To Μουσείο Μπαρμπερίνι είναι το νέο κόσμημα της Γερμανίας

To Μουσείο Μπαρμπερίνι είναι το νέο κόσμημα της Γερμανίας Facebook Twitter
Ο Hasso Plattner μαζί με τη γερμανίδα Καγκελάριο μπροστά στον πίνακα "Κορίτσια στη γέφυρα" του Έντβαρτ Μουνκ (1902)
0
To Μουσείο Μπαρμπερίνι είναι το νέο κόσμημα της Γερμανίας Facebook Twitter
To ανακαινισμένο κτήριο που φιλοξενεί το Μουσείο Μπαρμπερίνι

Για τον Γερμανό μεγιστάνα της τεχνολογίας Hasso Plattner, ο Μεξικανός ζωγράφος Rufino Tamayo είναι κλάσεις ανώτερος από τον Πικάσο. Δικαιούται να έχει την άποψη του, καθώς για τα εγκαίνια του νέου Μουσείου Μπαρμπερίνι στο Πότσνταμ στις 20 Ιανουαρίου φρόντισε να προσφέρει κάποια από τα πιο ακριβά και σπάνια κομμάτια της προσωπικής του συλλογής. Επίσης, ήταν ο άνθρωπος που επιμελήθηκε τη λίστα των εκλεκτών καλεσμένων, μεταξύ των οποίων ο Μπιλ Γκέιτς και άλλοι ισχυροί του κόσμου των επιχειρήσεων και της πολιτικής.

Και η αλήθεια είναι πώς το νέο ανακαινισμένο Μουσείο, μετά από χρόνια εργασιών και ανακατασκευής, είναι λόγος για να καμαρώνουν οι Γερμανοί με πρώτη και καλύτερη την καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ, που έσπευσε να παρευρεθεί στα εγκαίνια και να φωτογραφηθεί δίπλα στον Plattner. Χτισμένο στο Barberini Palace, στην Old Market Square, το Μουσείο άνοιξε, έχοντας να παρουσιάσει σημαντικά έργα απ' όλες τις περιόδους της Τέχνης, αλλά και ειδικές εκθέσεις που εστίαζαν στον ιμπρεσιονισμό. 

To Μουσείο Μπαρμπερίνι είναι το νέο κόσμημα της Γερμανίας Facebook Twitter

Όσο για τη συνεισφορά του Plattner στο δυναμικό άνοιγμα του Μουσείου, αυτή χαρακτηρίστηκε από την ίδια τη Μέρκελ «συγκλονιστική»: ο Plattner, σύμφωνα με τη λίστα Forbes είναι ένας από τους 10 πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου, με προσωπική περιουσία που εκτιμάται στα 10 δις δολάρια. Ως μέλος της φιλανθρωπικής οργάνωσης που ίδρυσε ο Μπιλ Γκέιτς, δεσμεύεται να προσφέρει μεγάλο μέρος της περιουσίας του σε φιλανθρωπικές οργανώσεις, αλλά και να υποστηρίζει την τέχνη και τον πολιτισμό με κάθε τρόπο. 

  

Την πιο πρόσφατη προσφορά του, το φιλότεχνο γερμανικό κοινό θα έχει την ευκαιρία να την απολαύσει σήμερα, σε ειδική έκθεση γεμάτη από πανάκριβα και σπάνια έργα της ιδιωτικής συλλογής του Plattner και παρά το ότι ο ίδιος παραδέχεται ότι δικός του είναι μόνο ένας πίνακας του Tamayo. Κατά τα λοιπά, από απόψε οι επισκέπτες θα μπορούν να απολαύσουν έργα των Γκιστάβ Καγιεμπότ, Έντβαρτ Μουνκ, Καμίλ Πισαρό, Άλφρεντ Σίσλεϊ, Πιερ - Ογκίστ Ρενουάρ και 41 σπάνιους πίνακες του Κλοντ Μονέ. Αν και ο Plattner δεν αποκαλύπτει ποιοι από αυτούς τους πίνακες είναι δικοί του, ωστόσο από το Μουσείο έχει γίνει γνωστό ότι κάποιοι είναι δάνεια από 23 μουσεία, μεταξύ των οποίων και το Ερμιτάζ και η Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον. 

Το μόνο βέβαιο είναι ότι απόψε θα εκτεθούν περίπου 240 έργα ιμπρεσιονιστών, 80 εκ των οποίων δημιουργίες Γερμανών καλλιτεχνών που μεγαλούργησαν στη μεταπολεμική Γερμανία. Το νέο Μουσείο Μπαρμπερίνι στο Πότσνταμ, θεωρείται πραγματικό κόσμημα για τη Γερμανία, καθώς πέρα από τις σκληρές εργασίες ανακαίνισης και τις μελέτες, είναι ένα κτήριο - έστω και ρέπλικα του κτηρίου που βομβαρδίστηκε τον 18ο αιώνα και κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου- που αποκαθιστά τη σύνδεση των Γερμανών με το ιστορικό τους παρελθόν, πριν από τις σκοτεινές μέρες του πολέμου.  

Με στοιχεία από Art Newspaper

 

 

 

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ