Poster Bikeart Exhibition στη Θεσσαλονίκη

Poster Bikeart Exhibition στη Θεσσαλονίκη Facebook Twitter
0

Στην Θεσσαλονίκη αυτές της μέρες γίνεται μια έκθεση αφιερωμένη στο ποδήλατο. Το Bikeart.gr ζήτησε από εξήντα Έλληνες καλλιτέχνες από το χώρο της street art και των κόμικς να δημιουργήσουν εμπνευσμένοι από το ποδήλατο και για το ποδήλατο. Τα έργα εκτίθενται σε μορφή πόστερ στην Αίθουσα Τέχνης /Εθνικής Αμύνης 9α  και η πρωτότυπη αυτή έκθεση θυμίζει περισσότερο με γιορτή του ποδηλάτου. Ο Κυριάκος Ιωσηφίδης που κρύβεται πίσω από το πρότζεκτ μίλησε σχετικά στο Lifo.gr λίγο πριν τα εγκαίνια της. 

 

 

Πώς είχατε την ιδέα να κάνετε μια τέτοιου είδους έκθεση;

 

Η ομάδα μας πειραματίζεται με διάφορες δράσεις για να δώσει αφορμές στους πολίτες να κινητοποιηθούν για ένα καλύτερο και ομορφότερο δημόσιο χώρο. Η παρούσα δράση είναι αποτέλεσμα αυτών των αναζητήσεων και στόχος είναι να εμπλουτιστεί και με άλλες δράσεις πιο κινηματικές.

 

Τι ξεχωριστό μπορεί να δει κάποιος και να κάνει;

 

Μπορεί να περιηγηθεί στα έργα των καλλιτεχνών τα οποία έχουν υλοποιηθεί αποκλειστικά για την έκθεση, να περιηγηθεί σε ένα ιδιαίτερο έντυπο υλικό (βιβλία, μπροσούρες, περιοδικά) από όλο το κόσμο σε σχέση με το ποδήλατο και την τέχνη της δημόσιας τοιχογραφίας, να δει από κοντά την υλοποίηση των τοιχογραφιών στα σχολεία και να συνομιλήσει με τους καλλιτέχνες και να παρακολουθήσει και ομιλίες από εκπροσώπους ποδηλατικών φορέων και καταστημάτων της πόλης τα πρωινά 11 π.μ. Τη Κυριακή 11 π.μ. θα έχουμε μαι ιδιαίτερη ομιλία από τον Οδυσσέα Σαββόπουλου σε ένα σχολείο που μας επισκέπτεται από το Μεγανήσι της Λευκάδας.

 

Έχει ξαναγίνει κάτι ανάλογο στο παρελθόν;

 

Ναι. Αποτελεί κατά μια έννοια συνέχεια της πρώτης έκθεσης που διοργανώσαμε σαν ομάδα Bikeart.gr στην Αθήνα στο Camp. Στην παρούσα όμως έκθεση προσπαθούμε να συνδυάσουμε τους δύο τομείς δράσεων μας αυτή των μεγάλων δημόσιων τοιχογραφιών και αυτή της προώθησης του ποδηλάτου μέσα από την τέχνη. Για αυτό και η έκθεση συνοδεύεται από παράλληλες δράσεις με την δημιουργία μεγάλων τοιχογραφιών με θεματική το ποδήλατο στο διαπολιτισμικό Λύκειο-Γυμνάσιο της πόλης επί της Εθν. Αμύνης και στο 40ο Δημοτικό, με τη συμμετοχή των καλλιτεχνών Apset, Nade, Nastwo, Kez, Same84, Jason & Reb.

 

Πώς προσεγγίσατε τους καλλιτέχνες; Και πώς τους φάνηκε η ιδέα;

 

Οι καλλιτέχνες είναι από χώρους κοντινούς στην ομάδα μας και άλλους τους γνωρίσαμε για πρώτη φορά και άλλους τους ξαναείδαμε μετά από πολλά χρόνια από παλαιότερες συμμετοχές σε εκθέσεις (βλέπε Διεθνές Φεστιβάλ Βαβέλ κ.α.) είτε από τα φεστιβάλ και τις δημόσιες τοιχογραφίες που διοργανώνουμε ανά διαστήματα σε διάφορες πόλεις ανά την Ελλάδα.

Ο Έλληνας αγαπάει το ποδήλατο;

 

Πιστεύω πως ναι. Μπορεί κανείς να περιοδεύσει στα Τρίκαλα στην Καρδίτσα στο Βόλο κ.α. για να έχει μια εικόνα χρήσης του ποδηλάτου από όλες τις ηλικίες και όλοι μας άλλωστε έχουμε την ανάμνηση του πρώτου μας παιδικού ποδηλάτου. Σήμερα χρειάζεται πλέον αγώνας και μικρά προσωπικά και συλλογικά βήματα για να ξεμπλοκάρουμε από την επέλαση του αυτοκινήτου και τον βομβαρδισμό που είχαμε δεχτεί για κατανάλωση άχρηστων αγαθών. Για να ισορροπήσουμε μέσα μας και με τον διπλανό μας τον συνάνθρωπό μας και το περιβάλλον που μας φιλοξενεί.

Πόσο κόσμος ασχολείται στη Θεσσαλονίκη με το ποδήλατο;

 

Αρκετός, δεν μπορώ να πω αριθμητικά αλλά σίγουρα πολύ περισσότερος από πριν 5-6 χρόνια. Το άνοιγμα και της παραλίας δίνει πλέον μια επιπλέον αφορμή για τους γονείς και τα παιδιά να ανοιχτούν και να κυκλοφορήσουν στους χώρους αυτούς. Παράλληλα όμως υπάρχει και ένα σημαντικό θέμα με όσους έχουν προχωρήσει στο επόμενο βήμα, να βγάλουν δηλαδή τα παλιά τους ποδήλατα και να ποδηλατήσουν. Χρειάζονται όπως όλοι μας μια ποδηλατική παιδεία να έχουμε σεβασμό στον πεζό και σε ότι αφορά την κυκλοφοριακή αγωγή.

Είναι η πόλη φιλική με το ποδήλατο; Η Αθήνα;

 

Δυστυχώς δεν υπάρχουν υποδομές και φυσικά τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα στην Αθήνα. Αλλά όσο περισσότερος κόσμος το χρησιμοποιεί τόση μεγαλύτερη πίεση θα δεχτεί το σύστημα και σιγά σιγά θα σπρώξουμε αλλαγές.

Το 2013 στην Ευρώπη αγοράζουν περισσότερα ποδήλατα από ότι αμάξια. Τι σημαίνει αυτό;

 

Σημαίνει μια αλλαγή πορείας των πολιτών. Αυτό μπορεί να γίνεται λόγω οικονομικής κρίσης είτε λόγω μόδας, δεν έχει όμως καμία σημασία. Σημασία έχε ότι οι πολίτες δοκιμάζουν το ποδήλατο και με την κατάλληλη εκπαίδευση και προβολή του, πιστεύω και ελπίζω ότι θα του γίνει ένα βίωμα και θα οδηγήσει σε μια αλλαγή στάσης ζωής και αντίληψης για τα πράγματα και τις σχέσεις μας.

Η Poster Bikeart Exhibition θα διαρκέσει μέχρι τις 24 Δεκεμβρίου.

Ώρες λειτουργίας:

 

Αίθουσα Έκθεσης / Εθν. Αμύνης 9α

Καθημερινά (και το Σαββατοκύριακο) από 10.00 π.μ. -2.00 μ.μ. & 5 μ.μ. -9.00 μ.μ.

Με την φιλοξενία του χώρου - ευγενή συμμετοχή: Εκκλησίας της Ελλάδος

 

Για πληροφορίες:

URBANACT & BIKEART.GR urbanact.gr / bikeart.gr
fb: facebook.com/bikeart.gr
e: [email protected]

και
www. thessaloniki2014.gr,
fb: facebook.com/Thessaloniki2014

 

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ