξενοδοχείο για Τέρατα», μια κωμωδία για τον Δράκουλα και τους φίλους του, που θα μας κάνει να αλλάξουμε τη γνώμη μας γι΄αυτόν και να γελάσουμε μέχρι θανάτου! Στα θετικά της ταινίας η πολύ καλή ελληνική μεταγλώττιση, με το Βασίλη Χαραλαμπόπουλο στο ρόλο του Δράκουλα.

Τα σχολεία άνοιξαν ξανά και μικροί και μεγάλοι δυσκολευόμαστε να βάλουμε «τα κεφάλια μέσα». Κάποιοι από εμάς δυσκολευόμαστε να βάλουμε και το τζην μας, οπότε καλύτερα τα «θεάματα» να μην τα συνδυάσουμε με «άρτο».  Να περνάτε καλά!

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ