Ο Μυστικός Κήπος: Γαλάζια ρόδα από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα

"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
0

Ένα λουλούδι από ανακυκλωμένο τζιν μεγαλώνει στην οροφή στον «μυστικό κήπο» του Ian Berry, δίπλα σε αμπελόφυλλα, γλυσίνες και χρυσάνθεμα ενώ γαλάζιοι λαγοί δημιουργούν ένα παραμυθένιο περιβάλλον. Ένας πυκνός κήπος αιωρείται, με άνθη και φυλλώδη φυτά που δημιουργήθηκαν εξ ολοκλήρου από ανακυκλωμένο τζιν, δημιουργώντας συναρπαστικούς χώρους γεμάτους με ντένιμ που έχουν ξεθωριάσει με διαφορετικό τρόπο και πλύσεις.

Η εγκατάσταση έγινε για πρώτη φορά στο Παιδικό Μουσείο Τεχνών της Νέας Υόρκης και από τότε επαναλαμβάνεται συστηματικά σαν τη μαγική γωνιά ενός κήπου με υλικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ενός τεχνητού υπαίθριου χώρου μέσα στην πόλη.

Η αρχική εγκατάσταση προήλθε από το Cone Denim, το οποίο είναι γνωστό για την αφοσίωσή του στη δίκαιη προμήθεια βαμβακιού και τη δέσμευσή του να χρησιμοποιεί λιγότερο νερό. Αν και πολλά έργα του Μπέρι ανακυκλώνουν παλιά τζιν, μπουφάν και υλικά που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ρούχα, η βιωσιμότητα των υλικών είναι ένα βοηθητικό στοιχείο της πρακτικής του.

Η εγκατάσταση έγινε για πρώτη φορά στο Παιδικό Μουσείο Τεχνών της Νέας Υόρκης και από τότε επαναλαμβάνεται συστηματικά σαν τη μαγική γωνιά ενός κήπου με υλικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ενός τεχνητού υπαίθριου χώρου μέσα στην πόλη.

Ο καλλιτέχνης με έδρα το Ανατολικό Λονδίνο επικεντρώνεται στη δημιουργία μιας ευρύτερης συνομιλίας σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι κοινότητες αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου και στην ελπίδα ότι οι άνθρωποι θα βρουν μαγεία όπου δεν είναι απαραίτητα αναμενόμενο. «Το κομμάτι γεννήθηκε από την ιδέα ότι στη Νέα Υόρκη πολλά παιδιά μεγαλώνουν χωρίς κήπο, εφόσον μεγάλο μέρος της δουλειάς μου αφορά την κοινότητα σε αστικά περιβάλλοντα».

Το «Secret Garden» προβάλλεται ως μέρος της δουλειάς του Μπέρι, «Splendid Isolation», η οποία διαρκεί έως τις 15 Αυγούστου στο Museum Rijswijk στη Χάγη.

"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
"Secret Garden": ένας μαγικός γαλάζιος κήπος από ανακυκλωμένο τζιν ύφασμα Facebook Twitter
“Secret Garden” (2021) | Courtesy Museum Rijswijk
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ