O Γιώργος Χαδούλης εμπνέεται από την Ακρόπολη για τη νέα του έκθεση

Γιώργος Χαδούλης Facebook Twitter
©Γιώργος Χαδούλης
0

Από το στούντιο του Γιώργου Χαδούλη στην Κηφισιά μπορεί κανείς να ατενίσει όλη την Αθήνα μέχρι τη θάλασσα. Ο χώρος είναι γεμάτος με σχέδια και έργα της Ακρόπολης, βασικό υλικό της έκθεσης με τίτλο «Acropolis Now», που εγκαινιάζεται την Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 16 Οκτωβρίου 2021 στην γκαλερί Σκουφά.

Δεν περιλαμβάνει μόνο έργα από ένα αγαπημένο οπτικό και νοητικό θέμα του αλλά και τη νέα κεραμική δουλειά του, εμπνευσμένη από τη φύση, τη μυθολογία και τις ανθρώπινες μορφές.

— Τι παρουσιάζεις σε αυτήν τη δουλειά και πώς ξεκίνησε αυτή η ιδέα;

Παρουσιάζω τοπία που περιλαμβάνουν την Ακρόπολη, έργα σε χαρτί, μελάνια, κάρβουνα και παστέλ λαδιού. Η ιδέα να απεικονίσω την Ακρόπολη δεν είναι ακριβώς δική μου. Ένας φίλος συλλέκτης έχει την Ακρόπολη από διάφορους ζωγράφους και μου ζήτησε να κάνω κι εγώ μία. Η πρώτη μου αντίδραση ήταν «άσ’ το».

Αλλά ο σπόρος είχε πέσει και υπάρχει και κάτι άλλο που συνέβη: το 2015 πέρασα μια υπαρξιακή κρίση που σχετιζόταν μ’ εμένα, τα παιδιά μου, το πού πάει αυτή η χώρα και άρχισα να ζωγραφίζω την Ακρόπολη σε μαυρόασπρα από μνήμης, από βίωμα, σε μια περίοδο που είχα φοβηθεί πολύ. Έψαχνα να βρω και τον τρόπο που αυτό θα αποκτούσε μια σημασία, γιατί εγώ δεν ζωγραφίζω έξω, δεν πηγαίνω απέναντι από την Ακρόπολη να σχεδιάσω.

Η Ακρόπολη, όπως θα δεις, υπάρχει μέσα σε αυτό το τοπίο που την περιβάλλει, και χάρη σε αυτό. Το περιβάλλον διαμορφώνει το ανθρώπινο έργο και αυτό με τη σειρά του τον τρόπο που το βλέπουμε. Όμως το ερέθισμα ήταν εσωτερικό, δεν ήταν η εικόνα ενός συμβόλου αλλά κάτι που με αφορούσε να γίνει εκείνη τη στιγμή.

Γιώργος Χαδούλης
Ο Γιώργος Χαδούλης. Φωτο: Τάκης Διαμαντόπουλος

— Η διαδικασία αυτή πόσο κράτησε;

Στην ουσία δεν έχει σταματήσει. Δούλευα παράλληλα με άλλες ενότητες έργων που με απασχολούν και αφορούν τον τόπο και τον άνθρωπο και νομίζω ότι ήρθε η ώρα να δώσω χώρο σε αυτό το θέμα και στις παραλλαγές του.

— Τι είναι για σένα η Ακρόπολη δηλαδή;

Μεγάλωσα στο κέντρο και θεωρώ ότι είμαι άνθρωπος της πόλης. Όταν ζεις στο κέντρο, βλέπεις την Ακρόπολη συνεχώς, μου έκανε την ίδια εντύπωση με τον Εθνικό Κήπο, όχι κάτι περισσότερο. Μεγαλώνοντας στο κέντρο είναι μέρος της ζωής σου, της καθημερινής εμπειρίας, θα παρατηρήσεις ότι όσοι μεγαλώνουν στα προάστια βλέπουν την Ακρόπολη αλλιώς.

Έχει, λοιπόν, σημασία το μέρος, το πού μεγάλωσες. Γιατί, όπως και να το κάνουμε, ζεις με την αρχαιότητα στην Ελλάδα και στο κέντρο είναι δίπλα σου, ορατή. Εγώ είμαι άνθρωπος του κέντρου. Δηλαδή, αν μου πεις να βγω, θα πάω στο κέντρο, εκεί όπου θα δω όλες τις φυλές, δεν μπορώ να είμαι σε ένα άλλο μέρος της πόλης με ένα είδος συγκεκριμένο ανθρώπων. Απλώς, κάποια στιγμή, όταν μεγαλώνεις, φτάνεις σε μια ηλικία που τα σκέφτεσαι όλα διαφορετικά, ας πούμε όταν είσαι στο εξωτερικό νιώθεις τι σημαίνει Αθήνα και πού ανήκεις, σου συμβαίνει, φεύγοντας, να σκεφτείς τι σημαίνει αυτός ο τόπος για σένα.

Μου προσάπτουν ότι δουλεύω γρήγορα ή ότι τα κάνω εύκολα. Δεν είναι εύκολα και δεν έχει να κάνει με την ταχύτητα. Δεν πιστεύω ότι η ζωγραφική είναι κέντημα και χρειάζεται να μετράμε εργατοώρες. Στην Ελλάδα μετρά αυτό, αλλά δεν το θαυμάζω, ούτε με συγκινεί υποχρεωτικά. Θαυμάζω κάτι αν έχει κάποιο νόημα και δεν είναι μόνο πεδίο στοχασμού. Η ζωγραφική είναι μια οπτική γλώσσα, το μάτι πρέπει να χαίρεται.

— Εσύ ήθελες να γίνεις ζωγράφος από μικρός;

Ο πατέρας μου είχε ένα πάθος με την κλασική μουσική, δούλευε στη ναυτιλία, γνώρισε τη μητέρα μου, που ήταν Γαλλίδα, και από την πλευρά της όλοι ζωγράφιζαν ‒ έκαναν άλλα επαγγέλματα, αλλά αγαπούσαν την τέχνη και αυτό ήταν κάτι έντονο στο σπίτι. Στα δεκαπέντε-δεκάξι, αντί να πάω διακοπές, καθόμουν και ζωγράφιζα, έκανα μουσική ‒ είχα και ένα συγκρότημα. Αλλά δεν ήθελα να κάθομαι να περιμένω τον μπασίστα και κατάλαβα, αν και ήμουν πολύ κοινωνικός, ότι το να είμαι μόνος μου ήταν κάτι πολύ σημαντικό. Η έννοια της μοναχικότητας που ανέπτυξα, ας πούμε, για τους συμμαθητές μου, που με ήξεραν ως πολύ εξωστρεφή τύπο, ήταν κάπως περίεργη.

Τότε είδα ένα ντοκιμαντέρ, θυμάμαι, με τον Πικάσο που ανεβοκατέβαινε μια σκάλα και ζωγράφιζε και είπα «εδώ είμαι, δεν υπάρχει άλλο», ο τρόπος που συνδεόταν το μυαλό με το χέρι είναι αυτό που για μένα συνιστά τη ζωγραφική, ένας κόσμος στον οποίον μπορείς να μπεις. Γι’ αυτό μου αρέσουν οι τοιχογραφίες. Παρόλο που δεν το έχω κάνει, στο κεφάλι μου η ζωγραφική είναι μια τοιχογραφία, σαν την εκκλησία, ένας κόσμος στον οποίο μπαίνεις και περιβάλλεσαι από αυτόν.

— Με τις σπουδές πώς συνέχισες;

Σπουδές έκανα κατευθείαν στην Beaux-Arts, ερωτεύτηκα το μέρος ‒το Παρίσι δεν μπορείς να μην το ερωτευτείς‒ με το που πήγα και στην αρχή ήμουν ακρατής. Δεν είχα άγχος, κατάλαβα ότι αυτό ήθελα να κάνω και αν με ρωτήσεις ποια είναι η ζωγραφική, θα σου πω η γαλλική, όλος ο δέκατος ένατος αιώνας, οι ιμπρεσιονιστές.

Το Παρίσι περιβάλλει τον ζωγράφο με έναν σεβασμό, αν πας στο Λονδίνο και πεις «είμαι ζωγράφος», δεν τρέχει τίποτα. Γι’ αυτό και το Παρίσι ανέπτυξε τόσο ετερόκλητα πράγματα, πολλές ζωγραφικές, και είναι ακόμα και τώρα ζωντανό, έχει παραμείνει το ίδιο, παρόλο που έχουν περάσει τόσα και τόσα.

Ούτε στην Ιταλία έχεις την ίδια αίσθηση, το Παρίσι είναι κατασκευασμένο για να «δείχνεται». Σαν να είναι μια ζωγραφική και η ίδια η πόλη. Όταν ήμουν εκεί ήταν μια ανοιχτή πόλη όπου μπορούσες να σουλατσάρεις μέρα-νύχτα σαν να είσαι στη Μεσόγειο.

Γιώργος Χαδούλης Facebook Twitter
©Γιώργος Χαδούλης

— Σκέφτηκες να μείνεις ή ήθελες να επιστρέψεις;

Τελείωσα το 1992. Έκανα την πρώτη έκθεση στο Αγκάθι και άρχισα να βγάζω και χρήματα από την τέχνη μου. Ιδανικά ήθελα να πηγαινοέρχομαι στο Παρίσι, αλλά δεν γινόταν.

— Τα κεραμικά πώς ξεκίνησες να τα κάνεις;

Πάλι χάρη σε έναν φίλο μου, που ήθελε να του φτιάξω κάτι. Ήταν η εποχή που το Μαρούσι και οι βιοτεχνίες κεραμικής έκλειναν. Αλλά βρήκα ένα μέρος που μου φάνηκε ενδιαφέρον κι έτσι άρχισα να μαθαίνω. Σχεδίαζα τη φόρμα και βασικά με ενδιέφερε η ζωγραφική, να σκέφτομαι το υλικό και πώς θα την υποδεχτεί, κι έτσι ξεκίνησα από το 2000 να τα βάζω λίγο σκόρπια στις εκθέσεις μου.

Τα τελευταία δέκα χρόνια αυτά τα έργα που έκανα έγιναν της μόδας. Είναι χαρούμενα, αλλά, μη γελιόμαστε, στην Ελλάδα το χαρούμενο δεν εκτιμάται, θεωρείται ελαφρύ. Παρ’ όλα αυτά, κάποιος που τα κοιτάζει επιτρέπει στον εαυτό του να τα εκτιμήσει περισσότερο απ’ ό,τι αν ήταν ένα ζωγραφικό έργο, γιατί η ζωγραφική θεωρείται κάτι σοβαρό. Αυτό είναι από μόνο του ένα ωραίο πράγμα, το βλέπει και ως εφαρμογή. Δεν σου πει κάποιος «αυτό δεν έχει concept», «δεν έχει βάθος το θέμα». Στα έργα τέχνης το κοινό αγαπά μια συντηρητική ζωγραφική ή μια ζωγραφική που έχει ένα μήνυμα λιγότερο ή περισσότερο αφηρημένο.

Αυτή η ζωγραφική στην Ελλάδα δεν εκτιμάται, αλλά εγώ έχω καταφέρει να ζω από την τέχνη, αν και δεν είναι και πολύ της εποχής, από τη στιγμή που όλοι ασχολούνται με τα πιο conceptual έργα. Εμένα μου δίνει μεγάλη χαρά και είναι κι ένας τρόπος να προχωρήσω, χαίρομαι όταν τα φτιάχνω.

— Η κεραμική τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζεται κάπως διαφορετικά;

Νομίζω πως έχουν μπει πιο σοβαρά σε ένα λεξιλόγιο και νέοι καλλιτέχνες, έχουν μπει στην κεραμική. Διπλωματική στα κεραμικά δεν γινόταν δεκαπέντε και είκοσι χρόνια πριν. Ήταν υποτιμημένη τέχνη, παρά τα αριστουργήματα του Πικάσο, του Μιρό και του Μπαρσελό, Σήμερα βλέπεις γκαλερί σε όλον τον κόσμο να κάνουν εκθέσεις κεραμικής, χωρίς να λογίζεται ως κάτι πιο ευτελές, κι αυτό οφείλεται στο ότι το τοπίο είναι σαφώς πιο πολύχρωμο και ποικίλο.

Γιώργος Χαδούλης Facebook Twitter
©Γιώργος Χαδούλης
Γιώργος Χαδούλης Facebook Twitter
©Γιώργος Χαδούλης

— Αφηγείσαι μια ιστορία σε αυτά τα κεραμικά;

Δεν σκέφτομαι μια ιστορία και την απεικονίζω. Αρχίζω να φαντάζομαι σχήματα, γράφω πράγματα, ο καθένας κάνει τη δική του ιστορία, παίζω με τα σχήματα, δεν λέω «θα κάνω λουλούδια». Είναι τελείως αυτοσχεδιαστικά, αλλά, ούτως ή άλλως, δουλεύω με αυτόν τον τρόπο. Και φυσικά τα πήλινα καταστρέφονται, σπας, πετάς, δεν είναι όπως στη ζωγραφική, που κάνεις κάτι άλλο από πάνω.

Επίσης, έχει μια οικονομία αυτός ο τρόπος εργασίας, όπως όταν δουλεύεις με μελάνια ή σχέδια και όλα τα σημάδια φαίνονται. Εγώ δουλεύω με έναν τρόπο που πρέπει να είσαι πολύ συγκεντρωμένος, να παίρνεις γρήγορα αποφάσεις και να είσαι καθαρός, γιατί, διαφορετικά, αν αρχίσεις να ζωγραφίζεις, π.χ. σε ένα τελάρο χωρίς οικονομία, θα είναι μια τραγωδία. Η λάμψη των κεραμικών είναι η ιδέα αλλά και η καθαρότητα και η ακρίβεια της εκτέλεσης τα κάνει να λάμπουν, το να ξέρεις πώς θα τα κάνεις.

Η οικονομία αυτή που σου επιβάλλει η κεραμική σού υπαγορεύει και το να λες ένα πολύ καθαρό πράγμα με έναν πολύ καθαρό τρόπο, πολύ συγκεκριμένα, και αυτό σου δίνει λύσεις και στη ζωγραφική. Δηλαδή εκεί που με τα λάδια κάνεις μια πάστα, στην κεραμική, στα χρώματά της, χρησιμοποιείς τη χημεία για να κάνεις κάτι νέο και να έχεις ένα εφέ. Είναι η κουζίνα της δουλειάς αυτή, αλλά στο τέλος πρέπει ο άλλος να βλέπει το ωραίο, τον κόσμο τον νοιάζει να του αρέσει αυτό που βλέπει, το αποτέλεσμα μετρά.

Γιώργος Χαδούλης Facebook Twitter
Ο Γιώργος Χαδούλης στο στούντιό του.

— Δουλεύεις γρήγορα, παράγεις πολλά έργα;

Μου προσάπτουν ότι δουλεύω γρήγορα ή ότι τα κάνω εύκολα. Δεν είναι εύκολα και δεν έχει να κάνει με την ταχύτητα. Δεν πιστεύω ότι η ζωγραφική είναι κέντημα και χρειάζεται να μετράμε εργατοώρες. Στην Ελλάδα μετρά αυτό, αλλά δεν το θαυμάζω, ούτε με συγκινεί υποχρεωτικά. Θαυμάζω κάτι αν έχει κάποιο νόημα και δεν είναι μόνο πεδίο στοχασμού.

Η ζωγραφική είναι μια οπτική γλώσσα, το μάτι πρέπει να χαίρεται. Αν σου πω μια ιστορία για να σε συγκινήσει ένα έργο, αυτό για μένα είναι πρόβλημα, είναι πολλή φιλολογία ‒ την έχουμε κι αυτή ανάγκη, όμως, όταν πάμε σε ένα μουσείο. Η ζωγραφική δεν πρέπει να έχει θέμα και βαρύγδουπο τίτλο, απλώς υπάρχει και δεν της είναι απαραίτητα όλα αυτά.

— Λες ότι η διαδικασία της ζωγραφικής μοιάζει με αυτήν της δημοκρατίας;

Εννοώ ότι το ενδιαφέρον στη δημοκρατία είναι πως αποτελεί ένα πολίτευμα που φτιάχνεται βάσει μιας συλλογικής διαδικασίας, είναι ένας τρόπος να ζούμε όλοι μαζί, για τον οποίο συναποφασίζουμε, τσακωνόμαστε ή συμφωνούμε. Αυτό που βρίσκω πολύ ενδιαφέρον είναι ότι το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι πάντα ανοικτό, δεν ξέρουμε παρά τους κανόνες, όχι τι ακριβώς θα συμβεί, ακόμα και με τη διασφάλιση της συμμετοχής όσο το δυνατό περισσότερων ανθρώπων. Δεν ξέρεις πού θα σε πάει και δεν έχει και πολύ μεγάλη σημασία.

Σημασία έχει ότι είμαστε όλοι μαζί και μπορούμε να αλλάζουμε, ακόμα και τη δημοκρατία, που έχει πολλές πτυχές. Αυτό το βρίσκω τρομερά ενδιαφέρον και στη ζωγραφική, είναι κάτι ανοιχτό, που μπορεί να σε οδηγήσει σε νέους δρόμους. Γενικά και η ζωή είναι ενδιαφέρουσα έτσι, το να την ανακαλύπτεις, να ζυμώνεσαι μαζί της και να προχωράς.

Γιώργος Χαδούλης Facebook Twitter
©Γιώργος Χαδούλης
Γιώργος Χαδούλης Facebook Twitter
©Γιώργος Χαδούλης
Γιώργος Χαδούλης Facebook Twitter
©Γιώργος Χαδούλης
Γιώργος Χαδούλης Facebook Twitter
©Γιώργος Χαδούλης
Γιώργος Χαδούλης Facebook Twitter
©Γιώργος Χαδούλης
Γιώργος Χαδούλης Facebook Twitter
©Γιώργος Χαδούλης

Γιώργος Χαδούλης | Acropolis Now

Διάρκεια έκθεσης: 16/9-16/10

Γκαλερί Σκουφά, Σκουφά 4, Κολωνάκι - 210 3603541 & 210 3643025

Ώρες λειτουργίας: Δευτ.-Τετ. 10:00-16:00, Τρ. & Πέμ. 10:00-21:00, Παρ. 10:00-20:00, Σάβ. 10:30-15:30

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Sealed Earth: Η εικαστική πλευρά της κεραμικής

Design / Sealed Earth: Η εικαστική πλευρά της κεραμικής

Στη σκιά της Ακρόπολης η Λουκία Θωμοπούλου έχει δημιουργήσει ένα στούντιο κεραμικής που στόχο έχει να την αναδείξει ως μια τέχνη ισότιμη με όσες παρουσιάζονται στις εγχώριες μπιενάλε, ενώ ετοιμάζει μια έκθεση-εμπειρία που λείπει από τον χώρο της δημιουργίας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O Sterling Ruby εισβάλλει με όλη του τη δύναμη στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Εικαστικά / O Sterling Ruby εισβάλλει με όλη του τη δύναμη στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Συνέντευξη

Ο διακεκριμένος Αμερικανός καλλιτέχνης παρουσιάζει μερικά από τα διάσημα κεραμικά του εντός της μόνιμης συλλογής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, ενώ παράλληλα ξεκινά και μια νέα έκθεση έργων του στην γκαλερί Gagosian. Αποκλειστική συνέντευξη στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ