Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας

Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας Facebook Twitter
"Ο μάνατζερ μου με πίεζε διαρκώς: «Ο κόσμος σ' αγαπάει. Με τα πολιτικά και τα ιδεολογικά ζητήματα που καταπιάνεσαι, θα χάσεις το μισό σου κοινό». Ας το χάσω, του είπα."
1

Ο Τζιμ Κάρεϊ έχει υποδυθεί διάφορους υπερβατικά παράξενους χαρακτήρες στην καριέρα του, φωτίζοντας πάντα την σκοτεινή πλευρά και χαρτογραφώντας ένα σύνθετο τοπίο πάθους, απόλαυσης, ρίσκου και δαιμονικής δυσανεξίας, την οποία πλέον κατευθύνει ενάντια στο καθεστώς Τραμπ με τις ιδιοφυείς ζωγραφιές του που ποστάρει τακτικά στο Twitter.

Ο Κάρεϊ ζωγραφίζει πολιτικά καρτούν σε καθημερινή βάση και, αντίθετα από την πλειοψηφία των παρεπιδημούντων στο Χόλιγουντ, δε μασάει τα λόγια του παρά τις προειδοποιήσεις που δέχεται ότι αυτή η ειλικρινής έκφραση απόψεων κάνει «κακό» στην καριέρα του.

Εκτός από τα καρτούν, ο Κάρεϊ ζωγραφίζει και πίνακες πιο αφηρημένης εικαστικής αντίληψης, οι «γελοιογραφίες» του όμως μοιάζουν πιο αυθεντικές σε βαθμό που θα μπορούσε να θεωρηθεί ένας από τους σημαντικούς πολιτικούς γελοιογράφους των καιρών μας: ένας συνδυασμός Robert Crumb, Jules Feiffer και Philip Guston, που χρησιμοποιεί ως καύσιμο μια πηγαία και ευφάνταστη αγανάκτηση.

Με το που πιάνω μολύβι και χαρτί, επιστρέφω στην ηλικία των 8 ετών, μόνο που τώρα καταπιάνομαι με ένα αντικείμενο πραγματικά σοβαρό, που όμως με διατηρεί πάντα σε επαφή με τη νεότητα. Αισθάνομαι σα να μου έδωσαν ένα χάρισμα.

Με αφορμή την μεγάλη ατομική του έκθεση η οποία εστιάζει σ' αυτά τα πολιτικά καρτούν και παρουσιάζεται στην Maccarone Gallery του Λος Άντζελες, ο Τζιμ Κάρεϊ μίλησε για τη δουλειά του στον επιφανή κριτικό τέχνης του περιοδικού New York, Jerry Staltz. Ιδού κάποια αποσπάσματα του λόγου του...

Κατά βάση, εξακολουθώ να κάνω αυτό που έκανα και όταν ήμουν μικρό παιδί. Από τα 5 ως τα 10 περνούσα όλο τον χρόνο μου στο δωμάτιό μου. Έβγαινα και για να παίξω που και που αλλά το δωμάτιό μου ήταν ο παράδεισός μου, το μέρος όπου σκεφτόμουν «θα ανακαλύψω το σύμπαν εδώ μέσα». Αν κάποιος από την οικογένεια μου έμπαινε και με διέκοπτε καθώς ζωγράφιζα, πάθαινα παροξυσμό και άρχιζα να σπάω πράγματα δεξιά κι αριστερά. Βρισκόμουν στη μεταφυσική μήτρα, που λένε. Με το που πιάνω μολύβι και χαρτί, επιστρέφω στην ηλικία των 8 ετών, μόνο που τώρα καταπιάνομαι με ένα αντικείμενο πραγματικά σοβαρό, που όμως με διατηρεί πάντα σε επαφή με τη νεότητα. Αισθάνομαι σα να μου έδωσαν ένα χάρισμα.

Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας Facebook Twitter
Monster

 

Δεν ζωγραφίζω για να ενθαρρύνω το κοινό όσο για να ενθαρρύνω τον εαυτό μου. Όταν φτάσω στο σημείο να νιώσω ότι ολοκλήρωσα κάτι ενδιαφέρον, ξέρω μέσα μου ότι θα υπάρξει ανταπόκριση. Δεν διαχωρίζω τη δημιουργική μου έκφραση ως ηθοποιού – κωμικού από αυτή κάποιου που σκιτσάρει ή ζωγραφίζει. Η τέχνη είναι ένα πολύ ευάλωτο, ανοιχτό, ευαίσθητο σημείο που σε αφήνει εκτεθειμένο στην κριτική, στην αποδοκιμασία, στις συμβουλές να κάτσεις στα αυγά σου, να μην αλλάζεις λωρίδα κυκλοφορίας. Ποτέ μου δεν πίστεψα στις προδιαγεγραμμένες λωρίδες κυκλοφορίας.

Όταν ξεκίνησα να κάνω αναρτήσεις στο Twitter, έβρισκα διαρκώς τον μπελά μου επειδή ήμουν ειλικρινής – τρομερό ατόπημα για ένα μέσο σαν το Twitter. Στην ουσία λειτουργούσα και εκφραζόμουν ως ακτιβιστής γιατί μου έβγαινε αυθόρμητα παρακολουθώντας όλα αυτά τα φρικαλέα πράγματα που συμβαίνουν. Ο μάνατζερ μου με πίεζε διαρκώς: «Ο κόσμος σ' αγαπάει. Με τα πολιτικά και τα ιδεολογικά ζητήματα που καταπιάνεσαι, θα χάσεις το μισό σου κοινό». Ας το χάσω, του είπα.

Αν το 30 ή το 40 ή όσο είναι τέλος πάντων το ποσοστό της χώρας που δεν είναι πρόθυμο να ανοίξει το μυαλό του και να δει αυτό που συμβαίνει μπροστά στα μάτια του, να συνειδητοποιήσει τοι σόι πολιτικός δαίμονας μας κυβερνά μαζί με τους υποτακτικούς του, τότε δε νομίζω ότι μπορεί να τους βοηθήσει κανείς. Το μόνο που μπορεί να κάνει κάποιος είναι να ακολουθεί το δρόμο του και να λέει την άποψή του και την αλήθεια του και αυτό ακριβώς προσπαθώ να κάνω κι εγώ.

Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας Facebook Twitter
Giuliani Doesn’t Bleach the Bottom Teeth
Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας Facebook Twitter
Capitalism With a Conscience

Ο Τζιμ Κάρεϊ ως εξέχων πολιτικός γελοιογράφος των χαλεπών καιρών μας Facebook Twitter
Bipartisanshit
 

Με στοιχεία από το New York

Εικαστικά
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

12 διαμάντια από την έκθεση «Από τον Μονέ στον Πικάσο» και η ιστορία τους

Εικαστικά / 12 διαμάντια στην έκθεση «Από τον Μονέ στον Γουόρχολ» και η ιστορία τους

Από τα 84 έργα που φιλοξενεί η έκθεση, επιλέξαμε αυτά στα οποία αξίζει να σταθούμε, καθώς περιηγούμαστε στην ιστορία, στον πλούτο και στην περιπλοκότητα των κινημάτων της τέχνης τα τελευταία 130 χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εκθέσεις Δεκέμβριος 2025

Εικαστικά / Ο Δεκέμβρης έχει εκθέσεις που δεν χάνονται

Η έκθεση «Από τον Monet στον Warhol», που άνοιξε πριν από λίγες μέρες, δικαίως μονοπωλεί το ενδιαφέρον μας, όπως και το αφιέρωμα στο έργο της Λίλα ντε Νόμπιλι. Η λίστα μας όμως δεν εξαντλείται σε αυτές τις δύο!
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια