Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας

Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας Facebook Twitter
"Ο μάνατζερ μου με πίεζε διαρκώς: «Ο κόσμος σ' αγαπάει. Με τα πολιτικά και τα ιδεολογικά ζητήματα που καταπιάνεσαι, θα χάσεις το μισό σου κοινό». Ας το χάσω, του είπα."
1

Ο Τζιμ Κάρεϊ έχει υποδυθεί διάφορους υπερβατικά παράξενους χαρακτήρες στην καριέρα του, φωτίζοντας πάντα την σκοτεινή πλευρά και χαρτογραφώντας ένα σύνθετο τοπίο πάθους, απόλαυσης, ρίσκου και δαιμονικής δυσανεξίας, την οποία πλέον κατευθύνει ενάντια στο καθεστώς Τραμπ με τις ιδιοφυείς ζωγραφιές του που ποστάρει τακτικά στο Twitter.

Ο Κάρεϊ ζωγραφίζει πολιτικά καρτούν σε καθημερινή βάση και, αντίθετα από την πλειοψηφία των παρεπιδημούντων στο Χόλιγουντ, δε μασάει τα λόγια του παρά τις προειδοποιήσεις που δέχεται ότι αυτή η ειλικρινής έκφραση απόψεων κάνει «κακό» στην καριέρα του.

Εκτός από τα καρτούν, ο Κάρεϊ ζωγραφίζει και πίνακες πιο αφηρημένης εικαστικής αντίληψης, οι «γελοιογραφίες» του όμως μοιάζουν πιο αυθεντικές σε βαθμό που θα μπορούσε να θεωρηθεί ένας από τους σημαντικούς πολιτικούς γελοιογράφους των καιρών μας: ένας συνδυασμός Robert Crumb, Jules Feiffer και Philip Guston, που χρησιμοποιεί ως καύσιμο μια πηγαία και ευφάνταστη αγανάκτηση.

Με το που πιάνω μολύβι και χαρτί, επιστρέφω στην ηλικία των 8 ετών, μόνο που τώρα καταπιάνομαι με ένα αντικείμενο πραγματικά σοβαρό, που όμως με διατηρεί πάντα σε επαφή με τη νεότητα. Αισθάνομαι σα να μου έδωσαν ένα χάρισμα.

Με αφορμή την μεγάλη ατομική του έκθεση η οποία εστιάζει σ' αυτά τα πολιτικά καρτούν και παρουσιάζεται στην Maccarone Gallery του Λος Άντζελες, ο Τζιμ Κάρεϊ μίλησε για τη δουλειά του στον επιφανή κριτικό τέχνης του περιοδικού New York, Jerry Staltz. Ιδού κάποια αποσπάσματα του λόγου του...

Κατά βάση, εξακολουθώ να κάνω αυτό που έκανα και όταν ήμουν μικρό παιδί. Από τα 5 ως τα 10 περνούσα όλο τον χρόνο μου στο δωμάτιό μου. Έβγαινα και για να παίξω που και που αλλά το δωμάτιό μου ήταν ο παράδεισός μου, το μέρος όπου σκεφτόμουν «θα ανακαλύψω το σύμπαν εδώ μέσα». Αν κάποιος από την οικογένεια μου έμπαινε και με διέκοπτε καθώς ζωγράφιζα, πάθαινα παροξυσμό και άρχιζα να σπάω πράγματα δεξιά κι αριστερά. Βρισκόμουν στη μεταφυσική μήτρα, που λένε. Με το που πιάνω μολύβι και χαρτί, επιστρέφω στην ηλικία των 8 ετών, μόνο που τώρα καταπιάνομαι με ένα αντικείμενο πραγματικά σοβαρό, που όμως με διατηρεί πάντα σε επαφή με τη νεότητα. Αισθάνομαι σα να μου έδωσαν ένα χάρισμα.

Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας Facebook Twitter
Monster

 

Δεν ζωγραφίζω για να ενθαρρύνω το κοινό όσο για να ενθαρρύνω τον εαυτό μου. Όταν φτάσω στο σημείο να νιώσω ότι ολοκλήρωσα κάτι ενδιαφέρον, ξέρω μέσα μου ότι θα υπάρξει ανταπόκριση. Δεν διαχωρίζω τη δημιουργική μου έκφραση ως ηθοποιού – κωμικού από αυτή κάποιου που σκιτσάρει ή ζωγραφίζει. Η τέχνη είναι ένα πολύ ευάλωτο, ανοιχτό, ευαίσθητο σημείο που σε αφήνει εκτεθειμένο στην κριτική, στην αποδοκιμασία, στις συμβουλές να κάτσεις στα αυγά σου, να μην αλλάζεις λωρίδα κυκλοφορίας. Ποτέ μου δεν πίστεψα στις προδιαγεγραμμένες λωρίδες κυκλοφορίας.

Όταν ξεκίνησα να κάνω αναρτήσεις στο Twitter, έβρισκα διαρκώς τον μπελά μου επειδή ήμουν ειλικρινής – τρομερό ατόπημα για ένα μέσο σαν το Twitter. Στην ουσία λειτουργούσα και εκφραζόμουν ως ακτιβιστής γιατί μου έβγαινε αυθόρμητα παρακολουθώντας όλα αυτά τα φρικαλέα πράγματα που συμβαίνουν. Ο μάνατζερ μου με πίεζε διαρκώς: «Ο κόσμος σ' αγαπάει. Με τα πολιτικά και τα ιδεολογικά ζητήματα που καταπιάνεσαι, θα χάσεις το μισό σου κοινό». Ας το χάσω, του είπα.

Αν το 30 ή το 40 ή όσο είναι τέλος πάντων το ποσοστό της χώρας που δεν είναι πρόθυμο να ανοίξει το μυαλό του και να δει αυτό που συμβαίνει μπροστά στα μάτια του, να συνειδητοποιήσει τοι σόι πολιτικός δαίμονας μας κυβερνά μαζί με τους υποτακτικούς του, τότε δε νομίζω ότι μπορεί να τους βοηθήσει κανείς. Το μόνο που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να ακολουθεί το δρόμο του και να λέει την άποψή του και την αλήθεια του και αυτό ακριβώς προσπαθώ να κάνω κι εγώ.

Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας Facebook Twitter
Giuliani Doesn’t Bleach the Bottom Teeth
Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας Facebook Twitter
Capitalism With a Conscience

Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας Facebook Twitter
Bipartisanshit
 

Με στοιχεία από το New York

Εικαστικά
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM
Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια