Sea, Sex & Sun: Το ανέμελο καλοκαιρινό εστιατόριο του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter

Sea, Sex & Sun: Το ανέμελο καλοκαιρινό εστιατόριο του Μουσείου Μπενάκη

0

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού Cook8, τρεις αρχιτέκτονες, η Δάφνη, η Δανάη και η Άννα-Μαρία, ανταποκρινόμενες στο κάλεσμα να φανταστούν το εστιατόριο του μέλλοντος, πρότειναν το έργο «Sea, sex & sun», έναν πρωτότυπο χώρο εστίασης γεμάτο με άμμο και φως. Το έργο (μαζί με τα άλλα δύο που απέσπασαν επαίνους) έχει υλοποιηθεί σε πραγματικές διαστάσεις και φιλοξενείται αυτές τις μέρες στο Μουσείο Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.

— Πώς γνωριστήκατε; Είναι η πρώτη φορά που δουλεύετε ως ομάδα;

Ήμασταν συμφοιτήτριες στη σχολή Αρχιτεκτονικής της Πάτρας, χωρίς όμως να έχουμε συνεργαστεί κατά τη διάρκεια των σπουδών μας. Αποφοιτήσαμε πέρσι, το 2017. Φέτος βρεθήκαμε στην Αθήνα, στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Αρχιτεκτονικής και Αστικού Σχεδιασμού «Mediterranean Futures» και κάπως έτσι προέκυψε η συνεργασία μας και η συμμετοχή μας στον διαγωνισμό Cook8.

— Τι ιδιαιτερότητες και τι προκλήσεις έχει η αρχιτεκτονική της εστίασης;

Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι ουσιαστικά να σχεδιαστεί ένας χώρος λειτουργικός, αλλά παράλληλα πρωτότυπος.

Το «Sea, Sex & Sun» συνθέτει μια ψευδαίσθηση ανέμελης καλοκαιρινής ζωής, η οποία εν τέλει γίνεται έκθεμα στην πόλη, μια βιτρίνα που συνεχώς προκαλεί και προσκαλεί.

— Πείτε μου λίγα λόγια για το έργο «Sea, sex & sun».

Είναι ένας χώρος εστίασης συνδεδεμένος με το ελληνικό καλοκαίρι και υπόσχεται μια ξεχωριστή εμπειρία. Βασικά στοιχεία του χώρου αυτού είναι η άμμος, το θαλασσινό φαγητό και το έντονο φως, τα οποία αντιστοιχούν στη θάλασσα, τον έρωτα και τον ήλιο.

Η άμμος αποτελεί τον χώρο κατανάλωσης του φαγητού χωρητικότητας οκτώ ατόμων. Οι συνδαιτυμόνες, αφού επιλέξουν το γεύμα τους, ορίζουν τον προσωπικό τους χώρο στην άμμο, την οποία καλούνται να οικειοποιηθούν ελεύθερα. Το δωμάτιο φωτίζεται τεχνητά από έναν τοίχο που φέρει φωτεινές πηγές με λευκό φως, οι οποίες αντικαθιστούν την αίσθηση του ήλιου.

Το «Sea, Sex & Sun» συνθέτει μια ψευδαίσθηση ανέμελης καλοκαιρινής ζωής, η οποία εν τέλει γίνεται έκθεμα στην πόλη, μια βιτρίνα που συνεχώς προκαλεί και προσκαλεί.

Sea, Sex & Sun: Το ανέμελο καλοκαιρινό εστιατόριο του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Sea, sex & sun

— Ποια ήταν η έμπνευση για το έργο;

Μία από τις αρχικές μας προθέσεις ήταν να δημιουργήσουμε έναν χώρο που να σχετίζεται με την Ελλάδα και καταλήξαμε σε έναν επαναπροσδιορισμό των τουριστικών στερεοτύπων του ελληνικού καλοκαιριού.

Σκοπός μας ήταν να σχεδιάσουμε έναν χώρο φαγητού συνδεδεμένο με τα κλισέ του τουρισμού αναψυχής, απόλαυσης και απελευθέρωσης, τις αναστολές των κοινωνικών ηθών και συμβάσεων. Θέλαμε να δημιουργήσουμε έναν χώρο που θα ερχόταν σε ρήξη με τον χώρο και τον χρόνο της πόλης, μια εκδοχή εφήμερης αποτοξίνωσης από την καθημερινότητα.

— Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίσατε;

 Ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να καταφέρουμε να συγκεντρώσουμε όλες τις λειτουργίες (χώροι παρασκευής, προετοιμασίας του φαγητού, αποθήκευσης και υγιεινής) σε μια κεντρική «νησίδα», έτσι ώστε να απελευθερωθεί ο υπόλοιπος χώρος για να δημιουργηθεί ένα τεχνητό τοπίο.

— Τι φαγητό φαντάζεστε να σερβίρεται στον χώρο;

Οι επιλογές κινούνται γύρω από το θαλασσινό φαγητό, σε μια πιο σύγχρονη εκδοχή του. Σερβίρεται σε χάρτινα κουτιά φαγητού, τα οποία οι επισκέπτες παραλαμβάνουν και μεταφέρουν στον προσωπικό τους χώρο στην άμμο.

Sea, Sex & Sun: Το ανέμελο καλοκαιρινό εστιατόριο του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Sea, sex & sun, πλάγια όψη
Sea, Sex & Sun: Το ανέμελο καλοκαιρινό εστιατόριο του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Sea, sex & sun
Sea, Sex & Sun: Το ανέμελο καλοκαιρινό εστιατόριο του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Sea, sex & sun

— Ποια είναι τα αγαπημένα σας σημεία το καλοκαίρι στην Αθήνα;

Άννα-Μαρία: Ο Λόφος του Μουσών και η απογευματινή βόλτα στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Το βράδυ προτιμώ τα μαγαζάκια σε ταράτσες, τα Πετράλωνα και τα θερινά σινεμά του κέντρου και του Χαλανδρίου.

Δανάη: Προσωπικά αγαπώ τη θάλασσα, συνεπώς το καλοκαίρι πιστεύω ότι ανήκει στα νότια προάστια, εκεί όπου μπορείς να την έχεις στο οπτικό σου πεδίο κάνοντας σχεδόν οτιδήποτε. 

Δάφνη: Για μένα το καλοκαίρι στην Αθήνα βρίσκεται στις μικρές κρυμμένες «οάσεις» στο κέντρο της πόλης, όπως οι καταπράσινοι κήποι και οι ταράτσες με θέα. Αγαπημένα σημεία είναι τα θερινά σινεμά, τα ανοιχτά θέατρα. Φυσικά, οι νυχτερινές βόλτες στο κέντρο είναι επίσης αγαπημένες.

Sea, Sex & Sun: Το ανέμελο καλοκαιρινό εστιατόριο του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Φωτο: Stephie Grape

 

Info:

Η έκθεση «Cook8: Ο νέος τόπος εστίασης» παρουσιάζεται έως τις 29/7 στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, Γκάζι) κάθε Πέμπτη & Κυριακή, 10:00-18:00, και Παρασκευή & Σάββατο 10:00-22:00. Εισιτήριο: 4-8 ευρώ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ