O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet

O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter
1
O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter

  

Τα έργα του σε πρόσφατες δημοπρασίες γίνονται ανάρπαστα. Τι είναι αυτό που γοητεύει σήμερα, το ίδιο όσο και πριν δεκαετίες τους αγοραστές των έργων του Will Barnet. Ο Μπάρνετ γεννήθηκε στην  Μασαχουσέτη το 1911 και από 10 ετών ήξερε ότι ήθελε να γίνει ζωγράφος.

Σαν φοιτητής είδε από κοντά τον John Singer Sargent στο χώρο εργασίας, του στη Σχολή του Μουσείου Καλών Τεχνών, Βοστόνη και τις τοιχογραφίες του στη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Βοστόνης.

Δάσκαλος και δεινός χαράκτης ο Μπάρνετ επηρέασε ολόκληρη μια γενιά καλλιτεχνών όπως ο James Rosenquist, ο Knox Martin, ο Paul Jenkins και ο Cy Twombly.

Η συμβολή του στις εκτυπώσεις επηρέασε γενιές και γενιές σπουδαστών στις γραφικές τέχνες. Δίδαξε στο Γέιλ, στο Cooper Union και στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Πενσυλβάνια.

Τα αινιγματικά πορτρέτα του, που αποπνέουν απόλυτη ισορροπία και ηρεμία και φιλοτεχνήθηκαν τη δεκαετία του 70 είναι τα πιο διάσημα έργα του.

Τα έργα του Μπάρνετ ενώ αναφέρονται στην δική του προσωπική ζωή και ιστορία και αναπαριστούν από τη σύζυγό του, την κόρη του και την οικογένειά τους με τα κατοικίδια ζώα που είχαν, είναι καθολικά. Το προσωπικό αλληλεπιδρά στα έργα του με το καθολικό. Είναι παραστατικά με απλή κομψότητα των μορφών και επίπεδες επιφάνειες, καθαρές και αφαιρετικές.

Ήταν πρωτοπόρος του κινήματος της Indian Space Painting και των καλλιτεχνών που με την αφηρημένη προσέγγιση σχέτισαν τη δουλειά τους με την Native American Art, τάση η οποία επηρέασε πολύ την Αμερική. Τα αινιγματικά πορτρέτα του, που αποπνέουν απόλυτη ισορροπία και  ηρεμία και φιλοτεχνήθηκαν τη δεκαετία του 70 είναι τα πιο διάσημα  έργα του.

Τα έργα του υπάρχουν σχεδόν σε κάθε σημαντική δημόσια συλλογή στις Ηνωμένες Πολιτείες, συμπεριλαμβανομένης, της  Εθνικής Πινακοθήκης, του Μητροπολιτικού Μουσείο Τέχνης, του Μουσείου Whitney Αμερικανικής Τέχνης, του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, του Μουσείο Καλών Τεχνών, της Βοστόνη, το Μουσείο Τέχνης της Φιλαδέλφειας, το Εβραϊκό Μουσείο και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο. 

O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter
O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter
O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter
O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter
O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter
O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter


O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter


O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter

O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter
O ήμερος γαλήνιος κόσμος του Will Barnet Facebook Twitter
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος στην μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais

Εικαστικά / Όταν ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος είχε επισκεφθεί τη μεγαλειώδη έκθεση του Bill Viola στο Grand Palais

Μια ανταπόκριση του εκδότη της LiFO από το 2014, τότε που το Παρίσι φιλοξενούσε τη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη που πέθανε σήμερα.
ΣΤΑΘΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΣΙΑΝΟΣ
Δημοκρατία

Εικαστικά / «Δημοκρατία»: Η πολιτική λειτουργία της τέχνης στη νέα έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης

Η νέα έκθεση της Εθνικής Πινακοθήκης ανιχνεύει τη σχέση της τέχνης με την πολιτική ιστορία στη νότια Ευρώπη κατά τη διάρκεια μιας από τις πιο καθοριστικές περιόδους για την ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τα πλάσματα του Πικάσο συναντούν τους μύθους της αρχαιότητας στο Μουσείο Ελεύθερνας

Εικαστικά / Τα πλάσματα του Πικάσο συναντούν τους μύθους της αρχαιότητας στο Μουσείο Ελεύθερνας

Ο Μινώταυρος και ο Πάνας, οι Σάτυροι και οι Φαύνοι από τον ακαταμάχητο εικονογραφικό κόσμο του Πικάσο συνομιλούν με τις αρχαιότητες του Αρχαιολογικού Μουσείου Ελεύθερνας στην Κρήτη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η σπουδαία Κάρα Γουόκερ και τα εντυπωσιακά αυτόματα γλυπτά της 

Εικαστικά / Η σπουδαία Κάρα Γουόκερ και τα εντυπωσιακά αυτόματα γλυπτά της 

Στην έκθεσή της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο χρησιμοποιεί ρομπότ και γλυπτές φιγούρες για να εκφράσει με φαντασία και χιούμορ ζοφερές ιστορίες για τη δυστοπική Αμερική των μη προνομιούχων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Εκθέσεις

Εικαστικά / Σύγχρονη τέχνη έξω από τα όρια των γκαλερί

Τέσσερις εκθέσεις με ξεχωριστό ενδιαφέρον, έξω από τους καθιερωμένους χώρους, στον εμβληματικό Βοτανικό Κήπο Διομήδους, σε ένα κτήμα βιολογικής καλλιέργειας στο Μαρκόπουλο Αττικής, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά και στην Εσπλανάδα του ΚΠΙΣΝ, μας δίνουν την ευκαιρία να δούμε έργα σύγχρονης τέχνης σε περιβάλλοντα που προκαλούν νέες αναγνώσεις και αφηγήσεις, οι οποίες αφορούν την ιστορία, τη φύση και τον ρόλο της τέχνης στη δημόσια σφαίρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ayumi Paul και η τελετουργία της χειροτεχνίας

Εικαστικά / Η Ayumi Paul, οι Δελφοί και η τελετουργία της χειροτεχνίας

H διεπιστημονική καλλιτέχνιδα εμπνέεται από την κοιλάδα την οποία περνούσαν οι επισκέπτες του μαντείου και την αρχαία τέχνη, μεταφέρει στο χαρτί τις λατρείες και τα οράματα της φύσης μέσα από τις βελονιές της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τα νέα έργα του Άνσελμ Κίφερ στην Αθήνα

Εικαστικά / Τα νέα έργα του Άνσελμ Κίφερ στην Αθήνα

Ένας από τους σημαντικότερους εν ζωή καλλιτέχνες και ίσως ο μεγαλύτερος μεταπολεμικός καλλιτέχνης της Γερμανίας παρουσιάζει τα αποκαλυπτικά τοπία του, μια συγχώνευση καταστροφής και δημιουργίας στην γκαλερί Gagosian.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια έκθεση για την Άσπα Στασινοπούλου στο Back to Athens 2024

Εικαστικά / Μια έκθεση για την Άσπα Στασινοπούλου και την απείθαρχη τέχνη της

Από τις 26 ως τις 30 Ιουνίου, στο Back to Athens παρουσιάζονται 20 επιμελητικές εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές με περισσότερους από 190 καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η σπουδαία, ελληνικής καταγωγής Νοτιοαφρικανή Penny Siopis στο ΕΜΣΤ 

Εικαστικά / Penny Siopis: Το πολυδιάστατο έργο της ελληνικής καταγωγής Νοτιοαφρικανής καλλιτέχνιδας στο ΕΜΣΤ

Το απαρτχάιντ, η αποαποικιοποίηση, η μετανάστευση, η γυναικεία ματιά, η σεξουαλική βία και η υλικότητα στην τέχνη είναι μερικά από τα θέματα που επανέρχονται στο έργο της σημαντικής αυτής γυναίκας και καλλιτέχνιδας, η οποία παράλληλα ανακαλύπτει και αποκαλύπτει την ελληνική πλευρά της μέσα από την Ιστορία και την εξορία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ύδρα: Οι νέες εκθέσεις - καθρέφτες της εποχής μας 

Εικαστικά / Ύδρα: Τέσσερις νέες εκθέσεις-καθρέφτες της εποχής μας

Οι εκθέσεις στην Ύδρα συνδυάζουν τις όψεις της σύγχρονης τέχνης με έργα που συνομιλούν με τον ψυχισμό και την κοινωνία, δημιουργώντας ένα απροσδόκητο μείγμα καλλιτεχνικών έργων με διαφορετικές καταγωγές και υπόβαθρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δάκης Ιωάννου

Εικαστικά / H λέξη που απεχθάνεται ο Δάκης Ιωάννου είναι το «support»

Ο ιδρυτής του ΔΕΣΤΕ και ένας από τους πιο σημαντικούς συλλέκτες παγκοσμίως είναι εκείνος που έκανε το νησί της Ύδρας hot spot για τους ανθρώπους της τέχνης. Και υπερηφανεύεται πως στα εγκαίνια των εκθέσεων συρρέει τόσο κόσμος έχοντας λάβει απλά ένα mail.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H σύγχρονη ελληνική κεραμική έχει πια τη δική της Μπιενάλε

Αποστολή στη Σαντορίνη / H σύγχρονη ελληνική κεραμική έχει πια τη δική της Μπιενάλε

Με έργα Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών, η 1η Μπιενάλε Σύγχρονης Κεραμικής εγκαινιάστηκε μέσα στο περίφημο Μουσείο Προϊστορικής Θήρας, κοντά σε έναν από τους πιο συγκλονιστικούς αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας, το Ακρωτήρι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η εξαιρετική περίπτωση της Phyllida Barlow που ο κόσμος της τέχνης ανακάλυψε αργά

Εικαστικά / Η εξαιρετική περίπτωση της Phyllida Barlow που ο κόσμος της τέχνης ανακάλυψε αργά

Το έργο της «RIG: untitled; blocks», με τα ανορθόδοξα υλικά και τη γλυπτική που δεν μοιάζει με τέτοια, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και τον Οργανισμό Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ

σχόλια

1 σχόλια