ReMap KM - Χαρτογραφώντας ξανά την Αθήνα

ReMap KM - Χαρτογραφώντας ξανά την Αθήνα Facebook Twitter
ΑΝΟΙΧΤΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ Για τις επιπτώσεις μιας προσωρινής εικαστικής παρέμβασης σε μια αστική κοινότητα.
0

Το ReMap KM αποτελεί ένα πολύπλευρο καλλιτεχνικό πρόγραμμα που λειτουργεί παράλληλα με την 1η Μπιενάλε της Αθήνας, από 8 Σεπτεμβρίου έως 24 Νοεμβρίου 2007, στην περιοχή Κεραμεικού - Μεταξουργείου της Αθήνας. Αποσκοπεί στο να δώσει μία ακόμα πτυχή στο θεματολογικό και μεθοδολογικό πλαίσιο της 1ης Μπιενάλε της Αθήνας, με τίτλο «Destroy Athens», μέσα από την εξερεύνηση της ταυτότητας της συγκεκριμένης περιοχής και την αναθεώρηση του τρόπου χρήσης ιδιωτικών και δημόσιων χώρων.

Πρόκειται για ένα case studyσε συστήματα αυτο-οργάνωσης και παρέμβασης σε χώρους των συμμετεχόντων, που περιλαμβάνουν 16 διεθνείς γκαλερί, τις off-site επιμελημένες εκθέσεις της Μπιενάλε, ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα από το WWF Ελλάς, ανεξάρτητες παραγωγές και εργαστήρια και street art παρεμβάσεις. Το ReMap KM παρουσιάζεται σε διαφορετικούς χώρους, όπως πλήρως λειτουργικά ή/και γκρεμισμένα κτίρια, οικόπεδα και δημόσιους χώρους στην ευρύτερη περιοχή Κεραμεικού - Μεταξουργείου.

Το ReMap KM είναι ένα πείραμα σε ψυχογεωγραφικούς χάρτες που δημιουργούνται μέσω μεταβατικών χώρων, μία ουσιαστικά ακαθόριστη διαδικασία, μεταβλητή σε φόρμα, που οδηγεί σε ατελείς και πολυδιάστατες χαρτογραφήσεις της περιοχής. Μέσα από εφήμερες καλλιτεχνικές παρεμβάσεις, πλατφόρμες και εγκαταστάσεις, στόχος είναι να δημιουργηθούν διαφορετικές εναλλακτικές σύνδεσης του απτού κόσμου των κτιρίων, των δρόμων και των αστικών χώρων με εφαρμογές σύγχρονης τέχνης, κοινωνικά δίκτυα και μέσα επικοινωνίας.

Η έννοια «guerilla» επαναπροσδιορίζεται και θολώνει τα όρια μεταξύ τέχνης σε δημόσιο χώρο, βανδαλισμού, εμπορικών αιθουσών τέχνης, καθημερινότητας. To ReMap KM προσκαλεί επισκέπτες, κατοίκους και ανυποψίαστους σε έναν ανοιχτό διάλογο για τις επιπτώσεις μιας προσωρινής εικαστικής παρέμβασης σε μια αστική κοινότητα.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

Gallery Shows: 16 διεθνώς αναγνωρισμένες γκαλερί από την Ελλάδα, την Αγγλία, την Αμερική, την Τουρκία, τη Γερμανία και τη Γαλλία παρουσιάζουν ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα σύγχρονης εικαστικής τέχνης. Πάνω από 170 καλλιτέχνες εκθέτουν ή παράγουν έργα διασκορπισμένα σε online και offline χώρους του ΚΜ.

Συμμετέχουν οι: Άλφα Δέλτα (Ελλάδα), Ανδρέας Μελάς (Ελλάδα), Blow de la Barra (Μεγάλη Βρετανία), The Breeder (Ελλάδα), Ελένη Κορωναίου (Ελλάδα), Loraini Alimantiri - gazonrouge (Ελλάδα), IBID Projects (Μεγάλη Βρετανία), Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα (Ελλάδα), Johann Konig (Γερμανία), Nice & Fit (Γερμανία), Peres Projects (ΗΠΑ/Γερμανία), Ρεβέκκα Καμχή (Ελλάδα), RODEO (Τουρκία), Spencer Brownstone (ΗΠΑ), Vamiali's (Ελλάδα), Xippas Gallery (Ελλάδα/Γαλλία).

1η Μπιενάλε Αθηνών - Destroy Athens, Appendix
Η ReMap KM φιλοξενεί τα off-site projects της Μπιενάλε, με εικαστικές επιμέλειες από τους Tom Morton («How to Endure») και Neil Mulholland («Young Athenians») και ηχητική επιμέλεια από τον Ilios (Destroy Athens - Live). Τα προγράμματα θα παρουσιαστούν στο παλιό εγκαταλειμμένο ξενοδοχείο Γαλήνη, σε ένα νεοκλασικό κτίριο στην οδό Κεραμεικού και στο βιομηχανικό χώρο 417 στην πλατεία Αυδή.

Open Air Screening Room
Ένα εγκαταλειμμένο οικόπεδο στον πεζόδρομο της Ιάσωνος, σημαδεμένο από χρόνια αστικής χρήσης, είναι ο τόπος ενός ποικίλου προγράμματος κινούμενης εικόνας, επιλεγμένου από συμμετέχοντες του ReMap KM. Μεταξύ άλλων, το «Μουσικό Διάλλειμα» από τη Μαρίνα Φωκίδη και το «San Palio Sinema» από τη Σύλβια Κούβαλη. O χώρος λειτουργεί ως θερινός κινηματογράφος άνευ εισιτηρίου και με bring-your-own-drinks γραμμή.

The Graffiti Walk
Το street art είναι τόσο εφήμερο όσο και μόνιμα παρόν στην Αθήνα, και το κοινό προσκαλείται να ανακαλύψει τα υπάρχοντα και αναδυόμενα υπογεγραμμένα αστικά τοπία στους περιπάτους του στην περιοχή. Μια ομάδα Ελλήνων street καλλιτεχνών θα εργαστεί επί τόπου για μερικές ημέρες, με κατάληξη μια γιορτή για την καταστροφή της πόλης στις 29 Σεπτεμβρίου στον πεζόδρομο της Ιάσωνος.

WWF Ελλάς
Ξεκινώντας από τον Οκτώβριο, το WWF Ελλάς θα παρουσιάσει μια σειρά από παρεμβάσεις-έκπληξη σε δημόσιους χώρους του ΚΜ, καθώς και ένα παιδικό πρόγραμμα με θεατρικές παραστάσεις, περιβαλλοντικά παιχνίδια και προβολές στο 417.

Ανεξάρτητα Projects
To ReMap KM παρουσιάζει μια σειρά από ανεξάρτητα projects που εξετάζουν πλατφόρμες επικοινωνίας μεταξύ κοινοτήτων. Ανάμεσά τους η αρχιτεκτονική εγκατάσταση των Doxiadis+, ένα εμπορικό εργαστήριο-εγκατάσταση ανακυκλώσιμης μόδας από τη διεθνή κολεκτίβα καλλιτεχνώνThe Reverse Shop, και το ReMap KM blog που καταγράφει τη διαδικασία του συνολικού προγράμματος μέσα στο πλαίσιο της αστικής αυτής κοινότητας.

Παράλληλα Projects
Το ReMap KM φιλοξενεί μέρος δυο πολύ σημαντικών παράλληλων αθηναϊκών εκδηλώσεων. To Where is the Art θα εγκαινιάσει την έκθεση έργων συμμετεχόντων στο 417 το Σεπτέμβριο, ενώ οι intothepill.net θα προβάλουν δουλειά στο πλαίσιο του Karaoke Poetry Bar στον ίδιο χώρο το Νοέμβριο.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ