Posterology

Posterology Facebook Twitter
Eικαστικό από αφίσα του db για τη συναυλία των Μέντα στο Six D.O.G.S στις 14/01/2011.
0

Oι τοίχοι του Hub στα Πετράλωνα θα γεμίσουν μουσική, αφού σχεδόν όλη η εγχώρια σκηνή της τελευταίας δεκαετίας θα παρουσιαστεί μέσα από αφίσες που έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια στον δρόμο αλλά και στο ίντερνετ.Τα πόστερ είναι εκτυπωμένα στην εμβληματική διάσταση 50x70 εκ. και θα μπορέσει κανείς ν’ αναγνωρίσει αγαπημένα γκρουπ αλλά και wannabies σε μεταξοτυπίες, offset ή ψηφιακές εκτυπώσεις από βραβευμένους ντιζάινερ, μικρά γραφεία ή DIY δημιουργίες. «Είναι εικόνες που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε, αλλά που ποτέ έως τώρα δεν έχουμε δει συγκεντρωμένες», εξηγεί η Μάρθα Γιαννακοπούλου (if-untitled architects), που επιμελήθηκε την έκθεση μαζί με τη Βάσω Παναγιωτοπούλου και τον Πάνο Ματθαίο (talc design studio). «Θέλαμε να κάνουμε μια έκθεση όχι τόσο γραφιστική, αλλά που να παρουσιάζει περισσότερο το εικαστικό κομμάτι της ελληνικής εναλλακτικής μουσικής σκηνής. Το πώς δηλαδή οι ελληνικές μπάντες αλλά και οι σόλο καλλιτέχνες βλέπουν τον ίδιο τους τον εαυτό, και τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζουν την ταυτότητά τους». Είναι γεγονός, άλλωστε, ότι τα συγκροτήματα δίνουν αρκετή σημασία στο artwork των αφισών τους κι ότι τα τελευταία χρόνια γίνονται πολύ καλές εικαστικές δουλειές. «Εκείνο που παρατηρήσαμε κατά τη διαδικασία συλλογής του υλικού για την έκθεση ήταν ότι πολλά συγκροτήματα ή καλλιτέχνες είτε πειραματίζονται οι ίδιοι με την εικόνα τους είτε συνεργάζονται με τους γραφίστες των δημιουργικών γραφείων που αναλαμβάνουν να φτιάξουν τις αφίσες τους. Δεν μας ενδιέφεραν τα πολύ μεγάλα ή mainstream ονόματα. Έπειτα, προσπαθήσαμε να συγκεντρώσουμε γύρω στις τέσσερις αφίσες από κάθε συγκρότημα, ούτως ώστε να βλέπουμε και την εξέλιξη αλλά και το διακριτό ύφος του κάθε καλλιτέχνη». Από την έκθεση, βέβαια, δεν θα λείπουν και οι δουλειές γραφιστών, δημιουργικών γραφείων και καλλιτεχνών, όπως ο H.O.P.E. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι πολλά γραφεία ειδικεύονται στη δημιουργία αφισών για συγκροτήματα. «Αυτό που μας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση ήταν που ανακαλύψαμε ότι πολλοί γραφίστες ανήκουν σε μπάντες!»

ΟΙ ΜΠΑΝΤΕΣ ΚΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ: Last Drive, Burger Project, My Wet Calvin, Tax Collectors, Etten, The Callas, Silly Boy, Mimosa’s Dream, Larry Gus, Berlin Brides, Abbie Gale, Marietta Fafouti, Κτίρια τη Νύχτα, Expert Medicine, Fantastikoi Hxoi, Your Hand In Mine, Mary’s Flower, Mode Plagal, Earthbound, Zebra Tracks, Kid Flicks, Film, Mary and The Boy, Vassilikos, Mέντα, Electric Litany, Neon, 700 machines, Teddy Boys from the Crypt, Χαοτική Διάσταση, Χειμερία Νάρκη, Monovine, Closer, Low Gravity, Duke Abduction, Baby Guru, Kύριος Κ, Flakes, Lumiere Brother, Tango with Lions, Katrin The Thrill, Deus Ex Machina, Rockin Bones κ.ά.

 

ΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΞΗΣ: Indivisuals, MNP, DB, prop4g4nd4, HOPE, BEND, Δημήτρης Καραΐσκος, Γεωργία Καρύδη, Oxo Cube, Johnny Negri, Tomek, Ηλίας Λαμπρόπουλος - The Creative Bastart, Κωνσταντίνος Μίαρης - Konsept83, Δημήτρης Μπόρσης - DB, Άννα Λαμπρινού, Όλγα Φυλακτού, Χρήστος Χριστόπουλος, Κωνσταντίνος Βόλτας, Σταύρος Ντίλιος, Νίκος Δερβίσης, Μαρίνα Κυρίτση, Semitone Labs, Spinalonga Crew, Jasωn, Doublekei κ.ά.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ