«Σχεδόν τελείωσα τα έργα για όλες τις εκθέσεις μου μέχρι το 2300»: Ο Στέφανος Ρόκος ζωγράφισε το lockdown

«Σχεδόν τελείωσα τα έργα για όλες τις εκθέσεις μου μέχρι το 2300»: Ο Στέφανος Ρόκος ζωγράφισε το lockdown Facebook Twitter
Στέφανος Ρόκος, Ο θόρυβος στο κεφάλι μου, 2020, μικτή τεχνική σε χαρτί, 70 Χ 100 εκ
0



«ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ 2 ΚΑΙ 6». «3 λεπτά μετά το διάγγελμα»: Τέτοιους γνώριμους τίτλους έχουν τα νέα έργα του Στέφανου Ρόκου στα οποία απεικόνισε, σε πραγματικό χρόνο, την ψυχολογία του στη καραντίνα. Μαζί με 26 ακόμα εικαστικούς, ο ζωγράφος συμμετέχει στην έκθεση «Νέα από το ατελιέ – Επιβεβαιώνοντας τη ζωή» που ξεκινά σήμερα στην γκαλερί Ζουμπουλάκη, με ένα all-day event αντί εγκαινίων.

— Πολλοί αναφέρουν ότι έβλεπαν τα πιο περίεργα όνειρα που έχουν δει ποτέ κατά τη διάρκεια του lockdown. Αν συνέβη και σε εσένα αυτό, θα ήθελες να μοιραστείς ένα;

Εγώ αισθανόμουν ότι ζω σ’ ένα σουρεαλιστικό όνειρο όσο ήμουν ξύπνιος. Ένιωθα σαν να είμαι νεκρός και να μην το ξέρω, απλά να αντιλαμβάνομαι κοσμογονικές αλλαγές στην καθημερινότητα της ανθρωπότητας και, όντας σε μια παράλληλη διάσταση, να προσπαθώ να προσαρμοστώ επ’ αόριστον στις νέες συνθήκες. Κι όταν έπεφτα για ύπνο, επανερχόμουν στην κανονικότητα για όσες ώρες κοιμόμουν.

− Περίγραψέ μου με μια πρόταση την περίοδο του lockdown όπως τη βίωσες εσύ;

Συνεχείς ψυχολογικές διακυμάνσεις και αβεβαιότητα, που αποτυπώνονταν στη ζωγραφική μου.

Ένιωθα σαν να είμαι νεκρός και να μην το ξέρω, απλά να αντιλαμβάνομαι κοσμογονικές αλλαγές στην καθημερινότητα της ανθρωπότητας και, όντας σε μια παράλληλη διάσταση, να προσπαθώ να προσαρμοστώ επ' αόριστον στις νέες συνθήκες.

— Ποιο ήταν το στήριγμά σου αυτή την περίοδο;

Οι γονείς μου, ο αδερφός μου και η Κατερίνα. Επίσης οι φίλοι μου στις βιντεοκλήσεις, το φαγητό και το εργαστήριό μου.

− Ξεκίνησες να κάνεις κάτι καινούργιο;

Μαγείρεψα πολύ, αλλά τον επιπλέον χρόνο μου δεν τον εκμεταλλεύτηκα κάνοντας κάτι εντελώς καινούργιο – ούτε καν τελείωσα ένα βιβλίο που ήθελα να διαβάσω. Αλλά δεν το μετάνιωσα. Ζωγράφισα σχεδόν διπλάσια ή τριπλάσια απ’ όσο ζωγραφίζω όλα αυτά τα χρόνια. Και έβαλα Netflix.

— Πώς επηρέασε τα έργα σου αυτή η περίοδος;

Εκτός από τα 4 έργα που ολοκλήρωσα και που απεικονίζουν σε αληθινό χρόνο την ψυχολογία μου στην καραντίνα, ξεκίνησα να δουλεύω κάποια έργα τα οποία είναι εμπνευσμένα από το ταξίδι μου στην Ιαπωνία τον περασμένο Νοέμβριο. Ένιωσα πολύ δημιουργικός. Σχεδόν τελείωσα και τα έργα για όλες τις ατομικές μου εκθέσεις μέχρι το 2300.

— Με ποιον φανταστικό χαρακτήρα ταυτίζεσαι περισσότερο αυτή την εποχή;

Με την τίγρη που θα φάει τον Τζο Εξότικ.

— Τι θα περιλαμβάνει το all day event στην γκαλερί;

Μόνο τα έργα των συνεργατών της γκαλερί Ζουμπουλάκη και τους 20 –το μέγιστο, για λόγους ασφαλείας– επισκέπτες που διαδοχικά θα βλέπουν την έκθεση, από το πρωί ως το βράδυ. Ίσως μάλιστα αυτές να είναι ούτως ή άλλως οι καλύτερες συνθήκες για να δει κανείς μια έκθεση.

— Πιστεύεις ότι η πανδημία έχει αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε την τέχνη;

Νομίζω όχι, αλλά δεν ξέρω.

«Σχεδόν τελείωσα τα έργα για όλες τις εκθέσεις μου μέχρι το 2300»: Ο Στέφανος Ρόκος ζωγράφισε το lockdown Facebook Twitter
Στέφανος Ρόκος, Μόνο χρήσιμα αντικείμενα και φυτά εσωτερικού χώρου, 2020, μικτή τεχνική σε χαρτί, 70 Χ 100 εκ

«Σχεδόν τελείωσα τα έργα για όλες τις εκθέσεις μου μέχρι το 2300»: Ο Στέφανος Ρόκος ζωγράφισε το lockdown Facebook Twitter
Στέφανος Ρόκος, Μετακίνηση 2 και 6, 2020, μικτή τεχνική σε χαρτί, 70 Χ 100 εκ

Στην έκθεση «Νέα από το ατελιέ – Επιβεβαιώνοντας τη ζωή» συμμετέχουν οι: Αγγελή Ηώ, Αδαμάκης Γιάννης, Αθανασιάδη Αλεξάνδρα, Αϊδίνης Διαμαντής, Αναστασοπούλου Βανέσσα, Αυγέρος Γιώργος, Γκολέμας Μίλτος, Εφέογλου Δημήτρης, Θεοδωρίδης Φίλιππος, Κοντοσφύρης Χάρης, Κεχαγιόγλου Χρήστος, Κωδωνίδου Τζένη, Μορταράκος Κυριάκος, Μόσχος Νίκος, Μπεχράκη Βένια, Μπήτσικας Ξενοφών, Ξαγοράρης Ζάφος, Παπακώστα Σοφία, Παπακώστας Αχιλλέας, Πουλαντζά Νατάσσα, Ράλλη Ιωάννα, Ρόκος Στέφανος, Σταμπούλου Μυρτώ, Τρανός Νίκος, Χάρος Μανώλης, Cacao Rocks, Fambris Georgia.

Γκαλερί Ζουμπουλάκη, πλ. Κολωνακίου 20, Αθήνα

Έως 31/7

Τρ., Πέμ.-Παρ. 11:00-15:00 & 17:00-20:00, Τετ. 11:00-15:00, Σάβ. 11:00-15:00

Είσοδος ελεύθερη

All day event αντί εγκαινίων: Πέμπτη 11 Ιουνίου

 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Plásmata»: Η εντυπωσιακή έκθεση στο Πεδίον του Άρεως που έχει κατακλύσει τα social media

Εικαστικά / «Plásmata»: Η εντυπωσιακή έκθεση στο Πεδίον του Άρεως που έχει κατακλύσει τα social media

Η Στέγη παρουσιάζει την έκθεση «Plásmata: Bodies, Dreams, and Data» με εξαιρετικά ψηφιακά έργα στο Πεδίον του Άρεως, που αναζητά το σώμα, το δικό μας και το άλλο: το ατομικό και το συλλογικό, το ανθρώπινο και το μη ανθρώπινο, και τελικά το πλανητικό.
M. HULOT
Κώστας Τσόκλης: «Δεν έχω πάει στην Εθνική Πινακοθήκη. Δεν με ενδιαφέρει αυτό το τριτογενές και κατώτερο παραγόμενο υλικό».

Εικαστικά / Κώστας Τσόκλης: «Δεν έχω πάει στην Εθνική Πινακοθήκη. Δεν με ενδιαφέρει αυτό το τριτογενές παραγόμενο υλικό»

Ο μεγάλος εικαστικός μιλά για την εποχή μας και την τέχνη, απαντά σε όσους τον κατηγορούν ως προβοκάτορα και αλαζόνα, εξηγεί γιατί δεν έχει πάει ακόμα στη νέα Εθνική Πινακοθήκη και προχωρά σε έναν απολογισμό ζωής.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ρεμπέκα Σόλομον: Μια προραφαηλίτισσα ζωγράφος, η διαφορετικότητα στα έργα της και το άδοξο τέλος της

Εικαστικά / Ρεμπέκα Σόλομον: Η διαφορετικότητα στα έργα της προραφαηλίτισσας ζωγράφου

Ανεξάρτητη και φεμινίστρια, υπήρξε ενεργή στα κοινωνικά μεταρρυθμιστικά κινήματα της εποχής της και το 1859 συμμετείχε σε μια ομάδα τριάντα οκτώ γυναικών καλλιτεχνών που ζητούσαν από τη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών να ανοίξει τις σχολές της στις γυναίκες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θα καταφέρει το Λούβρο να βρει 22 εκατομμύρια ευρώ για ένα καλάθι άγριες φράουλες;

Εικαστικά / Θα καταφέρει το Λούβρο να βρει 22 εκατομμύρια ευρώ για ένα καλάθι άγριες φράουλες;

Ενώ η αγορά του «Καλαθιού με άγριες φράουλες» από το Μουσείο Τέχνης Kimbell στο Τέξας είχε ολοκληρωθεί, το Λούβρο ζήτησε να χαρακτηριστεί το έργο του Ζαν-Σιμεόν Σαρντέν «εθνικός θησαυρός» και να παγώσει η εξαγωγή του για 30 μήνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας "Αμαζόνιος" στήνεται στο εργαστήριο του Νίκου Κεσσανλή στο Πολύδροσο

Εικαστικά / Ένας «Αμαζόνιος» στήνεται στο εργαστήριο του Νίκου Κεσσανλή στο Πολύδροσο

Το νέο πρόγραμμα του ΕΜΣΤ που πραγματοποιείται εκτός των τειχών του μουσείου ξεκινά στο παλιό εργαστήριο του Νίκου Κεσσανλή με έργο του Δημήτρης Τσουμπλέκα, εικαστικού καλλιτέχνη που εστιάζει κυρίως στη φωτογραφία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το χθες είναι τώρα. Γιώργος Λαζόγκας: Μύθοι και Αρχαιότητα» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Πολιτισμός / «Το χθες είναι τώρα. Γιώργος Λαζόγκας: Μύθοι και Αρχαιότητα» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Η έκθεση χωρίζεται σε τρείς ενότητες, «αποδράσεις στη Μεσόγειο», «θραύσματα μνήμης» και «μεταμορφώσεις εικόνων. Αποτελούν παλίμψηστα του χρόνου, έννοια που καθιέρωσε ο Λαζόγκας στην ορολογία της εγχώριας ιστορίας της τέχνης τη δεκαετία του ’70.
THE LIFO TEAM

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ