Sea, Sex & Sun: Το ανέμελο καλοκαιρινό εστιατόριο του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter

Sea, Sex & Sun: Το ανέμελο καλοκαιρινό εστιατόριο του Μουσείου Μπενάκη

0

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού Cook8, τρεις αρχιτέκτονες, η Δάφνη, η Δανάη και η Άννα-Μαρία, ανταποκρινόμενες στο κάλεσμα να φανταστούν το εστιατόριο του μέλλοντος, πρότειναν το έργο «Sea, sex & sun», έναν πρωτότυπο χώρο εστίασης γεμάτο με άμμο και φως. Το έργο (μαζί με τα άλλα δύο που απέσπασαν επαίνους) έχει υλοποιηθεί σε πραγματικές διαστάσεις και φιλοξενείται αυτές τις μέρες στο Μουσείο Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.

— Πώς γνωριστήκατε; Είναι η πρώτη φορά που δουλεύετε ως ομάδα;

Ήμασταν συμφοιτήτριες στη σχολή Αρχιτεκτονικής της Πάτρας, χωρίς όμως να έχουμε συνεργαστεί κατά τη διάρκεια των σπουδών μας. Αποφοιτήσαμε πέρσι, το 2017. Φέτος βρεθήκαμε στην Αθήνα, στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Αρχιτεκτονικής και Αστικού Σχεδιασμού «Mediterranean Futures» και κάπως έτσι προέκυψε η συνεργασία μας και η συμμετοχή μας στον διαγωνισμό Cook8.

— Τι ιδιαιτερότητες και τι προκλήσεις έχει η αρχιτεκτονική της εστίασης;

Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι ουσιαστικά να σχεδιαστεί ένας χώρος λειτουργικός, αλλά παράλληλα πρωτότυπος.

Το «Sea, Sex & Sun» συνθέτει μια ψευδαίσθηση ανέμελης καλοκαιρινής ζωής, η οποία εν τέλει γίνεται έκθεμα στην πόλη, μια βιτρίνα που συνεχώς προκαλεί και προσκαλεί.

— Πείτε μου λίγα λόγια για το έργο «Sea, sex & sun».

Είναι ένας χώρος εστίασης συνδεδεμένος με το ελληνικό καλοκαίρι και υπόσχεται μια ξεχωριστή εμπειρία. Βασικά στοιχεία του χώρου αυτού είναι η άμμος, το θαλασσινό φαγητό και το έντονο φως, τα οποία αντιστοιχούν στη θάλασσα, τον έρωτα και τον ήλιο.

Η άμμος αποτελεί τον χώρο κατανάλωσης του φαγητού χωρητικότητας οκτώ ατόμων. Οι συνδαιτυμόνες, αφού επιλέξουν το γεύμα τους, ορίζουν τον προσωπικό τους χώρο στην άμμο, την οποία καλούνται να οικειοποιηθούν ελεύθερα. Το δωμάτιο φωτίζεται τεχνητά από έναν τοίχο που φέρει φωτεινές πηγές με λευκό φως, οι οποίες αντικαθιστούν την αίσθηση του ήλιου.

Το «Sea, Sex & Sun» συνθέτει μια ψευδαίσθηση ανέμελης καλοκαιρινής ζωής, η οποία εν τέλει γίνεται έκθεμα στην πόλη, μια βιτρίνα που συνεχώς προκαλεί και προσκαλεί.

Sea, Sex & Sun: Το ανέμελο καλοκαιρινό εστιατόριο του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Sea, sex & sun

— Ποια ήταν η έμπνευση για το έργο;

Μία από τις αρχικές μας προθέσεις ήταν να δημιουργήσουμε έναν χώρο που να σχετίζεται με την Ελλάδα και καταλήξαμε σε έναν επαναπροσδιορισμό των τουριστικών στερεοτύπων του ελληνικού καλοκαιριού.

Σκοπός μας ήταν να σχεδιάσουμε έναν χώρο φαγητού συνδεδεμένο με τα κλισέ του τουρισμού αναψυχής, απόλαυσης και απελευθέρωσης, τις αναστολές των κοινωνικών ηθών και συμβάσεων. Θέλαμε να δημιουργήσουμε έναν χώρο που θα ερχόταν σε ρήξη με τον χώρο και τον χρόνο της πόλης, μια εκδοχή εφήμερης αποτοξίνωσης από την καθημερινότητα.

— Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίσατε;

 Ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να καταφέρουμε να συγκεντρώσουμε όλες τις λειτουργίες (χώροι παρασκευής, προετοιμασίας του φαγητού, αποθήκευσης και υγιεινής) σε μια κεντρική «νησίδα», έτσι ώστε να απελευθερωθεί ο υπόλοιπος χώρος για να δημιουργηθεί ένα τεχνητό τοπίο.

— Τι φαγητό φαντάζεστε να σερβίρεται στον χώρο;

Οι επιλογές κινούνται γύρω από το θαλασσινό φαγητό, σε μια πιο σύγχρονη εκδοχή του. Σερβίρεται σε χάρτινα κουτιά φαγητού, τα οποία οι επισκέπτες παραλαμβάνουν και μεταφέρουν στον προσωπικό τους χώρο στην άμμο.

Sea, Sex & Sun: Το ανέμελο καλοκαιρινό εστιατόριο του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Sea, sex & sun, πλάγια όψη
Sea, Sex & Sun: Το ανέμελο καλοκαιρινό εστιατόριο του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Sea, sex & sun
Sea, Sex & Sun: Το ανέμελο καλοκαιρινό εστιατόριο του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Sea, sex & sun

— Ποια είναι τα αγαπημένα σας σημεία το καλοκαίρι στην Αθήνα;

Άννα-Μαρία: Ο Λόφος του Μουσών και η απογευματινή βόλτα στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Το βράδυ προτιμώ τα μαγαζάκια σε ταράτσες, τα Πετράλωνα και τα θερινά σινεμά του κέντρου και του Χαλανδρίου.

Δανάη: Προσωπικά αγαπώ τη θάλασσα, συνεπώς το καλοκαίρι πιστεύω ότι ανήκει στα νότια προάστια, εκεί όπου μπορείς να την έχεις στο οπτικό σου πεδίο κάνοντας σχεδόν οτιδήποτε. 

Δάφνη: Για μένα το καλοκαίρι στην Αθήνα βρίσκεται στις μικρές κρυμμένες «οάσεις» στο κέντρο της πόλης, όπως οι καταπράσινοι κήποι και οι ταράτσες με θέα. Αγαπημένα σημεία είναι τα θερινά σινεμά, τα ανοιχτά θέατρα. Φυσικά, οι νυχτερινές βόλτες στο κέντρο είναι επίσης αγαπημένες.

Sea, Sex & Sun: Το ανέμελο καλοκαιρινό εστιατόριο του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Φωτο: Stephie Grape

 

Info:

Η έκθεση «Cook8: Ο νέος τόπος εστίασης» παρουσιάζεται έως τις 29/7 στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, Γκάζι) κάθε Πέμπτη & Κυριακή, 10:00-18:00, και Παρασκευή & Σάββατο 10:00-22:00. Εισιτήριο: 4-8 ευρώ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ