Οι δαιδαλώδεις όψεις της Επανάστασης σε μια εγκατάσταση στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής

Οι δαιδαλώδεις όψεις της Επανάστασης σε μια εγκατάσταση στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής Facebook Twitter
Η κεντρική εγκατάσταση που κυριαρχεί στον χώρο ξεπερνά την ανθρώπινη κλίμακα, είναι αυτή που θα χτιστεί από το μηδέν για να διαχωριστεί στη συνέχεια, όπως συμβαίνει στις επαναστάσεις και στην εξέλιξη των επεισοδίων της Ιστορίας. Φωτ.: Γιώργος Αδάμος/LIFO
0

Μια τραγουδίστρια εξασκείται με την πιανίστα της σε κλίμακες, μια ντουζίνα άνθρωποι με στολές εργασίας μεταφέρουν ρυθμικά πλακάτ με συνθήματα σαν να βρίσκονται σε μια σειρά παραγωγής και πρόκειται να οικοδομήσουν κάτι. Μια σειρά από κράνη εργοταξίου και γαλότσες είναι στη βάση μιας επιβλητικής κατασκευής, ψηλής και περίπλοκης.

Στον δεύτερο εξώστη της Εναλλακτικής Σκηνής ο Coti K. και η Αργυρώ Χιώτη, δίπλα στις κονσόλες, παρακολουθούν τους ερμηνευτές που βρίσκονται δύο επίπεδα πιο χαμηλά. Ο Θοδωρής Αμπαζής είναι στη μέση της σκηνής και αυτοί είναι μόνο τρεις από τους τριάντα συνολικά καλλιτέχνες απ' όλο το φάσμα των παραστατικών και των εικαστικών τεχνών –με τη συμμετοχή σπουδαστών της Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού της Εθνικής Λυρικής Σκηνής– που συμπράττουν στη δημιουργία ενός έργου μακράς διάρκειας, συσχετίζοντας τις περίπλοκες διαδικασίες του εθνικοαπελευθερωτικού Αγώνα. 

Στη διάρκεια των τριών ημερών που διαρκεί αυτή η Synthesis, ο θεατής θα έχει τη δυνατότητα να κινηθεί μέσα στην εγκατάσταση, να παρακολουθήσει από διαφορετικές γωνίες θέασης με διαφορετικές προσεγγίσεις, να καθορίσει τον χρόνο παραμονής του, να κάνει τη δική του σύνθεση μέσα στο έργο ή να απομονώσει τα θραύσματά της, βιώνοντάς τα στον παρόντα χρόνο.

Ο τίτλος του έργου είναι Synthesis, μια εικαστική εγκατάσταση που εμπνεύστηκαν η χορογράφος Τζένη Αργυρίου και ο εικαστικός Βασίλης Γεροδήμος, που ως πολυσύνθετο συλλογικό καλλιτεχνικό εγχείρημα επιχειρεί την «προσομοίωση» μιας εξίσου περίπλοκης συλλογικής δράσης όπως ήταν η Ελληνική Επανάσταση του ‘21.

Οι δαιδαλώδεις όψεις μιας επανάστασης όταν κοιτάζεις από τους εξώστες της Εναλλακτικής Σκηνής της Λυρικής Facebook Twitter
H χορογράφος Τζένη Αργυρίου και ο εικαστικός Βασίλης Γεροδήμος. Φωτ.: Γιώργος Αδάμος/LIFO

Οι θεατές από τον πρώτο ή τον δεύτερο εξώστη, όπου στέκομαι και εγώ, θα δουν στη μέση της αγνώριστης άδειας Εναλλακτικής Σκηνής μια εικαστική εγκατάσταση που μοιάζει με πολυώροφο πύργο, με πανιά στα χρώματα των πρώτων σημαιών της Ελληνικής Επανάστασης και τους «επαναστάτες» εργάτες της κατασκευής, φωλιασμένους στα επίπεδά της, να μιλούν μέσα από τα λόγια των όρκων «εν τούτω νικάτε απόγονοι Ελλήνων». 

Την ώρα που έχω φτάσει έχει «ξεκινήσει η επανάσταση». Οι θεατές που θα φτάσουν την Παρασκευή θα δουν τον χώρο εντελώς κενό αρχικά, με το πλήθος των ερμηνευτών και συντελεστών να στήνει την εγκατάσταση. Η Εναλλακτική μοιάζει με εργοτάξιο, δεν υπάρχει τίποτα μη ορατό, όλα είναι στο φως, προσκήνιο και παρασκήνιο έχουν συνδεθεί, αποκαλύπτοντας τις πτυχές της καλλιτεχνικής έρευνας και του προσανατολισμού της.

Τα κομμάτια της εγκατάστασης προέρχονται κι αυτά από μια σύγχρονη «ανασκαφή» στην αποθήκη της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και η επανάχρησή τους δείχνει την πρόθεση ενδοσκόπησης και επαναδιαπραγμάτευσης της ταυτότητάς μας και του συστήματος στο οποίο δρούμε, αντιλαμβανόμενοι ότι οποιαδήποτε προσπάθεια δημιουργίας και αφήγησης εξαρτάται κατά πολύ από την ύλη και τα υλικά που διαθέτουμε. 

Οι δαιδαλώδεις όψεις μιας επανάστασης όταν κοιτάζεις από τους εξώστες της Εναλλακτικής Σκηνής της Λυρικής Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Αδάμος/LIFO

Η κεντρική εγκατάσταση που κυριαρχεί στον χώρο ξεπερνά την ανθρώπινη κλίμακα, είναι αυτή που θα χτιστεί από το μηδέν για να διαχωριστεί στη συνέχεια, όπως συμβαίνει στις επαναστάσεις και στην εξέλιξη των επεισοδίων της Ιστορίας. Από το «μαζί» στον εμφύλιο και στους διχασμούς και ξανά στο μαζί με τρόπο διαφορετικό και πιθανώς επιβιωτικό.

Στην αρχή, όπως και σε μια επανάσταση, την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου θα βρεθούν όλοι οι συντελεστές, τεχνικοί και σπουδαστές και δημιουργοί, σαν ένα σώμα και χωρίς ρόλους, για να ξεκινήσουν ένα έργο που αναφέρεται σε μια σημαντική ιστορική στιγμή και περίοδο και σήμερα καλούμαστε να διαβάσουμε με κάθε τρόπο, πέρα από τη μονοδιάστατη, στατική αντιμετώπισή του και τη διδακτική αφήγηση, με μια άλλη, πιο προσωπική, βαθιά και ειλικρινή.

Η ανάγνωση αυτή απελευθερώνει τη φαντασία, δίνει χρόνο στη σκέψη να ταξιδέψει σε αποσπάσματα όσων γνωρίζουμε και να αναρωτηθούμε γι' αυτά που δεν έχουμε μάθει ή δεν υποπτευόμαστε. Η ώρα της σύνθεσης και η ώρα της καταστροφής μοιάζουν να είναι μακρινές αλλά και τόσο κοντά, που η αίσθησή τους διαπερνά τον τόπο και τον χρόνο. 

Οι δαιδαλώδεις όψεις μιας επανάστασης όταν κοιτάζεις από τους εξώστες της Εναλλακτικής Σκηνής της Λυρικής Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Αδάμος/LIFO
 

«Όταν ήρθε η πρόταση από την Εναλλακτική Σκηνή αναρωτηθήκαμε πόσα γνωρίζουμε για την Επανάσταση. Τελικά, γνωρίζουμε όσα μάθαμε στο σχολείο, εμείς και πολλοί άλλοι γύρω μας», λέει ο Βασίλης Γεροδήμος.

«Αρχίσαμε να ρωτάμε ανθρώπους γύρω μας τι θα είχε ενδιαφέρον και ο καθένας μας έλεγε κάτι διαφορετικό από την Επανάσταση, το Μεσολόγγι, τους ήρωες. Για να καταλάβουμε τι μας απασχολεί από το θέμα της Επανάστασης, να μάθουμε την Ιστορία, κάτσαμε για αρκετούς μήνες κανονικά στα θρανία, με την καθοδήγηση του Μηνά Αντύπα και άλλων ιστορικών.

Αποφασίσαμε να ασχοληθούνε με όλη την Επανάσταση γιατί ενδιαφέρον είχε το όλον και όχι ένα μικρό κομμάτι. Προσπαθήσαμε, λοιπόν, να προσεγγίσουμε το όλον. Θελήσαμε να μετατρέψουμε τη διαδικασία μιας επανάστασης σε ένα καλλιτεχνικό εγχείρημα και καταλάβαμε ότι αυτό που είχε μεγάλο ενδιαφέρον στην Επανάσταση ήταν οι πολλοί διαφορετικοί άνθρωποι που μπήκαν μέσα σε αυτή. Έτσι θελήσαμε κι εμείς να μαζευτούμε, ένα σύνολο ανθρώπων, καλλιτεχνών από διαφορετικά σινάφια, και να βρεθούμε όλοι μαζί.

Αναρωτηθήκαμε αν μπορούμε όλοι μαζί να δουλέψουμε και αν αυτό μπορεί να πετύχει και βάλαμε ένα χρονικό όριο, τρεις μέρες. Ήρθε, λοιπόν, αυτός ο κόσμος και μπήκαμε στη διαδικασία να δούμε τι μπορεί να συμβεί, κάναμε εργαστήρια όλοι μαζί και συζητήσεις και είμαστε σε μια διαδικασία τέτοια, να κάνουμε μια "κατάληψη" στην αίθουσα της Εναλλακτικής, σαν εργάτες που δομούμε και αποδομούμε κάτι».

Στη διάρκεια των τριών ημερών που διαρκεί αυτή η Synthesis ο θεατής θα έχει τη δυνατότητα να κινηθεί μέσα στην εγκατάσταση, να παρακολουθήσει από διαφορετικές γωνίες θέασης με διαφορετικές προσεγγίσεις, να καθορίσει τον χρόνο παραμονής του, να κάνει τη δική του σύνθεση μέσα στο έργο ή να απομονώσει τα θραύσματά της, βιώνοντάς τα στον παρόντα χρόνο.

Οι δαιδαλώδεις όψεις μιας επανάστασης όταν κοιτάζεις από τους εξώστες της Εναλλακτικής Σκηνής της Λυρικής Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Αδάμος/LIFO

Οι περίπλοκες συνθήκες της οργάνωσης και διεξαγωγής της Επανάστασης, συμφωνίες, συνεργασίες, αντιφάσεις, ρήξεις, ανατροπές, αβεβαιότητες και υπερβάσεις συσχετίζονται με τη δημιουργία αυτού του έργου που φτιάχτηκε μέσα από ιστορική και καλλιτεχνική έρευνα πολλών μηνών και μέσα σε τρεις ημέρες παρουσιάζει τα συστατικά της Ελληνικής Επανάστασης, από τη μέθη του αρχικού ξεσπάσματος και την εσωστρέφεια των επόμενων χρόνων μέχρι την «κόπωση» της όψιμης περιόδου. 

«Ο χώρος έχει αναλάβει την αφήγηση των εξελίξεων, δηλαδή με τους εικαστικούς επιλέξαμε τη μετουσίωση του χώρου όχι με την αφήγηση αλλά με την αίσθηση των πραγμάτων. Για εμάς, το έργο  είναι ένα επίτευγμα, μια μεγάλη εγκατάσταση που φτιάξαμε πολύ γρήγορα όλοι μαζί. Σαν την αρχή της Επανάστασης, που πολλοί άνθρωποι, πολύ γρήγορα, έκαναν ένα "μπουμ", την αρχή, τα πρώτα χρόνια.

Και μετά περνάμε στην εσωστρέφεια, αυτό το νέο πράγμα που δεν ξέρεις πώς να το χειριστείς, ένα νέο πράγμα που δημιουργείται την επόμενη μέρα της Επανάστασης, με τον χώρο να διαμελίζεται, να γίνεται μια αρένα που αφήνει έναν τόπο κενό στο κέντρο, με τα κομμάτια του στην περιφέρεια. Φτιάχνεται στη συνέχεια ένα απόλυτο κουτί, σαν να μπαίνουν όλοι μέσα σε μια στέγη για να συνεννοηθούν – αυτό είναι επιτακτικό για να προχωρήσουν. Γύρω τους βρίσκονται τα ερείπια που βρήκαμε όλοι και βλέπουμε μέχρι σήμερα και μέσα από αυτά προσπαθείς να συντάξεις κάτι νέο που φτάνει στο παρόν, μέχρι τον θεατή και τη σχέση του με την Ιστορία και την ίδια καθημερινή ζωή και την ταυτότητά του».

Οι δαιδαλώδεις όψεις μιας επανάστασης όταν κοιτάζεις από τους εξώστες της Εναλλακτικής Σκηνής της Λυρικής Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Αδάμος/LIFO

Το έργο «Synthesis», σε σύλληψη του εικαστικού Βασίλη Γεροδήμου και της χορογράφου Τζένης Αργυρίου, παρουσιάζεται στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στις 29, 30 και 31 Οκτωβρίου 2021.

Το έργο, ανάθεση της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, παρουσιάζεται στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 ετών από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης. 

Οι ώρες εισόδου κοινού στο «Synthesis» έχουν ως εξής: 19:30 (Παρασκευή), 12:00, 16:00, 19:30 (Σάββατο), 12:00, 16:00 (Κυριακή). Κάθε ζώνη παρουσίασης του έργου διαρκεί περίπου τρεις ώρες. 






 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Ζητάμε συγγνώμη για την αναστάτωση» στην πλατεία Βικτωρίας

Εικαστικά / «Ζητάμε συγγνώμη για την αναστάτωση» στην πλατεία Βικτωρίας

«We Apologize» είναι ο τίτλος της εγκατάστασης του Αλβανού εικαστικού Αντριάν Πάτσι που αποτελεί μια συγγνώμη στους περίοικους, στους κατοίκους και στους περαστικούς μια πλατείας πολύχρωμης, πολυπολιτισμικής και υποβαθμισμένης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Brand name: Μαρία Κάλλας

Θέατρο / Μαρίνα Αμπράμοβιτς: Χρησιμοποιώντας το όνομα της Κάλλας σαν δόλωμα

Οι «Επτά θάνατοι της Μαρίας Κάλλας» που ανέβηκαν στην Εθνική Λυρική Σκηνή ήταν στην πραγματικότητα μία σύνθεση επτά καθόλα αδιάφορων βίντεο με την Αμπράμοβιτς και τον Γουίλεμ Νταφόε να εικονογραφούν ισάριθμες άριες από όπερες που δόξασε η divina Κάλλας.
ΜΑΤΙΝΑ ΚΑΛΤΑΚΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM