Ο Μυστικός Κήπος: Γαλάζια ρόδα από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα

"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
0

Ένα λουλούδι από ανακυκλωμένο τζιν μεγαλώνει στην οροφή στον «μυστικό κήπο» του Ian Berry, δίπλα σε αμπελόφυλλα, γλυσίνες και χρυσάνθεμα ενώ γαλάζιοι λαγοί δημιουργούν ένα παραμυθένιο περιβάλλον. Ένας πυκνός κήπος αιωρείται, με άνθη και φυλλώδη φυτά που δημιουργήθηκαν εξ ολοκλήρου από ανακυκλωμένο τζιν, δημιουργώντας συναρπαστικούς χώρους γεμάτους με ντένιμ που έχουν ξεθωριάσει με διαφορετικό τρόπο και πλύσεις.

Η εγκατάσταση έγινε για πρώτη φορά στο Παιδικό Μουσείο Τεχνών της Νέας Υόρκης και από τότε επαναλαμβάνεται συστηματικά σαν τη μαγική γωνιά ενός κήπου με υλικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ενός τεχνητού υπαίθριου χώρου μέσα στην πόλη.

Η αρχική εγκατάσταση προήλθε από το Cone Denim, το οποίο είναι γνωστό για την αφοσίωσή του στη δίκαιη προμήθεια βαμβακιού και τη δέσμευσή του να χρησιμοποιεί λιγότερο νερό. Αν και πολλά έργα του Μπέρι ανακυκλώνουν παλιά τζιν, μπουφάν και υλικά που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ρούχα, η βιωσιμότητα των υλικών είναι ένα βοηθητικό στοιχείο της πρακτικής του.

Η εγκατάσταση έγινε για πρώτη φορά στο Παιδικό Μουσείο Τεχνών της Νέας Υόρκης και από τότε επαναλαμβάνεται συστηματικά σαν τη μαγική γωνιά ενός κήπου με υλικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ενός τεχνητού υπαίθριου χώρου μέσα στην πόλη.

Ο καλλιτέχνης με έδρα το Ανατολικό Λονδίνο επικεντρώνεται στη δημιουργία μιας ευρύτερης συνομιλίας σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι κοινότητες αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου και στην ελπίδα ότι οι άνθρωποι θα βρουν μαγεία όπου δεν είναι απαραίτητα αναμενόμενο. «Το κομμάτι γεννήθηκε από την ιδέα ότι στη Νέα Υόρκη πολλά παιδιά μεγαλώνουν χωρίς κήπο, εφόσον μεγάλο μέρος της δουλειάς μου αφορά την κοινότητα σε αστικά περιβάλλοντα».

Το «Secret Garden» προβάλλεται ως μέρος της δουλειάς του Μπέρι, «Splendid Isolation», η οποία διαρκεί έως τις 15 Αυγούστου στο Museum Rijswijk στη Χάγη.

"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά ή την ανακούφιση στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT