ReMap KM - Χαρτογραφώντας ξανά την Αθήνα

ReMap KM - Χαρτογραφώντας ξανά την Αθήνα Facebook Twitter
ΑΝΟΙΧΤΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ Για τις επιπτώσεις μιας προσωρινής εικαστικής παρέμβασης σε μια αστική κοινότητα.
0

Το ReMap KM αποτελεί ένα πολύπλευρο καλλιτεχνικό πρόγραμμα που λειτουργεί παράλληλα με την 1η Μπιενάλε της Αθήνας, από 8 Σεπτεμβρίου έως 24 Νοεμβρίου 2007, στην περιοχή Κεραμεικού - Μεταξουργείου της Αθήνας. Αποσκοπεί στο να δώσει μία ακόμα πτυχή στο θεματολογικό και μεθοδολογικό πλαίσιο της 1ης Μπιενάλε της Αθήνας, με τίτλο «Destroy Athens», μέσα από την εξερεύνηση της ταυτότητας της συγκεκριμένης περιοχής και την αναθεώρηση του τρόπου χρήσης ιδιωτικών και δημόσιων χώρων.

Πρόκειται για ένα case studyσε συστήματα αυτο-οργάνωσης και παρέμβασης σε χώρους των συμμετεχόντων, που περιλαμβάνουν 16 διεθνείς γκαλερί, τις off-site επιμελημένες εκθέσεις της Μπιενάλε, ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα από το WWF Ελλάς, ανεξάρτητες παραγωγές και εργαστήρια και street art παρεμβάσεις. Το ReMap KM παρουσιάζεται σε διαφορετικούς χώρους, όπως πλήρως λειτουργικά ή/και γκρεμισμένα κτίρια, οικόπεδα και δημόσιους χώρους στην ευρύτερη περιοχή Κεραμεικού - Μεταξουργείου.

Το ReMap KM είναι ένα πείραμα σε ψυχογεωγραφικούς χάρτες που δημιουργούνται μέσω μεταβατικών χώρων, μία ουσιαστικά ακαθόριστη διαδικασία, μεταβλητή σε φόρμα, που οδηγεί σε ατελείς και πολυδιάστατες χαρτογραφήσεις της περιοχής. Μέσα από εφήμερες καλλιτεχνικές παρεμβάσεις, πλατφόρμες και εγκαταστάσεις, στόχος είναι να δημιουργηθούν διαφορετικές εναλλακτικές σύνδεσης του απτού κόσμου των κτιρίων, των δρόμων και των αστικών χώρων με εφαρμογές σύγχρονης τέχνης, κοινωνικά δίκτυα και μέσα επικοινωνίας.

Η έννοια «guerilla» επαναπροσδιορίζεται και θολώνει τα όρια μεταξύ τέχνης σε δημόσιο χώρο, βανδαλισμού, εμπορικών αιθουσών τέχνης, καθημερινότητας. To ReMap KM προσκαλεί επισκέπτες, κατοίκους και ανυποψίαστους σε έναν ανοιχτό διάλογο για τις επιπτώσεις μιας προσωρινής εικαστικής παρέμβασης σε μια αστική κοινότητα.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

Gallery Shows: 16 διεθνώς αναγνωρισμένες γκαλερί από την Ελλάδα, την Αγγλία, την Αμερική, την Τουρκία, τη Γερμανία και τη Γαλλία παρουσιάζουν ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα σύγχρονης εικαστικής τέχνης. Πάνω από 170 καλλιτέχνες εκθέτουν ή παράγουν έργα διασκορπισμένα σε online και offline χώρους του ΚΜ.

Συμμετέχουν οι: Άλφα Δέλτα (Ελλάδα), Ανδρέας Μελάς (Ελλάδα), Blow de la Barra (Μεγάλη Βρετανία), The Breeder (Ελλάδα), Ελένη Κορωναίου (Ελλάδα), Loraini Alimantiri - gazonrouge (Ελλάδα), IBID Projects (Μεγάλη Βρετανία), Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα (Ελλάδα), Johann Konig (Γερμανία), Nice & Fit (Γερμανία), Peres Projects (ΗΠΑ/Γερμανία), Ρεβέκκα Καμχή (Ελλάδα), RODEO (Τουρκία), Spencer Brownstone (ΗΠΑ), Vamiali's (Ελλάδα), Xippas Gallery (Ελλάδα/Γαλλία).

1η Μπιενάλε Αθηνών - Destroy Athens, Appendix
Η ReMap KM φιλοξενεί τα off-site projects της Μπιενάλε, με εικαστικές επιμέλειες από τους Tom Morton («How to Endure») και Neil Mulholland («Young Athenians») και ηχητική επιμέλεια από τον Ilios (Destroy Athens - Live). Τα προγράμματα θα παρουσιαστούν στο παλιό εγκαταλειμμένο ξενοδοχείο Γαλήνη, σε ένα νεοκλασικό κτίριο στην οδό Κεραμεικού και στο βιομηχανικό χώρο 417 στην πλατεία Αυδή.

Open Air Screening Room
Ένα εγκαταλειμμένο οικόπεδο στον πεζόδρομο της Ιάσωνος, σημαδεμένο από χρόνια αστικής χρήσης, είναι ο τόπος ενός ποικίλου προγράμματος κινούμενης εικόνας, επιλεγμένου από συμμετέχοντες του ReMap KM. Μεταξύ άλλων, το «Μουσικό Διάλλειμα» από τη Μαρίνα Φωκίδη και το «San Palio Sinema» από τη Σύλβια Κούβαλη. O χώρος λειτουργεί ως θερινός κινηματογράφος άνευ εισιτηρίου και με bring-your-own-drinks γραμμή.

The Graffiti Walk
Το street art είναι τόσο εφήμερο όσο και μόνιμα παρόν στην Αθήνα, και το κοινό προσκαλείται να ανακαλύψει τα υπάρχοντα και αναδυόμενα υπογεγραμμένα αστικά τοπία στους περιπάτους του στην περιοχή. Μια ομάδα Ελλήνων street καλλιτεχνών θα εργαστεί επί τόπου για μερικές ημέρες, με κατάληξη μια γιορτή για την καταστροφή της πόλης στις 29 Σεπτεμβρίου στον πεζόδρομο της Ιάσωνος.

WWF Ελλάς
Ξεκινώντας από τον Οκτώβριο, το WWF Ελλάς θα παρουσιάσει μια σειρά από παρεμβάσεις-έκπληξη σε δημόσιους χώρους του ΚΜ, καθώς και ένα παιδικό πρόγραμμα με θεατρικές παραστάσεις, περιβαλλοντικά παιχνίδια και προβολές στο 417.

Ανεξάρτητα Projects
To ReMap KM παρουσιάζει μια σειρά από ανεξάρτητα projects που εξετάζουν πλατφόρμες επικοινωνίας μεταξύ κοινοτήτων. Ανάμεσά τους η αρχιτεκτονική εγκατάσταση των Doxiadis+, ένα εμπορικό εργαστήριο-εγκατάσταση ανακυκλώσιμης μόδας από τη διεθνή κολεκτίβα καλλιτεχνώνThe Reverse Shop, και το ReMap KM blog που καταγράφει τη διαδικασία του συνολικού προγράμματος μέσα στο πλαίσιο της αστικής αυτής κοινότητας.

Παράλληλα Projects
Το ReMap KM φιλοξενεί μέρος δυο πολύ σημαντικών παράλληλων αθηναϊκών εκδηλώσεων. To Where is the Art θα εγκαινιάσει την έκθεση έργων συμμετεχόντων στο 417 το Σεπτέμβριο, ενώ οι intothepill.net θα προβάλουν δουλειά στο πλαίσιο του Karaoke Poetry Bar στον ίδιο χώρο το Νοέμβριο.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
«Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Εικαστικά / «Για μια γυναίκα, το να κοιτάζει είναι από μόνο του μια πολιτική πράξη»

Αμφισβητώντας τις παραδοσιακές απεικονίσεις του ερωτισμού, η Ελένη Μπαγάκη, η Σοφία Μιτσώλα και η Janice Nowinski προσφέρουν τρεις διαφορετικές οπτικές για το τι σημαίνει να βλέπεις –και να σε βλέπουν– με τους δικούς σου όρους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αρτεμίσια και το πρωτο-φεμινιστικό κεντρί της

Εικαστικά / Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι ήταν πολύ περισσότερο από μια εκδικήτρια ηρωίδα της ζωγραφικής

Μια νέα έκθεση στο Παρίσι επιχειρεί να αναδείξει το έργο της γενναίας καλλιτέχνιδας της μπαρόκ ζωγραφικής του 17ου αιώνα, με την πρώιμη φεμινιστική προσέγγιση, μέσα από μια φρέσκια οπτική, φωτίζοντας πτυχές πέρα από τη μυθολογία της προσωπικής της τραγωδίας και παρουσιάζοντας έργα της για πρώτη φορά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ