O Sterling Ruby εισβάλλει με όλη του τη δύναμη στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Συνέντευξη

O Sterling Ruby εισβάλλει με όλη του τη δύναμη στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης Facebook Twitter
0

Ο Sterling Ruby είναι ένα καταξιωμένο και παγκοσμίου φήμης τέκνο της σύγχρονης εικαστικής σκηνής του Λος Άντζελες. Δεν έχει γεννηθεί εκεί, βέβαια, αλλά είναι σίγουρο ότι εκεί ανήκε από πάντα. Την εικαστική σκηνή του Λος Άντζελες την καθορίζει εν πολλοίς η ιδέα ότι oι καλλιτέχνες της δεν χρειάζονται τον καθαγιασμό της Νέας Υόρκης και ως εκ τούτου θα συνεχίζουν ανενόχλητοι το τεράστιο δημιουργικό «πάρτι χωρίς σταματημό», με το οποίο γιορτάζουν καθημερινά το εντελώς θεμελιώδες γεγονός ότι είναι ο εαυτός τους.

Ο Sterling Ruby είναι ο δεύτερος καλλιτέχνης, μετά τον Ai Wei Wei, το 2016, που θα παρουσιάσει έργο του ανάμεσα στις μόνιμες συλλογές του μουσείου. Οι κεραμικές φόρμες του προκαλούν κατά κανόνα μια ευχάριστη αναστάτωση που διεγείρει το πνεύμα, καθώς υποβάλλουν το βλέμμα στην επίδραση ισχυρότατων αντίρροπων δυνάμεων. Από αυτές μια συνισταμένη το μαγνητίζει και το κρατά ήρεμο και καθηλωμένο στο έργο, ενώ μία άλλη το ταράζει, επιβάλλοντάς του να ερμηνεύσει αυτό που ατενίζει. Και στο σημείο αυτό ο θεατής συνήθως συνειδητοποιεί ότι τα κεραμικά του Ruby μοιάζουν σαν να δημιουργήθηκαν από ηφαιστειακή έκρηξη αλλά και ταυτόχρονα σαν να διασώθηκαν από μια τέτοια, οπότε, χαρούμενα πλέον, ανέχονται τις όποιες κάποιες παράπλευρες απώλειές τους.

Σε κάθε περίπτωση, τα χαρακτηρίζει ένας τρομερός δυναμισμός, μια ασυγκράτητη ενέργεια. Κανείς δεν μένει αδιάφορος στο βάθος του κορεσμού του χρωμάτων τους και στις απίστευτες αλλεπάλληλες εφυαλώσεις που ανασυγκολλούν και εξυψώνουν σε ένα όλον τα ράκη των πολλαπλών ενδιάμεσων ηθελημένων κακοποιήσεων των υλικών και της φόρμας τους από τον καλλιτέχνη.

Με εμπνέουν τα θρησκευτικά είδωλα, οι ταφικές παραδόσεις, η τοποθέτηση ειδωλίων και άλλων κτερισμάτων μέσα στους τάφους, η ανάγκη για τη δημιουργία τόσο ανθρωπομορφικών όσο και χρηστικών αντικειμένων, όπως αγγεία. 

Ο Sterling Ruby γεννήθηκε το 1972 στη Γερμανία, αλλά μεγάλωσε σε ένα μεγάλο αγρόκτημα στην Πενσυλβάνια, όπου οι γονείς του αποτραβήχτηκαν, ακολουθώντας τα προτάγματα της χίπικης φιλοσοφίας. Στην Καλιφόρνια έφτασε για το δεύτερο μεταπτυχιακό του δίπλωμα στις Καλές Τέχνες, στο ArtCenter College of Design στην Pasadena, απ’ όπου αποφοίτησε το 2005.

Sterling Ruby Facebook Twitter
Sterling Ruby. Φωτογραφία: Melanie Schiff Με την ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της Gagosian.
Sterling Ruby at Cycladic: Ceramics Facebook Twitter
STERLING RUBY WIDW. KNACKS. TRIFLES. NOSEGAYS. SWEETMEATS., 2020 Ακρυλικό, λάδι, ελαστικό και χαρτόνι σε καμβά, 182,9 × 132,1 × 5,1 εκ. Φωτογραφία: Robert Wedemeyer. Με την ευγενική παραχώρηση του Sterling Ruby Studio και της Gagosian.

Σχετικά με την έκθεσή του στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και την παράλληλη έκθεση έργων του στην γκαλερί Gagosian στην Αθήνα, παραχώρησε στη LiFO την ακόλουθη αποκλειστική συνέντευξη.

— Ποιο στοιχείο της κυκλαδικής τέχνης σας συνεπήρε περισσότερο;

Η έννοια της αρχαιολογίας, δηλαδή η διαδικασία της ανασκαφής για την αποκάλυψη στοιχείων και την ανεύρεση της ιστορίας των υλικών, και η ανταλλαγή που συντελέστηκε μεταξύ των Κυκλάδων και των λοιπών νησιών. Με εμπνέουν τα θρησκευτικά είδωλα, οι ταφικές παραδόσεις, η τοποθέτηση ειδωλίων και άλλων κτερισμάτων μέσα στους τάφους, η ανάγκη για τη δημιουργία τόσο ανθρωπομορφικών όσο και χρηστικών αντικειμένων, όπως αγγεία. Η κυκλαδική τέχνη είναι μια μορφή αναζήτησης, με συνεπαίρνει η ιδέα ότι με την έρευνα μπορείς να ανακαλύψεις ποιος έκανε τι.

— Στην κυκλαδική τέχνη, όπως και στην αρχαία ελληνική τέχνη της κλασικής περιόδου, η τελειότητα του τεχνουργήματος, η τελειοθηρία γενικότερα, θεωρούνταν o πιο δόκιμος τρόπος για να προσεγγίσει κάποιος το θείο. Τι σημαίνει για εσάς η τελειότητα ενός έργου και ο περφεξιονισμός; Αποτελούν σημαντικά στοιχεία της δουλειάς σας, και αν ναι, πώς εκδηλώνονται στα έργα σας;

Τα κεραμικά μου είναι χειροποίητα. Ο πηλός αποτυπώνει τις κινήσεις μου, που συχνά είναι βίαιες. Αυτά τα ίχνη που αφήνω όταν πλάθω τον πηλό είναι αναπόσπαστο μέρος του τρόπου που προσεγγίζω τη δουλειά μου, θέλω τα έργα μου να κουβαλάνε μέσα τους την αίσθηση του χειροποίητου και την ιστορία της δημιουργίας τους. Δεν με ενδιαφέρει να αποκρύπτω τον δημιουργό για να φτιάξω ένα αντικείμενο που φαίνεται να υπάρχει ανεξάρτητα σε ένα καθεστώς τελειότητας. Αυτό που θέλω είναι να φαίνεται η παρέμβαση του χεριού μου.

Sterling Ruby at Cycladic: Ceramics Facebook Twitter
"Sterling Ruby at Cycladic: Ceramics"  © Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και Sterling Ruby Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν. Με την ευγενική παραχώρηση του Sterling Ruby Studio και της Gagosian.

— Πώς συνδέσατε τα αυτοβιογραφικά σας στοιχεία με τα έργα που δημιουργήσατε για το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης;

Μεγάλωσα σε ένα αγρόκτημα στην Πενσυλβάνια, όπου επηρεάστηκα πολιτισμικά πρωτίστως από τα χειροτεχνήματα των Amish. Η πρώτη μου επαφή με την κεραμική ήταν η αγγειοπλαστική με κόκκινο πηλό και η συλλογή δυτικογερμανικών κεραμικών της μητέρας μου. Αν και δούλευα ήδη τον πηλό πολύ πριν μετακομίσω στο Λος Άντζελες, επηρεάστηκα βαθύτατα από την ιστορία της κεραμοποιίας στην Καλιφόρνια και πιο συγκεκριμένα από τα μεγάλα, χειροποίητα έργα καλλιτεχνών όπως ο Peter Voulkos και η Viola Free. Αν και οι φόρμες τους διαφέρουν, θεωρώ ότι αυτό που αποκόμισα απ’ όλες αυτές τις κατά τόπους κεραμικές παραδόσεις, οι οποίες αντικατοπτρίζουν διακριτές στιγμές της προσωπικής μου ιστορίας, ήταν μια ιδιαίτερη εκτίμηση για το χειροποίητο.

685
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

— Για έναν καλλιτέχνη όπως εσείς, που είστε πάντα έτοιμος και δεκτικός στη δοκιμή διαφορετικών εκφραστικών μέσων, όπως η κεραμική, η τεχνική του καπιτοναρίσματος (quilting), η γλυπτική, η ζωγραφική, το κολάζ, οι εικαστικές εγκαταστάσεις, τα υφάσματα, η μόδα και σίγουρα πολλά ακόμα, το γεγονός ότι συνομιλείτε με τις αρχαιότητες αποκλειστικά μέσα από τα κεραμικά σας το βιώσατε ως κάποιου είδους εμπόδιο;

Όχι, μου αρέσει η επικέντρωση σε ένα μόνο εκφραστικό μέσο.

— Πώς θα περιγράφατε την καλιφορνέζικη κεραμική παράδοση με την οποία σας συσχετίζουν;

Η παράδοση σε αυτή την περίπτωση είναι ριζωμένη στην ιδέα της κεραμικής τέχνης ως μη χρηστικής αλλά ως γλυπτικής. Ουσιαστικά, αποτελεί εξερεύνηση της μορφής αντί της χρήσης, που σηματοδοτεί τη μετατόπιση από τον ρόλο του ντιζάινερ-χειροτέχνη στον ρόλο του καλλιτέχνη-χειροτέχνη. Είναι αυτοσχεδιαστική, σε άμεση σύνδεση με το γήινο, μια μορφή ελευθερίας που συσχετίζω με την αντικουλτούρα της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ.

Sterling Ruby Basin Theology Facebook Twitter
Sterling Ruby Basin Theology/BRAVAMAX, 2014 Κεραμικό 53.3 x 99,1 x 91,4 εκ. © Sterling Ruby. Με την ευγενική παραχώρηση Sterling Ruby Studio και Gagosian.

— Μεγαλώνοντας κοντά στις παραδόσεις των Amish, σίγουρα θα βιώσατε ποικιλοτρόπως την «ακαμψία» του φύλου, που αποτελεί παγιωμένη, δική τους βεβαιότητα. Πώς βλέπετε, λοιπόν, τώρα την επικρατούσα τάση, στον δυτικό κόσμο τουλάχιστον, προς μια ρευστότητα των φύλων, που είναι ένα θέμα, στο οποίο αναφέρεστε συχνά μέσα από τα έργα σας; Θεωρείτε ότι κατευθυνόμαστε προς την απελευθέρωση από την οδυνηρή αγωνία που προκαλεί η διαφορά των φύλων στην ανθρώπινη ψυχοσύνθεση ή μήπως οδεύουμε, τελικά, εκ νέου σε αδιέξοδο;

Είναι αλήθεια ότι μεγάλωσα σε μια υπερσυντηρητική κοινωνία, ιδιαίτερα όσον αφορά θέματα φύλου. Είχα πλήρη επίγνωση του ότι αν ήθελα να επαναστατήσω κατά των αξιών της πόλης μου, ο πιο γρήγορος τρόπος για να προκαλέσω κάποια αντίδραση θα ήταν εγώ ο ίδιος να εξερευνήσω και να πειραματιστώ με τη σεξουαλική μου ταυτότητα. Έτσι φεύγει από πάνω σου ένα βάρος, όταν σκέφτεσαι ότι κάποτε θα υπάρξει μια εκδοχή του εαυτού σου που δεν θα καταπιέζεται από τα κοινωνικά «πρέπει» του φύλου. Αυτή η πρόοδος πρέπει να συνεχιστεί ακόμα περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση, είμαστε ένα βήμα πιο κοντά στο να τα καταφέρουμε και μέρη όπως το Λος Άντζελες προσφέρουν σε πολλούς γνωστούς μου τη δυνατότητα να ζήσουν πιο ελεύθερα και ρευστά όσον αφορά το φύλο τους. Θέλω να πιστεύω ότι τα παιδιά μου δεν θα χρειαστεί να επιλέξουν ή να αποφασίσουν επειδή τους το επιβάλλουν αυτές οι πολιτισμικές νόρμες.

— Θα λέγατε ότι το στοιχείο του θυμού συνιστά κάποια ισχυρή εσωτερική δύναμη και επιθυμία που σας ωθεί να είστε δημιουργικός;

Θεωρώ ότι η τέχνη έχει θεραπευτική δράση.

— Συχνά περισυλλέγετε τα θραύσματα ενός έργου σας και τα δουλεύετε εκ νέου αρκετές φορές μέχρι να φτάσετε στο σημείο που θεωρείτε ότι το έργο ολοκληρώθηκε. Τι σημαίνει, τελικά, για εσάς αυτή η διαδικασία, μετά από τόσο καιρό που την αξιοποιείτε δημιουργικά;

Όλα αυτά τα χρόνια έχω δουλέψει πολύ. Κατά καιρούς ξεκινάω νέες σειρές, που τελειώνουν σε κάποια φάση, και αργότερα ξεκινάω ξανά με νέες μορφές. Οι ιδέες που δούλευα πριν από είκοσι πέντε χρόνια είναι ακόμα μαζί μου, αλλά αποδομημένες... πρέπει να ανασκαλέψω ακόμα περισσότερα συντρίμμια.

Sterling Ruby at Cycladic: Ceramics Facebook Twitter
"Sterling Ruby at Cycladic: Ceramics"  © Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και Sterling Ruby Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν. Με την ευγενική παραχώρηση του Sterling Ruby Studio και της Gagosian.
Sterling Ruby at Cycladic: Ceramics Facebook Twitter
"Sterling Ruby at Cycladic: Ceramics"  © Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και Sterling Ruby Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν. Με την ευγενική παραχώρηση του Sterling Ruby Studio και της Gagosian.
Sterling Ruby, CLUB Facebook Twitter
Sterling Ruby, CLUB (7464), 2020, Κεραμικό, 117,5 x 44,1 x 7 εκ. © Sterling Ruby. Με την ευγενική παραχώρηση Sterling Ruby Studio και Gagosian.
Sterling Ruby FLOWER Facebook Twitter
Sterling Ruby FLOWER (7586), 2021 Κεραμικό 84,5 x 52,1 x 6,4 εκ. © Sterling Ruby. Με την ευγενική παραχώρηση Sterling Ruby Studio και Gagosian.

«Sterling Ruby at Cycladic: Ceramics»

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (Νεοφύτου Δούκα 4, 210 7228321-3)  

14/5 - 21/6 

Με την υποστήριξη της γκαλερί Gagosian

Ωράριο λειτουργίας: Δευτ., Τετ., Παρ., Σάβ. 10:00-17:00 / Πέμ. 10:00-20:00, Κυρ. 11:00-17:00. Κλειστά κάθε Τρίτη.

www.cycladic.gr

Sterling Ruby - «That my nails can reach unto thine eyes»

Γκαλερί Gagosian (Αναπήρων Πολέμου 22, 210 3640215)

13/5 - 31/7

Ωράριο λειτουργίας: Τρ.-Σάβ. 11:00-19:00, Πέμ. 11:00-20:00

www.gagosian.com

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ